Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
van eukanuba naar farmfood HE en fresh
Moderator: moderatorteam
- leonie26
- Actief
van eukanuba naar farmfood HE en fresh
Hoi allemaal,
Wij willen graag overstappen van eukanuba adult large brok die we onze hond nu geven naar farmfood brok + compleet vers vlees. Onze dierenarts adviseert dat we eerst de brokken langzaam mengen, maar op de farmfood site staat expliciet dat het slecht is een geexpandeerde en een geperste brok met elkaar te mengen.
Zij adviseren 1 week vers vlees te geven met veel vuile pens, zoals hun compleet vers vlees pens.
Nu dus de vraag welk van de twee adviezen zouden jullie volgen?
We hebben wel eens geprobeerd om naast eukanuba kvv (rodi) te geven maar daarvan ging onze hond aan de diarree. En ook om andere reden willen we de brok graag wisselen. Ik ben alleen bang dat de omzetting van eukanuba naar kvv ook gepaard zal gaan met diarree, zo ja na hoeveel tijd zou dit dan over moeten zijn?
Waarschijnlijk willen we graag 3 dagen kvv en 4 dagen farmfood brok gaan geven.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Léonie
Wij willen graag overstappen van eukanuba adult large brok die we onze hond nu geven naar farmfood brok + compleet vers vlees. Onze dierenarts adviseert dat we eerst de brokken langzaam mengen, maar op de farmfood site staat expliciet dat het slecht is een geexpandeerde en een geperste brok met elkaar te mengen.
Zij adviseren 1 week vers vlees te geven met veel vuile pens, zoals hun compleet vers vlees pens.
Nu dus de vraag welk van de twee adviezen zouden jullie volgen?
We hebben wel eens geprobeerd om naast eukanuba kvv (rodi) te geven maar daarvan ging onze hond aan de diarree. En ook om andere reden willen we de brok graag wisselen. Ik ben alleen bang dat de omzetting van eukanuba naar kvv ook gepaard zal gaan met diarree, zo ja na hoeveel tijd zou dit dan over moeten zijn?
Waarschijnlijk willen we graag 3 dagen kvv en 4 dagen farmfood brok gaan geven.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Léonie
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inderdaad niet mengen met Eukanuba. Je kan inderdaad eerst even wat vers voeren, maar als je hond niet erg gevoelig is voor diarree kan je ook gewoon ineens overschakelen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
toen wij overgingen op ff heb ik simba eerst 3 dagen op de pens van rodi gezet. Bij hem geen problemen gehad...Onze da gaf overigens hetzelfde advies als ff...niet mengen...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
miko
- Zeer actief
ben een week geleden overgestapt van geexpandeerde brok naar geperste (cavom).
Meneer van cavom met grappig dialect zei dat ik het kon mengen, of gewoon in 1 x overschakelen, dat laatste heb ik gedaan en ging perfect, minder poep, vaste poep en ze zijn er gek op....(op de nieuwe brok, niet op de poep)
Meneer van cavom met grappig dialect zei dat ik het kon mengen, of gewoon in 1 x overschakelen, dat laatste heb ik gedaan en ging perfect, minder poep, vaste poep en ze zijn er gek op....(op de nieuwe brok, niet op de poep)
- leonie26
- Actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
miko
- Zeer actief
ik geef sinds kort dus ook geperste brok, is wel even wennen hoe weinig er het voerbakje in gaat zeg....de maatstreep van 50 g. carocroc 25/16 komt overeen met 100 g. cavom....leonie26 schreef:Hoi!
BEdankt voor de reacties. We hebben hem nu 2 dagen op KVV staan en dat lijkt prima te gaan dus dan gaan we na 5-10 dagen farmfood erbij mengen.
Groetjes Léonie