Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zalmkop op de markt gekocht, en nu?????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

Zalmkop op de markt gekocht, en nu?????

Ongelezen bericht door Esther 1 »

vanmorgen op de markt 10kg kippennekjes gekocht (vrouwtje net zo gek als de dogs :mrgreen: ) ik heb ze vanmiddag allemaal 1tje gegeven als tussendoortje...................en ze vonden het heerlijk

Was voor ons de 1e keer, ik ben gestart met kvv en nu langzaam aan het barfen........maar heel langzaam opbouwen omdat ik zelf echt overtuigd moet zijn dat ik het goed doe :wink:

Nou heb ik ook 2 zalmkoppen op de markt gekocht, ik heb ze zolang ingevroren omdat ik niet weet hoe ik die moet geven. De marktman zei dat hij ze eerst ff deed afkoken voor de honden en dan met een grove zeef de zalm eruit haalden zodat de graden in het vette water achterbleven.
kippennekken 10kg voor 13,50euro en zalmkop per stuk 1,50euro

Hoe doen jullie dat nou met zalmkop ??????
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

amos krijgt gewoon de zalmkop --onbewerkt :wink:

0.50 ct per stuk :mrgreen: 500 gram
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Ik hoop toch a;tijd maar dat er niet teveel veganisten op dit forum zitten! :wink:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

fenneke schreef:amos krijgt gewoon de zalmkop --onbewerkt :wink:

0.50 ct per stuk :mrgreen: 500 gram

eet Amos de graden dan gewoon mee op?

sow hey dan heb je heel weinig betaald (of ik teveel :mrgreen: ) het waren wel mega groten wat ik heb gekocht.
Oja geef je een zalmkop als 1 maaltijd bv de avondmaaltijd, hier krijgen ze 2x per dag
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

ja amos eet alles op

hij krijgt 2 maaltijden per dag
1 keer brok en 1 keer kvv of zalm oid
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

de mijne krijgen ze ook gewoon rauw :19: op het gras wel te verstaan :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gewoon geven.
Normaal krijgen ze twee maal daags maar zalmkop is groot.
Dus dan krijgen ze een keer iets voor het idee, en de tweede keer zet ik ze buiten, met zalmkop.
Gewoon kompleet.

Graten zijn geen punt, zolang je maar niet gaat koken.
Maar ja, als je kookt geef je dus geen rauwe voeding ;)

*kookt nooit, behalve voor de mensen in huis
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fenneke
Zeer actief

ja wel buiten inderdaad :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi, gewoon rauw geven, MITS de honden botten-werk gewend zijn en dan bedoel ik dus rauwe vleesbotten, niet iets als een "buffelhuidbot"!!!

Zijn ze dat niet gewend zou ik ze lekker nog even in de vriezer laten en eerst wat meer "lichte" en "makkelijke" botten geven.

Het is zondermeer verstandig je in te lezen, ook op specifieke rauw-voer forums. Zomaar een kipnekje tussendoor kan weinig kwaad (nou ja.. als je redelijk rustige honden hebt dan; als ze het uit je vingers jatten en meteen heel doorslikken is het mogelijk niet zo goed; dan zelf vasthouden, dat ze "leren kauwen").

Rauw voeren is gezond en prima, maar wel nadat je je hebt ingelezen; je KUNT meer kwaad dan goed doen!

Maar, niets is leuker dan de honden zien genieten van rauwe dingen!

Groetjes,
Suzanne
Esther 1
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hoi, gewoon rauw geven, MITS de honden botten-werk gewend zijn en dan bedoel ik dus rauwe vleesbotten, niet iets als een "buffelhuidbot"!!!

Zijn ze dat niet gewend zou ik ze lekker nog even in de vriezer laten en eerst wat meer "lichte" en "makkelijke" botten geven.

Het is zondermeer verstandig je in te lezen, ook op specifieke rauw-voer forums. Zomaar een kipnekje tussendoor kan weinig kwaad (nou ja.. als je redelijk rustige honden hebt dan; als ze het uit je vingers jatten en meteen heel doorslikken is het mogelijk niet zo goed; dan zelf vasthouden, dat ze "leren kauwen").

Rauw voeren is gezond en prima, maar wel nadat je je hebt ingelezen; je KUNT meer kwaad dan goed doen!

Maar, niets is leuker dan de honden zien genieten van rauwe dingen!

Groetjes,
Suzanne

oke dat is een goeie dan moeten ze toch nog wel ff een tijdje in de vriezer blijven want rauwe vleesbotten zijn ze nog niet gewend.
Alles gaat sinds een aantal weken (dacht 10) op kvv en vandaag dan de 1e x kippennekjes gegeten, ze hebben wel al grote merpijpjes gehad en gerookte botten maar die vallen niet onder de noemer rauwe vleesbotten, toch?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Esther 1 schreef: oke dat is een goeie dan moeten ze toch nog wel ff een tijdje in de vriezer blijven want rauwe vleesbotten zijn ze nog niet gewend.
Alles gaat sinds een aantal weken (dacht 10) op kvv en vandaag dan de 1e x kippennekjes gegeten, ze hebben wel al grote merpijpjes gehad en gerookte botten maar die vallen niet onder de noemer rauwe vleesbotten, toch?
Nee, sterker nog: gerookte botten, ook die uit de dierenwinkel zijn slecht! Die zijn dus bewerkt en knoert hart; daar breken tanden op met een beetje pech en er kunnen scherpe kantjes afbreken die inwendige schade bij de hond opleveren.

Mergpijpjes zijn 'levensgevaarlijk' omdat die om de bek / onder of bovenkaak terecht kunnen komen en die komen er zonder zagen nooit meer vanaf.

Mijn tip, echt uit de grond van mijn hart is je in te lezen op rauwvoerfora!

Je hoeft echt van mij niet helemaal over op barf ;-) maar ook als je ze zomaar een keer een exraatje gunt is het niet de bedoeling dat de honden daar schade door lijden natuurijk ;-)
Kipnekken is een redelijk onschuldig begin, zeker na kvv, maar je kunt eerst nog wat andere dignen geven; kipkarkas bijvoorbeeld, andere delen van eend (desnoods goed fijn meppen met hamer... eh.. het eten dan he? ;-) )
Er zijn meerdere 'beginnersbotten' die je kunt geven.

Bewaar de zalmkop maar even voor later ;-) als ze wat meer gewend zijn.

Het is wat mij betreft een goede combinatie om kvv en rauw af te wisselen, maar juist met rauw kun je meer kwaad dan goed doen als je "zomaar" wat doet. Er zijn een paar dingen die je in de gaten moet houden.

Ik mag hier geen reclame maken voor andere forums, dat zal ik respecteren, maar ik geef je in pb graag, als je dat wilt de mij bekende forums door; kun je daar 's kijken. En echt, wat mij betreft hoef je niet "om" maar als je wat rauws geeft... doe het dan goed ;-)

Groetjes,
Suzanne
fenneke
Zeer actief

dit maar eens lezen :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

en het hoofdstuk voeding afstruinen dan kom je heel wat te weten :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Suzanne heel erg bedank voor je uitleg ik zie je pb dan ook graag tegenmoet :wink:

het vele leze is erg interessant maar om het van mensen zo te horen wat zelf barfen is toch ook wel heel erg prettig, althans zo ervaar ik het.

ik vind jullie reacties in ieder geval heel fijn :ok:

ik had trouwens ook penslappen van 1kg gekocht, deze zijn ingevroren, als ze zijn ontdooid mogen ze dan ieder 1 lap ? Nadal(pup) is op de 20kg en Senne is 32kg
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Esther 1 schreef:ik had trouwens ook penslappen van 1kg gekocht, deze zijn ingevroren, als ze zijn ontdooid mogen ze dan ieder 1 lap ? Nadal(pup) is op de 20kg en Senne is 32kg
Ik houd zelf aan: 20 gram per kilo lichaamsgewicht (ongeveer).
Soms eens wat meer als dat zo uitkomt, dat breng ik de dag erna wel weer in mindering ;)

Als een hond nog opgroeit, moet je meer geven: 30-70 gram per kilo lichaamsgewicht is de richtlijn, maar ik voer liefst op het oog.
Als ze vet worden krijgen ze minder, worden ze dun dan krijgen ze wat meer, simpel gezegd.

Orgaanvlees is prima maar niet teveel. Dus niet een week lang pens, bedoel ik ;)
Op zich lijkt me een lap van een kilo per hond in dit geval prima.
Ze krijgen dat niet in een keer naar binnen, maar ik zou even kijken hoe ze het eten, of ze goed knauwen en zo.
Dan heb je een beetje een indicatie van hoe ze zich met grotere dingen gedragen.

Kipkarkassen is een goeie trouwens, dat eten ze vaak prima en is een goede start voor dit soort eten.
Veel poeliers willen die best apart houden voor je en voor een habbekrats heb je dan prima eten.
Hier zijn ze er dol op ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nicobas
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback.
of ook wel Pronkrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nicobas »

zalm koppen: goeie keukenschaar (en vooral stevig) en de kop in 2 3 0f 4 stukken knippen en mengen door het andere eten,
rauw dus (ja het is een vies werkje)
Zonder problemen gaat het dan naar binnen (hier altans)

Gr. Nico
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Gister hebben ze nog ieder een halve zalmkop gehad,ik koop ze voor 50 cent per stuk en krijg de zalmgraat/staart er gratis bij.

Pens krijgen ze altijd wel iets meer van,dan zijn de lappen lekker groot voor ze.

De koppen worden doormidden gehakt met een hakmes van ikea,gaat perfect.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik heb de ballen verstand van barfen, maar wat ik uit alle verhalen wel begrepen heb, NOOIT koken of bakken, dan verandert de botstructuur en kan het heel gevaarlijk worden....!!!!!!!!!!
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

wiek schreef:Ik hoop toch a;tijd maar dat er niet teveel veganisten op dit forum zitten! :wink:
grappige is juist dat er heel veel veganisten die een hond/kat in huis hebben hun dieren rauw voeren..Zij zijn vaak heel goed op de hoogte over wie wat moet eten! :ok:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

De zalmkoppen blijven voorlopig nog even in de diepvries liggen totdat ze meer barf gewend zijn
De kippennekken waren een groot succes, deze doe ik voorlopig als gezond tussendoortje geven :ok:
Afbeelding
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Die van mij krijgen de zalmkoppen ook heel en inderdaad op het gras. Ik heb er toevallig vanmorgen nog twee uit de vriezer gehaald. Mij reu was in het begin niet zo gek op die koppen, heb ze toen een tijdje in stukken gesneden en door het ander voer gedaan. Ik krijg ze gratis bij de vis boer, zoveel als ik wil en kwijt kan. :mrgreen:

Ik zou de zalm niet te lang in de vriezer laten liggen, zalm is erg goed eten voor je hond en ze verteren het heel goed. Ik heb het hier nog niet gemerkt dat ze er last van hadden, in het wedstrijd seizoen krijgen ze het hier zeker 2 a 3 keer per week, voor de extra energie.

Misschien kun je ook eens de kippen van de Aldi proberen, 2 Euro voor een hele kip. Als je die eenmaal doormidden snijd hebben ze beide een mooi stuk.

Groetjes Monique
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Hier ook gratis koppen inclusief graat en staart :cheer:
Scheelt hen weer afval waar ze voor moeten betalen :wink:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike heeft laatst een zalmkop gehad.

Hij moest er niks van hebben, totdat ik het "vlees" er af haalde.
Toen wou hij het wel.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”