Tobi heeft al een hele tijd een knobbel onder zijn staart. Heel hoog, bijna bij de staartaanzet, tegen de wervels aan. Ik ben er al verschillende keren mee naar de DA geweest en het blijkt een vochtbult te zijn. Ze prikken hem leeg (de laatste keer kwam er een hele centiliter uit) en dan is ie voor een tijdje weg. In een periode van drie-vier weken 'groeit' ie dan langzaam weer terug. Ik heb de inhoud al eens laten opsturen naar het lab, maar die zien alleen water. Weefsel krijgen we niet te pakken, omdat het ding echt gewoon weg is als ie leeg is.
Nu vind ik een bobbel op een plek waar er geen hoort toch niet echt een prettig idee en heb eens geïnformeerd of ie niet operatief verwijderd kan worden. De DA staat daar niet zo enthousiast tegenover, omdat de kans vrij groot is dat er dus niets weg te snijden valt (alleen een vochtblaas), of dat ze hem bij het openmaken per ongeluk aansnijden (er zit nagenoeg geen 'vlees' omheen op de staart) en de bewuste plek dan niet eens te vinden is. En dan is ie wel helemaal onder narcose gebracht voor niets.
Ik twijfel al tijden, onnodig onder narcose spreekt me niet zo aan (ik heb een keer een fret verloren in de narcose, dus ben wat getraumatiseerd
Wat vinden jullie, toch maar doen? Of doorgaan met maandelijks laten leegprikken (hij heeft er namelijk wel 'last' van als de bobbel groot is, geeft ongemak aan als eraan gevoeld wordt en ik heb de indruk dat zitten ook wat ongemakkelijk wordt dan).