Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na veel lezen wil ik toch overstappen..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

PeggyBaasjeVanDoes
nieuw lid

Na veel lezen wil ik toch overstappen..

Ongelezen bericht door PeggyBaasjeVanDoes »

Hoi allemaal,
Does ( wheaten teefje v 6 jaar ) krijgt van mij al haar leven lang HILL's brokken (chicken). Ben er altijd vanuit gegaan dat ze een goede voeding krijgt wat ik erg belangrijk vind. Does heeft 3 a 4 x per jaar oorontsteking en hele gevoelige ogen en daar komt bij dat ik haar toch te vaak zie overgeven..niet wekelijks maar naar mijn mening toch te vaak.
Volgens de DA zouden we kunnen proberen om een overstap te maken naar HILL's ( eend ), gewoon brokken dus. maar nu ben ik veel aan het lezen over de juiste voeding voor honden en kom er dus eigenlijk achter dat mijn Hill's brokken eigenlijk helemaal niet zo goed zijn .. op een ander hondenforum stond een artikel,afkomstig van een wheatensite ( toevallig ) over brokken.er werden verschillende merken genoemd,ook de duurdere ( volgens mij niet de biologische,geperste ) en er stond eigenlijks niks positiefs en ik moet toegeven dat alles wat er staat best logisch klinkt.Er zouden veel granen inzitten ( = goedkoper ) en het vlees wat erin zit,is het afvalvlees v supermarkten? dus verre v vers.
Does heeft ook enorm veel last v tandplak en dat stond ook in dat artikel dat honden die alleen maar brokjes eten juist wel meer kans hebben op t krijgen v tandsteen. Echt nooit geweten :19:
Nu wil ik toch heel graag een overstap maken maar dan ook naar vers vlees, misschien in combinatie met een betere brok ( farmfood? ).
Ik maak deze zak leeg ( Hill's ) en wil dan echt wat anders voor Does. Barfen durf ik nog niet aan maar klinkt wel erg positief. Ik wil dus eigenlijk overgaan op kvv; welk merk raden jullie mij aan en waarom ?
In het artikel stond ook,dat niet alle brokken slecht zijn...welke brokken zijn dan wel goed? welke brokken bevatten alleen natuurlijke producten ? Heb ook al op farmfood gekeken en dat klinkt best goed...weet natuurlijk niet of does het lust :wink:
Sommige hondenvrienden geven alleen maar vers maar is dat niet megaduur ? does weegt ongeveer 13kg.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties want ik wil echt iets anders voor does.
Groetjes Peggy
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

qua KVV ( kompleet vers vlees, energique, rodi, smuldier, duck enz.) zou ik gewoon afwisselen, kijken wat er te krijgen is.
ik heb zelf jaren FF gevoerd en zeker niet ontevreden, nu sinds een aantal maanden over gestapt op cavom en eigenlijk nog meer tevreden, niet over de kwaliteit, want die vind ik bij beide goed, maar de cavom is net wat harder, minder gruis in mijn voerton ( dus effectief meer voer over) en goedkoper ( jaja :mrgreen: )

mijn bevalt de combi cavom met KVV dus erg goed.
zo nu en dan een dag van een kippennek/poot of vis, yoghurt , een ei...

ik brok, barf en kvv dus gewoon bij elkaar en het bevalt me goed :ok:
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hoi,

Hier krijgen ze een combi van KVV en Barf.

De Kvv die ik voer zijn KIVO en Smuldier.
Beiden ben ik heel tevreden over, en mijn honden ook.

Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zou gewoon kvv soorten gaan afwisselen.
Bijv Carnibest, kivo, bandit, bibi en energique.
Ben zelf wat minder weg van bijvoorbeeld rodi, smuldier en duck.
Een hond van 13 kilo zal zo'n 300 gram kvv nodig hebben.
Reken maar uit wat je dan kwijt bent, is per merk verschillend.
Afbeelding
PeggyBaasjeVanDoes
nieuw lid

Ongelezen bericht door PeggyBaasjeVanDoes »

alvast bedankt voor jullie reacties :ok:
Hier kan ik zeker wel wat mee.
Ik zou ook wel het liefste alles combineren...beetje varieren dus. Ik ben ook echt op alle sits aan het rondkijken..kijken of ik de verschillende merken makkelijk kan krijgen en of het betaalbaar is. Ga dus nu ook kijken op een cavom-site...deze had ik nog niet gehad.
De cavom brok is dus ook een geperste brok? en gemaakt v natuurlijke producten ?

ik wil dus ook wel een keer vers geven in de vorm ve kippenvleugel etc maar hoeveel dan ? en moet ik dan daarnaast nog wat kvv geven...heb zeker al rondgekeken op zo'n barf-forum/site ( erg interessant trouwens ) maar vind het toch best wel moeilijk..als je brokken geeft of kvv dan weet je eigenlijk precies hoeveel je ''moet'' geven maar hoeveel kippenvleugeltjes mag/moet does eten om die dag voldoende te hebben gehad ( ook niet teveel )...wordt hierbij ook gekeken naar t lichaamsgewicht ? en hoevaak mag ze een ei ( rauw mét schil,toch ? )

Gr Peggy
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zou zelf geen Duck kvv geven, want daar zitten ook heel veel granen in. Carnibest en Kivo zijn dan toch de betere merken kvv vind ik.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik ben begonnen met Smuldier, ook om te proberen.
Hier bij de jumbo zijn het pakjes van 400gr en kosten rond
de 50cent , let wel op dat je dan de compleet versie koopt.
Daarna zijn we over gegaan op Carnibest en nu krijgt hij
Vleesmixen van Herby, wat barf en brok. Van alles wat voor
de variatie en ook om hem niet nog verwender te maken. (moeilijke eter)
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

PeggyBaasjeVanDoes schreef:alvast bedankt voor jullie reacties :ok:
Hier kan ik zeker wel wat mee.
Ik zou ook wel het liefste alles combineren...beetje varieren dus. Ik ben ook echt op alle sits aan het rondkijken..kijken of ik de verschillende merken makkelijk kan krijgen en of het betaalbaar is. Ga dus nu ook kijken op een cavom-site...deze had ik nog niet gehad.
De cavom brok is dus ook een geperste brok? en gemaakt v natuurlijke producten ?

ik wil dus ook wel een keer vers geven in de vorm ve kippenvleugel etc maar hoeveel dan ? en moet ik dan daarnaast nog wat kvv geven...heb zeker al rondgekeken op zo'n barf-forum/site ( erg interessant trouwens ) maar vind het toch best wel moeilijk..als je brokken geeft of kvv dan weet je eigenlijk precies hoeveel je ''moet'' geven maar hoeveel kippenvleugeltjes mag/moet does eten om die dag voldoende te hebben gehad ( ook niet teveel )...wordt hierbij ook gekeken naar t lichaamsgewicht ? en hoevaak mag ze een ei ( rauw mét schil,toch ? )

Gr Peggy
ja cavom is ook een natuurlijk geperste brok ;)

en joh, als je eens een dag van vers ( barf) hebt, dus een kippepoot, een vis oid, dan hoef je echt niet zo nauw te kijken hoor, jij eet toch ook niet elke dag precies wat je nu feitelijk verantwoord ( ahum) binnen zou moeten krijgen? ook een hond kan prima een dag wat eenzijdiger eten ;)
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

een dagje vuile pens is ook een aanrader

zelf ben ik meer van prins brokken (komt denk ik omdat die mijn eerste hond er weer echt goed boven op hebben geholpen en ook de mensen van prins zijn heel behulpzaam geweest)

ik geef smorgens brokken
en 's avonds smuldier of duck
dan geef ik ze 1 keer in de 2 a 3 weken een lekker visje
en geef ze bijna iedere week wel een keer vuile pens

ik wilde overstappen op barf en dan 3 dagen en 4 dagen blijven voeren wat ik nu doe, omdat ik niet zeker genoeg van mezelf ben om helemaal over te stappen
maar helaas hier lusten ze niks met harde stukjes erin :denken: (daarom ook geen carnibest)
en om alleen zacht vlees te geven zag ik toch ook weer niet zitten
dus maar weer op de oude voet verder
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Hills is ook niet bepaald goedkoop. Ik zou overstappen op een hoger segment kvv (Energique, Farmfood Fresh, Carnibest) en dan later de overstap naar rauw maken. Onze Beer was binnen vier weken opgeknapt (atopie) d.m.v. rauw voeren.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik zou ook overstappen, maar dan helemaal naar een Kvv wat de honden lekker vinden, en vooral wat je beurs je toelaat.
Carnibest, Bibi,Energique zijn vrij prijzige kvv's.
Denk bij normale afname toch wel aan de 3,25 euro de kilo.
Heb je nu niet zo'n grote hond en je hebt er maar een,, dan valt het allemaal nog wel te verhapstukken, maar met wat grotere exemplaren of meerdere kan dit aardig in de papieren lopen.
Bv Smul-compleet, Kivo, of AHV BReda,, zit je op ongeveer 1,60 per kg.
Dat schilt nogal wat natuurlijk. Dus ook in de Kvv wereld heb je zowel duurdere als beter geprijsde mogelijkheden.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat je wel aanzienelijk kunt besparen op je dierenarts rekeningen! Tenminste als alles goed gaat natuurlijk.
Mack onze bull heeft chronische oorproblemen, en heeft veel problen met zijn vacht, vooral in de zomer vaak last van hotspot!!
Nou dan ben je aardig wat kwijt hoor , elke keer de da.

Dus bij ons zitten alle honden op de kvv, ik voer afwisselend Carnibest, Kivo , en Smul. En ik voer helemaal geen brok meer,,, en de honden zijn enorm opgeknapt.
Maar ik ben toch ondanks dat ik ook goedkopere Kvvv merken voer wel een euro of tachtig a 100 per maand kwijt.
Nu weet ik niet wat bvb een zak farmfood kost , maar ik gok dat als ik enkel farmfood zou voeren, ik dit toch ook kwijt ben voor drie honden.
Waarvan een van 65 kilo, en een van 17 kilo(pup) dus die eet in deze fase nogal wat.
Ik zit voor al mijn honden rond de 2 1/2 kilo per dag.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik ben niet meer kwijt aan barf spul dan met brokken,hier een hond van 12.3 kilo die krijgt 260 gram een hond van 14 krijgt 240 gram zo ongeveer dan,dus ook kijken naar je hond hoe die het er op doet.

Met KVV geven is het makkelijk dan hoef je niet zo te letten op de procenten van orgaan enz.

Dagje ertussen met iets te knabbelen,zoals kippennekken of kipkarkas ,later iets van kippenpoten,lamsrib.

Goed inlezen op andere fora over vers voeren.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij voeren smuldier, rodi en verder verse dingen. Yoghurt, eitje, kipdelen, sardines, gister bv scholfilets, soms een zalmkop en soms ook de niet complete versies van smuldier als pens en vlees, soms lamsribben, soms levertjes etc etc. Kost eigenlijk helemaal niet zoveel als ik alles optel. Wij hebben 3 honden tussen de 20 en 25 kilo. We voeren alles bij elkaar per dag ongeveer 2 kilo aan alledrie samen. Kipdelen kosten hier 50 cent per kilo om maar wat te noemen. Zalmkoppen een kwartje per stuk en dat is per hond toch een hele maaltijd als er nog een stuk vlees aan zit.
De duurdere "betere" kvv's vind ik zelf helemaal niks omdat onze honden daar mager van worden. Alleen op smuldier als basis 400 gram per hond per dag zitten ze mooi op gewicht.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij geven Kivo en daar doen ze het echt alle 3 super op! Ze glanzen heb de ontlasting is netjes en erg weinig.
Je kunt het kopen in Veldhoven, dus niet zo heel ver bij jou vandaan. Het is ook helemaal niet duur, 56 euro voor 48 kilo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Lysette schreef:Wij geven Kivo en daar doen ze het echt alle 3 super op! Ze glanzen heb de ontlasting is netjes en erg weinig.
Je kunt het kopen in Veldhoven, dus niet zo heel ver bij jou vandaan. Het is ook helemaal niet duur, 56 euro voor 48 kilo.
zo, dat is goedkoop ik betaal voor de kivo 1,58 per kg.
en voor de Carnibest betaal ik 3,00
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

pammetje schreef:een dagje vuile pens is ook een aanrader

zelf ben ik meer van prins brokken (komt denk ik omdat die mijn eerste hond er weer echt goed boven op hebben geholpen en ook de mensen van prins zijn heel behulpzaam geweest)

ik geef smorgens brokken
en 's avonds smuldier of duck
dan geef ik ze 1 keer in de 2 a 3 weken een lekker visje
en geef ze bijna iedere week wel een keer vuile pens

ik wilde overstappen op barf en dan 3 dagen en 4 dagen blijven voeren wat ik nu doe, omdat ik niet zeker genoeg van mezelf ben om helemaal over te stappen
maar helaas hier lusten ze niks met harde stukjes erin :denken: (daarom ook geen carnibest)
en om alleen zacht vlees te geven zag ik toch ook weer niet zitten
dus maar weer op de oude voet verder
Zo voer ik mijn honden dus ook
Alleen krijgen ze bij mij s'morgens smuldier of rodi dat wissel ik wat af en s'avonds Prins brokken
Die van mij lusten dus ook geen canibest
1x per week krijgen ze vers vlees en dus geen brok
Ben ook heel tevreden over Prins brokken
Mijn ouwe hond Bennie kreeg ik toen hij een jaar of twaalf was, hij was bijna helemaal kaal van de voedsel allegie
Die voerde ik dus alleen maar prins, wist toen nog niks van vers etc.
Afbeelding
Zo zag hij er toen uit, hier was hij al een jaar of 18
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Amber schreef:
Lysette schreef:Wij geven Kivo en daar doen ze het echt alle 3 super op! Ze glanzen heb de ontlasting is netjes en erg weinig.
zo, dat is goedkoop ik betaal voor de kivo 1,58 per kg.
en voor de Carnibest betaal ik 3,00
Wij haalden (of ja ze brachten het eerst zelfs maar nu helaas niet meer..) het ook in s gravendeel. Daar is het net zo duur :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”