Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nobivac enten, hoe zat het ook al weer?
Moderator: moderatorteam
-
C@rmen
Nobivac enten, hoe zat het ook al weer?
Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Heb ik dat goed of zit ik nou helemaal fout?
(er is een nieuwe da werkzaam in de kliniek waar ik altijd naartoe ga en deze beweert dat alleen de rabies 3 jaar geldig is)
(er is een nieuwe da werkzaam in de kliniek waar ik altijd naartoe ga en deze beweert dat alleen de rabies 3 jaar geldig is)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Nobivac enten, hoe zat het ook al weer?
Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Alleen de ziekte van weil niet en de kennelhoest (als je die laatste nodig hebt voor een pension).
De entingen van Vanguard zijn nu ook voor drie jaar geregistreerd
-
C@rmen
Weet jij toevallig ook waar ik dat officieel kan vinden op het net?ranetje schreef:Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Alleen de ziekte van weil niet en de kennelhoest (als je die laatste nodig hebt voor een pension).
Ik kan het op de site van intervet niet vinden, en ben nogal boos op de (nieuwe) dierenarts binnen de dierenkliniek.
Mijn moeder was daar vandaag met haar honden en behandelend DA beweerde doodleuk dat cocktail niet 3 jaar geldig is en helaas heeft mijn moeder zelfs de neus enting kennelhoest laten toedienen
Er is nu is het boekje verdorie ook nog afgetekend dat ze in december 2009 weer geent moeten worden en ik wil er dus van de week even naartoe om dat te laten veranderen.
- ranetje
- Zeer actief
Dat weet ik niet (ben geen ster in zoeken op internetC@rmen schreef:Weet jij toevallig ook waar ik dat officieel kan vinden op het net?ranetje schreef:Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Ik kan het op de site van intervet niet vinden, en ben nogal boos op de (nieuwe) dierenarts binnen de dierenkliniek.
Mijn moeder was daar vandaag met haar honden en behandelend DA beweerde doodleuk dat cocktail niet 3 jaar geldig is en helaas heeft mijn moeder zelfs de neus enting kennelhoest laten toedienen![]()
Er is nu is het boekje verdorie ook nog afgetekend dat ze in december 2009 weer geent moeten worden en ik wil er dus van de week even naartoe om dat te laten veranderen.
Mijn DA heeft wel voor 3 jaar afgetekend
Dus ik neem aan dat het ergens bekend is gemaakt?
-
C@rmen
Naar wat ik ooit eens begrepen heb is er eind 2006 (geloof ik) een bericht uitgegaan naar alle DA praktijken dat de 3 jaar registratie binnen was.ranetje schreef:Dat weet ik niet (ben geen ster in zoeken op internetC@rmen schreef:Weet jij toevallig ook waar ik dat officieel kan vinden op het net?ranetje schreef:Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Mijn moeder was daar vandaag met haar honden en behandelend DA beweerde doodleuk dat cocktail niet 3 jaar geldig is en helaas heeft mijn moeder zelfs de neus enting kennelhoest laten toedienen![]()
Er is nu is het boekje verdorie ook nog afgetekend dat ze in december 2009 weer geent moeten worden en ik wil er dus van de week even naartoe om dat te laten veranderen.)
Mijn DA heeft wel voor 3 jaar afgetekend![]()
- ranetje
- Zeer actief
Dan zouden ze het dus kunnen weten (?)C@rmen schreef:Naar wat ik ooit eens begrepen heb is er eind 2006 (geloof ik) een bericht uitgegaan naar alle DA praktijken dat de 3 jaar registratie binnen was.ranetje schreef:Dat weet ik niet (ben geen ster in zoeken op internetC@rmen schreef:Weet jij toevallig ook waar ik dat officieel kan vinden op het net?ranetje schreef: Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.
Er is nu is het boekje verdorie ook nog afgetekend dat ze in december 2009 weer geent moeten worden en ik wil er dus van de week even naartoe om dat te laten veranderen.)
Als je het niet kan vinden kan je dat binnen de kliniek ook nog eens aan een van de andere DA vragen? Zal de nieuwe DA niet leuk vinden vrees ik.
-
miekmiek
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Volgens mij staat het in de gebruiksaanwijzing, gewoon vragen of ze die heeftC@rmen schreef:Naar wat ik ooit eens begrepen heb is er eind 2006 (geloof ik) een bericht uitgegaan naar alle DA praktijken dat de 3 jaar registratie binnen was.ranetje schreef:Dat weet ik niet (ben geen ster in zoeken op internetC@rmen schreef:Weet jij toevallig ook waar ik dat officieel kan vinden op het net?ranetje schreef: Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Vanguard moet wel opgepast worden met medicatiegevoelige rassen.ranetje schreef:Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Een aantal tollerpups konden het bijna niet meer na vertellen toen ze met Vanguard geent waren.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Op de site van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) zijn alle specificaties en geldigheidsdata van geregistreerde geneesmiddelen voor mens en dier te vinden. Wanneer je zoekt op Nobivac zie je alle vaccins met de officiele toelatingsbesluiten met daarin o.a. de entschema´s.
Bijvoorbeeld bij Nobivac NOBIVAC L + DHPPI
Bijvoorbeeld bij Nobivac NOBIVAC L + DHPPI
http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htmVaccinatieschema
Basisvaccinatie:
Tweevoudige vaccinatie met telkens één dosis per dier
vanaf de leeftijd van 8 weken met een interval van 2-4
weken, waarvan de tweede vaccinatie op de leeftijd van 12
weken.
Herhalingsvaccinatie:
-Hondenziekte, hondenhepatitis, canine adenovirus type 2,
canine parvovirus:
iedere 3 jaar, enkelvoudige vaccinatie met één dosis per
dier.
-Leptospirose, canine paraïnfluenza virus:
jaarlijks, enkelvoudige vaccinatie met één dosis per
dier.

- ranetje
- Zeer actief
Was dat vanwege Vanguard of vanwege de enting?marye schreef:Met Vanguard moet wel opgepast worden met medicatiegevoelige rassen.ranetje schreef:Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Een aantal tollerpups konden het bijna niet meer na vertellen toen ze met Vanguard geent waren.
Misschien was hetzelfde gebeurd bij een enting van een ander merk?
Als ik mijn DA moet geloven zou Nobivac "agressievere" entstof hebben van Vanguard.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee de Vanguard, bij tollers wordt het merk nu meestal afgeradenranetje schreef:Was dat vanwege Vanguard of vanwege de enting?marye schreef:Met Vanguard moet wel opgepast worden met medicatiegevoelige rassen.ranetje schreef:Alle entingen zijn geldig voor 3 jaar.C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Misschien was hetzelfde gebeurd bij een enting van een ander merk?
Als ik mijn DA moet geloven zou Nobivac "agressievere" entstof hebben van Vanguard.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik weet niet of je er lid bent, maar misschien vind je het interessant om dit te lezen: http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... hp?t=12154

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
neus niet, alleen de injectiemiekmiek schreef:moet die neusenting niet herhaald worden binnen korte tijd? daar staat me iets van bij. Hebben ze bij Miah ook willen doen, maar dat feest ging mooi niet door.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Youp
- Zeer actief
Naar welke da ga jij Carmen?C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
C@rmen
Dierenkliniek TwenteYoup schreef:Naar welke da ga jij Carmen?C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
Zelfs op hun eigen website staat een mooi stukje over dat zij niet overenten ed. maar toch is het boekje afgetekend voor maar 1 jaar
- Youp
- Zeer actief
In dat geval zou ik Jan er zelf op aanspreken. Erg redelijke ventC@rmen schreef:Dierenkliniek TwenteYoup schreef:Naar welke da ga jij Carmen?C@rmen schreef:Voor zover ik weet is de cocktail enting van nobivac sinds 2006/2007 geregistreerd met een geldigheidsduur van 3 jaar (net als de rabies) en moet je wel elk jaar lepto en kennelhoest enten (indien je dat wilt of nodig hebt voor show/pension oid)
(er is een nieuwe da werkzaam in de kliniek waar ik altijd naartoe ga en deze beweert dat alleen de rabies 3 jaar geldig is)![]()
Zelfs op hun eigen website staat een mooi stukje over dat zij niet overenten ed. maar toch is het boekje afgetekend voor maar 1 jaar
Ik ga altijd naar dkl Enschede maar Jan woont hier vlak achter. Hij heeft ons toen heel goed geholpen na de dood van Youp.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik heb het er vorig jaar ook met mijn DA over gehad. Hij zei toen dat overenten niet of nauwelijks voorkomt bij honden. Wel veel bij landbouwdieren trouwens... Of dat zo is weet ik niet, ik wil niet te veel enten als het niet hoeft maar wil ook geen risico's lopen door mijn honden te weinig te enten. Ze enten bij onze DA het ene jaar de cocktail en het andere jaar een "kleine" cocktail. ( is weil en para influenza..)Wel krijgen ze elk jaar kennelhoest en weil geent. Ik moet in januari weer, ze hebben vorig jaar de kleine cocktail gehad, ik zal eens vragen hoe het nu zit !Want als ik het dus goed begrijp zouden ze nog een jaar alleen weil en bordetella(kenelhoest ) kunnen en dan pas volgend jaar de gewone cocktail weer ?
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ik ben toevallig vanavond ook bij de da geweest
bij mn oude in spijkenisse voor de entingen. prettige praktijk en niet duur.
Ze zei zelf en benadrukte zelfs dat de enting 3 jaar geldig was en alleen de weill-enting jaarlijks moest. ik wilde zelf ook eerst een mestonderzoek voor ik evt ontworming zou gebruiken, ik wachtte op een pleidooi om wel te ontwormen maar ze was het geheel met me eens. ook dat ik geen kennelkuch wilde kon ze zich in vinden
ik vertelde dat ik cb voerde en ze was geintresseerd, ook naar de prijzen. Na afloop vroeg ze of ik wat folders mee wilde nemen voor in de praktijk
oja, bo is geheel goedgekeurd in is aan gekomen
hij is nu over de 52 kg heen. voor de cb was het tussen 49 en 50
bij mn oude in spijkenisse voor de entingen. prettige praktijk en niet duur.
Ze zei zelf en benadrukte zelfs dat de enting 3 jaar geldig was en alleen de weill-enting jaarlijks moest. ik wilde zelf ook eerst een mestonderzoek voor ik evt ontworming zou gebruiken, ik wachtte op een pleidooi om wel te ontwormen maar ze was het geheel met me eens. ook dat ik geen kennelkuch wilde kon ze zich in vinden
ik vertelde dat ik cb voerde en ze was geintresseerd, ook naar de prijzen. Na afloop vroeg ze of ik wat folders mee wilde nemen voor in de praktijk
oja, bo is geheel goedgekeurd in is aan gekomen