Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Akita wandeling [wij gaan niet]

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Akita wandeling [wij gaan niet]

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Mijn moeder heeft een Akita die met haar laatste weken/maanden bezig is.
Ze wil hierna geen hond meer zegt ze omdat het haar teveel pijn doet het dier ouder te zien worden met de bijbehorende kwaaltjes.
Ik neem haar morgen mee naar een Akitawandeling en hoop op veel Shiba's (en andere leuke 'Akita's') omdat mijn moeder toch wel interesse heeft in een Shiba Inu.

Nu twijfel ik om Knoeppie mee te nemen, zij is namelijk bang voor de Akita van mijn moeder (die niet mee gaat) omdat ze daar een paar akkefietjes (understatent) mee gehad heeft.

Als wij in het bos 'de mevrouw met de 3 Akita's' tegenkomen zakt alles bij Knoeppie, staart, oren, en kop maar ze snauwt niet, iets wat ze naar andere honden waar ze bang voor is wel doet.
Ze is lijkt het te bang om een grote bek te geven.

Nu wil ik haar graag van haar Akita angst afhelpen en twijfel ik dus om haar mee naar de wandeling te nemen.
Ze kan hier, mocht het goed gaan, los rennen met ze dus vrijheid heeft ze meer dan aan de riem.

Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 14 nov 2008 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

als ik naar Boomer kijk en haar angst voor turkse herders zou ik haar nooit meenemen naar een wandeling met turkse herders. Dit omdat Boomer vlucht als ze bang is. Ik weet niet hoe knoeppie reageert?!
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

MarijeEnBoomer schreef:als ik naar Boomer kijk en haar angst voor turkse herders zou ik haar nooit meenemen naar een wandeling met turkse herders. Dit omdat Boomer vlucht als ze bang is. Ik weet niet hoe knoeppie reageert?!
Knoeppie blijft stokstijf staan

Edit: Knoeppie is bang voor veel rassen, ze gaat dan meteen snauwen en happen en ik zou haar dan ook nooit ee naar een verzameling doggen willen meenemen :wink:
Maar dit is anders, er was een tijd dat het goed ging met de Akita van mijn moeder, tot ze een keer gevochten hebben, toen werd ze bang.
Ze heeft geen grote bek, ze doet gewoon niets.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als Knoeppie echt bang is lijkt het me meer Knoeppie pesten om haar mee te nemen :wink: Als ik naar Saar kijk zou zij het vreselijk vinden om mee te gaan met een DH wandeling bijvoorbeeld, en ik zie haar dan eerder haar angst versterken dan minder worden. Zeker aangezien je er geen begeleiding van een GT ofzo bij hebt verder.

Ik weet trouwens niet hoe veel Akita's jij in het dagelijks leven tegenkomt (afgezien van dat trio van die mevrouw)ndat het erg belangrijk is die angst eruit te krijgen? :mrgreen: Ik heb er in 6 jaar honden 1 gezien namelijk :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Moos schreef:Als Knoeppie echt bang is lijkt het me meer Knoeppie pesten om haar mee te nemen :wink: Als ik naar Saar kijk zou zij het vreselijk vinden om mee te gaan met een DH wandeling bijvoorbeeld, en ik zie haar dan eerder haar angst versterken dan minder worden. Zeker aangezien je er geen begeleiding van een GT ofzo bij hebt verder.

Ik weet trouwens niet hoe veel Akita's jij in het dagelijks leven tegenkomt (afgezien van dat trio van die mevrouw)ndat het erg belangrijk is die angst eruit te krijgen? :mrgreen: Ik heb er in 6 jaar honden 1 gezien namelijk :mrgreen: :wink:
Nou, het zou handig zijn als ze niet meer bang is voor Akita's, daar mijn moeder er 1 heeft en misschien in de toekomst er weer 1 (of een kleine :wink: ) neemt.
Verder kom ik ze niet tegen, nee :mrgreen:

Als ik besluit haar mee te nemen en ze is te bang kan ze altijd nog in de auto wachten, we gaan namelijk sowieso niet mee wandelen dus dat zal nooit lang zijn.
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 14 nov 2008 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

Verstijving is beter dan de benen nemen denk ik.. moeilijk.. misschien dat je er met een hoop koekje ed aan kan werken dat ze over haar angst heen komt.. en inziet dat akita's ook leuk kunnen zijn.. Ik heb bijvoorbeeld Boomer zo aan een turkse herder laten wennen op de hondenschool in de hoop dat de angst in het algemeen weg zou gaan. Maar voor de enge turkse herder hier in de buurt is ze nog steeds als de dood en dat is echt niet minder geworden. :jank:
Je zou het kunnen proberen en weer weg gaan als knoeppie echt gek word? Of is het daarvoor een te lange rit?!
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

MarijeEnBoomer schreef:Verstijving is beter dan de benen nemen denk ik.. moeilijk.. misschien dat je er met een hoop koekje ed aan kan werken dat ze over haar angst heen komt.. en inziet dat akita's ook leuk kunnen zijn.. Ik heb bijvoorbeeld Boomer zo aan een turkse herder laten wennen op de hondenschool in de hoop dat de angst in het algemeen weg zou gaan. Maar voor de enge turkse herder hier in de buurt is ze nog steeds als de dood en dat is echt niet minder geworden. :jank:
Je zou het kunnen proberen en weer weg gaan als knoeppie echt gek word? Of is het daarvoor een te lange rit?!
Alles bij elkaar is het 2 uur heen :mrgreen: maar ik ga sowieso he :wink:

Koekjes vind ik moeilijk, ben te bang er iets verkeerds in te kweken.

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik weet niet of ik het zou doen, ik vind ze (de akita's die ik ken) nou niet de makkelijkste honden met sexegenoten. Dan zou ik wel heel zeker van die 3 akita's moeten zijn..
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kan wel door de oortjes en staart van die honden komen in eerste instantie, dat ze zo reageert.
Dat gebeurt best vaak.

Ik zou heel anders redeneren denk ik. Ik zou denken: ze is voor sommige honden bang en voor andere niet, op zo'n wandeling zijn zelden tot nooit problemen omdat ze allemaal in een groep staan die vreemd is voor ze, dus ze staan allemaal in dezelfde positie als mijn hond.

Dat ze allemaal zo reageren merkt je hond ook.
Ik heb een enorme keftekkel hier, die gaat schelden als ze honden tegenkomt in de hoop dat ze weggaan (de held :mrgreen: ), maar op wandelingen met veel honden is er niets aan de hand.

Op shows zijn honden ook totaal anders dan in het bos, zelfde effect.
Ze zijn allemáál in de minderheid dan ;)
Dus ik zou 'r gewoon meenemen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

let wel op!!!
Tijdens de wandeling zelf moeten de honden aan de lijn blijven!!!
Het is nadien pas dat er een stukje is voor wie wilt om zijn honden vrij te laten lopen.

en zeker niet te dicht bij een Akita gaan lopen zonder even te checken of het goed is bij baasje. Ze zijn er éénmaal niet allemaal van gediend

je kan idd komen met je rakker om te gewennen maar zeker niet pushen, gewoon rustig en zonder stress :wink:

Het is een goed ogenblik om de Shiba in het echt te zien, en veel te vragen, heeeeel veeeel

want het is mischien een kleiner ras, maar zeker niet makkelijker dan de Akita

er gaan een hoop shiba's zijn dus genoeg mensen om mee te spreken :ok:

wij zijn er ook.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou het zeker niet doen. ik geloof ook niet dat je op deze manier een angst weghaald. Beter lijkt het me om met de eventuele volgende akita-pup van je moeder te gaan oefenen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dank je Tamara, dat wilde ik net zeggen :ok:
Ik zou Knoeppie lekker huislaten, waarom meenemen? De honden die er komen lopen aan de lijn, hebben een afstand tussen elkaar enz enz. Tijdens zo een wandeling moet je opletten en als je Knoeppie meeneemt zal er weinig te babbelen zijn denk ik.

Het is dat het terrein niet makkelijk is voor mij anders had ik meegegaan
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Het lijkt mij net als marloes meer hondje pesten dan dat je haar over haar angsten heen helpt.

Mocht je moeder later een akita pup nemen dan zou ik daar gewoon van begin af aan heen gaan met Knoeppie.
Knoeppie
Zeer actief

shinju schreef:let wel op!!!
Tijdens de wandeling zelf moeten de honden aan de lijn blijven!!!
Het is nadien pas dat er een stukje is voor wie wilt om zijn honden vrij te laten lopen.

en zeker niet te dicht bij een Akita gaan lopen zonder even te checken of het goed is bij baasje. Ze zijn er éénmaal niet allemaal van gediend

je kan idd komen met je rakker om te gewennen maar zeker niet pushen, gewoon rustig en zonder stress :wink:

Het is een goed ogenblik om de Shiba in het echt te zien, en veel te vragen, heeeeel veeeel

want het is mischien een kleiner ras, maar zeker niet makkelijker dan de Akita

er gaan een hoop shiba's zijn dus genoeg mensen om mee te spreken :ok:

wij zijn er ook.
Wij wandelen sowieso niet mee, hebben geen zin om door het mulle zand te stampen, we staan dus alleen op de ontmoetingsplaats en gaan weg wanneer jullie gaan lopen.

De kans dat mijn moeder ooit nog een hond wil ik klein en zeker geen pup, mijn moeder is 63 en heeft genoeg kinderen en dieren grootgebracht, ze zou dan dus gaan voor een herplaatser.

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk niet dat ik het had gedaan als ik jou was. Je moet wel onthouden dat veel honden bij elkaar nog intimiderender is dan 1 Akita. Dat heb ik bij Nilo gezien. Hij was eerst ook gewoon voorzichtig met andere honden, bleef staan, lage houding aannemen etc. Tot we twee Goldens tegenkwamen, van dezelfde eigenaar. Die twee bij elkaar waren wel heel eng dus sloeg het wel ineens om in angst. Inclusief vluchtgedrag..
shinju
Zeer actief
Contacteer:

dat is waar, zeker als jullie niet meewandelen....

jammer dat een beetje zand je afschrikt voor te wandelen, het is toch een typische actie van hondeneigenaars om stap voor stap te zetten :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee joh, lekker thuislaten. Het zijn veel te veel prikkels ineens om een hond over iets heen te helpen. Dat lijkt mij tenminste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Knoeppie
Zeer actief

Nou, het probleem heeft zich vanzelf opgelost, mijn moeder vind het waanzin dat ik zo ver ga rijden voor een half uurtje kijken, met het niet zo fantastische weer erbij genomen een reden om niet te gaan.

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Knoeppie schreef:Nou, het probleem heeft zich vanzelf opgelost, mijn moeder vind het waanzin dat ik zo ver ga rijden voor een half uurtje kijken, met het niet zo fantastische weer erbij genomen een reden om niet te gaan.
Daar heb je gelijk in :mrgreen:

Als ik een rijbewijs had gehad, dan was ik er zeker met Beike heen gegaan voor een leuke wandeling. :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gelijk heb je. Akita's zijn al niet de meest aardige honden en misschien is het wel goed dat een kwetsbare hond als een beagle angst heeft voor akita's. Ik ken weinig akita's die lekker gaan spelen met vreemde honden dus mijn honden hou ik er sowieso bij weg als de akita volwassen is.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Gelijk heb je. Akita's zijn al niet de meest aardige honden en misschien is het wel goed dat een kwetsbare hond als een beagle angst heeft voor akita's. Ik ken weinig akita's die lekker gaan spelen met vreemde honden dus mijn honden hou ik er sowieso bij weg als de akita volwassen is.
Die ene die ik ben tegengekomen dook ook op Saar :N: :mrgreen:

En oh, ik lieg! Paar weken geleden op het Museumplein zijn we een reu tegengekomen. Vera lag zo ongeveer plassend op haar rug, Saar stond naast me te piepen ( :roll: :wink: ).
Die vond vooral Vera een onwijsss lekker ding en bleef ons volgen (hij liep los, mijn dames aangelijnd), en ik kwam maar per meter vooruit, want elke keer als hij dicht in de buurt kwam lag Vera weer PLONK op haar rug. Baas riep af en toe eens halfslachtig, maar komen ho maar. Toen ben ik richting trambaan gaan lopen en opeens kon de Akita wel opgehaald worden :idea:
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

verstandige keus denk ik! :ok:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Marjoleine schreef:
Op shows zijn honden ook totaal anders dan in het bos, zelfde effect.
Ze zijn allemáál in de minderheid dan ;)
Dat ben ik met je eens.

Toen Beike en ik daar waren ( met jou geloof ik), waren we o.a. op de uitlaatplaats en Beike kon zonder problemen naast Bullterriers en Bulldoggen lopen.
Thuis hoef ik dat niet te proberen.
Daar stond ik toen weleven van te kijken dat dat wel goed ging.

( Beike en ik waren daar niet om zelf mee te doen want Beike heeft geen stamboom, maar we kwamen gewoon kijken en "ons" ras aanmoedigen).
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

MARC_S schreef:Gelijk heb je. Akita's zijn al niet de meest aardige honden en misschien is het wel goed dat een kwetsbare hond als een beagle angst heeft voor akita's.
Ben ik niet met je eens, of eigenlijk heb ik het anders ervaren. Jeda is snel wat angstig voor grotere honden, en dat zijn ze al snel bij haar, maar de Akita die ik heb meegemaakt voor een aantal dagen achtereen heeft toch maar mooi zijn penslapje met haar gedeeld. Jeda was onder de indruk van zijn grote maar totaal niet angstig naar hem toe.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Tiny schreef:
MARC_S schreef:Gelijk heb je. Akita's zijn al niet de meest aardige honden en misschien is het wel goed dat een kwetsbare hond als een beagle angst heeft voor akita's.
Ben ik niet met je eens, of eigenlijk heb ik het anders ervaren. Jeda is snel wat angstig voor grotere honden, en dat zijn ze al snel bij haar, maar de Akita die ik heb meegemaakt voor een aantal dagen achtereen heeft toch maar mooi zijn penslapje met haar gedeeld. Jeda was onder de indruk van zijn grote maar totaal niet angstig naar hem toe.
Maar Jeda is een lief onderdanig teefje en die akita een reu. Dat gaat prima. Mijn teven zijn bv niet onderdanig en die kun je echt niet zomaar loslaten met een volwassen akita teef over het algemeen. Mijn honden doen niks maar niet alle akita's trekken het zonder agressief te worden om door twee teven geblokt te worden. Akita's staan niet bekend om buitensporige agressie maar met sexegenoten die dominant gedrag tonen hebben ze meestal niet zoveel op. Het zou me dus ook niet verbazen als alleen de jonge akita's op zo'n wandeling los gaan. Volwassen reuen en teven samen loslaten in een groep kan met veel akita's niet. :wink:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

MARC_S schreef:
Tiny schreef:
Maar Jeda is een lief onderdanig teefje en die akita een reu. Dat gaat prima. Mijn teven zijn bv niet onderdanig en die kun je echt niet zomaar loslaten met een volwassen akita teef over het algemeen. Mijn honden doen niks maar niet alle akita's trekken het zonder agressief te worden om door twee teven geblokt te worden. Akita's staan niet bekend om buitensporige agressie maar met sexegenoten die dominant gedrag tonen hebben ze meestal niet zoveel op. Het zou me dus ook niet verbazen als alleen de jonge akita's op zo'n wandeling los gaan. Volwassen reuen en teven samen loslaten in een groep kan met veel akita's niet. :wink:
Nu breng je het wat genuanceerde en kan ik het wel met je eens zijn. In je eerste bericht dat ik dat je bedoelde dat je voor alle Akita's een straatje om moest en zeker met een angstig hondje en dat wilde ik even tegenspreken :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tiny schreef:
Dezelfde Akita liet het ook toe dat Reina doodgemoedereerd het vlees uit zijn bak stal :mrgreen: maar vergis je niet, als Rock dat had geprobeerd waren de rapen gaar geweest.....
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

MARC_S schreef:[Mijn teven zijn bv niet onderdanig en die kun je echt niet zomaar loslaten met een volwassen akita teef over het algemeen.
Knoeppie was ook niet onderdanig genoeg naar de Akita van mijn moeder, na een aantal keer gewaarschuwd te hebben beet ze een gaatje in Knoeppie's rug.
Vanaf toen was Knoeppie op haar hoede en duidelijk onderdanig naar de Akita.
Tot Knoeppie een bot vond wat de Akita in de tuin begraven had.....toen werd het echt vechten, waarbij we haar van Knoep hebben moeten aftrekken.

Makkelijke honden zijn het zeker niet.

Afbeelding
shinju
Zeer actief
Contacteer:

Wel, de wandeling was HEERLIJK!! :cheer: :cheer:

was zelf een Beagletje mee :mrgreen:

rond de 40 Shiba's een Hoop Akita's, AAtjes en nog andere honden
Husky's, kruisinkjes enz

de grootste lawaaimakers waren natuurlijk de Shiba.
De AAtjes en Akita's hielden allemaal netjes hun manieren zoals het hun dus volgens velen NIET behoort!! :lol:
zelf met het drankje en hapje na de wandeling waar allles toch dicht opeen zat.

was echt genieten van een geweldige dag met veel geluk omdat er geen drupje regen gevallen is :)
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Je kan als je een heel stel akita's en shiba's wilt zien en met fokkers praten beter naar de clubmatch komen 14 december. Heb net door gekregen dat er 20 akita's zijn ingeschreven en 36 shiba's.
www.akitaclub.nl staat de informatie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”