Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Triest filmpje..het Spanje van allerdag
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Triest filmpje..het Spanje van allerdag
Ik kreeg dit filmpje opgestuurd van een vrijwilliger van Kimba met wat beelden gemaakt over het afgelopen jaar.
Niet schokkend ( ieder geval niet binnen mijn maatstaven) , maar wel verdrietig. Een beschaaft EU land a 2009
Niet schokkend ( ieder geval niet binnen mijn maatstaven) , maar wel verdrietig. Een beschaaft EU land a 2009
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Senta
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- *Linda*
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Ik durf ook niet te kijken. En ik heb ook een hondje uit Spanje geadopteerd. MAar misschien is het een tip dat als er hier op het forum weer eens een discussie ontstaat door iemand die het niet nodig vind honden vandaar hierheen te halen, eens dit filpmje onder diens neus te proppen. En dan te vragen of het nog steeds niet nodig is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- lauraV
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- iones
- Zeer actief
- herejede
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ontroerend filmpje he`?herejede schreef:
wat heerlijk dat er dan zulke mensn zijn
Deze is ook mooi, over de geadopteerde honden uit Kimba. ZItten wel wat bekenden bij!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Re: Triest filmpje..het Spanje van allerdag
vreselijk, ik ben het ook tegengekomen in spanje, maar sommige honden worden ook zo erg behandelt dat ze niet gevangen willen worden. als we dan rijden langs de snelwegen zie ik ze welleens lopen, hartverscheurend. mijn tante heeft al een paar honden " gered" van de dood. helaas zijn ze vaak verwilderd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik kijk ook niet
Ik zit er midden in...en probeer te redden wat ik redden kan...alleen vind ik daarna geen goede families om de honden te plaatsen...al mijn spaargeld gaat er door ...Ik kan niet meer 

Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- iones
- Zeer actief
Tjee, kan ik me iets bij voorstellen! Ik zou ook redden wat ik redden kon en inderdaad ook tot de laatste cent. Het is geen land voor mij om in te wonen.Gipsy schreef:Ik kijk ook nietIk zit er midden in...en probeer te redden wat ik redden kan...alleen vind ik daarna geen goede families om de honden te plaatsen...al mijn spaargeld gaat er door ...Ik kan niet meer
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Tja.. het is erg,
Wat het erger doet lijken is dat ze kennelijk niet zoals hier in nederland binnen een uur aangereden lijken ruimen.
En wij hebben geen of nouwelijks zwerfhonden. Het grootste wat bij ons zwerft zijn zwerfkatten, en dat valt mede door het formaat minder op.
In Curacao heb je ook zwerfhonden.
Het is vooral dat wij het niet gewent zijn, maar als ze hier zouden leven, heb je ook aangereden honden, of ineens ergens een doos pups..
Wat het erger doet lijken is dat ze kennelijk niet zoals hier in nederland binnen een uur aangereden lijken ruimen.
En wij hebben geen of nouwelijks zwerfhonden. Het grootste wat bij ons zwerft zijn zwerfkatten, en dat valt mede door het formaat minder op.
In Curacao heb je ook zwerfhonden.
Het is vooral dat wij het niet gewent zijn, maar als ze hier zouden leven, heb je ook aangereden honden, of ineens ergens een doos pups..

- Hanneke2
- Zeer actief
Triest filmpje, maar inderdaad niet schokkend, heb wel erger gezien...
Als ik een miljoen had haalde ik er tig naar hier om lekker zorgeloos te kunnen rennen en om er biefstuk in te kunnen douwen.
Ik heb geen miljoen, maar de volgende wordt zeker weer een Spanjaardje. Heerlijke knuffels zijn het (geworden), daar kan wat mij betreft geen raspup tegenop.
Als ik een miljoen had haalde ik er tig naar hier om lekker zorgeloos te kunnen rennen en om er biefstuk in te kunnen douwen.
Ik heb geen miljoen, maar de volgende wordt zeker weer een Spanjaardje. Heerlijke knuffels zijn het (geworden), daar kan wat mij betreft geen raspup tegenop.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
-
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 4
Ik heb er drie geadopteerd uit het buitenland, twee uit Spanje en eentje uit Portugal,
ik ben nog elke dag blij dat ik dat gedaan heb, ze zijn zo ontzettend sociaal en dankbaar..
Iedere avond als ik hier de deuren afsluit om naar bed te gaan, denk ik, Ik ben zoooo blij dat ze nooit meer buiten hoeven te slapen en te zwerven en dat ze elke dag verzekerd zijn van een goede bak voer!!!
Jaja, ik weet het, ik ben een emotionele muts, maar het is niet anders...
ik ben nog elke dag blij dat ik dat gedaan heb, ze zijn zo ontzettend sociaal en dankbaar..
Iedere avond als ik hier de deuren afsluit om naar bed te gaan, denk ik, Ik ben zoooo blij dat ze nooit meer buiten hoeven te slapen en te zwerven en dat ze elke dag verzekerd zijn van een goede bak voer!!!
- Hanneke2
- Zeer actief
Die twee Spanjaardjes van mij zijn redelijk sociaal, maar dankbaar... nee. Ondankbare verwende loeders zijn het, de een staat af en toe met lange tanden te eten omdat ze kvv wel lekker vindt, maar er mot geen pens in zitten, de ander heeft al diverse kussens enthousiast gesloopt.jeschar schreef:Ik heb er drie geadopteerd uit het buitenland, twee uit Spanje en eentje uit Portugal,

Dat herken ik dan wel weer. We hebben het toch best aardig met elkaar getroffen, denk ik dan.Iedere avond als ik hier de deuren afsluit om naar bed te gaan, denk ik, Ik ben zoooo blij dat ze nooit meer buiten hoeven te slapen en te zwerven en dat ze elke dag verzekerd zijn van een goede bak voer!!!

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- iones
- Zeer actief
Re:
?????Rhiannon schreef:1 van mijn pups komt uit spanje, ze wilden hem in laten slapen omdat hij een hartruis had.
Het is een schande dat er zo met dieren om gegaan word
Sokkie heeft ook hartruis en een hart dat niet regelmatig klopt. MAar je zou haar moeten zien rennen en spelen en stuiteren. Het is door al dat rennen, spelen en stuiteren ook nog eens minder erg geworden met de hartruis.
-
- Zeer actief
Vooral de beelden van de doodgereden honden raken mij extra diep.
Dit komt omdat mijn vriend vrachtwagenchauffeur is, en mij wel eens vertelt dat hij dit soort dingen tegenkomt als hij in Spanje rijdt.
Ik zou dat echt niet aan kunnen, om dode honden langs te kant te zien liggen, en om zwervers tegen te komen bij een wegrestaurant.
Dat zijn allemaal dingen die hij meemaakt.
Hij ziet ze in levende lijve, of dood.... en dat is niet bepaald gemakkelijk voor hem om mee geconfronteerd te worden.
Dit komt omdat mijn vriend vrachtwagenchauffeur is, en mij wel eens vertelt dat hij dit soort dingen tegenkomt als hij in Spanje rijdt.
Ik zou dat echt niet aan kunnen, om dode honden langs te kant te zien liggen, en om zwervers tegen te komen bij een wegrestaurant.
Dat zijn allemaal dingen die hij meemaakt.
Hij ziet ze in levende lijve, of dood.... en dat is niet bepaald gemakkelijk voor hem om mee geconfronteerd te worden.