Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet mee nemen??
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Wel of niet mee nemen??
Ik heb een oppas hondje van bijna 10 jaar.
Het is een gecastreerde reu, ws. een X met een Pyreneese Herder, formaatje : JackRussel ( net een klein slagje groter).
Hij is soms een beetje bang voor grote honden en laat dat ook zien, door zijn staart tussen de benen te doen en zich te verdedigen ( zonder een gevecht aan te gaan, het blijft bij snauwen).
Hij houd het wel bij qua wandelen,( met gemak, zelfs) maar zou ik hem er een plezier mee doen, door hem mee te nemen met de wandeling op Busseloo??
( Oudjaarswandeling).
Persoonlijk, denk ik dat het wel goed zal gaan, maar wat is jullie ervaring met een hondje van bijna 10 jaar die tussen een groep honden word gezet, die hij nog nooit eerder heeft gezien??
Hij is overigens erg sociaal en loopt altijd los.
Hij loopt zelden aan de riem.
Ook luistert hij prima.
Dan heb ik dus Beike mee en een oppashondje.
Over het oppas-hondje ben ik niet helemaal zeker, ik wil hem alleen mee nemen, als ik hem er een plezier mee doe.
Het is een gecastreerde reu, ws. een X met een Pyreneese Herder, formaatje : JackRussel ( net een klein slagje groter).
Hij is soms een beetje bang voor grote honden en laat dat ook zien, door zijn staart tussen de benen te doen en zich te verdedigen ( zonder een gevecht aan te gaan, het blijft bij snauwen).
Hij houd het wel bij qua wandelen,( met gemak, zelfs) maar zou ik hem er een plezier mee doen, door hem mee te nemen met de wandeling op Busseloo??
( Oudjaarswandeling).
Persoonlijk, denk ik dat het wel goed zal gaan, maar wat is jullie ervaring met een hondje van bijna 10 jaar die tussen een groep honden word gezet, die hij nog nooit eerder heeft gezien??
Hij is overigens erg sociaal en loopt altijd los.
Hij loopt zelden aan de riem.
Ook luistert hij prima.
Dan heb ik dus Beike mee en een oppashondje.
Over het oppas-hondje ben ik niet helemaal zeker, ik wil hem alleen mee nemen, als ik hem er een plezier mee doe.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Wel of niet mee nemen??
Dit zou voor mij denk ik een reden zijn om hem thuis te laten.doggy schreef:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ligt aan de honden die meegaan. Mijn teefje is ook angstig voor andere honden maar toen ze mee ging naar behendigheid liepen alle honden los en waren niet opdringerig. Ze vond het geweldig, en rende en vloog in de ronde. Maar goed omdat ik het niet kan voorspellen wanneer ze het wel en niet leuk vind neem ik haar niet snel mee naar zoiets.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou het zelf in jouw situatie niet gokken. Het is niet je eigen hond en je zou niet willen dat er iets met je oppashondje zou gebeuren lijkt me. Je hebt toch de verantwoording over een levend wezen wat van iemand anders is.
Het kan natuurlijk gewoon prima gaan, maar áls er wat zou gebeuren, dan zou je je enorm schuldig voelen lijkt me.
Het kan natuurlijk gewoon prima gaan, maar áls er wat zou gebeuren, dan zou je je enorm schuldig voelen lijkt me.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het zou op zich denk ik wel goed gaan,maar toch zou ik het risico niet willen nemen.Het is niet jouw hond en als hij ergens van schrikt op vreemd terrein ben je hem kwijt.
Tenzij je hem aan een Flexi of zo mee wilt nemen zou ik het niet doen.
Tenzij je hem aan een Flexi of zo mee wilt nemen zou ik het niet doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
doggy