Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwangerschap

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hercujess

Schijnzwangerschap

Ongelezen bericht door hercujess »

Sterre's loopsheid is eind vorige week afgelopen, maar nu is ze niet zichzelf. Ze trekt zich weer terug onder een stapel kussens, haar tepels zijn gezwollen en ze heeft ineens een kort lontje.

Niemand mag in de buurt van haar speeltjes, holletje of kluifje komen, dan valt ze uit. Niet dat het erg veel indruk maakt, zo'n troel van 4 kilo, maar zo ken ik haar echt niet. Normaal is ze juist een onderdanig, knuffelig hondje dat alles van iedereen pikt...

Klinkt als schijnzwangerschap, maar is dat wel mogelijk zo kort op de loopsheid?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wel erg kort. Abby heeft er ook last van gehad maar pas twee maanden na haar loopsheid. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met haar.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Bij mij zijn ze twee maanden lang na de loopsheid niet helemaal zichzelf. Niet zo extreem, maar wel hangerig en wat stilletjes. Na twee maanden knappen ze dan weer op en heb ik mijn vrolijke uitbundige does weer terug.
Je kunt proberen met homeopatische druppels het ergste een beetje te verhelpen.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Dartel schreef:Bij mij zijn ze twee maanden lang na de loopsheid niet helemaal zichzelf. Niet zo extreem, maar wel hangerig en wat stilletjes. Na twee maanden knappen ze dan weer op en heb ik mijn vrolijke uitbundige does weer terug.
Je kunt proberen met homeopatische druppels het ergste een beetje te verhelpen.
Die heb ik in de winkel liggen, maar wou ze alleen gebruiken als het mogelijk kon zijn. Ik zal ze morgen direct gaan geven...mevrouw krijgt hangtietjes :mrgreen:
youknow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door youknow »

heb het hier ook aan de hand gehad met chira..
ze was zowiezo al anders door dr eerste loopsheid, maar die schijnzwangerschap is echt waardeloos.

ik ben begonnen met extra afleiding te geven, en minder eten (ze moet dr gedachtes uit dr koppie krijgen dat ze pupjes krijgt :wink: ) maar helaas heb ik dr toch medicatie moeten geven.

de eerste symptomen ontstonden ongeveer een week na de loopsheid, en ze kreeg ook hangtietjes.

extra tip, piepbeestjes ed opruimen, kan ze nl als pupjes zien :wink:

blijven de tietjes nu erg hangen, kun je ze deppen met kampferspiritus, hielp hier goed.

sterkte met je wijvie, tis niet niks zon schijnzwangerschap voor je meissie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”