Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op commando leren poepen?
Moderator: moderatorteam
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op commando leren poepen?
Ik zit op de het forum van mijn woonplaats in een discussie over het hondenbeleid. Iemand daar beweert dat je honden makkelijk kunt leren op commando te poepen. Is dat echt zo gemakkelijk aan te leren?
Groetjes van Charlotte

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
Fin
- Zeer actief
Ja, het kan. Blindengeleidehonden krijgen dit aangeleerd. Voor mij gaat het te ver om dat van een hond te gaan lopen eisen zonder dat er een echt goede reden voor is.
Ik heb pas de diepvrieszakjes van AH ontdekt. Daar kan zelfs de grootste boodschap nog makkelijk in, met druksluiting. Heb ik altijd bij me, loopt de hond ontspannen en ik ontspannen
.
Ik heb pas de diepvrieszakjes van AH ontdekt. Daar kan zelfs de grootste boodschap nog makkelijk in, met druksluiting. Heb ik altijd bij me, loopt de hond ontspannen en ik ontspannen
- Frenk
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
Ik zeg dat puur voor mijzelf. Wat een ander doet, moet hij/zij wetenFrenk schreef:En waarom is dat? En wat is dan wel een goede reden?christo schreef:Voor mij gaat het te ver om dat van een hond te gaan lopen eisen zonder dat er een echt goede reden voor is.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=150608
Zo heb ik er dus ook een paar lopen
Doen ze het midden op straat, dan mopper ik wat. Doen ze het op een geschikte plek, krijgen ze een complimentje. Vooral Christo reageert daar goed op. En Aidan is een zo-hoog-mogelijk typetje, voor hem is een stoep toch al veel te min
Een goede reden voor mij is als de hond aan het werk is, blindengeleidehond of één die met de bewaker meeloopt. Dan is het praktischer als je op vaste tijden een poep- en plaspauze in kunt lassen en dat de hond het dan ook doet.
Maar goed, on topic: het kan.
edit: aanvulling
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zodat ie het op de plek doet die jij wil 
Maar ja, met plassen vind ik dat nog wel kunnen, maar met poepen? Nee.
Exact om dezelfde reden als Christo al zei.
Als je ze op tijd uitlaat en zorgt dat ze daardoor op tijd ergens zijn waar het niet uitmaakt, is er trouwens niks aan de hand toch?
En mocht er iets fout gaan dan raap ik het wel op.
Maar ja, met plassen vind ik dat nog wel kunnen, maar met poepen? Nee.
Exact om dezelfde reden als Christo al zei.
Als je ze op tijd uitlaat en zorgt dat ze daardoor op tijd ergens zijn waar het niet uitmaakt, is er trouwens niks aan de hand toch?
En mocht er iets fout gaan dan raap ik het wel op.
-
estelle
Ghaya kon op commando poepen en Hera kan het ook.
Eigenlijk puur toeval. Toen ze pup waren zei ik buiten vaak 'ga eens poepie doen!' op het moment dat ik zag dat ze gingen zitten.
Ik vind het erg handig. Hera wil nog weleens 'vergeten' te poepen omdat ze dan van alles ziet en alleen maar wil spelen met takjes e.d.
Als ik dan zeg 'Hera ga eens poep doen!' dan gaat ze vrijwel direct zoeken naar een plekje.
Maar ze moet dan dus wel ook echt moeten (sochtends bijv. en het rondje voor het eten gaan zijn vaste poep momenten bij haar).
Als ik het zeg en ze moet niet dan doet ze dus ook niks en weet ik ook genoeg.
Eigenlijk puur toeval. Toen ze pup waren zei ik buiten vaak 'ga eens poepie doen!' op het moment dat ik zag dat ze gingen zitten.
Ik vind het erg handig. Hera wil nog weleens 'vergeten' te poepen omdat ze dan van alles ziet en alleen maar wil spelen met takjes e.d.
Als ik dan zeg 'Hera ga eens poep doen!' dan gaat ze vrijwel direct zoeken naar een plekje.
Maar ze moet dan dus wel ook echt moeten (sochtends bijv. en het rondje voor het eten gaan zijn vaste poep momenten bij haar).
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dan moet je toch wel precies weten wanneer ze moeten, denk ik. Het commando 'poepen' (ik zie mij al staan :N: ) geven als er geen aandrang is, lijkt mij zinloos.Frenk schreef:Ik ken een aantal honden die dat zonder al te veel moeite aangeleerd was.
Frenk kan het (nog) niet
Hoe deden ze dat dan met die honden die jij kent?

-
Fin
- Zeer actief
Maar als ze moet poepen zonder dat jij het commando gegeven heb, vind jij dat goed, toch? Dat is iets anders als dat een hond het de hele tijd op moet houden net zolang tot 't baasje het commando geeft. Dat laatste is wat mij tegen de borst stuit.estelle schreef:Ghaya kon op commando poepen en Hera kan het ook.
Ik zeg ook wel eens 'ga maar plasje doen', en Christo snapt dat. Maar het zal me worst wezen als hij het onderweg ergens tussendoor moet doen. Wel wil ik dat hij het in het gras doet, of op aarde, en dat doet hij dan ook.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Het is niet zozeer dat ze het op commando kunnen.
Maar ze weten wél wat het woord ´poepen´ is.
Als het regent hebben Daisy en ik niet zo heel veel zin om echt ver te lopen.
Spike interesseert het niet dat hij nat wordt. Dus hij wil dan nog wel eens lopen te klieren, terwijl ik weet/denk dat hij echt moet poepen.
Dan zeg ik dat hij dat moet gaan doen, en dan 'Oja, kan ik wel eens gaan doen dan.'
Maar echt op commando moeten kunnen... zou het zelf ook niet kunnen
Maar ze weten wél wat het woord ´poepen´ is.
Als het regent hebben Daisy en ik niet zo heel veel zin om echt ver te lopen.
Spike interesseert het niet dat hij nat wordt. Dus hij wil dan nog wel eens lopen te klieren, terwijl ik weet/denk dat hij echt moet poepen.
Dan zeg ik dat hij dat moet gaan doen, en dan 'Oja, kan ik wel eens gaan doen dan.'
Maar echt op commando moeten kunnen... zou het zelf ook niet kunnen
-
estelle
Nee ze mag natuurlijk gewoon poepen wanneer ze wil, behalve op de stoep en bepaalde andere plekken.christo schreef:Maar als ze moet poepen zonder dat jij het commando gegeven heb, vind jij dat goed, toch? Dat is iets anders als dat een hond het de hele tijd op moet houden net zolang tot 't baasje het commando geeft. Dat laatste is wat mij tegen de borst stuit.estelle schreef:Ghaya kon op commando poepen en Hera kan het ook.
Ik zeg ook wel eens 'ga maar plasje doen', en Christo snapt dat. Maar het zal me worst wezen als hij het onderweg ergens tussendoor moet doen. Wel wil ik dat hij het in het gras doet, of op aarde, en dat doet hij dan ook.
Maar wat ik zeg, Hera is snel afgeleidt en ze poept dus rustig niet (ook al moet ze wel) als ze van alles ziet/hoort/wil. Dan is het dus wel handig.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het echt nonsens om een dier zich op commando te laten ontlasten. Het enige dat ik heb pogen aan te leren is om niet plompverloren midden op de stoep te gaan zitten, maar in de goot, of een struikje. Wel naar eigen behoefte. De enige keer dat ik poep en pies in de mond neem is als het regent en Ted niet uit wil. Dan transporteer ik haar naar het veldje, sommeer haar om dan toch tenminste een plas te doen. Anders sta ik 's nachts zodra het droog is met een piepende Teckel in donker Amstelveen. Ted snapt mijn doorregende commando's in de regel dondersgoed, althans, ze weet wat van haar verwacht wordt wil ze snel weer droog thuis zijn.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
- Frenk
- Zeer actief
Natuurlijk kun je het commando alleen geven als de hond ook meot, dat is logisch. Anders valt er niks te poepenalm@ schreef:Dan moet je toch wel precies weten wanneer ze moeten, denk ik. Het commando 'poepen' (ik zie mij al staan :N: ) geven als er geen aandrang is, lijkt mij zinloos.Frenk schreef:Ik ken een aantal honden die dat zonder al te veel moeite aangeleerd was.
Frenk kan het (nog) niet
Hoe deden ze dat dan met die honden die jij kent?
Maar bijvoorbeeld ophouden tot ze bij het park zijn, dat is toch wel makkelijk

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
-
Jojoke
-
linlin
twaalet. zowel ik als mijn honden doen het niet op een twaalet. ik doe het op de w.c. of op de plee, en mijn honden zouden het wellicht kunnen doen op een stukje gras dat als honden-w.c. aangemerkt van gemeentewege zou zijn, zij het niet dat de bazin vindt dat ze mogen schijten waar ze willen, maar niet op de stoep of op andere plekken waar veel mensen lopen.Jojoke schreef: ... hondentoilet...
twaalet. ben je nou helemaal. een beetje decorum, graag. een beetje maar.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Bonnie kan het ook, plassen en poepen.
Heel makkelijk! niet dat ik het altijd zeg, maar als het even snel moet, of ik weet dat we ergens heen gaan waar het niet kan en ze wel moet, dan zeg ik het wel, moet ze niet, dan gaat ze zitten en kijkt me aan of ze zeggen wil; doe het ff zelf baas. het is niet zo dat ze zich verplicht voelt, maar als ze moet, doet ze het ook.
Heel makkelijk! niet dat ik het altijd zeg, maar als het even snel moet, of ik weet dat we ergens heen gaan waar het niet kan en ze wel moet, dan zeg ik het wel, moet ze niet, dan gaat ze zitten en kijkt me aan of ze zeggen wil; doe het ff zelf baas. het is niet zo dat ze zich verplicht voelt, maar als ze moet, doet ze het ook.
-
Fin
- Zeer actief
Ik mijd die hondentoiletten als de pest! Een drol op elke vierkante decimeter, gatver! Smerig idee als je honden daarna lekker op de bank willen! Nee, dan ruim ik het tien keer liever zelf op.Jojoke schreef:Ik vond het niet fijn als Dribbel zomaar ergens ging zitten,dus ik heb haar geleerd te wachten tot we bij het hondentoilet zijn,en dat doet ze probleemloos.
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier reageren ze er wel op; ik zeg dan; plasje doen, poepen..en dan doen ze wat ze moeten doen, zoals het hoort
Maar, als ze niet moeten poepen, dan voelen ze dat zelf en ik niet, dan is het ook klaar, mss moeten ze dat een uur later wel. Dan krijgen ze ook een compliment.
Maar dat is nu juist het punt; als een kind zindelijk wordt kun je het ook niet op commando leren om te poepen, je kunt het alleen aangeven om het te stimuleren
Maar, als ze niet moeten poepen, dan voelen ze dat zelf en ik niet, dan is het ook klaar, mss moeten ze dat een uur later wel. Dan krijgen ze ook een compliment.
Maar dat is nu juist het punt; als een kind zindelijk wordt kun je het ook niet op commando leren om te poepen, je kunt het alleen aangeven om het te stimuleren
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Maar, als je een beetje consequente hondenbaas bent verwacht je van de hond dat hij altijd het commando wat je geeft, opvolgt. Doet hij dat niet, wordt hij niet beloond (een soort straf dus). Ik vind het eigenlijk een beetje sneu idee, zeker voor honden met een sterke 'will to please' dat op momenten dat je dat poepcommando geeft en ze niet 'hoeven', ze dus niet gehoorzaam kúnnen zijn en dan eigenlijk nog een soort straf krijgen ook omdat er geen beloning volgt.
Bij extreem gehoorzame honden zou het gevaar er in kunnen zitten dat ze gaan proberen, terwijl ze niet hoeven; en dat is nou niet bepaald gezond te noemen..
Bij extreem gehoorzame honden zou het gevaar er in kunnen zitten dat ze gaan proberen, terwijl ze niet hoeven; en dat is nou niet bepaald gezond te noemen..
Gr. Marijke

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb het mijn honden ook aangeleerd (plassen/poepencommando). En niet omdat ik wil dat ze het doen omdat het mij nou uitkomt, maar meer om (zoals eerder is aangegeven) ze soms te druk zijn om iets te doen. En dan even het commando geven als ze het zelf vergeten
.
Overigens: ook mijn honden kijken mij aan met een blik van 'doe 't effe lekker zelf' als ze niet hoeven
.
Ik vind het trouwens ook een ander punt als je wil dat je honden het uitsluitend doen op commando. Bij mij is het gewoon even een reminder om bij de les te blijven en ik leg zeker geen druk op ze.
Overigens: ook mijn honden kijken mij aan met een blik van 'doe 't effe lekker zelf' als ze niet hoeven
Ik vind het trouwens ook een ander punt als je wil dat je honden het uitsluitend doen op commando. Bij mij is het gewoon even een reminder om bij de les te blijven en ik leg zeker geen druk op ze.

- Chione
- Zeer actief
Lola poept ook op 'commando', that is, als ze daadwerkelijk moet etc. Min of meer toevallig ontstaan ook, doordat ik dat nogal eens zei op bepaalde stukken. Een echt commando is het niet, het is natuurlijk niet zo dat ze 'straf' zou krijgen, als ze het niet doet. 
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Jojoke
Hondentoilet is het ook niet,het is hier een stuk bos,wat ook nog eens keurig schoongehouden wordt door de gemeentechristo schreef:Ik mijd die hondentoiletten als de pest! Een drol op elke vierkante decimeter, gatver! Smerig idee als je honden daarna lekker op de bank willen! Nee, dan ruim ik het tien keer liever zelf op.Jojoke schreef:Ik vond het niet fijn als Dribbel zomaar ergens ging zitten,dus ik heb haar geleerd te wachten tot we bij het hondentoilet zijn,en dat doet ze probleemloos.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik vraag soms wel eens aan Gol of ze nog moet kakken. Ik weet eigenlijk niet of ze begrijpt wat ik zeg, denk meer dat het aan mijn houding ligt en de plek (bijna thuis van het laatste rondje en nog niet gekakt). Als ze moet dan gaat ze nog even aan de snuffel voor een plekje en als ze niet moet kijkt ze me dommig aan of loopt alvast naar huis 
Ik vind het niet nodig om er een commando van te maken, ze poept als ze moet en ik heb altijd zakjes bij me om het op te ruimen als ze ergens niet mag poepen. Ik kan ook niet poepen op commando, dat moet allemaal op m'n gemakkie gebeuren. En Gol mag het ook op haar manier en op dr gemakkie doen
Ik vind het niet nodig om er een commando van te maken, ze poept als ze moet en ik heb altijd zakjes bij me om het op te ruimen als ze ergens niet mag poepen. Ik kan ook niet poepen op commando, dat moet allemaal op m'n gemakkie gebeuren. En Gol mag het ook op haar manier en op dr gemakkie doen
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
plassen doen ze wel op commando,
vooral Yuma moet best vaak plassen en vergeet vaak door te plassen als ze druk bezig is, als ik dan zeg plassen ( maakt niet uit waar we zijn) plast ze meteen ook al perst ze er maar een paar druppies uit daarna komt ze snel snoepje halen
Poepen gaat niet op commando hier lukt gewoon niet, Buddy wil toch pas in het bos poepen op een rustig plekje dus die gaat echt wel als ze moet maar omdat die 1 keer per dag poept is er geen peil op te trekken wanneer ze echt moet.
Yuma poept overal
we wonen 2 min van het bos af en nog presteert ze het regelmatig om al in de straat te gaan zitten poepen ze schaamt zich nergens voor dus heb altijd extra kakzakjes bij om op te ruimen
vooral Yuma moet best vaak plassen en vergeet vaak door te plassen als ze druk bezig is, als ik dan zeg plassen ( maakt niet uit waar we zijn) plast ze meteen ook al perst ze er maar een paar druppies uit daarna komt ze snel snoepje halen
Poepen gaat niet op commando hier lukt gewoon niet, Buddy wil toch pas in het bos poepen op een rustig plekje dus die gaat echt wel als ze moet maar omdat die 1 keer per dag poept is er geen peil op te trekken wanneer ze echt moet.
Yuma poept overal
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15