Dus, nu zitten die graten er in en hij ligt lekker te slapen maar ik vraag me af die dingen verteren of dat ze straks als enge prikkers door zijn darmen moeten :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebakken vis gegeten... kan dat kwaad?
Moderator: moderatorteam
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Gebakken vis gegeten... kan dat kwaad?
Daico heeft kans gezien de vuilnisbak leeg te roven... Daar zaten de graten van twee gebraden Dorades in en hoewel hij dus NOOIT vis wil... voor Dorade maakt ie een uitzondering
Dus, nu zitten die graten er in en hij ligt lekker te slapen maar ik vraag me af die dingen verteren of dat ze straks als enge prikkers door zijn darmen moeten :N:
Laatst gewijzigd door Bons op 18 nov 2008 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
Maaike
- Zeer actief
Ik sluit me hierbij aan, alhoewel het waarschijnlijk niet genoeg zal zijn om een andere vuilnisbak te kopen en zul je vanaf nu de vuilnisbak buiten bereik moeten zetten....Nanna schreef:Die kunnen wel degelijk enge dingen gaan doen in een hondenbuik. Ik zou flink wat ontbijtkoek geven zodat ze als het ware "ingepakt" worden.
En een andere vuilnisbak kopen.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Bons
- Zeer actief
K*T 
Ik ga wel ff de DA bellen, ik meen dat er ook een goedje is wat een soort gelei in de darmen maakt. Wordt ook wel gegeven als ze bijvoorbeeld houtsplinters poepen. Dat van die ontbijkoek ken ik, maar ik geloof daar niet zo heel erg in.
De vuilbak staat notabene in een kast met een slot er op, maar ja... puber in huis he, alles achter je open laten staan
Ik ga wel ff de DA bellen, ik meen dat er ook een goedje is wat een soort gelei in de darmen maakt. Wordt ook wel gegeven als ze bijvoorbeeld houtsplinters poepen. Dat van die ontbijkoek ken ik, maar ik geloof daar niet zo heel erg in.
De vuilbak staat notabene in een kast met een slot er op, maar ja... puber in huis he, alles achter je open laten staan
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
Maaike
- Zeer actief
- Bons
- Zeer actief
Ja, goeie...Maaike schreef:FijnBons schreef:De vuilbak staat notabene in een kast met een slot er op, maar ja... puber in huis he, alles achter je open laten staan. Puber laten meedelen in de kosten van de DA?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Bons
- Zeer actief
Nou ik heb net gebeld en wat denk je wat... ik moest maar even langs komen met beide honden voor de zekerheid dan zou ze voelen of ze pijn hadden en laten braken
Als je iets NIET moet doen met doorgeslikte scherpe voorwerpen is het wel laten braken. Het is bovendien al ruim vier uur geleden dus heeft het volgens mij geen zin meer. Ik vond die rommel pas toen ik het bericht schreef maar de honden zijn de hele ochtend bij mij geweest dus het moet daarvoor al gebeurd zijn toen het spul vertrok naar werk en school.
Vriendin gebeld die DA is. Die had het ook over ontbijkoek en dan goed in de gaten houden. Dus dan had ik het blijkbaar mis wat betreft die koek.
Daico heeft feest vandaag, eerst een lekker vissie en koek voor toe.
)
Als je iets NIET moet doen met doorgeslikte scherpe voorwerpen is het wel laten braken. Het is bovendien al ruim vier uur geleden dus heeft het volgens mij geen zin meer. Ik vond die rommel pas toen ik het bericht schreef maar de honden zijn de hele ochtend bij mij geweest dus het moet daarvoor al gebeurd zijn toen het spul vertrok naar werk en school.
Vriendin gebeld die DA is. Die had het ook over ontbijkoek en dan goed in de gaten houden. Dus dan had ik het blijkbaar mis wat betreft die koek.
Daico heeft feest vandaag, eerst een lekker vissie en koek voor toe.
Ja normaal lust ie dus ook geen gebakken vis. We eten hier echt vaak vis en Cwazi is daar dol op maar hij spuugt het gewoon uit (wel aannemen want je weet nooitHutsje schreef:gebakken vis is ook veul lekkerder dan rauwe. je kunt hem ook asperges uit pot geven, dat kapselt ook in.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
- langehond1
- Zeer actief
Volgens mij gaat het meestal goed, hier krijgt vooral de ouwe teef ook vrij veel scherp materiaal, kippebotten/graten. Van een kip blijft hier totaal niks over.
Als de maag van de hond verder leeg is kan ie best wel wat botten en splinters hebben denk ik, die worden snel zacht in maagzuur. Als ze bovenop een volle maag komen is het misschien gevaarlijker omdat ze minder/niet zacht worden?
L
Als de maag van de hond verder leeg is kan ie best wel wat botten en splinters hebben denk ik, die worden snel zacht in maagzuur. Als ze bovenop een volle maag komen is het misschien gevaarlijker omdat ze minder/niet zacht worden?
L
- Hutsje
- Zeer actief
het gaat hier om gebakken vis, dat kan dus gevaarlijk zijn, net als gare kippenboptjes en dergelijke. ook al zijn ze rauwe botten en rauwe vis gewend.langehond1 schreef:Volgens mij gaat het meestal goed, hier krijgt vooral de ouwe teef ook vrij veel scherp materiaal, kippebotten/graten. Van een kip blijft hier totaal niks over.
L

- langehond1
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
mijn honden krijgen alleen maar rauw vlees en botten, die zijn het wel gewend, maar ze zullen NOOIT gare botten krijgen want dat kan levensgevaarlijk zijn. doordat je het kookt of bakt verandert de steructuur en kan het erg gaan splinteren met alle gevolgen van dien. dat het bij jou goed gegaan is tot nu toe is echt geluk. ik neem het risico absoluut niet. zie ook hier: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512langehond1 schreef:Ohja...in mijn geval gaat het ook over niet-rauw scherp spul, van de gegrilde kip en gebraden vis...mijn honden krijgen behalve pens/vlees/vet geen echt rauw materiaal...

- langehond1
- Zeer actief
Het zou best kunnen dat ze van structuur veranderen maar tot nu toe gaat het al jarenlang goed. Nu is het wel zo dat mijn honden ze erg klein maken, echt kapot en dan pas doorslikken en ik alleen botten voer op een lege maag.
Ik zit er wel eens aan te denken om meer te gaan barfen, m'n vriezer ligt vol wild maar als ik ze rauw konijn of konijnelever geef dan laten ze het gewoon staan. Rauwe pens vinden ze heel erg lekker maar voor de rest zijn ze niet tuk op rauw vlees...ze eten liever hun droge brokken (eukanuba performance) of kattenbrokken.
Ontbijtkoek of echte groente...dat gaat nooit lukken.
Ik zit er wel eens aan te denken om meer te gaan barfen, m'n vriezer ligt vol wild maar als ik ze rauw konijn of konijnelever geef dan laten ze het gewoon staan. Rauwe pens vinden ze heel erg lekker maar voor de rest zijn ze niet tuk op rauw vlees...ze eten liever hun droge brokken (eukanuba performance) of kattenbrokken.
Ontbijtkoek of echte groente...dat gaat nooit lukken.
- Bons
- Zeer actief
Dus toch larie die ontbijtkoek? Ik vond ook nog een aantal sites van DA's waar het geadviseerd werd. Juist omdat het spul zo makkelijk verteerd had ik ook iets van, nou volgens mij kapselt dat niets in.
Maar er is wel iets wat alleen via de DA verkrijgbaar is en dus een soort gel in de darm vormt. Moet toch eens vragen hoe dat heet.
Enniewees, Daico heeft een nacht flink liggen ruften maar verder gelukkig nergens last van gehad. Beetje dunne poep van de vis/ontbijtkoek.
*mopper* en nu staat ie dus te bedelen iedere keer als ik de snoepkast open doe. FF niet aan gedacht dat buiten zijn zicht te doen en hem de koek gewoon in zijn bak te geven STOMSTOMSTOM
Maar er is wel iets wat alleen via de DA verkrijgbaar is en dus een soort gel in de darm vormt. Moet toch eens vragen hoe dat heet.
Enniewees, Daico heeft een nacht flink liggen ruften maar verder gelukkig nergens last van gehad. Beetje dunne poep van de vis/ontbijtkoek.
*mopper* en nu staat ie dus te bedelen iedere keer als ik de snoepkast open doe. FF niet aan gedacht dat buiten zijn zicht te doen en hem de koek gewoon in zijn bak te geven STOMSTOMSTOM
- Hutsje
- Zeer actief
daarom adviseer ik ook altijd asperges. de draden daarvan kapselen in, die worden niet verteerd.Inge O schreef:ik denk dat graten behoorlijk veel makkelijker oplossen in de maag dan bot - graten zijn immers van kraakbeen, en dat is voor de doorsnee hond best te verteren.
die ontbijtkoek is ook larie, maar dan van het soort zeer wijdverspreide larie. las het toevallig laatst ook nog op een da-site, waar het heel netjes ook als onzin stond gecatalogeerd. ontbijtkoek verteert immers helemaal (en maar goed ook, anders was er écht iets met je hond aan de hand) - voor hij halfweg de dunne darm is, is er al niks meer van terug te vinden.

- Bons
- Zeer actief
Yep, ik ook. En nu moet ik eens op zoek naar een andere DA want na dit voorval heb ik er weinig vendutie meer in...Inge O schreef:ja, daar kan ik me al meer bij voorstellen, vooral bij de slechte kwaliteit aspergesHutsje schreef:daarom adviseer ik ook altijd asperges. de draden daarvan kapselen in, die worden niet verteerd.Inge O schreef:ik denk dat graten behoorlijk veel makkelijker oplossen in de maag dan bot - graten zijn immers van kraakbeen, en dat is voor de doorsnee hond best te verteren.
die ontbijtkoek is ook larie, maar dan van het soort zeer wijdverspreide larie. las het toevallig laatst ook nog op een da-site, waar het heel netjes ook als onzin stond gecatalogeerd. ontbijtkoek verteert immers helemaal (en maar goed ook, anders was er écht iets met je hond aan de hand) - voor hij halfweg de dunne darm is, is er al niks meer van terug te vinden..