Does ( wheaten teefje v 6 jaar ) krijgt van mij al haar leven lang HILL's brokken (chicken). Ben er altijd vanuit gegaan dat ze een goede voeding krijgt wat ik erg belangrijk vind. Does heeft 3 a 4 x per jaar oorontsteking en hele gevoelige ogen en daar komt bij dat ik haar toch te vaak zie overgeven..niet wekelijks maar naar mijn mening toch te vaak.
Volgens de DA zouden we kunnen proberen om een overstap te maken naar HILL's ( eend ), gewoon brokken dus. maar nu ben ik veel aan het lezen over de juiste voeding voor honden en kom er dus eigenlijk achter dat mijn Hill's brokken eigenlijk helemaal niet zo goed zijn .. op een ander hondenforum stond een artikel,afkomstig van een wheatensite ( toevallig ) over brokken.er werden verschillende merken genoemd,ook de duurdere ( volgens mij niet de biologische,geperste ) en er stond eigenlijks niks positiefs en ik moet toegeven dat alles wat er staat best logisch klinkt.Er zouden veel granen inzitten ( = goedkoper ) en het vlees wat erin zit,is het afvalvlees v supermarkten? dus verre v vers.
Does heeft ook enorm veel last v tandplak en dat stond ook in dat artikel dat honden die alleen maar brokjes eten juist wel meer kans hebben op t krijgen v tandsteen. Echt nooit geweten
Nu wil ik toch heel graag een overstap maken maar dan ook naar vers vlees, misschien in combinatie met een betere brok ( farmfood? ).
Ik maak deze zak leeg ( Hill's ) en wil dan echt wat anders voor Does. Barfen durf ik nog niet aan maar klinkt wel erg positief. Ik wil dus eigenlijk overgaan op kvv; welk merk raden jullie mij aan en waarom ?
In het artikel stond ook,dat niet alle brokken slecht zijn...welke brokken zijn dan wel goed? welke brokken bevatten alleen natuurlijke producten ? Heb ook al op farmfood gekeken en dat klinkt best goed...weet natuurlijk niet of does het lust
Sommige hondenvrienden geven alleen maar vers maar is dat niet megaduur ? does weegt ongeveer 13kg.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties want ik wil echt iets anders voor does.
Groetjes Peggy