Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

karlie fietskar

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

karlie fietskar

Ongelezen bericht door annnie »

Om mijn hond te vervoeren heb ik nu een kinderfietskar die hondlief niet helemaal bevalt om het bankje wat er in zit en de tentzeilachtige bodem.

omdat ik geen zin heeft om moeilijk te gaan doen met planken en dergelijke om een fatsoenlijke bodem te creeëren wil ik een fietskar, een heuse echte speciale voor honden, aan schaffen en heb nu de karlie op het oog. heeft iemand hier ervaring mee? hebben die wel een lekkere stevige lig bodem en zijn ze een beetje makkelijk?

Of kan ik beter doorsparen en voor de duurdere doggyride gaan? die heb ik al eens in de winkel bewondert. die karlie heb ik alleen online gezien. En ik vind het een beetje eng iets te kopen wat ik zelf niet heb kunnen zien als jullie snappen wat ik bedoel
Laatst gewijzigd door annnie op 20 nov 2008 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Sammy & Shunka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sammy & Shunka »

ik heb een wandel-fiets kar van doggy deluxe en ik ben er meer dan tevreden van :wink:
Sammy is al 14 jaar oud en is altijd gwoon geweest om oeral mee naartoe te gaan.En omdat we dagelijks heel veel gaan wandelen zocht ik dus een oplossing en dat was deze combi fiets-wandelkar. Shunka die moet maar naast de fiets lopen :wink:

Ik heb de doggy deluxe hier besteld http://www.elvabo.com/
Ik heb een kleine 200 euro betaald. Je kan de kar ook kopen zonder wandelset.

Ik heb voor de doggy deluxe gekozen omdat het wandelwiel veel groter is dan bij de doggy ride en dus op ruwer terrein meer stand houdt.Want bij de doggy ride is het echt een klein wieltje, ook komt er bij de doggy ride 63 euro erbij voor de wandeloptie, en de wandeloptie is enkel dat wiel dat je vooraan kan plaatsen en het handvat om het te duwen en eigenlijk vond ik dat best veel geld enkel voor dat, bij doggy deluxe kost dat enkel 16euro
Qua grote, Sammy kan er volledig gestrekt in liggen en er is nog plaats over, maar toch oogt het niet zo groot, dus je moet nu niet denken dat je met een ganse grote kar op de wandel gaat.
Ook het draagvermogen van de doggy deluxe is groter want ik dacht dat het optimale gewicht bij de doggy ride 35kg was
Ook als je hem als fietskar gebruikt en het water spat uit je achterwiel dan blijft je hond droog

Maar er zijn ook enkele nadelen hoor, niks is perfect...het is niet 100% waterdicht, niet dat het water er doorzeikt, maar het wordt tocht vochtig, ik geloof dat dat ook zo is bij de doggy ride, maar bij deze kan je nog een speciale overtrek kopen.
Ook de ingang achteraan,is wat klein.Sammy heeft slechte gewrichten en een zwakke achterhand en hij kan er moeilijk zelfstandig in, dus ik til hem gewoon op er gewoon in langs boven. de opening aan de voorkant is wat groter, uitstappen is geen probleem.

Ik heb al andere modellen gezien en er zit wel een duidelijk verschil in qua prijs.Kleinere wielen, kleiner ligoppervlakte, frame niet zo stevig.

Tuurlijk hangt het er ook vanaf, wat je van de kar verwacht, ga je eenmaal per maand een fietstochtje maken, kan je zeker een goedkoer model nemen, maar ik had een duurzaammodel nodig omdat ik hem dagelijks gebruik als wandelwagen.Hij moest dus wel degelijk stevig zijn en tegen een stootje kunnen. Ik rijd er echt overal mee, bossen, strand( tuurlijk geen zacht zand ), nog niks is vervormd aan de frame.

Hier dn nog enkele fotoke's

Zoek de collie
Afbeelding

Fietsen door de duinen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Je kan bij de doggyride kiezen, of een klein zwenkwiel, of een groter wiel exact zoals op jouw kar :wink:
Ik heb een doggyride met wandelkit (was ideaal toen Vera klein pupje was), met exact zo'n wiel.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Wat een prachtige foto's zeg. je oudje heeft het duidelijk wel naar zijn zin.

Ik wil de kar zelf alleen als fietskar gebruiken, ik heb geen auto, en we willen toch wel eens naar het bos of les.

Maar goed, waterdicht zou wel fijn zijn, maar verder klinkt het heel goed

ik zou ook nog voor een doggyride mini kunnen gaan, maar ik denk dat daar weer erg weinig ruimte is, ik heb een corgi
ik vraag me gewoon af hoe de karlie en doggyride van elkaar verschillen in kwaliteit. karlie is wel de helft goedkoper namelijk.

Is er niemand hier die zo'n kar heeft of heeft gehad?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”