Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot welke leeftijd pup kvv ophogen??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

Tot welke leeftijd pup kvv ophogen??

Ongelezen bericht door Esther 1 »

weet niet of ik de titel duidelijk heb neergezet, maar mijn vraag is de volgende;
hier krijgen ze dus definitief allemaal kvv en het merendeel Energique heel af en toe smuldier maar eigenlijk altijd Energique.
Nadal is nu net 16 weken en een ODH hij weegt nu dik 16kg moet dus nog heel wat groeien :wink: , maar hij ziet er geweldig uit met kvv. Hij krijgt nu 700gram p.dag, heeft hij echt nodig anders heeft hij honger.
Bij Energique adviseren ze: 3 schijven per 7,5kg pup.
Maar nou is mijn vraag tot welke leeftijd moet ik dit blijven berekenen? Want bij elke 2,5kg wat erbij komt zou er dus dan ook een schijf van 100gr bijkomen.

maar tot welke leeftijd, is dit tot 1jaar?

Nadal krijgt van energique de kvv voor pups, en ik loop elke week ff bij de da naar binnen om hem te wegen :ok:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

tot ie vet wordt...

klinkt heel stom maar zo is het.

op een gegeven moment, en dat kan met 6 maanden en met 10 maanden zijn, hebben ze het niet meer nodig en dat merk je vanzelf :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Tot welke leeftijd pup kvv ophogen??

Ongelezen bericht door Frenk »

Bij Frenk, maar dat is natuurlijk een kleiner ras, lag het omslagpunt bij een maand of zes. Toen zag je dat het ging aanzetten en dat je dus moest gaan minderen.
Verder zag ik ook deze opmerking van je staan:
Esther 1 schreef:Hij krijgt nu 700gram p.dag, heeft hij echt nodig anders heeft hij honger.
Frenk heeft ook altijd honger op kvv (ik voer cb en bandit afgewisseld). :N:
Wat ik dus nu doe is 's ochtends kvv en 's avonds vlees met bot (bijvoorbeeld kip, lekker makkelijk bij de super). Dat laatste vult overduidelijk veel meer, dan eenzelfde hoeveelheid kvv.
Ook gooi ik regelmatig wat verse groente door de kvv, geraspte wortel of wat tuinkers of alfalfa ofzo. Maar net wat wij zelf eten. :wink:
En verder krijgt hij een schaaltje karnemelk 's ochtends.
Succes! :ok:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

gewoon op het oog voeren.

als ik Rossi de aangegeven richtlijnen had gevoerd was ze moddervet geworden. en ze had aardig wat puppyvet dus ben op een gegeven moment minder gaan voeren.

ze woog 1 keer 18 kilo, toen ben ik gaan minderen....
nu weegt ze 15,7 kilo
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Dat op het oog voeren doe ik ook, weeg nooit iets. Gewoon de hond regelmatig op de weegschaal en zelf voelen of hij niet te dik/dun is .
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

en vergeet niet dat de meeste honden met KVV of ander vlees meestal hongerig lijken omdat ze het lekker vinden..

lola krijgt op dit moment 's ochtends 2 schijven rodi en 's avonds nog 2 en ik denk als ik haar er 5 per keer zou geven dat ze me nog liefdevol vragend aan zou kijken waar de rest blijft :mrgreen:

sammy idem na een half zalmkarkas (en da's veul!!! :eek: )
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

bij mijn volwassen honden vindt ik het inderdaad heel makkelijk, Senne krijgt 2 x 200gr en doet het dan prima, blijft goed op gewicht(32kg) en ziet er super uit de malthezers krijgen 2x 50gr en ook super.
Maar bij Nadal vindt ik het wat moeilijker, hij gaat als een peer en ziet er echt geweldig uit , zondag bij zijn broer geweest maar je ziet echt wel het verschil hoor, alleen al als je Nadal zijn spierontwikkeling bekijkt bv in zijn achterpoten en schouders enz, zijn broer krijgt alleen brokken, Nadal was +- 2cm hoger en hij was wat langer dan zijn broer. Maar het is niet vreemd want zijn vader is bijna 70cm schofthoogte.

Nadal krijgt dan nu 700gr p.d. en eet dan ook een heel stuk rustiger zijn kvv

En inderdaad vreten krijgen ze geen genoeg van, soms is hij net een kliko :mrgreen:

Ben benieuwd wanneer hij vet begint te worden met hoeveel mnd dat zal zijn :wink:
Dit wist ik dus niet dat je het zo moest bekijken :denken: , maar ik vindt het wel een makkelijke methode :ok:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben onze herder ook op het oog groot gebracht. Zij at met 16 weken al meer dan een kilo voer per dag. Toch was ze niet dik. Ineens met een maand of 9-10 werd ze wel te dik. Toen ben ik gaan minderen en nu eet ze ongeveer 600 gram per dag in twee porties. Smorgens 200 gram en in de avond 400 gram. :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier ook op het oog inderdaad. Vera heeft ook een periode gehad dat ze een kilo kreeg, en zelfs even 1200 gram omdat ze magertjes werd. Dat was rond de 6 maanden meen ik. Met 16 weken zal ze een kilo of 13 gewogen hebben en kreeg ze volgens mij 800 gram (als ik het goed onthouden heb hoor :mrgreen: ).
Ze is nu 8 maanden en ik merk dat de groei er uit begint te gaan, en nu schommelen we al een aantal weken tussen de 800 gram en een kilo (ze weegt 24 kilo nu), ook afhankelijk van de soort kvv die ik voer op dat moment.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik weeg de porties nooit, nooit gedaan ook.
Dat heeft geen enkele zin, want de een verbrandt meer dan de ander.

Als ze schraal worden moet er wat bij, als ze vet worden moet er wat af.
En de ene dag krijgen ze wat meer dan de andere ook.
Ik doe maar wat op dat vlak en ik kijk hoe ze zijn.

Ook bij opgroeiende honden dus: gewoon flink voeren en als het teveel is zie/voel je dat vanzelf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:Ik weeg de porties nooit, nooit gedaan ook.
Dat heeft geen enkele zin, want de een verbrandt meer dan de ander.
Bij kvv weet je zonder wegen (ongeveer) hoeveel je voert. Ik weeg ook niks af. Maar 1 pakje is 400 gram, en ze krijgt er 2 tot 2.5, dus tja, dan weet je al snel hoeveel je dan geeft :mrgreen:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik voer mijn honden ook kvv (smuldier). Mijn Saarloos is nu net 8 maanden oud. Met 7 maanden kon ik merken dat hij wat dikker begon te worden. Dus nu let ik op dat hij niet te dik wordt. Hij krijgt nu ongeveer 700 gram per dag. Als het aan meneer ligt lust hij wel het dubbele....... :N: Ik hou het nu even op 700 gram. Je kan z'n ribben nog wel voelen, maar niet zo duidelijk meer als toen hij 6 maanden was.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Onze herderpup Kay, krijgt ook Kvv, Carnibest en Kivo.
Hij is nu bijna 12 weken, en krijgt bijna een kilo per dag :denken: :denken: :denken: En hij is totaal niet dik.
Hij weegt trouwens bijna 11 kilo.
Ik voer dus ook puur op het oog,,,, en hij heeft altijd honger.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Fax krijgt al van aan zijn 8 weken ofzo, toen ik hem in huis ben beginnen eten geven, één kilo per dag. (soms nog meer, en etra's niet meegerekend). En nog staat hij schraal.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ean (nu 7,5 maanden) stond ook met een week of 10 al op een kilo en was nog absoluut niet te dik. Maar met een maand of zes was hij "ineens" echt te zwaar. :N:

Nu zit hij op ongeveer een 600 tot 700 gram per dag Carnibest denk ik. Zelf denk ik dat de groei er nu uit is, maar toch hoor ik van mensen die hem een week of twee niet zien dat hij weer gegroeid is.. dus helemaal klaar qua groei is hij nog niet denk ik.
Dus inderdaad... totdat ze te vet worden (of liever iets eerder zodat je niet te laat bent zoals ik :pffff: )
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Amber schreef:Onze herderpup Kay, krijgt ook Kvv, Carnibest en Kivo.
Hij is nu bijna 12 weken, en krijgt bijna een kilo per dag :denken: :denken: :denken: En hij is totaal niet dik.
Hij weegt trouwens bijna 11 kilo.
Ik voer dus ook puur op het oog,,,, en hij heeft altijd honger.
Korrektie heb hem net gewogen,,,, :denken:
Weegt nu ruim 14 kilo :mrgreen: dus of de 11 kilo klopte niet,, of hij is gewoon zoveel aangekomen!!
Maak me er maar niet te druk om, zolang hij er maar niet al te dik uit ziet!, kan me trouwens herinneren dat onze vorige herder ook altijd vrij schraal werd gehouden.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”