Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelfstandige Dante..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Zelfstandige Dante..

Ongelezen bericht door Moon »

Vanmiddag was ik een kastje aan het verven. Dante zat al zo'n drie kwartier erbij, zo'n beetje voor zich uit te staren. Voor ik aan het karwei begon hebben we een stevige wandeling gemaakt, dus naar mijn idee zou hij wel moe moeten zijn. Nu heb ik een houten vloer dus dat ligt niet zo heel lekker met zijn dunne velletje, vandaar dat hij bleef zitten. Ik had al een paar maal gezegd; "jochie ga toch eens lekker slapen, je bent toch moe", ga dan in je mandje, enz enz ( :blah: , je kent dat wel dat gekeuvel tegen je hond :wink: ). Hij bleef nog heel even zitten, stond ineens op, loopt gedecideerd weg en komt terug met zijn vetbed in zijn bek :eek: . Ik neem het van hem aan, leg het netjes neer en hij ploft er op met een zucht :smile: . Keek hij me nog verbijsterd aan dat ik zo hard moest lachen en hem stevig knuffelde :mrgreen:
Ik heb een vreselijk intelligente en zelfstandige hond :pffff: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Haha, wat een knapperd zeg! Go Dante :cheer: :mrgreen:

(Moos is mij een keer toen ik hem bij de oppas op kwam halen zijn riem komen brengen, zo van "ja, en nu ga je dus mooi niet weer weg zonder mij he? :pffff: " :mrgreen: Soms zijn ze best snugger hihi)
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

:smile: :smile: :smile:
Die Dante :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moon
Zeer actief

Moos schreef:Haha, wat een knapperd zeg! Go Dante :cheer: :mrgreen:

(Moos is mij een keer toen ik hem bij de oppas op kwam halen zijn riem komen brengen, zo van "ja, en nu ga je dus mooi niet weer weg zonder mij he? :pffff: " :mrgreen: Soms zijn ze best snugger hihi)
Dat zijn echt van die momenten dat je denkt dat je hond kan redeneren hè :wink: . Ik weet nu nog niet of het toeval was of dat hij echt verbanden legde :19: Als het toeval was, wist hij het iig goed te timen :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Geweldig :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Geweldig :ok:
Hij wist vast wel wat hij deed :wink:
Als Ik met Rana weg ga, haalt Ita haar deken op en legt die voor de voeten van mijn man. Samen met nog wat afdrooghanddoeken die ze uit de keuken vist :smile:
Daar gaat ze dan liggen tot ik terug ben :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Geweldig :ok:
Hij wist vast wel wat hij deed :wink:
Als Ik met Rana weg ga, haalt Ita haar deken op en legt die voor de voeten van mijn man. Samen met nog wat afdrooghanddoeken die ze uit de keuken vist :smile:
Daar gaat ze dan liggen tot ik terug ben :mrgreen:
:smile: Dat is ook een prachtig voorbeeld :ok:
Echt grappig vond ik dat hij eerst nog even ging zitten 'denken' :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Knap van Dante :ok: ik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé :mrgreen: ) vraagt: wil je ook een stukje K-A-A-S (of W-O-R-S-T)?, staan er al 2 herders in de keuken te kwispelen die tot dan toe in ogenschijnlijk diep slaap lagen :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Inge O schreef:
alm@ schreef:Knap van Dante :ok: ik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé :mrgreen: ) vraagt: wil je ook een stukje K-A-A-S (of W-O-R-S-T)?, staan er al 2 herders in de keuken te kwispelen die tot dan toe in ogenschijnlijk diep slaap lagen :mrgreen:
ik doe hier dan zoals 50 jaar terug hier bij ons overal de gewoonte was : frans praten :mrgreen: (deden mensen heel vaak als ze iets tegen elkaar wilden zeggen waar de kinderen bij waren).
We hebben al Engels en Spaans geprobeerd maar Frans nog niet :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Zelfstandige Dante..

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moon schreef:Ik heb een vreselijk intelligente en zelfstandige hond :pffff: :mrgreen:
Echt wel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Geweldig! Heerlijk zo'n hond. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef::80: dat is echt wel slim zeg :19: . doet me heel erg aan spookje denken, die deed me zo steeds weer ogen opentrekken :denken: .
Ik blijf toch wat aarzelend of het echt slimheid was of toeval :denken: . Hoewel het wel sterk was dat hij direct erop plofte.. Hij loopt weleens meer met zijn vetbed te sjouwen maar als ik die dan neerleg gaat hij er echt niet op liggen..
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

alm@ schreef:
Inge O schreef:
alm@ schreef:Knap van Dante :ok: ik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé :mrgreen: ) vraagt: wil je ook een stukje K-A-A-S (of W-O-R-S-T)?, staan er al 2 herders in de keuken te kwispelen die tot dan toe in ogenschijnlijk diep slaap lagen :mrgreen:
ik doe hier dan zoals 50 jaar terug hier bij ons overal de gewoonte was : frans praten :mrgreen: (deden mensen heel vaak als ze iets tegen elkaar wilden zeggen waar de kinderen bij waren).
Bij mijn hondje vroeger zeiden we U-I-T, dat kende hij op een gegeven moment even goed als gewoon 'uit' :mrgreen:

Ondertussen zijn jouw honden wel behoorlijk veeltalig zeg :ok: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef::80: dat is echt wel slim zeg :19: . doet me heel erg aan spookje denken, die deed me zo steeds weer ogen opentrekken :denken: .
Ik blijf toch wat aarzelend of het echt slimheid was of toeval :denken: . Hoewel het wel sterk was dat hij direct erop plofte.. Hij loopt weleens meer met zijn vetbed te sjouwen maar als ik die dan neerleg gaat hij er echt niet op liggen..
het kán toeval geweest zijn, daar kom je nooit achter, tenzij hij regelmatig zo van die akties heeft waarvan je ogen op steeltjes gaan staan :mrgreen: .
We zullen zien :8):
Gr. Marijke
Afbeelding
alm@
moderator

Moon schreef:
alm@ schreef:
Inge O schreef:
Bij mijn hondje vroeger zeiden we U-I-T, dat kende hij op een gegeven moment even goed als gewoon 'uit' :mrgreen:

Ondertussen zijn jouw honden wel behoorlijk veeltalig zeg :ok: :mrgreen:
Ik maak mij geen illusies :mrgreen: het zal de intonatie van je stem zijn óf het tijdstip waarop iets gezegd wordt. Om half 11 gaat ze ook drentelen voor de laatste ronde :19:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Die is slim!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ongeacht het tijdstip (dat wisselt nogal): Als wij 's avonds nog lekker lui op de bank zitten en we denken eraan dat we opstaan en de honden gaan doen dan staan de honden al op, rekken zich uit en gaan voor ons staan :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”