Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Invalidenmensen "verdienen" geen hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

wh00ps
Vaste gebruiker

Invalidenmensen "verdienen" geen hond

Ongelezen bericht door wh00ps »

Arrrggghhhhh :devil: ben vandaag zo kwaad geworden.....

Eerst ff stukje over mij om het te kunnen begrijpen....
Ik loop zelf moeilijk...heb dystrofie aan mijn been dus daarvoor gebruik ik hulpmiddelen om te lopen. 1 of 2 krukken....voor echt de langere stukken maak ik gebruik van een rolstoel.

Nu was ik tijdens de wandeling met tjeu ook tegelijkertijd met hem aan het oefenen...toen er een vrouwke met mij begon te praten. Hoe ik dat deed, omdat ze mij ook vaker met een mechelse herder zag lopen en zag dat ik zo moeilijk liep. Ik merkte dat ze het er al nie zo mee eens was, dat ik 2 honden had, want hoe kan ik daar nu goed voor zorgen? Ze zei het niet met die woorden maar het kwam erop neer...soms kunnen mense zo neerbuigend doen en neerbuigend kijken....
Ik wilde de discussie aangaan, maar ik vind dat ik mezelf t o v haar niet hoef te verantwoorden hoe ik alles doe....dus ben verder gelopen want had er ff geen zin in....Heb alleen nog gezegd dat mijn honden mijn alles zijn en mij in balans houden. Dat als ik hun niet had, ik er erger aan toe was geweest in mijn ogen.....

Ja het is soms aanpassen, maar tis een keus die ik bewust heb gemaakt. Ik zou echt niet zonder mijn 2 kanjers kunnen. En nee lange wandelingen van ruim een uur met bo zijn er niet meer bij...maar in plaats daarvan gaan we om de dag naar het veld en lopen we daarna nog ff bos in ( groot veld helemaal afgezet voor honden aan de rand van een bos), en wordt hij 4 x per dag 15 a 20 minuten uitgelaten, hetzelfde geldt voor tjeu natuurlijk.
Bo ging eerst 3 x per week mee met hondenuitlaatservice maar die is ermee opgehouden, helaas, en er zit hier geen andere.....
En als ik een goede dag zonder al te veel pijn heb dan gaan we richting bos....
Met tjeu ook, voordat tjeu kwam eerst contact gehad met hondenschool...omdat ik met de cursus toch bepaalde dingen anders zal moeten doen...ik ook wil dat tjeu leert langs de rolsteol te lopen enz...

En ik meen het als ik zeg dat bo en destijds japie* mijn redding zijn geweest....omdat ik moest blijven lopen, de deur uit moest blijven gaan...dus ritme bleef erin...hoe kut alles ook ging....hun moesten uitgelaten worden, hun hoefde niet te lijden onder hetgeen wat er met mij aan de hand was en is....
Dus waarom zou ik dan niet goed volgens deze vrouw voor mijn honden kunnen zorgen :denken:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mensen oordelen soms zó snel. Wel triest als je daar zo op aangesproken wordt.

Niets van proberen aan te trekken... al lijkt me dat erg moeilijk.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, invaliden mogen geen hond, maar gezonde yuppen die een hond voor het uiterlijk vertoon kopen en het beest alleen in de achtertuin laten, omdat ze natuurlijk wel hele dagen werken om dat huis en die dikke auto te kunnen ophoesten, dat mag wel.

Vragen zij aan een ander hoe ze hun huishouden runnen, nee toch?
Ik zou dus tegen zo'n dame zeggen: bemoei je met je eigen zaken, dan doe ik dat ook.

We leven gelukkig in een vrij land, en ik kan nog wel honderd andere snedige opmerkingen bedenken om dergelijke lui de mond te snoeren.

Maar het verstandigste is om de wijste te zijn, en gewoon geen antwoord te geven. Je hebt niks te verdedigen, want ze is je moeder niet, en anders hoefde je dat trouwens ook niet :pffff:

Niks van aantrekken dus!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Nou ik ben soms ook wel benieuwd hoe sommige mensen dat doen. Niet dat ik meteen zeg van nee dat mag niet, maar wel benieuwd hoe ze dat volhouden/doen.

Er was in amsterdam ook een mevrouw die zat in een rolstoel en had een malamute, toch wel een ras wat veel energie heeft. Maar volgens mij kreeg die hond niks te kort.
Vind het knap dat ze en jij dat zo doen! :ok:
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Wat je schrijft klinkt heel erg goed.
Dit is gewoon ook weer een specifiek geval en het is de situatie die iets wel of niet acceptabel maakt. Ik ken honden die hele dagen alleen zitten en nul komma nul te kort komen en honden waarvan de baas de hele dag thuis is en die alles missen. Ik ken het ook omgekeerd.
Bij mij in de flat wonen veel oudere en dus ook "invalide" mensen.
Ik zie invalide mensen die hun honden geestelijke uitdaging aanbieden en ook beweging (langs rolstoel/scootmobiel) en mensen die de honden geen geestelijke uitdaging bieden en maar 5 minuten wandelen omdat ze niet verder kunnen wandelen.
Een situatie maakt iets zielig of niet.

En ik ben het helemaal met het moto eens: bemoei je met je eigen zaken.
Je kunt niet oordelen over momenten die je meekrijgt.
Hier dachten een paar mensen dat mijn hond slechts twee maal per dag 10 minuten werd uitgelaten. Dat hij daarnaast twee maal per dag een uur wandelt zien ze namelijk niet. Aangezien hij in de auto gaat om naar een gebied te worden gereden waar hij echt kan wandelen en rennen en niet maar vijf passen, een stuk aan de riem en weer vijf passen (overdreven, maar goed even als voorbeeld). Die andere twee maal per dag doe ik wel even aan de overkant van de straat op dat smalle strookje losloopgebied, maar het geeft dus al snel een vertekend beeld van iets merkte ik.

Niet van aantrekken en als je geen zin hebt zou ik inderdaad makkelijk de discussie afkappen: bemoei je met je eigen zaken. Heb je wel behoefte praat er dan over.
Maar trek het je vooral niet aan.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Mijn honden lopen meer als van menig ander hondenbezitter. Met de scoot rij ik dagelijks 10 a 15 km met de honden waar ze de meeste tijd van los kunnen lopen. Dat zie ik veel lopers nog niet doen, maar inderdaad het commentaar is niet van de lucht als je er aan komt met nu 4 kleine frummel hondjes.
Ik laat ze maar l.llen, ze weten niet beter...
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Hoe moeilijk het ook is, niets van aantrekken. Er zijn altijd mensen die heel snel oordelen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gewoon buitensluiten, dat soort aso-tuig...Ja, dat is mijn mening.
Als mensen daarop gaan oordelen en veroordelen, zijn ze voor mij ASO, of minstens kortzichtig.............
Maar die mensen heb je , helaas.........PFFFFFFFFFFF
Ik loop soms met mijn hond, met 1 kruk, soms met 2 krukken, en redelijk vaak met de scootmobiel, is dat minder, dacht t niet......... :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nah eigenlijk is het wel lief, vind ik, ze is bezorgd ( hoeft natuurlijk niet) maar gaat het gesprek aan om te kijken of de honden wel krijgen wat ze nodig hebben :19: ik kan dat met de beste wil van de wereld niet aso vinden.
Dat jij het vervelend vind kan ik me dan ook weer goed voorstellen, maar ik denk dat het niet vervelend bedoelt was, en dat haar hart waarschijnlijk op de goede plek zat :wink:
wh00ps
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door wh00ps »

weet je wat het is....ik was altijd heel actief met de honden, bo diverse cursussen, japie* behendigheid....sochteds voordat ik ging werken een uur naar de bossen, veel lange wandelingen enz...en als dan ineens je leven zo drastisch veranderd door een ongeluk en je daar een niet functionerend been aan overhoud....en je van diverse mensen in je omgeving te horen krijgt doe je honden toch weg, is beter voor jou en beter voor de honden....dat is zo makkelijk gezegd he, als je honden een deel van je leven zijn.
En natuurlijk heeft bo (en japie toen ook) er wel wat op in moeten leveren, maar dat heb ik destijds zo goed mogelijk proberen op te vangen samen met mijn ex.
Ik zie en merk aan bo zijn gedrag dat hij het ook goed zo vind...vond hij dit niet zou hij onrustig, druk en irritant in huis worden.
Regelmatig gaat bo ook naar mijn ex, waar hij dan ook lange wandelingen krijgt, en vaak wat extra's....

Ik vind jullie reacties fijn! En ook fijn om te lezen dat er mensen zijn in een soort gelijke situatie.
Ik heb in die periode van mijn been geleerd meer open te zijn erover en dat er dan veel mogelijk is. Bijv nu met de cursus van tjeu...heb een geweldige hondenschool hiervoor...wist ik al omdat ik ten tijde van t ongeluk daar ook met bo trainde, maar wat ik nu weer merk met tjeu vind ik fantastisch, je voelt je dan ook geaccepteerd om t zo maar te noemen.

jullie reacties doen me goed!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb een tijdje in de thuiszorg gewerkt, daar kwam ik ook een jonge meid met dystrofie tegen. Zij leidde haar hulphonden zelf op (als ze de energie er voor had) en ze mochten ook met pensioen bij haar. Ze kwamen echt niks te kort.
Er zijn hele volksstammen die hun benen wel goed en zonder pijn kunnen gebruiken maar er te beroerd voor zijn.
Respect! :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het gaat er om of een hond genoeg aandacht en beweging krijgt, of dat nu met een invalide eigenaar is, of met iemand die loopt als een kievit. Ik kan ook wel zeggen: mensen met kleine kinderen mogen geen hond, mensen die meer dan 20 uur per week werken mogen geen hond, mensen die niet van regen houden mogen geen hond, mensen die maar één hond willen moigen geen hond. Allemaal generalisaties waar je je niets van af moet trekken.

Als jij gelukkig bent met je honden en jouw honden zijn gelukkig met jou dan is het toch goed. Ik zou overigens wel de discussie met die mevrouw zijn aangegaan. Het lijkt mij dat een hond het beste af is met een heel actieve eigenaar, met hondse roedelgenoten, een groot erf, groot losloopgebied om de hoek, elke dag vier uur wandelen en spelen.

Feit is dat er maar weinig mensen zijn die dat allemaal aan een hond kunnen bieden. Als die mevrouw dat wel kan, geweldig, maar ik denk dat menig invalide vaker samen is en wandelt met de hond dan al die jonge stellen die vinden dat fulltime werken en een hond best wel kan, er zijn immers benches en hij slaapt daar heerlijk in zes tot tien uur per dag :boos:

Anne
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik zou mij er niets van aantrekken, mensen hebben altijd wel wat te zeuren. Als jij weet dat het goed zit, is het prima toch. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Mensen zeggen ook wel eens tegen mij, wat moet jij nu met een hond en dan ook nog een Border.
Straks heb ik er weer twee, dan zullen ze wel weer helemaal verbaasd zijn :mrgreen:
Met mijn puppie ga ik straks ook weer cursussen doen, zul je zien dat ze dan ook weer loeren en opmerkingen achter mijn rug maken.
Ik sta daar dus geheel boven en laat ze lekker lullen :pffff:

Gelukkig krijg ik ook heel veel positieve reacties :wink:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
linlin

Re: Invalidenmensen "verdienen" geen hond

Ongelezen bericht door linlin »

wh00ps schreef:Heb alleen nog gezegd dat mijn honden mijn alles zijn en mij in balans houden. Dat als ik hun niet had, ik er erger aan toe was geweest in mijn ogen.....

.....Ja het is soms aanpassen, maar tis een keus die ik bewust heb gemaakt. Ik zou echt niet zonder mijn 2 kanjers kunnen.
En ik meen het als ik zeg dat bo en destijds japie* mijn redding zijn geweest....
je hebt het over jezelf, terwijl mevrouw ....
Dus waarom zou ik dan niet goed volgens deze vrouw voor mijn honden kunnen zorgen :denken:
...het over de honden had. wellicht dat daar een misverstand met bijbehorende onuitgesproken wederzijdse wrevel ontstaan kan zijn.
baukje en femke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje en femke »

Ik ken dat ook. Heb een hele periode heel slecht kunnen lopen zelfs met een rollator moeizaam en soms moest ik helaas een ander mijn hond laten uitlaten, maar dat gebeurde dan wel en goed lang. Die mensen beseffen niet wat hierboven ook al gezegd is dat je in zo'n situatie best wel kan zorgen dat ze hun beweging krijgen en met denkspelletjes van Nina Otterson kun je ze ook een deel bezighouden. Ook tegen mij is diverse malen gezegd waarom doe je haar niet weg? Je hebt er toch alleen maar last van! Die weten echt niet waar ze over praten, want net als bij de openerster van dit item was mijn hond degene die de structuur gaf en die zorgde dat ik nog wel de straat opging, zelfs met rollator wat ik anders nooit gedaan zou hebben en ze heeft er echt niet onder geleden. Gelukkig gaat het nu door een operatie in België stukken beter en kan ik zelf weer hele einden met hun lopen. Maar die mensen die dat toen zeiden.......... heel erg. Als het nu mensen zijn die je niet kennen, dan ook, maar er waren er zelfs die mij al veel langer kenden en wel degelijk wisten dat ik zou zorgen dat ze het goed zou hebben en dat ik ook niet zonder haar zou kunnen. Zij was toen wel al niet meer een van de jongste, maar toch, je kunt zoveel nog doen en regelen als dat nodig is!
Groetjes Willy en pootjes Femke
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Onzin, hier zit ook een man in een scootmobiel en die zie ik regelmatig toeren met de hond, hetzij hond tussen zijn benen meerijdend op de scootmobiel of los ernaast.. die hond komt echt niets tekort hoor.. overigens zie ik ook regelmatig een meid in een electrische rolstoel met een jack russel, hond en baas zijn gelukkig.. ik zie niet in waarom iemand daar negatief tegenover moet staan!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er zijn bepaalde mensen die geen hond verdienen. En die heb je onder invaliden, blanke mensen, homoseksuele mensen, eigenlijk onder alle groepen mensen.
En dat zijn mensen die er niet goed voor zorgen. En of dat niet willen of niet kunnen is, dat is niet relevant wat dat zal voor de hond niets uit maken.

Er zijn veel mensen die voor een hond heel goed zorgen en voor wie ene hond alles betekent en heel belangrijk is. Je kunt er op vertrouwen dat die er ook goed voor zijn. Zulke mensen zou ik nooit een hond misgunnen.

Verder hebben mensen óveral commentaar op. Ook op mij omdat ik wel drie honden heb. Vinden ze veel. Nou en? Hebben ze geen reet mee te maken. Ik heb ze niet zelf gefokt, en ze bestonden toch al. Nu zitten ze bij mij en daar hebben ze het goed. LAat ze maar reageren op al die broodfokkers, als ze vinden dat er te veel honden zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Als ik het zo hoor krijgen jouw honden meer beweging dat de gemiddelde hond (buiten het forum dus).
De gemiddelde hond moet het doen met 3x per dag een ommetje van 5-10 minuten.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Candy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Candy »

Wat een flauwekul
Ik heb al een paar keer pups verkocht aan mensen die in een rolstoel zitten , en die zorgen er prima voor
Mijn ervaring is dat ze er vaak nog beter over nadenken wat ze een hond kunnen bieden en hoe ze hem moeten verzorgen dan andere mensen
groetjes Janneke
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Het verhaal komt me erg bekent voor ,ik heb ook dystrofie aan mijn voet.
Dus ook vragen wat moet je nu met 2 honden,.
In het begin trok ik het me erg aan.
Nu niet meer, ik weet dat ze het goed bij mij hebben.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

aan zulke mensen moet je gewoon sch*t hebben. :wink:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Niets van aantrekken ! Ik vind het ongehoord dat ze zich zo met je gaat bemoeien, en kritiek heeft. Je houdt duidelijk van je honden, en zorgt er zo goed mogelijk voor. :ok:

De enige keer dat ik wel dacht of invaliden wel een hond mogen, was in een speciaal geval, waar een vrouw in een scootmobiel haar hond kort aangelijnd had, en rondjes draaide, en boos was op de hond, dat die niet snapte wat ze wilde. :eek:
Dus in sommige gevallen dat een hond er alleen maar is als hulphond, en de mens eigenlijk niet gek op de hond is. Toen had ik wel bedenkingen.
Taz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Taz »

niet van die mensen aantrekken!!!
ik loop vaak samen met mijn vriendin die ms heeft en ja die heeft er ook dagen bij dat het minder gaat, maar ik geloof oprecht dat die mensen vaak meer liefde voor hun beestje hebben dan mensen die een hond in een opwelling kopen.
taz. Maatje voor het leven
baukje en femke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje en femke »

Zeker te weten!
Groetjes Willy en pootjes Femke
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”