Ze is heel licht gebouwd en erg sterk dus die rechterpoot is niet ineens overbelast. Ze loopt ook gewoon op de manke poot maar ontziet die een beetje.
Verstuiking wordt nu wel een beetje sterk gezien het ineens de andere poot is geworden
Moderator: moderatorteam
Cleo is het type hond dat makkelijk 3 poten kan hebben. Zeer licht en zeer athletisch. Kan me niet voorstellen dat een heel klein beetje ontzien van de linkerpoot nu ineens zorgt dat ze de rechter optrekt binnen bij rust. Ze staat dus op de eerst manke poot met nu de andere poot bij vlagen even omhoog. Ze rent wel nog gewoon rond.Muk schreef:Kan het niet zijn dat door een eventuele verstuiking Cleo nu de andere poot heeft overbelast (doordat zij de verstuikte poot wat heeft ontzien) en dat die nu ook een beetje mankt?
Daar heb ik dus ook last van. Ik zit constant te kijken of Jamey wel goed loopt, omdat ze een poosje minder heeft gelopen (teentje verstuikt, liep ze even goed, ging ik weer opbouwen, ging het weer mis, heb daar een poosje mee lopen sukkelen, is nu onder controle). Maar ik zie haar dus nog steeds af en toe ineens manken, kijk ik nog eens goed, zat er gewoon een kuiltje in het pad oidJML schreef:Ik heb wel altijd dat als ik er te veel naar kijk, ik al mijn beesten kreupel kan kijken... zucht. Ik zie er altijd wel wat aan.

Hoe bedoel je? Ze heeft allerlei dingetjes die nooit helemaal lekker gaan. Sniezen, soms een patella-achtig hupje en een vacht die 2 keer per jaar vreselijk verhaart. Ze is toch een gecastreerde teef van 9 dus er kan best iets niet lekker gaanInge O schreef:schildklierproblemen zijn ook niet uitgesloten, maar daar is ze verder niet het type naar.
Ik moest ook meteen aan de schildklier denken, juist ook omdat Cleo al zolang allerlei andere problemen heeft.MARC_S schreef:Hoe bedoel je? Ze heeft allerlei dingetjes die nooit helemaal lekker gaan. Sniezen, soms een patella-achtig hupje en een vacht die 2 keer per jaar vreselijk verhaart. Ze is toch een gecastreerde teef van 9 dus er kan best iets niet lekker gaanInge O schreef:schildklierproblemen zijn ook niet uitgesloten, maar daar is ze verder niet het type naar.
Ik denk daar nu ook aan. Ze is nl ook slomer, verhaart verschrikkelijk, verliest veel wol en heeft wat roos in de vacht en wat me het meest aan die aandoening doet denken is dat ik toevallig gister tegen Martijn zei dat ik vond dat ze ineens zo triest kijkt en zo oud lijkt in haar gezicht. Dat laatste is letterlijk een symptoom van een traag werkende schildklier en ik kan het niet bedenken gezien ik het juist voordat ik het las op internet zelf opmerkteBelle schreef:Ik moest ook meteen aan de schildklier denken, juist ook omdat Cleo al zolang allerlei andere problemen heeft.MARC_S schreef:Hoe bedoel je? Ze heeft allerlei dingetjes die nooit helemaal lekker gaan. Sniezen, soms een patella-achtig hupje en een vacht die 2 keer per jaar vreselijk verhaart. Ze is toch een gecastreerde teef van 9 dus er kan best iets niet lekker gaanInge O schreef:schildklierproblemen zijn ook niet uitgesloten, maar daar is ze verder niet het type naar.
hier dus exact hetzelfde verhaal ook qua bouw en lichamelijke conditie van de hondMARC_S schreef:Cleo loopt sinds een paar dagen een beetje mank met 1 voorpoot. Echt maar een beetje en wandelen ed gaat prima. Nu net zie ik ineens dat ze nu rechts een beetje mank is.Dus eerst links en nu ineens rechts. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Ze is heel licht gebouwd en erg sterk dus die rechterpoot is niet ineens overbelast. Ze loopt ook gewoon op de manke poot maar ontziet die een beetje.
Verstuiking wordt nu wel een beetje sterk gezien het ineens de andere poot is gewordenZe is nauwelijks mank dus we kijken het nog even aan nu maar ik ben wel benieuwd wat zoiets zou kunnen veroorzaken.

Wij denken inderdaad dat dat ook een optie zou kunnen zijn. Zelfde symptomen voor wat betreft mankheid en lusteloosheid. Vandaag is het ineens veel beter overigens dus ik kijk het sowieso dit weekend eerst even aan.LongFields schreef:Zie je, mijn gedachte (zie een paar posts hierboven) was ook die richting uit.Sjalot schreef:De hond van de buren ging na een vakantie in Kroatië ook opeens afwisselend links daarna rechts mank lopen. Bleek de hond de ziekte van Lyme te hebben.
Last van gewrichten (wat bij Lyme ook voor kan komen) kan ook in relatie staan tot het weer, het is nu een stuk warmer en minder vochtig dan een paar dagen terug, wat wellicht ook het minder last hebben van Cleo zou kunnen verklaren.MARC_S schreef:Vandaag is het ineens veel beter overigens dus ik kijk het sowieso dit weekend eerst even aan.