Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wandelen met pup en volwassen hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
wandelen met pup en volwassen hond
kon niet de juiste hoek vinden om het te plaatsen dus dan maar hier.
binnenkort komt er hier een pupje wonen en dat is natuurlijk heel erg leuk maar nou komen er wat vragen wat betrefd het wandelen.
hoe hebben jullie dat gedaan met een pup en jullie volwassen honden,ik bedoel ruby en shadow willen graag veel wandelen en hebben dat ook nodig(ruby al wel wat minder)maar met een pup gaat dat natuurlijk niet.kan pup ook niet in de auto laten of thuis want ik ben gauw al 2,5 uur weg.kan wel naar veldjes lopen en daar met shadow en ruby wat apporteren en pup lekker laten keuvelen maar dan is zijn omgeving ook zo beperkt.
dus hoe hebben jullie dat opgelost?
binnenkort komt er hier een pupje wonen en dat is natuurlijk heel erg leuk maar nou komen er wat vragen wat betrefd het wandelen.
hoe hebben jullie dat gedaan met een pup en jullie volwassen honden,ik bedoel ruby en shadow willen graag veel wandelen en hebben dat ook nodig(ruby al wel wat minder)maar met een pup gaat dat natuurlijk niet.kan pup ook niet in de auto laten of thuis want ik ben gauw al 2,5 uur weg.kan wel naar veldjes lopen en daar met shadow en ruby wat apporteren en pup lekker laten keuvelen maar dan is zijn omgeving ook zo beperkt.
dus hoe hebben jullie dat opgelost?

jemble 5 maanden
- Moos
- Zeer actief
- Mi
- Actief
Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar je ziet bij veel dierenshops van die draagzakken voor pups, daar zou ik in eerste instantie voor kiezen.
Maar als de pup te groot wordt daarvoor, maar nog niet zolang mee mag nemen weet ik eigenlijk ook niet hoe je dat kan overbruggen.
Iig zou ik zo'n draagzak voor zolang de hond draagbaar is gebruiken.
Maar als de pup te groot wordt daarvoor, maar nog niet zolang mee mag nemen weet ik eigenlijk ook niet hoe je dat kan overbruggen.
- Moos
- Zeer actief
Die zijn niet geschikt voor een Flatcoat pup, alleen voor mini pupsMi schreef:Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar je ziet bij veel dierenshops van die draagzakken voor pups, daar zou ik in eerste instantie voor kiezen.

Je kan wel een peuter-rugdrager nemen, die hebben een aantal mensen hier ook voor pups van grotere rassen. Ik heb zelf snel last van mijn schouders, dus bij mij werkt die kar vele malen handiger.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
lijf ging mee in de draagzak, bij de bullen loop ik wat ze mogen, ik hou 5 minuten per maand per keer aan. ik loop dan dus veel dubbel omdat de volwassen honden wel langer mogen lopen. dit blijf ik ook doen (alleen minder vaak) omdat ik wil dat ze alleen thuis kunnen blijven en ook makkelijk alleen mee kunnen.

- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Mi
- Actief
Ik heb toch ook mensen zien lopen met een goldenpup in zo'n speciale rugtas, ga er vanuit dat het dan dus wel mogelijk is, maar niet met pijnlijke schouders neeMoos schreef:Die zijn niet geschikt voor een Flatcoat pup, alleen voor mini pupsMi schreef:Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar je ziet bij veel dierenshops van die draagzakken voor pups, daar zou ik in eerste instantie voor kiezen.
Iig zou ik zo'n draagzak voor zolang de hond draagbaar is gebruiken.![]()
Je kan wel een peuter-rugdrager nemen, die hebben een aantal mensen hier ook voor pups van grotere rassen. Ik heb zelf snel last van mijn schouders, dus bij mij werkt die kar vele malen handiger.

En zo'n kar is dan idd een betere optie en kan je dan wat langer en meer mee doen, maar loopt dat ook een beetje door de duinen? Even puur uit nieuwsgeirigheid.
- Mi
- Actief
Ohw ik lees niet helemaal goed, maar dan zeggen we toch hetzelfde?Mi schreef:Ik heb toch ook mensen zien lopen met een goldenpup in zo'n speciale rugtas, ga er vanuit dat het dan dus wel mogelijk is, maar niet met pijnlijke schouders neeMoos schreef:Die zijn niet geschikt voor een Flatcoat pup, alleen voor mini pupsMi schreef:Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar je ziet bij veel dierenshops van die draagzakken voor pups, daar zou ik in eerste instantie voor kiezen.
Je kan wel een peuter-rugdrager nemen, die hebben een aantal mensen hier ook voor pups van grotere rassen. Ik heb zelf snel last van mijn schouders, dus bij mij werkt die kar vele malen handiger.![]()
En zo'n kar is dan idd een betere optie en kan je dan wat langer en meer mee doen, maar loopt dat ook een beetje door de duinen? Even puur uit nieuwsgeirigheid.
Er zijn dus tassen waarmee je pups kan vervoeren en dus ook van groter ras...
- Moos
- Zeer actief
Nou tot een week of 10-11 dan misschien bij bijvoorbeeld een Golden pup, maar dan houdt het qua gewone hondenrugtas echt wel op dacht ik.Mi schreef:Ik heb toch ook mensen zien lopen met een goldenpup in zo'n speciale rugtas, ga er vanuit dat het dan dus wel mogelijk is, maar niet met pijnlijke schouders neeMoos schreef:Die zijn niet geschikt voor een Flatcoat pup, alleen voor mini pupsMi schreef:Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar je ziet bij veel dierenshops van die draagzakken voor pups, daar zou ik in eerste instantie voor kiezen.
Je kan wel een peuter-rugdrager nemen, die hebben een aantal mensen hier ook voor pups van grotere rassen. Ik heb zelf snel last van mijn schouders, dus bij mij werkt die kar vele malen handiger.![]()

Wel met zo'n peuterrugdrager bijvoorbeeld, dat gaat wel tot een maand of 5 meen ik gelezen te hebben, maar die haal je niet in de dierenwinkel

Zo'n kar loopt prima door de duinen

Vera heeft er tot 6 maanden ingezeten, toen was ze een kilo of 18-20, en dat duwde nog heel soepel. Ze past er nu nog makkelijk in hoor, maar ik gebruik hem nu alleen nog als fietskar.
Laatst gewijzigd door Moos op 30 dec 2008 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
dat gaat toch niet op bij een pup van 8weken?die kan je in mijn ogen niet meteen voor uren alleen laten.dat ze moeten leren alleen zijn snap ik maar dat doe ik staps gewijs.Es schreef:De mijn gaat soms niet mee,kan ze ook leren alleen te zijn.
hutsje wat voor draagzak is dat en waar kan je die kopen of bestellen?
moos ik heb jouw oude doggyride en ruby is er geen echte fan van dus vandaar dat ie wat stilstaat maar ben van plan om puppending er meteen ook aan te laten wennen zodat ik met shadow naar het park kan fietsen met pup in de kar die er dan in het park uit kan zo hebben ze beide genoeg beweging en kan shadow naast de fiets lekker zijn tempo lopen.
dat shadow kwam had ik deze breinbrekers niet,als herplaatser van ruim 4 kon hij natuurlijk gewoon meteen mee wandelen.

jemble 5 maanden
- Mi
- Actief
Valt me mee dan dat je zo'n kar goed kan duwen op dat soort plekken.Moos schreef:Nou tot een week of 10-11 dan misschien bij bijvoorbeeld een Golden pup, maar dan houdt het qua gewone hondenrugtas echt wel op dacht ik.Mi schreef:Ik heb toch ook mensen zien lopen met een goldenpup in zo'n speciale rugtas, ga er vanuit dat het dan dus wel mogelijk is, maar niet met pijnlijke schouders neeMoos schreef:Die zijn niet geschikt voor een Flatcoat pup, alleen voor mini pupsMi schreef:Ik heb het nooit aan de hand gehad, maar je ziet bij veel dierenshops van die draagzakken voor pups, daar zou ik in eerste instantie voor kiezen.
En zo'n kar is dan idd een betere optie en kan je dan wat langer en meer mee doen, maar loopt dat ook een beetje door de duinen? Even puur uit nieuwsgeirigheid.![]()
Wel met zo'n peuterrugdrager bijvoorbeeld, dat gaat wel tot een maand of 5 meen ik gelezen te hebben.
Zo'n kar loopt prima door de duinenEr zitten goede banden op, en beetje hard zand gaat ook nog goed, alleen heel mul zand niet denk ik.
Vera heeft er tot 6 maanden ingezeten, toen was ze een kilo of 18-20, en dat duwde nog heel soepel.
Wel een goed gevonden zo'n kar, vind ik met die fietskarren ook zo cool, ik heb er zelf niet zoveel aan omdat die in een mandje achterop past, maar goed een uitvinding vind ik het wel
-
- Zeer actief
zo'n kar is ook een uitvinding,kan straks wel gewoon met shadow een stuk fietsen en pup ook meenemen.alleen wordt zo'n kar wat lastig meenemen voor mij in de auto met 3 honden en een bench,ik heb hier geen uitlaat plekken waar ik lopend naar toe kan met de honden.ik hou nog even alle suggesties open.

jemble 5 maanden
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Nee maar de tijd dat ze 8, 9, 10 weken is zijn zo om toch?fabienne s schreef:dat gaat toch niet op bij een pup van 8weken?die kan je in mijn ogen niet meteen voor uren alleen laten.dat ze moeten leren alleen zijn snap ik maar dat doe ik staps gewijs.Es schreef:De mijn gaat soms niet mee,kan ze ook leren alleen te zijn.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier gingen ze gewoon mee op de wandelingen en als ze moe werden droeg ik ze een tijdje of nam ik een rustpauze.
Dat was dus bij beide herders, aan de 5-minuten regel heb ik me bij hen nooit gehouden
Dat was dus bij beide herders, aan de 5-minuten regel heb ik me bij hen nooit gehouden

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- *Esther
- Zeer actief
- Mi
- Actief
Kan je het niet helemaal klein krijgen met inklappen? Dan nog zal ie ws te lang zijn zeker met je honden en de bench....dat wordt een busje kopen ben ik bangfabienne s schreef:zo'n kar is ook een uitvinding,kan straks wel gewoon met shadow een stuk fietsen en pup ook meenemen.alleen wordt zo'n kar wat lastig meenemen voor mij in de auto met 3 honden en een bench,ik heb hier geen uitlaat plekken waar ik lopend naar toe kan met de honden.ik hou nog even alle suggesties open.

Succes met vinden van een oplossing en veel plezier met je pup straks natuurlijk....wanneer komt de pup?
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In het begin heb ik Samica apart uitgelaten, soms wandelde Jelka mee.
Na een week of drie mocht ze het avondrondje met de groters mee, omdat we dan altijd samen lopen.
Ik heb haar ook wel een paar keer meegenomen met de grote met de auto en haar na een minuut of 20/25 even nog een klein half uurtje in de bench in de auto gelegd. Dat ging ook goed maar dat kan je niet doen als het warmer is natuurlijk.
Ze is nu bijna 19 weken en gaat nu ook 's morgens mee met de grote sinds een week of twee. Een beetje lopen, een beetje spelen en een beetje snuffelen. Als ze niet mee gaat, blijft ze alleen thuis. Niet echt helemaal alleen want mijn man is ook altijd thuis in in de werkkamer.
Vanaf het begin hebben we ons niet aan de '5 minuten regel' gehouden omdat ze veel meer energie had. Als we thuis kwamen ging ze lopen ravotten, rennen en springen met Jurek. Het leek me dan beter om wat langer aan het riempje te wandelen, dan dat.
Na een week of drie mocht ze het avondrondje met de groters mee, omdat we dan altijd samen lopen.
Ik heb haar ook wel een paar keer meegenomen met de grote met de auto en haar na een minuut of 20/25 even nog een klein half uurtje in de bench in de auto gelegd. Dat ging ook goed maar dat kan je niet doen als het warmer is natuurlijk.
Ze is nu bijna 19 weken en gaat nu ook 's morgens mee met de grote sinds een week of twee. Een beetje lopen, een beetje spelen en een beetje snuffelen. Als ze niet mee gaat, blijft ze alleen thuis. Niet echt helemaal alleen want mijn man is ook altijd thuis in in de werkkamer.
Vanaf het begin hebben we ons niet aan de '5 minuten regel' gehouden omdat ze veel meer energie had. Als we thuis kwamen ging ze lopen ravotten, rennen en springen met Jurek. Het leek me dan beter om wat langer aan het riempje te wandelen, dan dat.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Actief
- Contacteer:
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Ons pupje komt volgende week vrijdag. Ik ga de pup de eerste paar maanden zoveel mogelijk alleen uitlaten. Wil dat hij zelfstandig leert te zijn en niet afkijkt bij Kiera & Jessy.
De eerste paar dagen kan hij natuurlijk nog niet meteen alleen zijn. Ik heb een fietskar, die ik heel weinig gebruikt heb, maar die ik uit de schuur ga halen, en ik ga Mi-Lan daaraan laten wennen. Kan hij in de fietskar mee als ik met Kiera & Jessy fiets. De wandelingen houd ik hem eerst grotendeels op de arm, totdat hij een tijdje alleen kan blijven.
De eerste paar dagen kan hij natuurlijk nog niet meteen alleen zijn. Ik heb een fietskar, die ik heel weinig gebruikt heb, maar die ik uit de schuur ga halen, en ik ga Mi-Lan daaraan laten wennen. Kan hij in de fietskar mee als ik met Kiera & Jessy fiets. De wandelingen houd ik hem eerst grotendeels op de arm, totdat hij een tijdje alleen kan blijven.

-
- Zeer actief
o maar appart uitlaten gaat ook zeker gebeuren
nu neem ik de honden ook wel appart mee,s'morgens samen en in de middag appart.
denk dat het toch tillen en in een park op een veldje zitten wordt,maar denk dat het zelf z'n weg ook wel gaat vinden.een schouder rugtas lijkt me misschien ook nog wel wat,iets om nu verder naar te zoeken.
als het goed is komt pup eind februari,begin maart.

denk dat het toch tillen en in een park op een veldje zitten wordt,maar denk dat het zelf z'n weg ook wel gaat vinden.een schouder rugtas lijkt me misschien ook nog wel wat,iets om nu verder naar te zoeken.
als het goed is komt pup eind februari,begin maart.

jemble 5 maanden
- Enya
- Zeer actief
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha fabienne,
Allereerst natuurlijk van harte met jullie nieuwe aanwinst!!
'k Heb zelf een DoggyRide Original met wandelset gebruikt. Hiermee kon ik over fietspaden en stoep, maar absoluut niet over onverharde paden. Ook op verharde paden liep het zwaar. Bochten maken (en een pad loopt nou eenmaal zelden kaarsrecht
) is zwaar.
De DoggyRide Original kun je ook niet even laten staan om je handen vrij te hebben voor je andere honden, want hij rijdt weg (als het schuin afloopt dan he
) en kan omkiepen als puppemans zich er mee meent te moeten bemoeien. Wielen er af halen om eea in je auto te kunnen zetten was overigens ook een mega-ramp
maar met wielen pastte hij zelfs niet in m'n Kangoo.
Dus m'n leenkarretje terug gegeven en een DoggyRide Mini Buggy aangeschaft. Deze reed helemaal geweldig, heel soepeltjes de bochten door met 1 hand, etc. Een nadeeltje: de rits is pet
Mereltje heeft tijdens de 2e rit met 1 voorpootje een klap gegeven tegen het deurtje. Dat was genoeg om de rits te doen openbarsten
Eea kon wel weer dicht, maar Merel kende nu dit trucje, is ook niet op haar achterhoofd gevallen, dusssss...
Hondenshop heeft de kar terug genomen, er een nieuwe hoes op gedaan en we konden herkansen. Helaas bleek het niet een defect van dit ene karretje, maar iets structureels. Het klapje van 1 puppypootje stelt weinig voor, maar doet de hele 'deur' openbarsten en is dus levensgevaarlijk!
Enfin, ik ben naar een tentenmaker geweest en heb die laten kijken naar de rits. Hij heeft me de zwaarte van de kwaliteit genoemd en toegelicht dat dit niet volstaat
Het plaatsen van een nieuwe, betere rist, kost echter nog meer dan de aanschaf van het karretje, omdat de rits de bochten door gaat en dus een dubbele moet zijn.
Kortom, ik ben weer terug gegaan naar de verkoper. Omdat DoggyRide de 1e keer erg moeilijk gedaan had over het ruilen en garantie, heb ik in overleg met hen dit keer zelf gebeld naar de fabrikant. We hoopten dat de klantenservice dan wat service-gerichter zou zijn. Dan moet je weten dat er notabene een brief van DoggyRide bij zat waarin ze feliciteren met de aanschaf, want oh oh oh, wat een goede koop is hun product en wat zullen we er lang plezier van hebben...
Lang verhaal, maar goed: De DoggyRide mijnheer adviseerde 'm "op Marktplaats te zetten, dat doen anderen ook" (zodat andermans pup kan verongelukken?
) en bevestigde(!!) dat de ritskwaliteit van de Buggy niet goed is, maar dat er inderdaad nogal kosten verbonden zijn aan een goede, dus dat ook zij daar tegen aan liepen
Na een gesprek wat verre van leuk was, besloot mijnheer Klantenservice DoggyRide dat zij voldoende gedaan hadden, door te adviseren eea op Marktplaats te zetten.
Hondenshop heeft de kar desondanks zonder gezeur terug genomen, daar had ik giga mazzel aan, maar intussen werd Merel groter en groter en de tijd dat ik een karretje nodig had was bijna voorbij....
Omdat ik na deze ervaring zeker ben dat een hondenbuggy niet voldoet voor een initiatiefrijk puppy, wilde ik geen kant-en-klare meer kopen. Ik heb een 2e hands kinderwagen gekocht, niet zo'n heel oud type, maar eentje die best lekker rijdt, om er zelf een veilig stekkie op te bouwen voor m'n frutsel. Mij kostte de kinderwagen zo'n 30 euro (een Quinny van MP).
Misschien herinner jij je de fietskar die ik voor Floris gebouwd had? Die zat achter m'n brommertje toen ik nog geen auto had. Zo iets, maar dan op het onderstel van een kinderwagen
Onverwoestbaar! En da's met een levendige, initiatiefrijke, nieuwsgierige, impulsieve Flatcoated pup geen luxe
Allereerst natuurlijk van harte met jullie nieuwe aanwinst!!

'k Heb zelf een DoggyRide Original met wandelset gebruikt. Hiermee kon ik over fietspaden en stoep, maar absoluut niet over onverharde paden. Ook op verharde paden liep het zwaar. Bochten maken (en een pad loopt nou eenmaal zelden kaarsrecht

De DoggyRide Original kun je ook niet even laten staan om je handen vrij te hebben voor je andere honden, want hij rijdt weg (als het schuin afloopt dan he

Dus m'n leenkarretje terug gegeven en een DoggyRide Mini Buggy aangeschaft. Deze reed helemaal geweldig, heel soepeltjes de bochten door met 1 hand, etc. Een nadeeltje: de rits is pet

Mereltje heeft tijdens de 2e rit met 1 voorpootje een klap gegeven tegen het deurtje. Dat was genoeg om de rits te doen openbarsten

Eea kon wel weer dicht, maar Merel kende nu dit trucje, is ook niet op haar achterhoofd gevallen, dusssss...
Hondenshop heeft de kar terug genomen, er een nieuwe hoes op gedaan en we konden herkansen. Helaas bleek het niet een defect van dit ene karretje, maar iets structureels. Het klapje van 1 puppypootje stelt weinig voor, maar doet de hele 'deur' openbarsten en is dus levensgevaarlijk!
Enfin, ik ben naar een tentenmaker geweest en heb die laten kijken naar de rits. Hij heeft me de zwaarte van de kwaliteit genoemd en toegelicht dat dit niet volstaat

Kortom, ik ben weer terug gegaan naar de verkoper. Omdat DoggyRide de 1e keer erg moeilijk gedaan had over het ruilen en garantie, heb ik in overleg met hen dit keer zelf gebeld naar de fabrikant. We hoopten dat de klantenservice dan wat service-gerichter zou zijn. Dan moet je weten dat er notabene een brief van DoggyRide bij zat waarin ze feliciteren met de aanschaf, want oh oh oh, wat een goede koop is hun product en wat zullen we er lang plezier van hebben...
Lang verhaal, maar goed: De DoggyRide mijnheer adviseerde 'm "op Marktplaats te zetten, dat doen anderen ook" (zodat andermans pup kan verongelukken?

Na een gesprek wat verre van leuk was, besloot mijnheer Klantenservice DoggyRide dat zij voldoende gedaan hadden, door te adviseren eea op Marktplaats te zetten.
Hondenshop heeft de kar desondanks zonder gezeur terug genomen, daar had ik giga mazzel aan, maar intussen werd Merel groter en groter en de tijd dat ik een karretje nodig had was bijna voorbij....
Omdat ik na deze ervaring zeker ben dat een hondenbuggy niet voldoet voor een initiatiefrijk puppy, wilde ik geen kant-en-klare meer kopen. Ik heb een 2e hands kinderwagen gekocht, niet zo'n heel oud type, maar eentje die best lekker rijdt, om er zelf een veilig stekkie op te bouwen voor m'n frutsel. Mij kostte de kinderwagen zo'n 30 euro (een Quinny van MP).
Misschien herinner jij je de fietskar die ik voor Floris gebouwd had? Die zat achter m'n brommertje toen ik nog geen auto had. Zo iets, maar dan op het onderstel van een kinderwagen

Onverwoestbaar! En da's met een levendige, initiatiefrijke, nieuwsgierige, impulsieve Flatcoated pup geen luxe

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Ik heb met mijn laatste 2 honden ook de doggyride original gehad. Wel wat aanpassingen op gemaakt want hij kiepert idd achterover. Dus ik heb er nu steunen achterop zitten die uitschuiven. Er zit een rem op de DR dus wegrijden deed ie bij mij niet.
Ik reed werkelijkwaar overal overheen, doorheen etcetc. Zelfs op het strand. Ik vond en vind m ideaal!!
Ik reed werkelijkwaar overal overheen, doorheen etcetc. Zelfs op het strand. Ik vond en vind m ideaal!!
- Moos
- Zeer actief
Ik heb daar echt hele andere ervaringen mee. Ik vind de doggyride helemaal niet zwaar lopen of bochten maken, en ik liep er ook mee op onverharde paden, alleen in echt mul zand niet.parelridder schreef:Ha fabienne,
Allereerst natuurlijk van harte met jullie nieuwe aanwinst!!![]()
'k Heb zelf een DoggyRide Original met wandelset gebruikt. Hiermee kon ik over fietspaden en stoep, maar absoluut niet over onverharde paden. Ook op verharde paden liep het zwaar. Bochten maken (en een pad loopt nou eenmaal zelden kaarsrecht) is zwaar.
We zijn het hele duingebied doorgegaan hier met de doggyride, geheel probleemloos.
Ik heb er wel een rem op (die wordt standaard geleverd bij de wandelset dacht ik) en dan kan je hem dus ook gewoon ergens neerzetten of even stil zetten op een heuveltje.
Achterover kiepen deed ie alleen als ik nog tassen aan het handvat had hangen; dat heb ik dus snel afgeleerd

Je moet er wel op letten dat je de ritsen niet bovenaan laat sluiten, dan meppen ze ertegenaan en ritst hij vanzelf open. Als je ze onderaan laat sluiten kan dat niet gebeuren (splijten is natuurlijk weer wat anders