Esther 1 schreef:
oke dat is een goeie dan moeten ze toch nog wel ff een tijdje in de vriezer blijven want rauwe vleesbotten zijn ze nog niet gewend.
Alles gaat sinds een aantal weken (dacht 10) op kvv en vandaag dan de 1e x kippennekjes gegeten, ze hebben wel al grote merpijpjes gehad en gerookte botten maar die vallen niet onder de noemer rauwe vleesbotten, toch?
Nee, sterker nog: gerookte botten, ook die uit de dierenwinkel zijn slecht! Die zijn dus bewerkt en knoert hart; daar breken tanden op met een beetje pech en er kunnen scherpe kantjes afbreken die inwendige schade bij de hond opleveren.
Mergpijpjes zijn 'levensgevaarlijk' omdat die om de bek / onder of bovenkaak terecht kunnen komen en die komen er zonder zagen nooit meer vanaf.
Mijn tip, echt uit de grond van mijn hart is je in te lezen op rauwvoerfora!
Je hoeft echt van mij niet helemaal over op barf

maar ook als je ze zomaar een keer een exraatje gunt is het niet de bedoeling dat de honden daar schade door lijden natuurijk

Kipnekken is een redelijk onschuldig begin, zeker na kvv, maar je kunt eerst nog wat andere dignen geven; kipkarkas bijvoorbeeld, andere delen van eend (desnoods goed fijn meppen met hamer... eh.. het eten dan he?

)
Er zijn meerdere 'beginnersbotten' die je kunt geven.
Bewaar de zalmkop maar even voor later

als ze wat meer gewend zijn.
Het is wat mij betreft een goede combinatie om kvv en rauw af te wisselen, maar juist met rauw kun je meer kwaad dan goed doen als je "zomaar" wat doet. Er zijn een paar dingen die je in de gaten moet houden.
Ik mag hier geen reclame maken voor andere forums, dat zal ik respecteren, maar ik geef je in pb graag, als je dat wilt de mij bekende forums door; kun je daar 's kijken. En echt, wat mij betreft hoef je niet "om" maar als je wat rauws geeft... doe het dan goed
Groetjes,
Suzanne