Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laika gestereliseerd, Spikey zo gek als een deur.
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Laika gestereliseerd, Spikey zo gek als een deur.
Wij hebben Laika afgelopen vrijdag laproscopisch laten castreren. Bij thuis komst was onze reu Spikey helemaal door het dolle heen. Maar Laika lekker rustig in haar mandje gelegd. En hem er niet bij gelaten.
Toen Laika wat beter wakker was even laten snuffelen en wat verbaasde mij, Spikey ging helemaal over de rooie. Klapper tanden kwijlen en op Laika willen springen wat zowel Laika als natuurlijk niet wilden. Hij reageerd echt of Laika loops is. Is dit normaal? Ik houd ze nu geschijden maar wanneer gaat dit dan over?
Omdat ze tijdens deze OP ook een teenamputatie heeft gehad heeft ze veel bloed in haar vacht zitten die er wel al zo goed en zo kwaad als het gaat door de DA zijn uit gewassen. Zou zijn reactie hierdoor kunnen komen?
Toen Laika wat beter wakker was even laten snuffelen en wat verbaasde mij, Spikey ging helemaal over de rooie. Klapper tanden kwijlen en op Laika willen springen wat zowel Laika als natuurlijk niet wilden. Hij reageerd echt of Laika loops is. Is dit normaal? Ik houd ze nu geschijden maar wanneer gaat dit dan over?
Omdat ze tijdens deze OP ook een teenamputatie heeft gehad heeft ze veel bloed in haar vacht zitten die er wel al zo goed en zo kwaad als het gaat door de DA zijn uit gewassen. Zou zijn reactie hierdoor kunnen komen?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe oud is Laika? Honden kunnen nl spontaan loops worden van stress. Dus het kan best zo zijn dat ze direct loops is geworden na deze ervaring. Eva was ineens hartstikke loops toen we haar mee hadden genomen naar de ouders van Martijn. Wij komen thuis en ineens spontaan was ze loops en zwaar aantrekkelijk voor onze reu. 8 uur daarvoor was er niks te merken tussen die twee dus zo snel en plotseling kan dat gaan. Misschien dat Laika dus ineens loops is geworden. Zal wel niet doorzetten na deze operatie en pups kan ze ook niet krijgen dus dat scheelt. 
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zie niet zo goed hoe dit zou kunnen zonder eierstokken?MARC_S schreef:Hoe oud is Laika? Honden kunnen nl spontaan loops worden van stress. Dus het kan best zo zijn dat ze direct loops is geworden na deze ervaring. Eva was ineens hartstikke loops toen we haar mee hadden genomen naar de ouders van Martijn. Wij komen thuis en ineens spontaan was ze loops en zwaar aantrekkelijk voor onze reu. 8 uur daarvoor was er niks te merken tussen die twee dus zo snel en plotseling kan dat gaan. Misschien dat Laika dus ineens loops is geworden. Zal wel niet doorzetten na deze operatie en pups kan ze ook niet krijgen dus dat scheelt.
-
laeken
- Zeer actief
Het effect van geen eierstokken is niet accuut natuurlijk. Hondje ging op weg naar de DA en ik schat 3 uur later rook ze loops. Het lichaam heeft dan nog niet door dat ze al loops werd op de heenweg en dat nu de eierstokken weg zijn. Als Eva net die dag dat wij weg waren gecastreerd zou zijn dan rook ze bij thuiskomst even loops als die keer denk ik.yamie schreef:ik zie niet zo goed hoe dit zou kunnen zonder eierstokken?MARC_S schreef:Hoe oud is Laika? Honden kunnen nl spontaan loops worden van stress. Dus het kan best zo zijn dat ze direct loops is geworden na deze ervaring. Eva was ineens hartstikke loops toen we haar mee hadden genomen naar de ouders van Martijn. Wij komen thuis en ineens spontaan was ze loops en zwaar aantrekkelijk voor onze reu. 8 uur daarvoor was er niks te merken tussen die twee dus zo snel en plotseling kan dat gaan. Misschien dat Laika dus ineens loops is geworden. Zal wel niet doorzetten na deze operatie en pups kan ze ook niet krijgen dus dat scheelt.
Bij Cleo is precies dat gebeurd. Aangekomen bij Martijn, direct bij de aanblik van Dapper loops geworden en ze MOEST onmiddelijk gecastreerd worden van de stichting dus dat is gebeurd. Maar ze rook daarna dus wel nog dagen loops vond Dapper
Het gaat dan om de hormonen in het bloed en die zijn er nog gewoon. Stress en spanning kan zorgen dat een hondje onmiddelijk loops wordt om haar positie in de roedel te verzekeren etc. Dus bij verkoop, stress etc zie je dat heel veel teven meteen loops worden voor hun bestwil.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat gewoon de geur van bloed in de vacht de opwinding heeft veroorzaakt
Loops lijkt me onwaarschijnlijk
Een castratie gebeurt normaal gesproken in een hormonaal rustige periode.
Probeer de vacht nog wat meer te reinigen met een washandje natgemaakt in een sopje van groene zeep.
Dat wil de geur aardig weghalen
Probeer de vacht nog wat meer te reinigen met een washandje natgemaakt in een sopje van groene zeep.
-
laeken
- Zeer actief
Ik zei het ook vooral omdat ik in het onderschrift zie dat het jonge hondje gecastreerd is. Als die foto ook maar iets recent is dan is dat dus een zeer jong teefje. Zulke hondjes worden met 8 maandjes zomaar ineens loops. Als dit een hele oude foto is en de hond al net loops is geweest is alles anders. Ik schatte echter in dat het om een puberteefje gaat en gezien er ook een reu is de eerste loopsheid niet afgewacht is. Wat ik zonde zou vinden want nu is er geen rem op de groeischijven door loopsheid. Maargoed, allemaal speculatie, ik weet hetranetje schreef:Ik denk dat gewoon de geur van bloed in de vacht de opwinding heeft veroorzaakt![]()
-
laeken
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Nee niet bepaald.MARC_S schreef:Ik heb even gekeken en de teef die nu gesteriliseerd is is ongeveer 6 maanden oud. De reu iets over een jaar. 6 maanden is voor een klein hondje nu niet een rustige hormonale tussen 2 loopsheden periode zou ik zeggen
Overigens nog een beste kans op een hormonaal rustige periode hoor.
Ik denk nog steeds dat het operatiebloed op de vacht de trigger is
-
laeken
- Zeer actief
Maar een reu reageert toch niet met dekneigingen op bloed?ranetje schreef:Nee niet bepaald.MARC_S schreef:Ik heb even gekeken en de teef die nu gesteriliseerd is is ongeveer 6 maanden oud. De reu iets over een jaar. 6 maanden is voor een klein hondje nu niet een rustige hormonale tussen 2 loopsheden periode zou ik zeggen
Ik denk nog steeds dat het operatiebloed op de vacht de trigger is
- Moos
- Zeer actief
Maar reuen kunnen ook opeens enorm hitstig worden van een teef die net van de trimmer komt bijvoorbeeld.MARC_S schreef:Maar een reu reageert toch niet met dekneigingen op bloed?ranetje schreef:Nee niet bepaald.MARC_S schreef:Ik heb even gekeken en de teef die nu gesteriliseerd is is ongeveer 6 maanden oud. De reu iets over een jaar. 6 maanden is voor een klein hondje nu niet een rustige hormonale tussen 2 loopsheden periode zou ik zeggen
Ik denk nog steeds dat het operatiebloed op de vacht de trigger isAls hier een teef bloed heeft om de een of andere reden is Dapper echt niet opgewonden verder. Dat bloed moet dan eerst uitvloeiing zijn en loops ruiken. Bloed is bloed en een teef wordt toch niet aantrekkelijk door bloed maar door geur. Ik ga er even vanuit dat het hier om een opgewonden reutje gaat en niet een die ruikt oid. Maar dat kan ik goed mis hebben.
Ik denk dat het het feit is dat ze opeens anders ruikt dat hem triggert.

- Youp
- Zeer actief
Dat denk ik ook. De reu van mijn ouders werd ook helemaal gek als de teef getrimd was. Hij liep er constant achteraan. Echte dekpogingen heb ik niet gezien. (reu = bouvier, teef= shih-tzuMoos schreef:Maar reuen kunnen ook opeens enorm hitstig worden van een teef die net van de trimmer komt bijvoorbeeld.MARC_S schreef:Maar een reu reageert toch niet met dekneigingen op bloed?ranetje schreef:Nee niet bepaald.MARC_S schreef:Ik heb even gekeken en de teef die nu gesteriliseerd is is ongeveer 6 maanden oud. De reu iets over een jaar. 6 maanden is voor een klein hondje nu niet een rustige hormonale tussen 2 loopsheden periode zou ik zeggen
Ik denk nog steeds dat het operatiebloed op de vacht de trigger isAls hier een teef bloed heeft om de een of andere reden is Dapper echt niet opgewonden verder. Dat bloed moet dan eerst uitvloeiing zijn en loops ruiken. Bloed is bloed en een teef wordt toch niet aantrekkelijk door bloed maar door geur. Ik ga er even vanuit dat het hier om een opgewonden reutje gaat en niet een die ruikt oid. Maar dat kan ik goed mis hebben.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- ranetje
- Zeer actief
Nou jullie het zeggen..........................Moos schreef:Maar reuen kunnen ook opeens enorm hitstig worden van een teef die net van de trimmer komt bijvoorbeeld.MARC_S schreef:Maar een reu reageert toch niet met dekneigingen op bloed?ranetje schreef:Nee niet bepaald.MARC_S schreef:Ik heb even gekeken en de teef die nu gesteriliseerd is is ongeveer 6 maanden oud. De reu iets over een jaar. 6 maanden is voor een klein hondje nu niet een rustige hormonale tussen 2 loopsheden periode zou ik zeggen
Herinnering van vroeger................
Mijn ene reu werd gedekt door de andere als hij net van de trimmer kwam
- blacky
- Zeer actief
Martijn je had het helemaal goed hoor. Laika is 6.5 maand oud. En was ten tijde van de OP nog niet loops. Ik ben bij de hele operatie aanwezig geweest en heb via het scherm alles kunnen zien. Baarmoeder was nog rustig.
Is trouwens een prachtig gezicht zo'n laproscopische operatie.
Bij de amputatie aan haar tenen heeft ze veel bloed verloren( er is overigens alleen het 1e kootje verwijderd en niet de hele teen) Liep een bloedvat door die bij elke hartslag bloed gaf. (nou ja veel geen liters hoor de da was er gauw bij met afbinden)
De verklaring van het anders ruiken is wel een aannemelijke hij deed dit ook wel eens als ze net gewassen waren, maar dan niet zo intensief als nu.
laika weet hem overigens goed van zich af te houden.
Sinds vandaag spelen ze weer samen en is Laika van de pijnstillers af.
Ze heeft twee nachten bij ons op de kamer geslapen maar nu slaapt ze weer beneden.
Werd er wel helemaal radeloos van (hij probeerd het overigens nog hoor om op haar te klimmen) maar zal wel bij een reutje horen denk ik.
O,ja foto is 3.5 maand oud Laika is daar 10 weken. Ik zal niet zeggen dat ze nu volgroeid is maar groter zal ze gezien mijn ervaring met
Spikey niet worden.
Is trouwens een prachtig gezicht zo'n laproscopische operatie.
Bij de amputatie aan haar tenen heeft ze veel bloed verloren( er is overigens alleen het 1e kootje verwijderd en niet de hele teen) Liep een bloedvat door die bij elke hartslag bloed gaf. (nou ja veel geen liters hoor de da was er gauw bij met afbinden)
De verklaring van het anders ruiken is wel een aannemelijke hij deed dit ook wel eens als ze net gewassen waren, maar dan niet zo intensief als nu.
laika weet hem overigens goed van zich af te houden.
Sinds vandaag spelen ze weer samen en is Laika van de pijnstillers af.
Ze heeft twee nachten bij ons op de kamer geslapen maar nu slaapt ze weer beneden.
Werd er wel helemaal radeloos van (hij probeerd het overigens nog hoor om op haar te klimmen) maar zal wel bij een reutje horen denk ik.
O,ja foto is 3.5 maand oud Laika is daar 10 weken. Ik zal niet zeggen dat ze nu volgroeid is maar groter zal ze gezien mijn ervaring met
Spikey niet worden.
- Moos
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
kilo of kilo's erbij hoeft niet groter te zijn, groter is hoogteMoos schreef:Met 6 maanden groeien ze echt nog wel een beetje hoor. Niet veel, maar een halve kilo ofzo komt er nog wel bij.blacky schreef:
Spikey niet worden.
- Moos
- Zeer actief
Als er een kilo bijzit zijn ze ergens ook groteryamie schreef:kilo of kilo's erbij hoeft niet groter te zijn, groter is hoogteMoos schreef:Met 6 maanden groeien ze echt nog wel een beetje hoor. Niet veel, maar een halve kilo ofzo komt er nog wel bij.blacky schreef:
Spikey niet worden.
Maar ik snap wat je bedoelt

- blacky
- Zeer actief
Uitsluitend op advies van verschillende DA's. (dus niet maar 1) Veel tegen elkaar af gewogen dus voors en tegens en tot dit besluit genomen.yamie schreef:wat is jou reden om haar zo jong te laten castreren?
Veel via internet op gezocht, en ook hier op het forum met topics hierover mee gelezen. Vandaaruit mijn eigen afweging gemaakt en daar is dus dit uitgekomen. Mede door haar teen amputatie is het nu gebeurt.
Ze weegt overigens als 4 weken 5.5 kg en ik hoop echt dat er nu nog o.5 gram bij komt ze is n.l. nogal mager.
- Moos
- Zeer actief
- blacky
- Zeer actief
Moos schreef:Meer voeren wil daar weleens bij helpenblacky schreef:
Ze weegt overigens als 4 weken 5.5 kg en ik hoop echt dat er nu nog o.5 gram bij komt ze is n.l. nogal mager.![]()
![]()
Heel soms wil een hond gewoon niet meer eten. Geeft niets hoor onze vorige hond Blacky deed dat ook komt denk ik omdat bij beide fokkers er 1 bak voer stond waar iedereen naar behoefte uit moest eten.
Hier krijgt ze 2 x perdag haar eten. Niet op jammer dan zet ik het terug in de koelkast. Vul het 's avonds weer aan en een tweede kans.
's morgens niet eten gaat niet want dan gaat ze spugen.