Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hydroterapie
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
hydroterapie
Ben al even bezig met hydroterapie, maar zie nog niet veel verschil, de hond staat stabieler op haar poten, schuift bijna nooit meer weg maar als ik haar billen vastpak zijn ze nog altijd erg dun alhoewel haar algemene toestand fel verbetert is
Hoe lang heeft je hond hydroterapie moeten doen en hoeveel keer per week voor er echt spiermassa te voelen was?
sonja
Hoe lang heeft je hond hydroterapie moeten doen en hoeveel keer per week voor er echt spiermassa te voelen was?
sonja
-
Brigitte
- Zeer actief
-
miko
- Zeer actief
Re: hydroterapie
wat wil je er van maken ? een hond met een stabiel gestel of een body-builder ? als ik je commentaar lees heeft je hond nogal wat bereikt ondanks dat je niet veel uiterlijk verschil ziet, denk dat je daar blij genoeg mee mag zijn.schelsey schreef:...zie nog niet veel verschil,
de hond staat stabieler op haar poten,
schuift bijna nooit meer weg
algemene toestand fel verbetert
sonja
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Contacteer:
Re: hydroterapie
Ik begrijp dit niet goed; volgens mij spreek je jezelf tegen. Je ziet geen verschil maar ze staat wel stabieler op haar poten en de algemene toestand is fel verbeterd, dan ben je toch op de goede weg?:19:schelsey schreef:Ben al even bezig met hydroterapie, maar zie nog niet veel verschil, de hond staat stabieler op haar poten, schuift bijna nooit meer weg maar als ik haar billen vastpak zijn ze nog altijd erg dun alhoewel haar algemene toestand fel verbetert is
Zowel met Guus als Baïla zijn we een maand of 5/6 bezig geweest. We zijn begonnen met Guus met 2 keer per week, toen 3 keer per twee weken, 1 keer per week en uiteindelijk 1 keer in de 2 weken. Het duurde wel even voordat je daadwerkelijk spieropbouw zag maar we zagen wel al vrij snel verbetering in het lopen. Wat jezelf ook over jouw hond zegt; hij begon veel stabieler op zijn poten te staan en daar begin je mee.schelsey schreef:Hoe lang heeft je hond hydroterapie moeten doen en hoeveel keer per week voor er echt spiermassa te voelen was?

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
- schelsey
- Zeer actief
-
jeanine
- Actief
Bij mijn hond ging het supersnel, hij had een ernstige peesblessure en na het gips stond zijn pols nog aardig scheef.
In de aquatrainer trok zijn poot helemaal recht, dus dat ging super.
Ook ging ik om de dag zelf met hem in het ijsselmeer lopen op dezelfde manier als in de aquatrainer.
Ondanks de zeer slechte prognose na zijn blessure half juli dit jaar loopt hij weer als een kievit!!
In de aquatrainer trok zijn poot helemaal recht, dus dat ging super.
Ook ging ik om de dag zelf met hem in het ijsselmeer lopen op dezelfde manier als in de aquatrainer.
Ondanks de zeer slechte prognose na zijn blessure half juli dit jaar loopt hij weer als een kievit!!
- Sammy & Shunka
- Vaste gebruiker
Ik doe nu al meer dan 1,5 jaar hydro met Shunka ( zwemmen en sedert kort ook de onderwaterloopband) de ene week dus zwemmen met jet streams en de andere week de onderwaterloopband. Maar voor Shunka is het als onderhoud en opvolging van haar sporten
Sammy heeft het een klein half jaar gedaan, maar hij is moeten stoppen wegens evenwichtstoornissen.Bij hem zag ik snel verbetering(hij heeft hd en is oud, dus hij had ook weinig spieren)
Ja, wanneer mag je resultaat verwachten..het is geen heilig water waar ze in zwemmen, als ik 4 keer na de fitnes ben geweest, ben ik ook nog geen bodybuilder
Meestal zie je verschil na een keer of 10. Bij de ene hond gaat het al wat sneller dan de andere. Maar als ik het zo lees dat heb je toch al resultaat, nu mag je ook niet gaan denken, dat ze na 5 keer dikbillen zijn.
Ik dacht dat je hondje zware hd had?Dan kan hydro hem alleen maar ten goede komen.Wat doe je nog buiten het zwemmen?Want zwemmen alleen is niet genoeg om een deftige spieropbouw en spieronderhoud te verkrijgen.
Waar doe je aan hydro?
Sammy heeft het een klein half jaar gedaan, maar hij is moeten stoppen wegens evenwichtstoornissen.Bij hem zag ik snel verbetering(hij heeft hd en is oud, dus hij had ook weinig spieren)
Ja, wanneer mag je resultaat verwachten..het is geen heilig water waar ze in zwemmen, als ik 4 keer na de fitnes ben geweest, ben ik ook nog geen bodybuilder
Meestal zie je verschil na een keer of 10. Bij de ene hond gaat het al wat sneller dan de andere. Maar als ik het zo lees dat heb je toch al resultaat, nu mag je ook niet gaan denken, dat ze na 5 keer dikbillen zijn.
Ik dacht dat je hondje zware hd had?Dan kan hydro hem alleen maar ten goede komen.Wat doe je nog buiten het zwemmen?Want zwemmen alleen is niet genoeg om een deftige spieropbouw en spieronderhoud te verkrijgen.
Waar doe je aan hydro?

- schelsey
- Zeer actief
HoiSammy & Shunka schreef:Ik doe nu al meer dan 1,5 jaar hydro met Shunka ( zwemmen en sedert kort ook de onderwaterloopband) de ene week dus zwemmen met jet streams en de andere week de onderwaterloopband. Maar voor Shunka is het als onderhoud en opvolging van haar sporten
Ja, wanneer mag je resultaat verwachten..het is geen heilig water waar ze in zwemmen, als ik 4 keer na de fitnes ben geweest, ben ik ook nog geen bodybuilder![]()
Waar doe je aan hydro?
Arendonk, is alleen zwemmen, niet op een band, al de andere waren zo ver rijden dat ik deze heb uitgekozen, heb even 1 keer per week, maar sinds 2 weken 2 keer per week
Ja, klopt, ze heeft zware HD en tijdje terug dacht ik dat ze moest ingeslapen worden, door 2 keer een cortisonespuit en 1 keer anabolespuit, voeding verandering, krijgt nu hills JD, is ze terug erg vooruit gegaan.
wat ik verder nog doe is, 2 keer per dag 15 min wandelen aan de uitrollijn en verder loop ze veel in de tuin rond, meer durf ik nog niet doen, bang dat ze een terugval krijgt, want 1 maand terug kon ze geen wandelingen meer aan.
verbetering is, dat ze zelf terug rechtgeraakt, niet meer uitschuift en haar poten rechter zet, terug beetje kan opspringen, vlugger wandeld, moet bijna zelf lichtjes in draf om haar bij te houden en veel vrolijker is nu, minder pijn.
sonja