Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
poten bijten (van jeuk)
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
poten bijten (van jeuk)
Vanaf dat Diego weer binnen is (kwart over 6 ongeveer) blijft hij constant aan het draaien alsof hij zijn plekje niet kan vinden.
Op zich niet zo erg maar hij blijft ook met korte tussenpozen aan al zijn poten knabbelen. Soms aan de voetkussentjes soms aan zijn enkel zeg maar.
Wat kan dit zijn???
Ik ga nu in ieder geval met hem wandelen (hij heeft ook een bult energie vandaag) en dan in de douche doen hopelijk werkt dat.
Brandnetels zijn er niet meer toch??? Daar heeft hij ook 1xtje jeukende pootjes van gehad maar toen was het alleen bijten op poten en niet dat ocnstant rond draaien en verliggen enzo.
Zal ik azijn met een doekje op zijn pootjes doen of moet ik wat anders doen???
Het is in de tuin net als overal wat nattig enzo dat blijft liggen. Dat vriest elke keer op en dooit dan weer langzaam en vriest weer op. Dus ik weet niet waar ik daar momenteel aan kan doen als dat ik straks of morgen vroeg de bladeren die weer rond gewaaid zijn weer op een hoop vegen. Maar weet niet of het daar van komt??
Gister Diego wel helemaal nat binnen gehaald (maar ook natte sneeuw gevallen dus dat kan het ook zijn) en vandaag zei Mike dat Diego's poten vies/nat waren en zijn buik.
Wie oh wie weet raad???
Op zich niet zo erg maar hij blijft ook met korte tussenpozen aan al zijn poten knabbelen. Soms aan de voetkussentjes soms aan zijn enkel zeg maar.
Wat kan dit zijn???
Ik ga nu in ieder geval met hem wandelen (hij heeft ook een bult energie vandaag) en dan in de douche doen hopelijk werkt dat.
Brandnetels zijn er niet meer toch??? Daar heeft hij ook 1xtje jeukende pootjes van gehad maar toen was het alleen bijten op poten en niet dat ocnstant rond draaien en verliggen enzo.
Zal ik azijn met een doekje op zijn pootjes doen of moet ik wat anders doen???
Het is in de tuin net als overal wat nattig enzo dat blijft liggen. Dat vriest elke keer op en dooit dan weer langzaam en vriest weer op. Dus ik weet niet waar ik daar momenteel aan kan doen als dat ik straks of morgen vroeg de bladeren die weer rond gewaaid zijn weer op een hoop vegen. Maar weet niet of het daar van komt??
Gister Diego wel helemaal nat binnen gehaald (maar ook natte sneeuw gevallen dus dat kan het ook zijn) en vandaag zei Mike dat Diego's poten vies/nat waren en zijn buik.
Wie oh wie weet raad???
-
Muk
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
weet je zeker dat het jeuk is en geen stress of zo? het kan zijn dat z'n poten te lang nat blijven waardoor het gaat broeien,maar hij heeft verder toch wel een droge ondergrond in z'n onderkomen?misschien de haren onder zijn voeten weg knippen(ook een mechel heeft daar haar)zodat die niet zo lang nat blijven.knabbelt hij buiten ook aan zijn poten of alleen binnen want als het echt jeuk is zal hij buiten daar ook last van moeten hebben toch?

jemble 5 maanden
- Sonnie1983
- Zeer actief
hmmm dat van dat zout zou kunnen met wandelen natuurlijk vanmorgen en tussen de middag (weet niet of ze nog meer gestrooid hebben overdag hoor) maar vanmorgen hier in de wijk was er wel ijzel.
Ik ben net terug van wandelen en toen ik net zijn riem om had en bijna de voordeur open deed deed hij heel gek met zijn poot. zoals wij onze hand terug trekken en schudden als er een beestje op zit ofzo zeg maar.
Daarna met wandelen heeft hij gewoon normaal gedaan.
Dus ik ga hem nu maar in de douche doen (alleen water) en goed zijn pootjes en tussen zijn kussentjes uitspoelen. En dan hou ik het vanavond in de gaten.
Betadine heb ik hier niet nu en wat voor oplossing moet je dan maken?
Volgens mij is de huis tussen de kussentjes gewoon roze maar ja met zo'n jonge hond is het niet handig kijken elke keer als ik aan zijn pootje zat om te kijken ging hij op mijn vinger knabbelen of frotte zijn neus er tussen en mijn hand dus weg en ging zelf weer bijten op zijn poot.
Ik ben net terug van wandelen en toen ik net zijn riem om had en bijna de voordeur open deed deed hij heel gek met zijn poot. zoals wij onze hand terug trekken en schudden als er een beestje op zit ofzo zeg maar.
Daarna met wandelen heeft hij gewoon normaal gedaan.
Dus ik ga hem nu maar in de douche doen (alleen water) en goed zijn pootjes en tussen zijn kussentjes uitspoelen. En dan hou ik het vanavond in de gaten.
Betadine heb ik hier niet nu en wat voor oplossing moet je dan maken?
Volgens mij is de huis tussen de kussentjes gewoon roze maar ja met zo'n jonge hond is het niet handig kijken elke keer als ik aan zijn pootje zat om te kijken ging hij op mijn vinger knabbelen of frotte zijn neus er tussen en mijn hand dus weg en ging zelf weer bijten op zijn poot.
Laatst gewijzigd door Sonnie1983 op 25 nov 2008 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Met wandelen heeft hij er niet naar omgekeken eigenlijk.fabienne s schreef:weet je zeker dat het jeuk is en geen stress of zo? het kan zijn dat z'n poten te lang nat blijven waardoor het gaat broeien,maar hij heeft verder toch wel een droge ondergrond in z'n onderkomen?misschien de haren onder zijn voeten weg knippen(ook een mechel heeft daar haar)zodat die niet zo lang nat blijven.knabbelt hij buiten ook aan zijn poten of alleen binnen want als het echt jeuk is zal hij buiten daar ook last van moeten hebben toch?
Als we Diego binnen halen met nat weer doen we meteen zijn poten af. Zijn haren onder de poten steken met de puntjes maar tussen zijn kussentjes uit. Dus niet erg lang?
Hij heeft een nachthok waar hij in kan liggen. En 1 bij 2 meter bij de poort onder een afdak waar hij droog kan liggen. We zijn bezig met een stuk van de schuur voor hem in te richten. Die word dan ook 1 meter breed en dan denk 2 meter de diepte in zeg maar. En dan maken we dat een paar cm van de grond met planken.
Van morgen was wel een stuk van de tuin opgevroren andere helft niet maar tegels wel dat het nat er in was getrokken. Maar dat is met dit weer overal zo volgens mij. Het vriest op en als het net wat dooit dan gaat het weer opvriezen.
Diego kan ik niet alleen binnen laten omdat hij in een sloop periode is en tegelijk ook nog aan het puberen is. En ik hem al 2x in mijn gordijnen heb gevonden en die laatste keer heeft hij ook dingen van een tafeltje afgestoten.
Ik hoop deze week of volgende week zijn hok in de schuur klaar te hebben. Dan heeft hij 3 plekken om droog te liggen.
Overigens weet ik niet als hij als hij alleen is ook aan zijn poten knabbelt buiten. WAnt dan ben ik er niet bij (werken allebei dan). Ik denk niet dat het stress is want hij is vanaf zijn 10 weken gewoon dat hij als wij weg zijn buiten is. En hij is nu 8 maanden (in begin wel opgebouwd natuurlijk voordat we hier weer een discussie over gaan krijgen wat niet de bedoeling is).
Hij zit wel in een periode dat hij wel vanalles uit probeert. (puberen dus)
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik ga hem nu in de douche doen (alleen water) en dan zal ik zo goed en zo kwaad als het kan tussen zijn kussentjes droog maken met een handdoek. Hij komt nu ook niet meer buiten nu hij nat is dus hij kan binnen verder opdrogen.Muk schreef:Misschien is het de huid tussen de kussentjes die wat geïrriteerd is? Die plooien kun je dan droogmaken en bijvoorbeeld wat ontsmetten met betadineoplossing (en dan wel weer goed droogmaken).
- *Esther
- Zeer actief
- Sonnie1983
- Zeer actief
Dank voor de tip. Ik zal vaseline op mijn boodschappenlijstje voor morgen zetten.
HEb dat nl. nooit in huis.
Tjonge is hier niet een plek waar alle tips bij elkaar gebundeld staan dat ik van die smeerseltjes in huis heb ofzo?
Het lijkt alsof ie nu niet meer op zijn poten bijt. maar hij slaapt nu ook wel.
Ik had zijn voorpoten wel even goed van onder af kunnen spoelen maar achter poten wou hij niet meer (sprong uit bad en wou er niet terug in) dus tja dacht zal kijken of het minder is anders nog terug er in voor de achterpoten later vanavond.
Heb met handdoek tussen de kussentjes zo goed en zo kwaad gewreven.
Zal straks voelen of ze snel droog zijn.
Bedankt allemaal in ieder geval alvast.
HEb dat nl. nooit in huis.
Tjonge is hier niet een plek waar alle tips bij elkaar gebundeld staan dat ik van die smeerseltjes in huis heb ofzo?
Het lijkt alsof ie nu niet meer op zijn poten bijt. maar hij slaapt nu ook wel.
Ik had zijn voorpoten wel even goed van onder af kunnen spoelen maar achter poten wou hij niet meer (sprong uit bad en wou er niet terug in) dus tja dacht zal kijken of het minder is anders nog terug er in voor de achterpoten later vanavond.
Heb met handdoek tussen de kussentjes zo goed en zo kwaad gewreven.
Zal straks voelen of ze snel droog zijn.
Bedankt allemaal in ieder geval alvast.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het inderdaad irritatie van strooizout zou kunnen zijn. Een van mijn vorige honden had hier ook altijd last van. Ze hoeven maar een heel klein wondje aan hun pootje te hebben en het zout bijt als een gek in dat wondje....... Hij is ook nog jong, dus zijn voetzooltjes zijn nog niet zo hard en wat gevoeliger voor het zout.Je kan zijn pootjes ook even afspoelen in een emmertje lauw water als je hebt gewandeld. Gewoon vaak doen, dan went hij er vanzelf aan. Dat is ook wel makkelijk als hij eens met hele vieze poten binnenkomt.
succes!
succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Sonnie1983
- Zeer actief
- Sonnie1983
- Zeer actief
Zo bedoelde ik het niet hoor. Want hij weet nl. ook dondersgoed dat hij met dit koude weer echt niet mag gaan zwemmen van ons. Heeft ie in begin toch paar keer geprobeerd maar nu is een nee voldoende.Inge O schreef:lijkt me dat jouw hond bij jullie nogal veel beslissingsrechten heeft - opletten dat je daar niet mee in de problemen komtSonnie1983 schreef:Goede tip van dat emmertje. Maar die van ons is zo dol op water dat ik denk dat ie helemaal in dat emmertje wil
Maar we kunnen het proberen..
Wij beslissen hoor
Diego is alleen zo'n wringerd die moet je met zoiets echt met 2en vasthouden. Net als met een teek. Die krijg je in je eentje niet weg hoor. Eentje vasthouden en ander weg halen. Maar hij is ook nog jong.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ik las ergens anders dat je tijdelijk gestopt was met het binnen alleen laten omdat hij in de pubertijd zit, en aan het uitproberen is, dat is De Tijd, om het juist door te zetten.Sonnie1983 schreef:Zo bedoelde ik het niet hoor. Want hij weet nl. ook dondersgoed dat hij met dit koude weer echt niet mag gaan zwemmen van ons. Heeft ie in begin toch paar keer geprobeerd maar nu is een nee voldoende.Inge O schreef:lijkt me dat jouw hond bij jullie nogal veel beslissingsrechten heeft - opletten dat je daar niet mee in de problemen komtSonnie1983 schreef:Goede tip van dat emmertje. Maar die van ons is zo dol op water dat ik denk dat ie helemaal in dat emmertje wil
Wij beslissen hoor
Diego is alleen zo'n wringerd die moet je met zoiets echt met 2en vasthouden. Net als met een teek. Die krijg je in je eentje niet weg hoor. Eentje vasthouden en ander weg halen. Maar hij is ook nog jong.
Als hij ouder is gaat het niet opeens vanzelf.
Zo ook met dat je zegt hij is nog jong, juist nu moet je een basis leggen voor wat je later van hem wilt.
Groetjes Els
- Sonnie1983
- Zeer actief
Nou ik laat hem niet alles in huis vernielen omdat ik maar door moet zetten. Daar heb ik geen zin in. En ik ga hem ook niet in de bench stoppen voor een paar uur. Hij slaapt alleen in zijn bench snachts en de bedoeling is als hij beneden alleen kan zijn dat hij dan gewoon vrij beneden kan slapen. En snachts in de bench vind ik anders dan als je weg moet. Want snachts slaapt hij en niet omdat ik een avond weg moet dat hij dan maar in een hokje moet gaan zitten kijken. Zelf ga je ook niet hele avond in een hokje zitten wachten tot je er weer uit mag.billy schreef:Ik las ergens anders dat je tijdelijk gestopt was met het binnen alleen laten omdat hij in de pubertijd zit, en aan het uitproberen is, dat is De Tijd, om het juist door te zetten.Sonnie1983 schreef:Zo bedoelde ik het niet hoor. Want hij weet nl. ook dondersgoed dat hij met dit koude weer echt niet mag gaan zwemmen van ons. Heeft ie in begin toch paar keer geprobeerd maar nu is een nee voldoende.Inge O schreef:lijkt me dat jouw hond bij jullie nogal veel beslissingsrechten heeft - opletten dat je daar niet mee in de problemen komtSonnie1983 schreef:Goede tip van dat emmertje. Maar die van ons is zo dol op water dat ik denk dat ie helemaal in dat emmertje wil
Wij beslissen hoor
Als hij ouder is gaat het niet opeens vanzelf.![]()
Zo ook met dat je zegt hij is nog jong, juist nu moet je een basis leggen voor wat je later van hem wilt.![]()
Groetjes Els
Maar dat is mijn mening.
En hij blijft wel alleen beneden maar dan als wij boven wat moeten doen. En dit proberen we steeds wat langer te doen en dan gaan we pas weer over dat we weg zijn.
Dus hij krijgt niet zijn zin want hij zit nog regelmatig een aantal minuten alleen beneden en dat word elke keer wat langer. Alleen zijn wij dan gewoon in huis. En dat bouwen we op tot we weg uit huis gaan. Dat wij dat beslissen van nu is het tijd daarvoor weer.
heb echt geen zin om mijn huis helemaal gesloopt te zien.
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief