Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Obedience
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Obedience
Na gehoorzaamheid en jachttraining met Nilo te hebben gedaan ben ik toch tot de conclusie gekomen dat gehoorzaamheid ons beiden meer aanspreekt. En na het zien van de obedience filmpjes van de crufts ben ik best wel onder de indruk
Oftewel, ik ben enorm geinteresseerd in obedience. Het enige probleem nu is dat we werkelijk niemand in de buurt kunnen vinden die hier les in geeft. Ik wil best een eindje reizen, eventueel met de trein dus gelderland en drenthe zouden eventueel te doen zijn maar ik kan tot nu toe alleen maar adressen vinden in Rotterdam en Brabant, dat is me toch echt te ver :N:

- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Dogcenter in Kerkwijk bij Rick van Veeren en Martin Brouwer.
Heb ik zelf getraind, en was er heel tevreden over.
Of Bianca van der Post....volgens mij geeft zij ook lessen, tenminste destijds wel.
Ik weet niet precies waar ze woont, maar ze fokt Kelpies, dus misschien effe googlen?
Dat zijn de enigen die ik weet wat misschien binnen jouw afstanden liggen.
Groetjes,
corina
Heb ik zelf getraind, en was er heel tevreden over.
Of Bianca van der Post....volgens mij geeft zij ook lessen, tenminste destijds wel.
Ik weet niet precies waar ze woont, maar ze fokt Kelpies, dus misschien effe googlen?
Dat zijn de enigen die ik weet wat misschien binnen jouw afstanden liggen.
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bianca woont bij Frans Bauer oftewel in Fijnaart dus niet echt heel erg in de buurt.... Ik weet niet precies waar Brigitte van gestel lesgeeft, zie http://www.caninefreestyle.nl/
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Dit is de voornaamste reden dat het niets voor mij is. Bij een ander vind ik het echt prachtig, maar ik ben daar gewoon niet geschikt voor. Ben al blij als ze ongeveer naast mij zittenZoek stok! schreef:Bereid je alvast voor op milimeter werk he, ik moest erg wennen aan de preciesie van mijn obedience trainster

@TS Ben benieuwd hoe de eerste les is geweest.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Dit is precies hoe ik erover denk. Niets voor mij maar wel heel mooi om naar te kijken. Ik ben vorig jaar op de Crufts geweest en heb er van genoten om te zien hoe die honden dat kunnen. Alleen voor mij is het echt niets.Dit is de voornaamste reden dat het niets voor mij is. Bij een ander vind ik het echt prachtig, maar ik ben daar gewoon niet geschikt voor. Ben al blij als ze ongeveer naast mij zitten
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Het was heel interessant!
We hebben zelf nog niet meegedaan, alleen al omdat Nilo te druk was. Had ik ook wel verwacht, in plaats daarvan hebben we de tijd genomen om hem te kalmeren zodat het de volgende keer hopelijk beter gaat. Het is inderdaad milimeterwerk maar wel heel leuk! Denk dat het wel iets voor mij is, ben zelf namelijk ook zo perfectionistisch
Verder is het vooral heel logisch en positief, dat zal Nilo dan weer enorm aan staan. We werken zowel met voerbeloningen als speeltjes om weg te gooien of om even mee te ravotten en daarmee houden ze de honden ook bezig als de andere honden een oefening doen.
Nou heb ik er al helemaal zin in en dan kan ik de eerst komende weken niet!
Eerst een verjaardag, dan de show in Groningen, dan de Crufts. Dus het gaat nog even duren voordat we echt beginnen maar ik ben voor mezelf al begonnen Nilo het commando plat aan te leren. Geweldig om te zien hoe die honden dat zo kunnen, allemaal op een rij op hun zij liggen! Dat gaat Nilo sowieso niet makkelijk vinden (het is toch een vrij onderdanige houding) dus daar beginnen we dan maar vast mee. Als hij het tegen die tijd thuis wel kan scheelt dat behoorlijk denk ik.
We hebben zelf nog niet meegedaan, alleen al omdat Nilo te druk was. Had ik ook wel verwacht, in plaats daarvan hebben we de tijd genomen om hem te kalmeren zodat het de volgende keer hopelijk beter gaat. Het is inderdaad milimeterwerk maar wel heel leuk! Denk dat het wel iets voor mij is, ben zelf namelijk ook zo perfectionistisch

Nou heb ik er al helemaal zin in en dan kan ik de eerst komende weken niet!

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Hahaha, ja dan heb je zin en kun je niet. Nou ja, geduld. En lekker vast oefenen.
Ik vind het zelf wel leuk om dingen te doen met mijn hond die om perfectie draaien. Dat komt ook omdat ik het standaard opvoeden wel aardig onder de knie heb en als ik niet iets moet doen wat lastiger is, dan laat ik het al gauw versloffen. Heeeerlijk dus, dat gemier op de vierkante centimeter haha. OVerigens hebben mijn honden het ook altijd geweldig gevonden. Ik heb nu niemand een beetje in de buurt. Moet al gauw 3 kwartier rijden en dat is niet erg, maar wel als je toch al drie avonden en twee dagen per week de hort op bent. Wie weet krijg ik het virus weer te pakken als ik weer gan beginnen.
Ik vind het zelf wel leuk om dingen te doen met mijn hond die om perfectie draaien. Dat komt ook omdat ik het standaard opvoeden wel aardig onder de knie heb en als ik niet iets moet doen wat lastiger is, dan laat ik het al gauw versloffen. Heeeerlijk dus, dat gemier op de vierkante centimeter haha. OVerigens hebben mijn honden het ook altijd geweldig gevonden. Ik heb nu niemand een beetje in de buurt. Moet al gauw 3 kwartier rijden en dat is niet erg, maar wel als je toch al drie avonden en twee dagen per week de hort op bent. Wie weet krijg ik het virus weer te pakken als ik weer gan beginnen.
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh dan herken ik je vast tussen al die Border Collies en AussiesAnnSophie schreef:Super dat je een trainingslocatie gevonden hebt
Misschien zie ik je binnenkort eens op een wedstrijd??![]()
Ik ben diegene met de gekke chocokleurige cocker, kun je niet missen

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Obedience
Hoe verloopt de training? 

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nilo doet het erg goed!
Zoals ik had verwacht vind hij dit echt leuk en hij is heel gemotiveerd. We hebben een korte zomerstop gehad maar volgend weekend beginnen we weer met de training. Alleen het volgwerk blijft moeilijk, daar is hij duidelijk minder enthousiast voor.

- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier is het volgwerk ook de moeilijkste oefening.
Retrieve en recall zijn haar beste oefeningen
gelukkig heb ik dat nog.
Haar volgen is oké, maar ik ben nogal lomp in mijn bochten, dus als ze het goed doet, doe ik het fout.
En ik moet telkens korte rondjes doen met haar volgen, want ze ziet zo meestal het nut er niet van in. En ze gaat ook zo graag aan de bloemetjes ruiken
maar we hebben er plezier in, dat is wat telt.
Wanneer doe je een eerste wedstrijd?
Retrieve en recall zijn haar beste oefeningen

Haar volgen is oké, maar ik ben nogal lomp in mijn bochten, dus als ze het goed doet, doe ik het fout.
En ik moet telkens korte rondjes doen met haar volgen, want ze ziet zo meestal het nut er niet van in. En ze gaat ook zo graag aan de bloemetjes ruiken

Wanneer doe je een eerste wedstrijd?

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier hetzelfde
We hebben nog geen apporteerblok, ik had er een besteld die te klein bleek te zijn. Maar we hebben met verschillende voorwerpen geoefend met vasthouden dus ik verwacht geen problemen met het blok vasthouden. En hij is inmiddels behoorlijk steady met het apporteren van andere voorwerpen en dat was het moeilijkst voor hem. Maar het volgen, pff. Op het trainingveld gaat het juist enorm goed, maar thuis wil hij maar drie stapjes ofzo volgen en dan vind ie het wel weer genoeg. Met een beetje geluk kunnen we zo'n cirkel maken maar verder komen we nog niet.
De recall heeft even geduurt maar hij snapt hem nu wel, vooral dat voorzitten. Eerder ging hij vanzelf een eindje bij me vandaan zitten, maar dat hebben we er eindelijk uit. Nu rent hij het lieft in volle snelheid richting mijn knieen om op het laatste moment te stoppen en heel mooi voor te zitten
Wedstrijden gaat nog wel even duren denk ik. Ik moet nog meer leren dan Nilo (ik vind het volgwerk ook het moeilijkst
)

De recall heeft even geduurt maar hij snapt hem nu wel, vooral dat voorzitten. Eerder ging hij vanzelf een eindje bij me vandaan zitten, maar dat hebben we er eindelijk uit. Nu rent hij het lieft in volle snelheid richting mijn knieen om op het laatste moment te stoppen en heel mooi voor te zitten