Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kiba luistert perfect maar als het op paarden aankomt dan lijkt het wel of hij doof is,dan kan ik roepen gillen schreeuwen wat ik wil maar luisteren ho-maar. Als hij een paard ziet rent hij er als een gek op af,happen naar paardenbenen en blaffen doet hij niet maar hij zit wel heel opgewonden rond dat paard te dribbelen. Ik ben als de dood dat hij een trap krijgt! Hoe kan ik hem dit in godsnaam afleren? Bij ons in de buurt zitten er nou niet bepaald veel paarden en ik weet niet of mensen het wel zien zitten als ik bij een manege aankom met de vraag of we even mogen 'oefenen'
In sommige losloop gebieden zijn ruiters namelijk ook toegestaan en vaak ziet Kieb dat paard voordat ik hem opmerk
Wolvin schreef:Kiba luistert perfect maar als het op paarden aankomt dan lijkt het wel of hij doof is,dan kan ik roepen gillen schreeuwen wat ik wil maar luisteren ho-maar. Als hij een paard ziet rent hij er als een gek op af,happen naar paardenbenen en blaffen doet hij niet maar hij zit wel heel opgewonden rond dat paard te dribbelen. Ik ben als de dood dat hij een trap krijgt! Hoe kan ik hem dit in godsnaam afleren? Bij ons in de buurt zitten er nou niet bepaald veel paarden en ik weet niet of mensen het wel zien zitten als ik bij een manege aankom met de vraag of we even mogen 'oefenen'
In sommige losloop gebieden zijn ruiters namelijk ook toegestaan en vaak ziet Kieb dat paard voordat ik hem opmerk
Als hij goed luisterd zoals je zegt kun je hem aanleren dat het zien van een paard betekent dat hij naar jou toe moet komen? Dus eerst aan de lange lijn oefenen zodat hij zeker weten niet naar het paard kan, jezelf super interessant maken en natuurlijk goed belonen. Als hij snel leert EN jij belangrijker bent dan het paard leer hij al snel dat ook al ziet hij het paard eerder, hij moet naar jou toe komen.
Toch kan je dat gewoon doen, het vragen op een manege.
Ik heb ook wel eens verzoeken gehad om honden met de paarden in contact te laten komen en maakte daar gebruik van omdat het mij ook ten goede komt, twee vliegen in 1 klap zeg maar
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Idd. Veel ruiters hebben last van honden die over de kook raken als ze een paard zien.
Wat Maeve oppert kan heel goed werken, maar toch is het ook belangrijk dat een hond bekend raakt met het fenomeen paard tot hij het normaal gaat vinden. Heb met Christo een aantal gesprekken gevoerd met mensen die hun paard aan de lijn meevoerden. Paard rustig grazend naast een hyperende hond, en binnen de korste keren was het dus geheel niet interessant meer, zo'n megahond die alleen maar staat snuffelen
bedankt voor alle antwoorden
en ja drenthe is niet naast de deur helaas... Misschien iemand in noord holland met een pony/paard die toevallig ook op het forum zit?
Jack moet ook nog steeds blaffen naar paarden, ik lijn hem gewoon als de sodemieter aan als ik er een aan zie komen.
Ben wel eens een vriendelijke ruiter met een rustig paard tegengekomen die voorstelde om Jack gewoon even te laten gaan. Dat ging op zich wel goed (Jack wilde dan wel heel voorzichtig kennismaken), maar toen hij het eenmaal niet zo eng meer vond ging Jack op z'n achterpoten staan om aan de kont van het paard te ruiken. :N: *Dat* paard had er niet veel problemen mee, stapte gewoon opzij, maar in het algemeen lijkt me dat je kouwe natte neus tegen een paardehol douwen nog riskanter is dan ertegen blaffen, dus Ik hou het gewoon maar op direct aanlijnen.
Ozzy werd compleet hysterisch van paarden, we hebben geoefend met het paardje van een vriendin en nu loopt ie er gewoon langs zonder op of om te kijken, het is dus wel mogelijk
Las dat er ook eentje in Drenthe zit.. mag ik vragen wie?
Ik heb zelf namelijk ook paarden, Dario kent ze van pups af aan maar het gaat echt voor geen meter... Hij rent almaar rondjes om ze heen tot hij op een dag een trap krijgt. Hij vindt dat ze in de wei horen en niet in het bos..
mijn paard trekt zich weinig aan van honden en heeft al meerdere honden laten kennismaken met een paard. Hij gaat gewoon staan eten en de hond kan zo gek doen als hij/zij maar wil. Als honden blaffend op hem komen afgestormd draait hij zich om en loopt recht op de hond af om te gaan snuffelen, de meeste honden worden dan opeens bang en druipen af. Ik heb een hekel aan honden die gaan happen en in de staart willen gaan hangen. Ik rij altijd met een vrij lange zweep en geef honden die in de staart gaan hangen altijd een tik.
De bearded collie die we vroeger hadden kwam ons altijd begroeten, eerst een lik over de neus van het paard en daarna sprong ze tegen hem op zodat ik haar kon aaien, vervolgens liep ze mee naar de wei en probeerde het eten van het paard te jatten.
Ik zou gewoon een manege benaderen met de vraag of je mag komen oefenen. En vraag dan wel om een paard dat niet bang is voor honden.
Wolvin schreef:bedankt voor alle antwoorden
en ja drenthe is niet naast de deur helaas... Misschien iemand in noord holland met een pony/paard die toevallig ook op het forum zit?
Ik begrijp dat je niet ver van haarlem woont?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wolvin schreef:bedankt voor alle antwoorden
Oh tof dat het al geregeld is, oefenen is echt de beste manier.
Gollum ging ook altijd helemaal uit haar plaat als ze paarden zag, ik ben dus naar een manege getogen waar een paar leuke onverstoorbare pony's in de wei stonden. Die waren ontzettend nieuwschierig en kwamen al heel snel snuffen
Ik ging de ponies aaien en Gol hield haar snater en kwam uiteindelijk ook snuffen. Maar ja, nu vind ze paarden geweldig en wil met ieder paard knuffen en snuffen, zucht.
mijn paarden reageren gelukkig niet op blaffende en flippende honden maar heb genoeg verhalen gehoord van mensen wiens paard het dus niet leuk vond en rare klappen uitdeelde.
Zelf irriteer ik me geregeld hieraan in het bos, mensen die echt géén moeite doen hun blaffende(naar benen bijtend) en om het paard heen rennende hond terug te roepen. Heb iemand er ook een keer op aangesproken dat een ander paard er anders op kan reageren en wel trapt, dan kan het ook in 1 keer klaar zijn.
Gelukkig zie jij het probleem wel in en wil je er wat aan doen. Mijn paarden staan in Oss(noord brabant) dus als je keer langs wilt komen hahaa, er staat een hele kudde van bijna 20 paarden ofzo? Vriendin van mij heeft zelf hele hoop honden die dagelijks meegaan dus alle paarden zijn gewend eraan.
Ik heb dus nu ook een probleem met mijn hond en paarden, hij loopt altijd los op stal maar nu het voorjaar er aan zit te komen gaan die jonge hengsten nogal tekeer in de paddock.
Dit heeft mijn hond (8 maanden) gezien en vindt hij helemaal geweldig hij is niet bang uitgevallen en rent om de paarden heen en blaft. De paarden worden helemaal gek en beide zijn moeilijk rustig te krijgen hoe kan ik dit oplossen?
als hij zo bezig is hoort hij niks en geeft hij niks om lekkere dingen om hem af te leiden.
Ik heb 2 paardjes bij huis en heb zoveel de paarden als je hond geleerd dat ze gewoon nooit zelfstandig interactie mogen hebben, mij veel te risicovol.
Dus de hond moet volgen als ik langs de paarden in het land loop en de paarden jaag ik weg als ze naar de hond toe willen lopen. het is in mijn ogen net zoiets als honden en kinderen; gewoon nooit alleen laten met elkaar.
Wat naast het elkaar leren negeren (met een mak oefenpaard inderdaad) ook wel helpt bij een gevoelige hond is een hek of onderdeur ertussen of betrouwbaar maar wel brutaal paard goed vasthouden, dus wel veilig voor de hond, dat even flink komt neuzen en evt. een poging op een hapje doet; dan is zo'n paard in 1 keer groot en bedreigend en leren ze gepast respect. Succes met oefenen.
Diesel ging altijd heel goed met paarden, tot hij een weiland met jonge hengsten in rende. Hij had de paarden helemaal niet gezien, maar ging achter een kat aan.
Hij is in een hoek gedreven en heeft een paar trappen gehad. Hij heeft er lichamelijk niets aan over gehouden, maar vanaf dat moment kon ik niet meer rustig langs een weiland met paarden lopen. Hij was zo nerveus! Borstelen, grommen, janken...
Toch heb ik dat er weer af kunnen krijgen. Hij kan nu weer rustig naast een paard lopen. Echt plezier heeft hij er niet meer aan, dus ik doe het niet zo vaak meer.
Ik heb ook paarden aan huis, maar Pippy blijft ze geweldig vinden als ze gaan spelen! Dan scheurt ze als een gek erom heen en wil meespelen....dus als ik ga longeren of ze laten rennen in de bak, gaat Pip in de box..het is niet anders
Ik heb geen zin in een kapot geslagen hondje en wie niet horen wil...moet in de box
Als de paarden rustig lopen te grazen dan is er niets aan de hand en dat kijkt ze ook niet naar ze om.
groetjes, Ingrid
Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
Mensen die in Zuid Limburg wonen en graag met paarden willen trainen zijn van harte welkom.
Ik heb trekpaarden die zijn australian cattle dogs gewend.
Deze zijn vaak bereid om mij te helpen met de paarden, door ze in de benen te bijten.
De paarden reageren daar nauwelijks op.
Dus wie wil kan contact met mij opnemen.
Ik ben op een gegeven moment aan de slag gegaan met een gedragstherapeut en een fjord pony.
Echt geweldig beest, maar Gaia gaf geen zier om d'r. Dat terwijl ze normaal gespoken er gewoon vandoor ging. Uiteindelijk is het nu zo dat ze terug te roepen valt nadat ik haar echt heel erg lang vastgehouden heb bij paarden.