Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eigenwijs met komen bij de baas.

Moderator: moderatorteam

Mama-Lou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Aussi

eigenwijs met komen bij de baas.

Ongelezen bericht door Mama-Lou »

even een update:
twee jaar geleden het ik hier heel veel tips en adviezen gehad over het opvoeden van mijn eerste hond: Lou

helaas is deze op kerstavond aangereden. hij ging plassen op een groenstrook en volgde een dwarrelend blaadje, de lijn was te los. de bestuurder is doorgereden.

we kregen een nieuwe boomer pup. Sepp; deze is nu al twee.
een kei lief schattig gehoorzaam ding.
mijn dochter heeft acht certificaten gehaald door: puppie, vervolg, behendigheid, en combi- sport cursussen te volgen.

omdat ze graag een "echte"hond voor haarzelf wilde, heeft ze gespaard voor een black tri australian shepherd. deze is nu 14 weken.

we hebben veel plezier van beide honden.

mijn probleem nu is: dat Sepp (eigenwijs als hij is) steeds verder en verder gaat bij het uitlaten in het wandelgebied. hij gaat helemaal zijn eigen gang. komen bij de baas: ho maar..

op de cursus doet hij dit perfect. hij hoeft er ook helemaal geen brokje voor, want zijn buikje zit al snel vol.
ook hondensnoepjes of een cup koffiemelk vind hij minder intresant dan het komen...

ik las hier en daar om toch voor de rodi worst te gaan...
dit lijkt me weer een minder goed idee, omdat de pup er bij is.

iemand tips??
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Koffiemelk?

Ik zou inderdaad rodiworst gebruiken (mag ook gewoon bij een pup hoor!), of knakworst, of blokjes kaas, of iets anders lekkers...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Die rodiworst mag een pup ook hebben, dus dat lijkt me niet zo'n probleem? Waarom geen rodiworst voor de pup? :denken:

Je vertelt dat Sepp op de training heel goed komt.
Dat heeft hij dus goed geleerd.............................. op het trainingsveld.
Hebben jullie die "hier" oefening ook herhaald op alle plaatsen waar jullie met de hond wandelen?

Als ik het zo lees is Sepp namelijk plaatsgebonden gehoorzaam.
Om gehoorzaamheid gegeneraliseerd te krijgen moet je die oefeningen eigenlijk vanaf het begin overal herhalen waar je loopt.
Kan je alsnog gaan doen, maar begin dan met een lange lijn er aan zodat je het commando ook echt kunt "afdwingen".
Niet trekken aan de lijn, maar de hond de keuze laten.
Als hij direct komt krijgt hij de jackpot, anders alleen een prijzend woord.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mama-Lou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Aussi

Ongelezen bericht door Mama-Lou »

reden dat ik de rodi worst niet zo een goed idee vond voor de pup, is omdat het al zon vreet zat is..grinnik.

sepp doet zijn oefeningen overal goed. af, zit, plaats, wachten, andere kant, naar links, naar rechts,
op de markt, bij visites, bij iedere oversteekplaats wacht hij netjes.
alleen als hij los mag in het veld, dan heeft hij de neiging om steeds verder te gaan.

ik ga toch maar voor de rodi worst.
denk dat de kleine vreetzak dan helaal zijn behoeftes niet meer doet op t veld..maar ja, je moet toch wat he.

bedankt voor jullie reactie.

groetjes
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”