Ik heb een vreselijk intelligente en zelfstandige hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelfstandige Dante..
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Zelfstandige Dante..
Vanmiddag was ik een kastje aan het verven. Dante zat al zo'n drie kwartier erbij, zo'n beetje voor zich uit te staren. Voor ik aan het karwei begon hebben we een stevige wandeling gemaakt, dus naar mijn idee zou hij wel moe moeten zijn. Nu heb ik een houten vloer dus dat ligt niet zo heel lekker met zijn dunne velletje, vandaar dat hij bleef zitten. Ik had al een paar maal gezegd; "jochie ga toch eens lekker slapen, je bent toch moe", ga dan in je mandje, enz enz (
, je kent dat wel dat gekeuvel tegen je hond
). Hij bleef nog heel even zitten, stond ineens op, loopt gedecideerd weg en komt terug met zijn vetbed in zijn bek
. Ik neem het van hem aan, leg het netjes neer en hij ploft er op met een zucht
. Keek hij me nog verbijsterd aan dat ik zo hard moest lachen en hem stevig knuffelde 

Gr. Marijke

- Moos
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
Dat zijn echt van die momenten dat je denkt dat je hond kan redeneren hèMoos schreef:Haha, wat een knapperd zeg! Go Dante![]()
![]()
(Moos is mij een keer toen ik hem bij de oppas op kwam halen zijn riem komen brengen, zo van "ja, en nu ga je dus mooi niet weer weg zonder mij he?"
Soms zijn ze best snugger hihi)
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Moon
- Zeer actief
ranetje schreef:Geweldig![]()
Hij wist vast wel wat hij deed![]()
Als Ik met Rana weg ga, haalt Ita haar deken op en legt die voor de voeten van mijn man. Samen met nog wat afdrooghanddoeken die ze uit de keuken vist![]()
Daar gaat ze dan liggen tot ik terug ben
Echt grappig vond ik dat hij eerst nog even ging zitten 'denken'
Gr. Marijke

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Knap van Dante
ik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé
) vraagt: wil je ook een stukje K-A-A-S (of W-O-R-S-T)?, staan er al 2 herders in de keuken te kwispelen die tot dan toe in ogenschijnlijk diep slaap lagen 

- alm@
- moderator
We hebben al Engels en Spaans geprobeerd maar Frans nog nietInge O schreef:ik doe hier dan zoals 50 jaar terug hier bij ons overal de gewoonte was : frans pratenalm@ schreef:Knap van Danteik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé
) vraagt: wil je ook een stukje K-A-A-S (of W-O-R-S-T)?, staan er al 2 herders in de keuken te kwispelen die tot dan toe in ogenschijnlijk diep slaap lagen
(deden mensen heel vaak als ze iets tegen elkaar wilden zeggen waar de kinderen bij waren).

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Zelfstandige Dante..
Echt wel!Moon schreef:Ik heb een vreselijk intelligente en zelfstandige hond![]()

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
Ik blijf toch wat aarzelend of het echt slimheid was of toevalInge O schreef:dat is echt wel slim zeg
. doet me heel erg aan spookje denken, die deed me zo steeds weer ogen opentrekken
.
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Bij mijn hondje vroeger zeiden we U-I-T, dat kende hij op een gegeven moment even goed als gewoon 'uit'alm@ schreef:We hebben al Engels en Spaans geprobeerd maar Frans nog nietInge O schreef:ik doe hier dan zoals 50 jaar terug hier bij ons overal de gewoonte was : frans pratenalm@ schreef:Knap van Danteik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé
(deden mensen heel vaak als ze iets tegen elkaar wilden zeggen waar de kinderen bij waren).
Ondertussen zijn jouw honden wel behoorlijk veeltalig zeg
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
We zullen zienInge O schreef:het kán toeval geweest zijn, daar kom je nooit achter, tenzij hij regelmatig zo van die akties heeft waarvan je ogen op steeltjes gaan staanMoon schreef:Ik blijf toch wat aarzelend of het echt slimheid was of toevalInge O schreef:dat is echt wel slim zeg
. doet me heel erg aan spookje denken, die deed me zo steeds weer ogen opentrekken
.
. Hoewel het wel sterk was dat hij direct erop plofte.. Hij loopt weleens meer met zijn vetbed te sjouwen maar als ik die dan neerleg gaat hij er echt niet op liggen..
.
Gr. Marijke

- alm@
- moderator
Ik maak mij geen illusiesMoon schreef:Bij mijn hondje vroeger zeiden we U-I-T, dat kende hij op een gegeven moment even goed als gewoon 'uit'alm@ schreef:We hebben al Engels en Spaans geprobeerd maar Frans nog nietInge O schreef:ik doe hier dan zoals 50 jaar terug hier bij ons overal de gewoonte was : frans pratenalm@ schreef:Knap van Danteik sta soms versteld van wat die honden allemaal snappen. Als een van ons s'avonds aan de ander op neutrale spreektoon (denken wij dan hé
![]()
Ondertussen zijn jouw honden wel behoorlijk veeltalig zeg![]()

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip