Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of niet mee nemen??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Wel of niet mee nemen??

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb een oppas hondje van bijna 10 jaar.

Het is een gecastreerde reu, ws. een X met een Pyreneese Herder, formaatje : JackRussel ( net een klein slagje groter).

Hij is soms een beetje bang voor grote honden en laat dat ook zien, door zijn staart tussen de benen te doen en zich te verdedigen ( zonder een gevecht aan te gaan, het blijft bij snauwen).

Hij houd het wel bij qua wandelen,( met gemak, zelfs) maar zou ik hem er een plezier mee doen, door hem mee te nemen met de wandeling op Busseloo??
( Oudjaarswandeling).

Persoonlijk, denk ik dat het wel goed zal gaan, maar wat is jullie ervaring met een hondje van bijna 10 jaar die tussen een groep honden word gezet, die hij nog nooit eerder heeft gezien??

Hij is overigens erg sociaal en loopt altijd los.
Hij loopt zelden aan de riem.
Ook luistert hij prima.

Dan heb ik dus Beike mee en een oppashondje.

Over het oppas-hondje ben ik niet helemaal zeker, ik wil hem alleen mee nemen, als ik hem er een plezier mee doe.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

als hij alleen maar anmgstig is dan denk ik niet dat je hem er een plezier mee doet
maar het is je eigen keuze
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Wel of niet mee nemen??

Ongelezen bericht door samantha! »

doggy schreef:
Hij is soms een beetje bang voor grote honden en laat dat ook zien, door zijn staart tussen de benen te doen en zich te verdedigen ( zonder een gevecht aan te gaan, het blijft bij snauwen).
Dit zou voor mij denk ik een reden zijn om hem thuis te laten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ligt aan de honden die meegaan. Mijn teefje is ook angstig voor andere honden maar toen ze mee ging naar behendigheid liepen alle honden los en waren niet opdringerig. Ze vond het geweldig, en rende en vloog in de ronde. Maar goed omdat ik het niet kan voorspellen wanneer ze het wel en niet leuk vind neem ik haar niet snel mee naar zoiets.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou het zelf in jouw situatie niet gokken. Het is niet je eigen hond en je zou niet willen dat er iets met je oppashondje zou gebeuren lijkt me. Je hebt toch de verantwoording over een levend wezen wat van iemand anders is.
Het kan natuurlijk gewoon prima gaan, maar áls er wat zou gebeuren, dan zou je je enorm schuldig voelen lijkt me.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het zou op zich denk ik wel goed gaan,maar toch zou ik het risico niet willen nemen.Het is niet jouw hond en als hij ergens van schrikt op vreemd terrein ben je hem kwijt.
Tenzij je hem aan een Flexi of zo mee wilt nemen zou ik het niet doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Bad news,...

Ik had me er zo op verheugd en Beike ook, nu zegt mijn chauffeur af, dus wij kunnen niet aanwezig zijn.

Als ik : Beike en Anneke met iemand anders mee kunnen rijden naar de oudjaarswandeling op Busseloo ( benzine kosten kunnen we dan delen), dan hou ik me graag aanbevolen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”