Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oorontsteking
Moderator: moderatorteam
-
wh00ps
- Vaste gebruiker
Oorontsteking
Tjeu heeft sinds bijna 2 weken oorontsteking. Eerst links en toen is rechts erbij gekomen.
Ik ben aankomende dinsdag al 2 weken aan t druppelen, maar vind zn oren nog erg smerig en stinken, dus naar mijn idee is de oorontsteking nog gewoon helemaal niet over. Tis wel minder, maar ik vind het nog niet genoeg minder.....
Zelf vind ik het te lang duren, dus wil maandag eigenlijk ff terug naar de dierenarts....Of zal ik nog langer moeten afwachten? Om de kans te geven over te gaan.....
Bij bo doe ik preventief 1 x per maand druppelen met zoete amandel olie i p v oorcleaner...maar ik vind tjeu er nog te jong voor (13weken)
Ik ben aankomende dinsdag al 2 weken aan t druppelen, maar vind zn oren nog erg smerig en stinken, dus naar mijn idee is de oorontsteking nog gewoon helemaal niet over. Tis wel minder, maar ik vind het nog niet genoeg minder.....
Zelf vind ik het te lang duren, dus wil maandag eigenlijk ff terug naar de dierenarts....Of zal ik nog langer moeten afwachten? Om de kans te geven over te gaan.....
Bij bo doe ik preventief 1 x per maand druppelen met zoete amandel olie i p v oorcleaner...maar ik vind tjeu er nog te jong voor (13weken)

-
wh00ps
- Vaste gebruiker
Ik ga maandag dan toch maar terug naar de dierenarts.
Ben er de laatste tijd zo vaak geweest....voornamelijk met bo dat ik soms het idee heb dat ik overbezorgt ben.....
Bo heeft veel oorontstekingen gehad rond de leeftijd van een jaar....sinds hij 2 is gebruik ik geen cleaner meer maar druppeltje amandelolie...sindsdien heeft hij nog maar 1 x oorontsteking gehad omdat daarmee t vuil in zijn oren goed loskomt. Dus bij bo blijf ik dit wel doorzetten, omdat het effect heeft. Dus als "onderhoud"ben ik overtuigd van de werking van zoete amandelolie.
Ben er de laatste tijd zo vaak geweest....voornamelijk met bo dat ik soms het idee heb dat ik overbezorgt ben.....
Bo heeft veel oorontstekingen gehad rond de leeftijd van een jaar....sinds hij 2 is gebruik ik geen cleaner meer maar druppeltje amandelolie...sindsdien heeft hij nog maar 1 x oorontsteking gehad omdat daarmee t vuil in zijn oren goed loskomt. Dus bij bo blijf ik dit wel doorzetten, omdat het effect heeft. Dus als "onderhoud"ben ik overtuigd van de werking van zoete amandelolie.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
wh00ps
- Vaste gebruiker
dus eigenlijk zeggen jullie dat ik bij bo geen zoete amandelolie in zn oren moet doen, ook niet als onderhoud...
Ik geef toe verschilde heel erg van mening met nanna, maar sta open voor suggesties, en zal het eens weglaten kijken hoe bo daar op reageert, of zijn oren dan goed blijven.
Wat betreft tjeu, heb vandaag dus beetje vuil wat helemaal naar buiten kwam weggehaald, dierenarts had uitgelegd en voorgedaan hoe ik dat het beste kon doen. En was dus nog helemaal zwart en dan een echte prop....nu zijn ze weer vies en stinken en blijf er nu vanaf....beestje gaat tekeer, ga door met druppelen(ook dat een heel gevecht), en ga maandag terug. Helaas kan ik pas zelf maandagavond (grrr) in t open spreekuur omdat ik overdag zelf revalidatie heb....
Probeer het ondanks dat het vervelend voor tjeu is, het toch leuk te houden voor hem want wil niet dat hij een hekel krijgt als ik aan zijn oren zit...ben daar nu dus beetje bang voor....
Ik geef toe verschilde heel erg van mening met nanna, maar sta open voor suggesties, en zal het eens weglaten kijken hoe bo daar op reageert, of zijn oren dan goed blijven.
Wat betreft tjeu, heb vandaag dus beetje vuil wat helemaal naar buiten kwam weggehaald, dierenarts had uitgelegd en voorgedaan hoe ik dat het beste kon doen. En was dus nog helemaal zwart en dan een echte prop....nu zijn ze weer vies en stinken en blijf er nu vanaf....beestje gaat tekeer, ga door met druppelen(ook dat een heel gevecht), en ga maandag terug. Helaas kan ik pas zelf maandagavond (grrr) in t open spreekuur omdat ik overdag zelf revalidatie heb....
Probeer het ondanks dat het vervelend voor tjeu is, het toch leuk te houden voor hem want wil niet dat hij een hekel krijgt als ik aan zijn oren zit...ben daar nu dus beetje bang voor....

-
Neeltje
Beloon je hem goed als je z'n oren hebt gedruppeld? Met iets suuuuuuuuuuuuuuper lekkers? Vaak gaat het dan beter.
Maar wat eerder is gezegd, laat 'n kweekje nemen, zodat je weet met welke medicijnen je de oorontsteking te lijf moet gaan. Grote kans dat je nu verkeerde hebt, als het niet werkt. Was bij Tirsa ook, na de kweek andere medicijnen en het meteen heel hardnekkig aangepakt (ong. 4 weken AB) en sindsdien geen oorontsteking meer.
Ik gebruik heel af en toe oorcleaner als ik merk dat d'r oortje weer een beetje scheef staat. Dat doe ik dan 1 of 2 keer en dan is het weer over.
Maar wat eerder is gezegd, laat 'n kweekje nemen, zodat je weet met welke medicijnen je de oorontsteking te lijf moet gaan. Grote kans dat je nu verkeerde hebt, als het niet werkt. Was bij Tirsa ook, na de kweek andere medicijnen en het meteen heel hardnekkig aangepakt (ong. 4 weken AB) en sindsdien geen oorontsteking meer.
Ik gebruik heel af en toe oorcleaner als ik merk dat d'r oortje weer een beetje scheef staat. Dat doe ik dan 1 of 2 keer en dan is het weer over.
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Ik zou ook rap naar de DA gaan. Eén van mijn honden heeft ok recentelijk een oorontsteking gehad en ik heb ook 2,5 week AB moeten geven/toedienen (tabletten en toen dat iet afdoende bleek in zijn oor moeten spuiten) eer hij ervan af was. Volgens mij is oorontsteking behoorlijk pijnlijk ook bij een hond.
Groetjes van Bo en de honden.
-
wh00ps
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
-
wh00ps
- Vaste gebruiker
Na het zalven is het maseren (vind ie heerlijk) en dan idd wat lekkers. Vaak zit ie dan nog met scheef koppie en te piepen, ik probeer hem dan af te leiden door leuke dingen te doen.
Ook kreeg ik de tip om ook aan zn oren te zitten zonder te zalven, zodat hij ook leert dat aan de oren zitten niet meteen iets vervelends betekend.
Ook kreeg ik de tip om ook aan zn oren te zitten zonder te zalven, zodat hij ook leert dat aan de oren zitten niet meteen iets vervelends betekend.

- ranetje
- Zeer actief
Lijkt me een goeie tipwh00ps schreef:Na het zalven is het maseren (vind ie heerlijk) en dan idd wat lekkers. Vaak zit ie dan nog met scheef koppie en te piepen, ik probeer hem dan af te leiden door leuke dingen te doen.
-
wh00ps
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn dierenarts heeft ze toen een dag na de laatste keer zalven nog een keer gecheckt om te zien of alles echt weg was. Hij zei namelijk dat het anders kan lijken of alles over is maar als het dan net onderin nog niet helemaal weg is het wel weer heel snel terug kan komen.wh00ps schreef:Tjeu zaterdag thuis gelaten van cursus i v m besmettelijkheid van zn oormijt. Zelf wel gegaan, dus toch veel opgestoken, was alleen erg koud zonder tjeu hihi.
Maar zn oren zien er weer keurig uit!!!!!
nog 2 x zalven en dan hopen dat t wegblijft!
hij laat het nu overigens ook goed toe!
Ik maak Jips oren trouwens wel regelmatig schoon omdat ze bij haar wel snel vies zijn. Doe ik er niks aan gaat het ontsteken, hou ik het bij dan gaat het goed
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor