Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fokkers met barf ervaring?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

fokkers met barf ervaring?

Ongelezen bericht door Podenji »

ik vraag me wat af.

mijn nestjes speen ik normaliter af op KVV, nu had mijn podenco nest van vorig jaar daar na een week problemen mee, 3 van de 11 pups kregen er een vreselijke allergische uitslag van, en 2 in mindere mate, na overleg met de dierenarts heb ik ze acuut overgezet op kip en rijst brokjes van Hill's, na een dag zag ik al verbetering en na een week was het over.
Maar daar gaat het niet om, ik ben ze langzaam wat gaan verwennen met BARF productjes en kijken hoe ze daar tegenkonden, geen enkele allergische reactie meer gehad :ok: maar ze aten zowat mijn handen erbij op, SOlar gaf ze het ook, die bracht haar kippenpoten naar de pups en bij kopvlees en pens e.d. stond ze even later het op te geven aan de pups, toen de pups ouder werden verzamelde ze het in dr bek en bracht het ze zo :mrgreen:
erg schattig maar niet helemaal de bedoeling hahaha
afijn de pups waren gretig en geobsedeerd door de BARF, we hebben zelf 2 pups gehouden en enkele hielden we aan voor de export, deze gaf ik dus zolang ze bij mij waren BARF, het viel me alleen op dat naarmate ze ouder werden ze minder gulzig en gretig werden.

als ik ze nu BARF geef dan eten ze dat in de regel graag op, maar ze zijn wel kieskeuriger geworden en minder gulzig, ze gappen het ook niet meer uit mn handen met mn handen erbij.
pens gappen ze wel uit de emmer als ze de kans krijgen maar het is een wereld van verschil nu ze ouder zijn t.o.v. toen ze puppies waren.

is dat ook jullie ervaring ?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben geen fokker maar heb wel mijn hond opgevoed met zelf samengesteld voedsel. Bij de fokster kreeg ze brokken, bij mij eerst kvv en later voorzichtig barf dingetjes. Als pup kon ik haar echt alles voorzetten, zo met een maand of 6/7 begon ze te mutsen..
Ik merk echt dat Gol nu sommige dingen minder graag eet, ze heeft een hele tijd geen lever gegeten bijvoorbeeld. Van ellende ging ik het maar drogen, totdat ze een keer op haar oppasadres wat overgebleven lever kreeg (rauw) en dat vrat ze zo op! Vanaf toen at ze weer lever :19:
Gol heeft ook een voorkeur voor pens en spiervlees, bij botten staat me me soms aan te kijken of ze echt niks anders krijgt :mrgreen:
Vis moet ze de laatste tijd ook niet terwijl ze dat als pup graag at.
De nieuwigheid is er misschien af? Verwend door ze soms wat anders te geven? (in mijn geval :N: :mrgreen: )
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:gewoon uit nieuwsgierigheid, gaf je ze kvv met graan?
ik gaf ze energique puppy, doe ik altijd ook bij de basenjis, in totaal 5 nestjes er mee afgespeend, maar alleen bij enkele podenco pups waren er allergische reacties.
maar ik heb er meer mensen over gehoord. :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Ik ben geen fokker maar heb wel mijn hond opgevoed met zelf samengesteld voedsel. Bij de fokster kreeg ze brokken, bij mij eerst kvv en later voorzichtig barf dingetjes. Als pup kon ik haar echt alles voorzetten, zo met een maand of 6/7 begon ze te mutsen..
Ik merk echt dat Gol nu sommige dingen minder graag eet, ze heeft een hele tijd geen lever gegeten bijvoorbeeld. Van ellende ging ik het maar drogen, totdat ze een keer op haar oppasadres wat overgebleven lever kreeg (rauw) en dat vrat ze zo op! Vanaf toen at ze weer lever :19:
Gol heeft ook een voorkeur voor pens en spiervlees, bij botten staat me me soms aan te kijken of ze echt niks anders krijgt :mrgreen:
Vis moet ze de laatste tijd ook niet terwijl ze dat als pup graag at.
De nieuwigheid is er misschien af? Verwend door ze soms wat anders te geven? (in mijn geval :N: :mrgreen: )
inderdaad wel hetzelfde principe. in het begin dacht ik misschien dat het kwam omdat ze meer concurrentie hadden, maar goed ik heb nu nog steeds 6 honden rondlopen dus die concurrentie is er nog steeds :19:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”