Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebit
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Gebit
Vanochtend was ik met Diesel bij de da. Ik heb hem even goed na laten kijken. Ik moest er toch zijn voor dat bultje onder zijn oog.
Diesel is zo op het eerste oog kerngezond, alleen zijn gebit is niet geweldig. Ik vond hem al wel erg uit zijn bek stinken de laatste tijd. Zijn tandvlees is ontstoken en hij heeft behoorlijk wat tandplak op zijn achterste kiezen. De rest van zijn tanden zijn stralend wit. Nu kreeg ik het advies om 3 keer per week te poetsen. Nu is Diesel heel makkelijk en zal het geen problemen opleveren, maar zal dat echt nodig zijn?
Kan ik hem niet gewoon wat meer kauwvoer geven?
Diesel is zo op het eerste oog kerngezond, alleen zijn gebit is niet geweldig. Ik vond hem al wel erg uit zijn bek stinken de laatste tijd. Zijn tandvlees is ontstoken en hij heeft behoorlijk wat tandplak op zijn achterste kiezen. De rest van zijn tanden zijn stralend wit. Nu kreeg ik het advies om 3 keer per week te poetsen. Nu is Diesel heel makkelijk en zal het geen problemen opleveren, maar zal dat echt nodig zijn?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Gebit
Is Diesel rauwe botten gewend? Dan kan je best wat bevleesde botten of een lap pens geven. Door het kauwen op vlees wordt het tandvlees goed gemasseerd en daardoor beter doorbloed. Je hebt kans dat het wat gaat bloeden, tenminste bij Beau, maar daarna merk je gewoon verbetering.Youp schreef:Vanochtend was ik met Diesel bij de da. Ik heb hem even goed na laten kijken. Ik moest er toch zijn voor dat bultje onder zijn oog.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Katja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shelties !!!
- Contacteer:
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
nou als ik zie hoe mijn honden hier op rauwe botten liggen te knagen,daar kan ik niet tegen oppoetsen hoor.en vaak kijk ik na het eten van rauwe botten de gebitten even na of het inderdaad z'n werk heeft gedaan en ze komen weer met stralende kiezen terug.maar als het bij diesel al verder heen is kan je het natuurlijk eerst laten behandelen om vervolgens zelf meer kauwwerk aan te bieden mits hij rauwe botten gewend is.Katja schreef:Met alleen kauwen bereik je de achterste kiezen niet. Dus zelf regelmatig poetsen zou ik doen.

jemble 5 maanden
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Katja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shelties !!!
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan had een niet al te best gebit toen hij hier kwam, na 3 maanden zijn er een paar kiezen getrokken. Sinds 2 jaar eet hij rauw dus veel knaagwerk ed. Toch zijn er afgelopen zomer weer tanden en kiezen er bij hem uitgehaald. Denk dat het bij hem eraan lag dat hij al wat miste en daardoor niet optimaal zijn gebit gebruikte. Nu eet hij met zijn paar tanden en kiezen weer eigenlijk alles maar ik ben benieuwd hoe zijn gebit blijft. Dus niet voor alle honden is echt kauw/knaagwerk voldoende voor een stralend gebit

- Hutsje
- Zeer actief
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- Hutsje
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Ze eten hier meestal kvv. Af en toe wat nekken of een karkas.
Het enige waar Diesel zijn achterste kiezen heel goed bij gebruikt zijn die rawhides. Vind dat alleen enge dingen omdat hij ze door probeert te slikken als ze zacht worden. Heb er net toch maar 2 gekocht en dan blijf ik er gewoon bij.
Zal volgende week eens vragen bij het slachthuis wat hij aan botten heeft verder.
Het enige waar Diesel zijn achterste kiezen heel goed bij gebruikt zijn die rawhides. Vind dat alleen enge dingen omdat hij ze door probeert te slikken als ze zacht worden. Heb er net toch maar 2 gekocht en dan blijf ik er gewoon bij.
Zal volgende week eens vragen bij het slachthuis wat hij aan botten heeft verder.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gut hoe doen al die wofjes enzo dat dan? die hebben altijd van die stralend witten tanden en kiezen?Katja schreef:Met alleen kauwen bereik je de achterste kiezen niet. Dus zelf regelmatig poetsen zou ik doen.
Ook tandenborsteltje 's avonds?
Hier wordt niks geborsteld, en dit terwijl ik kvv, brok en vers geef... en allemaal stralend witte tandjes en kiezen... (en nee dat heeft niets met brede bekken te maken, want mechelaars hebben geen brede bek)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doggy
Beike is nu bijna 3 jaar en hij heeft een stralend wit gebit, en geen spoortje van tandsteen te bekennen.
Beike krijgt vers vlees en voor nood heb ik brokken staan ( Cavom).
Hij krijgt wel eens een rauw bot, of ande kauwmatriaal.
Tandenpoetsen heb ik nog nooit bij hem gedaan, maar hij zou het niet erg vinden.
Wat mij wel opvalt, is dat ik hier honden zie in het park, die jonger zijn dan Beike, die aanslag hebben op de tanden en die uit hun bek stinken.
Ik heb ze dan wel advies gegeven in de trend van KVV e.d., maar daar doen ze niet aan....
Beike krijgt vers vlees en voor nood heb ik brokken staan ( Cavom).
Hij krijgt wel eens een rauw bot, of ande kauwmatriaal.
Tandenpoetsen heb ik nog nooit bij hem gedaan, maar hij zou het niet erg vinden.
Wat mij wel opvalt, is dat ik hier honden zie in het park, die jonger zijn dan Beike, die aanslag hebben op de tanden en die uit hun bek stinken.
Ik heb ze dan wel advies gegeven in de trend van KVV e.d., maar daar doen ze niet aan....
-
C@rmen
Ga je naar het slachthuis in haaksbergen?Youp schreef:Ze eten hier meestal kvv. Af en toe wat nekken of een karkas.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Banjer krijgt ook rauw maar ik vind zijn gebit niet denderend hoor,tenminste niet zoals drib zijn gebit was en die kreeg brokkenHutsje schreef:echt wel hoor, moet je het gebvit van mijn 10 jarige teef eens zien, die heet 0 aanslag, ook niet op haar achterste kiezen. ze kauwt al 9 jaar op haar voerKatja schreef:Met alleen kauwen bereik je de achterste kiezen niet. Dus zelf regelmatig poetsen zou ik doen..

- Youp
- Zeer actief
Ja, jij ook toch?C@rmen schreef:Ga je naar het slachthuis in haaksbergen?Youp schreef:Ze eten hier meestal kvv. Af en toe wat nekken of een karkas.

-
C@rmen
Ja, heb ze afgelopen week een mail gestuurd met het eea aan producten of ze me dat ook konden leveren en ik kreeg als reactie dat ze in principe wel meer hebben maar dat ik beter een keer langs kon komen om te overleggen en moest vragen naar ene Martin.Youp schreef:Ja, jij ook toch?C@rmen schreef:Ga je naar het slachthuis in haaksbergen?Youp schreef:Ze eten hier meestal kvv. Af en toe wat nekken of een karkas.
Ze hebben het deze maand heel erg druk ivm feestdagen dus ik ga er in januari even naartoe om te babbelen
- Youp
- Zeer actief
Interessant! Laat me even weten wanneer je gaat. Misschien kan ik met je mee gaan? Als je dat ok vindt natuurlijk!C@rmen schreef:Ja, heb ze afgelopen week een mail gestuurd met het eea aan producten of ze me dat ook konden leveren en ik kreeg als reactie dat ze in principe wel meer hebben maar dat ik beter een keer langs kon komen om te overleggen en moest vragen naar ene Martin.Youp schreef:Ja, jij ook toch?C@rmen schreef:Ga je naar het slachthuis in haaksbergen?Youp schreef:Ze eten hier meestal kvv. Af en toe wat nekken of een karkas.
Ze hebben het deze maand heel erg druk ivm feestdagen dus ik ga er in januari even naartoe om te babbelen

- Lisa
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1