Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote dikke bult

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Grote dikke bult

Ongelezen bericht door Demi »

Lila heeft zeer regelmatig haar neus kapot. Dit komt doordat ze erg ruig met takken en boomstammen speelt :roll: . Ook vermoed ik dat het met haar erlichia te maken, heeft, haar neus is altijd ook een beetje kaal.
Nu had ze vd week weer wat korsten. Normaal gaat dit altijd vanzelf over. Maar sinds gisteren is haar neus dikker geworden en het viel me net op dat er een dikke bult opzit en deze voelt warm aan. Ze heeft er denk ik geen pijn aan, ik mag er gewoon aanzitten en daar kijkt ze niet op of om van.
Wat zouden jullie doen, meteen naar de DA (weekend) of wachten tot maandag.
Ze verder gewoon fit, ze is de hele ochtend al aan het klieren met Kenzo, dus echt ziek komt ze niet over.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou het uberhaupt even aankijken :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben ook niet geweest met haar. De bult is wel erg warm, voelt een beetje als ontstoken.
Hij is nog steeds erg groot, maar niet meer gegroeid. Dus wacht idd tot maandag en dan bel ik mijn eigen Da wel even.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

misschien een wondje wat is gaan ontsteken en er vocht onderzit.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Jacky schreef:misschien een wondje wat is gaan ontsteken en er vocht onderzit.
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Maar kan dat dan heel warm aanvoelen? Het is nog niet minder trouwens vandaag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Demi schreef:
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Maar kan dat dan heel warm aanvoelen? Het is nog niet minder trouwens vandaag.
Gedraagt ze zich verder wel gewoon normaal?
Geen koorts?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Ik ben misschien wel een beetje een tuttebel als het m'n hondjes betreft...maar dat komt doordat m'n golden een keer zo'n onstoken bult boven z'n oog heeft gehad... ook ff een dagje gewacht en daar waren we net op tijd bij ( kan schijnbaar openspringen, of erger.. van binnen nog meer schade aanrichten... het zat ook vol met zwarte zooi)

dus nu loop ik soms wel wat te snel naar de dierenarts... met Rebel zat ik er eerste kerstdag nog omdat ie een bult in z'n nek had :roll:

maar ik ga toch liever te snel dan te laat...
Demi
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Demi schreef:
Gedraagt ze zich verder wel gewoon normaal?
Geen koorts?

Ja ze is net zo druk en klierig als altijd :mrgreen: Koorts heeft ze denk ik niet, alleen blijft haar neus erg warm aanvoelen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Aphraell schreef:Ik ben misschien wel een beetje een tuttebel als het m'n hondjes betreft...maar dat komt doordat m'n golden een keer zo'n onstoken bult boven z'n oog heeft gehad... ook ff een dagje gewacht en daar waren we net op tijd bij ( kan schijnbaar openspringen, of erger.. van binnen nog meer schade aanrichten... het zat ook vol met zwarte zooi)

dus nu loop ik soms wel wat te snel naar de dierenarts... met Rebel zat ik er eerste kerstdag nog omdat ie een bult in z'n nek had :roll:

maar ik ga toch liever te snel dan te laat...
Wat bedoel je dan met net op tijd erbij zijn? Heeft de DA dat nog uitgelegd? Ik zit normaal altijd meteen bij de DA, alleen bij Lila is het probleem dat mocht dit een ontsteking zijn ze toch geen AB mag hebben ivm haar erlichia en ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten behandelen :19: Als het morgen nog zo is gaan we naar de DA om het te laten zien.
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

ja..min of meer...

een ontsteking kan steriel zijn , dan zit ie vol met vocht... dan is de kans het grootst dat het uit zichzelf geneest
de zwelling kan ook het gevolg zijn van pus en dat kan doorbreken naar de rest van het lichaam of in mijn golden z'n geval zijn oog..

hoe dan ook.. een ontsteking kan pas genezen als wanneer de pus verdwenen is... dus meestal kijken ze wat er in die bult zit en naar aanleiding van die uitkomst geven ze of alleen antibiotica of ze nemen andere maatregelen om die ontsteking leeg te krijgen.

bij mijn golden ( nou moet ik zeggen dat dat wel een extreem iets was hoor... maar waarschijnlijk ook omdat ik te lang heb gewacht... helemaal vol met zwarte zooi en stinken...bleegh) hebben ze een sneetje gegeven in de bult, en zoveel mogelijk zooi eruit gehaald... ik moest de wond 7 dagen open houden en anitbiotica zalf erin spuiten... tis allemaal goed gekomen... maar je kan je voorstellen dat ik ervan geschrokken ben...

Met Rebel zat ik dezelfde dag dat de bult ontstond bij de dierenarts .. het wondje is opengemaakt ( gewoon door het korstje eraf te halen) en hij kreeg antibiotica... de volgende ochtend was de zwelling al de helft afgenomen...

Ik heb trouwens wel eerst gebeld om te vragen of ik moest wachten of langs moest komen ivm dat eerste kerstdag verhaal.. maar deze dierenarts had het ook niet zo op bulten en er zat nog een weekend achteraan ook...vond ze te lang duren..
ik persoonlijk was allang blij dat ik gelijk mocht komen... ik zei al ...tuttebel wat dat betreft :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”