Eerst ff stukje over mij om het te kunnen begrijpen....
Ik loop zelf moeilijk...heb dystrofie aan mijn been dus daarvoor gebruik ik hulpmiddelen om te lopen. 1 of 2 krukken....voor echt de langere stukken maak ik gebruik van een rolstoel.
Nu was ik tijdens de wandeling met tjeu ook tegelijkertijd met hem aan het oefenen...toen er een vrouwke met mij begon te praten. Hoe ik dat deed, omdat ze mij ook vaker met een mechelse herder zag lopen en zag dat ik zo moeilijk liep. Ik merkte dat ze het er al nie zo mee eens was, dat ik 2 honden had, want hoe kan ik daar nu goed voor zorgen? Ze zei het niet met die woorden maar het kwam erop neer...soms kunnen mense zo neerbuigend doen en neerbuigend kijken....
Ik wilde de discussie aangaan, maar ik vind dat ik mezelf t o v haar niet hoef te verantwoorden hoe ik alles doe....dus ben verder gelopen want had er ff geen zin in....Heb alleen nog gezegd dat mijn honden mijn alles zijn en mij in balans houden. Dat als ik hun niet had, ik er erger aan toe was geweest in mijn ogen.....
Ja het is soms aanpassen, maar tis een keus die ik bewust heb gemaakt. Ik zou echt niet zonder mijn 2 kanjers kunnen. En nee lange wandelingen van ruim een uur met bo zijn er niet meer bij...maar in plaats daarvan gaan we om de dag naar het veld en lopen we daarna nog ff bos in ( groot veld helemaal afgezet voor honden aan de rand van een bos), en wordt hij 4 x per dag 15 a 20 minuten uitgelaten, hetzelfde geldt voor tjeu natuurlijk.
Bo ging eerst 3 x per week mee met hondenuitlaatservice maar die is ermee opgehouden, helaas, en er zit hier geen andere.....
En als ik een goede dag zonder al te veel pijn heb dan gaan we richting bos....
Met tjeu ook, voordat tjeu kwam eerst contact gehad met hondenschool...omdat ik met de cursus toch bepaalde dingen anders zal moeten doen...ik ook wil dat tjeu leert langs de rolsteol te lopen enz...
En ik meen het als ik zeg dat bo en destijds japie* mijn redding zijn geweest....omdat ik moest blijven lopen, de deur uit moest blijven gaan...dus ritme bleef erin...hoe kut alles ook ging....hun moesten uitgelaten worden, hun hoefde niet te lijden onder hetgeen wat er met mij aan de hand was en is....
Dus waarom zou ik dan niet goed volgens deze vrouw voor mijn honden kunnen zorgen