Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Last van de hond van de buren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Last van de hond van de buren?

Ongelezen bericht door bulletjebe »

:19:

Huurder moet hond Rex het huis uit doen

Als Rex in de achtertuin aan het spelen is en de buurvrouw komt buiten, dan moet Rex blaffen. De buurvrouw is niet gediend van dat agressieve gedrag van de herdershond. Nu moet Rex van de rechter het huis uit, omdat hij zoveel blaft.

Politiehond
Zijn naam is geen toeval want Rex is vroeger een politiehond geweest. Nu woont hij samen met twee andere honden bij zijn baasje in Numansdorp. Rex speelt graag in de tuin. Daar heeft hij ook zijn eigen houten hok. Als hij de buurvrouw ziet, dan blaft Rex vaak. Daar wordt de buurvrouw angstig van. Ook andere buurtbewoners schrikken soms als het baasje van Rex zijn drie honden los over straat laat lopen. Dat mag trouwens niet in Numansdorp: honden moeten aangelijnd zijn.

Schelden
De buurvrouw klaagde hierover bij de verhuurder van het huis waar het baasje van Rex woont. Sindsdien heeft de vriendin van het baasje de behoefte om veel te schelden, vooral tegen de buurvrouw. De verhuurder werd daar erg moe van en wilde van de rechter dat Rex, zijn baasje en de andere honden het huis uitmoesten. Als dat niet mogelijk was, dan moest alleen Rex het huis uit en de andere honden aan de lijn. En de vier camera’s die om het huis hingen en naar de deur gericht waren, die moesten ook weg.

Rex exit
De rechter vond het te ver gaan om iedereen het huis uit te zetten. Alleen Rex moest weg. Het belang van de buurvrouw om ‘onbelemmerd normaal gebruik’ van haar tuin en berging te kunnen maken woog zwaarder dan het belang van het baasje om Rex in zijn tuin te houden. De videocamera’s mochten blijven want die deden niemand kwaad. Waar Rex nu verblijft, is de redactie niet bekend. Arme Rex.

Voorzieningenrechter Rechtbank Dordrecht, 25 september 2008, LJN: BF2284

Publicatiedatum: 21 oktober 2008

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3234
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik wil ook niet dat een van mijn honden in de tuin gaat staan blaffen naar wie dan ook :19:
En ik heb ze daar ook heel strak in opgevoed, degene die blaft gaat onmiddelijk naar binnen, nu blaffen ze gelukkig geen van allen :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Vreemd weer...Je kan het zoveel netter oplossen...
Onze buren kwamen naar ons toe om te melden dat ze Quasar regelmatig hoorden. Toen zat hij nog in een apart deel van de kamer omdat hij sloopte. Ook jankte hij enorm veel, 's morgens om 4 uur al..

Nouja, woonkamer hondproof gemaakt dus Quasar los, radiootje aan, gecastreerd wegens het gedrag vanwege teven en Tsuki erbij.
Daarna even naar de buren gegaan of ze hem nog hoorden, niet dus.

Netjes opgelost. Wij blij, buren blij :19:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat begrijp ik, mijn honden zorgen ook niet voor overlast, maar ik vraag me wel af op basis waarvan de hond herplaatst moet worden. De buurvrouw geeft angst aan en dat komt veel mensen volgend jaar natuurlijk goed uit want dan wordt de hond in beslag genomen, vooral na deze uitspraak door een rechter.

Ik zou er op zijn zachtst gezegd niet blij mee zijn als mijn hond voor de rechtbank moest komen wegens aangifte van angst als hij/zij nog nooit heeft gebeten of gedreigd.
Mit
Zeer actief

Nee maar dan moet hij zn hond binnenhalen.
Als Quasar in de tuin is blaft ie ook vaak als ie een hond hoort. Hij gaat dan lang door. Hij krijgt 1 waarschuwing, gaat ie door dan mag hij naar binnen.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat zou ik eerder in de uitspraak verwachten, een gebod om de hond binnen te houden of iets dergelijks.

Als je bijv. de dierenbescherming ergens voor belt, kunnen ze nooit iets doen, maar als de hond blaft mag hij oprotten?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bulletjebe schreef:Ja dat begrijp ik, mijn honden zorgen ook niet voor overlast, maar ik vraag me wel af op basis waarvan de hond herplaatst moet worden. De buurvrouw geeft angst aan en dat komt veel mensen volgend jaar natuurlijk goed uit want dan wordt de hond in beslag genomen, vooral na deze uitspraak door een rechter.

Ik zou er op zijn zachtst gezegd niet blij mee zijn als mijn hond voor de rechtbank moest komen wegens aangifte van angst als hij/zij nog nooit heeft gebeten of gedreigd.
Tja, Rex kwam dus wel heel dreigend op de buurvrouw over en eigenaar heeft verzuimd om dit probleem aan te pakken.

Ik hou erg veel van honden en ben ook niet bang voor ze (in het algemeen), maar ik kan me de buurvrouw heel goed voorstellen. Ik had in haar geval hetzelfde gedaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mit
Zeer actief

bulletjebe schreef:Ja dat zou ik eerder in de uitspraak verwachten, een gebod om de hond binnen te houden of iets dergelijks.

Als je bijv. de dierenbescherming ergens voor belt, kunnen ze nooit iets doen, maar als de hond blaft mag hij oprotten?
De dierenbescherming kan niks doen omdat het dan "maar" om een beest gaat. Maar zodra datzelfde beest overlast veroorzaakt komt het woongenot in het gedrang en moet ie weg.

Maargoed, dat vriendin van baasje lekker ging schelden is ook van de zotte...Die mensen kiezen voor beesten, als iemand aangeeft er last van te hebben dan heb je maar te zorgen dat dat vermindert/verdwijnt. Dan moet je niet je viswijfmuil open gaan trekken en verder niks want dan snap je zelf ook wel dat buurvrouw haar heil ergens anders gaat zoeken en dan krijg je dit.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Het zullen best aso's zijn als ik het verhaal lees, maar het gaat mij meer om de uitspraak van de rechter. Maar goed, volgend jaar mag de hond gewoon in beslag genomen worden en hoeft het niet meer via de rechter, dat scheelt weer voor een hoop bange buren.
Mit
Zeer actief

bulletjebe schreef:Het zullen best aso's zijn als ik het verhaal lees, maar het gaat mij meer om de uitspraak van de rechter. Maar goed, volgend jaar mag de hond gewoon in beslag genomen worden en hoeft het niet meer via de rechter, dat scheelt weer voor een hoop bange buren.
Gewoon je best doen om er netjes uit te komen. Wij hebben iemand in de buurt die ik er best voor aanzie om onze hond aan te geven. Echter hebben wij netjes getuigenissen van onze buren. Juist als je issues netjes oplost zonder te viswijven loop je minder risico dat mensen naar politie toestappen.

Als baasjes van Rex gewoon Rex binnen hadden gehouden en geen 3 honden los lieten lopen door de buurt was er niks gebeurd.
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Mijn honden mogen wel blaffen maar wij wonen dan ook vrijstaand.
Ik vind het zeer jammer dat dit zo moet lopen waar moet het beessie nu weer heen.
Zonde dat de eigenaren en de buurvrouw er niet uit konden komen zonder de rechter....

Gr GEmma
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als de honden daar niet los mogen, zou ik het ook niet doen en al helemaal niet als je weet dat er klachten over je zijn.

Het blijft jammer voor Rex, zondermeer.

Beike blaft ook wel eens achterhuis, zodra hij dat doet, doe ik hem naar binnen of geef hem een verbale waarschuwing.

Helaas staan er ook wel eens kinderen te pesten, achter de schutting.
Die jutten Beike dan op en tsja, dan blaft Beike, ( maar hij doet verder niks).
Ik vraag dan, als ik ze betrap of ze op willen houden en dat doen ze dan ook.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

zouden die poedels van mijn buren ook uit huis gezet kunnen worden :mrgreen:

dat is ook een groot erger punt voor ons :evil:
blaffen als ik maar mijn teen beweeg in mijn eigen tuin :pffff:

gelukkig blijft amos tegenwoordig rustig hij heeft een tijd gehad dat hij ze wel kon vermoorden door het hek heen en die kleine beesten zijn totaal niet bang dus steken zo hun kop door het hek

mens wat had ik het soms benauwd als ik niet snel genoeg was om amos af te leiden :N:

nu is het nog heel af en toe dat hij zich even wil laten gelden
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

mijn buren hebben twee tekkels die zo over heel de dag genomen flink kunnen blaffen, ik heb er geen last van, maar wil niet dat de mijne gaan lopen etteren, ze mogen best aanslaan, maar dan moeten ze ook kappen, doen ze dat niet moeten ze naar binnen, dat ik drie honden heb hoeft een ander geen last van te hebben
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

En wéér wordt een hond de dupe van de laksheid van z'n baas.
Hier vonden Ben en Jerry het ook leuk om aan de poort te staan blaffen. Maar ik heb ze altijd meteen naar binnen gestuurd als ze voorbijgangers aanblaften. Nu blaffen ze nauwelijks nog. Alleen even als er aan de poort gebeld wordt, maar dat vind ik persoonlijk geen "overlast veroorzaken".
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

UPDATE

- UPDATE -
Rex verblijft nu bij een collega van zijn baasje. Dat heeft zijn baasje telefonisch aan de redactie laten weten. Ook is er hoger beroep ingesteld, want Rex moet terug. Dat vindt niet alleen zijn baasje maar ook andere buren en buurtgenoten. Rex heeft nog nooit iemand (zonder commando want ex-politiehond, red.) gebeten en de hondengedragsdeskundige onderschrijft dit. Vorige week nog de nodige ophef: buurvrouw dacht dat Rex er nog was dus de sterke arm in grote getale op bezoek maar wat blijkt, een Mechelse herder is voor sommigen niet te onderscheiden van een Duitse. Wordt vervolgd..
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

bea leyba schreef:UPDATE

- UPDATE -
Rex verblijft nu bij een collega van zijn baasje. Dat heeft zijn baasje telefonisch aan de redactie laten weten. Ook is er hoger beroep ingesteld, want Rex moet terug. Dat vindt niet alleen zijn baasje maar ook andere buren en buurtgenoten. Rex heeft nog nooit iemand (zonder commando want ex-politiehond, red.) gebeten en de hondengedragsdeskundige onderschrijft dit. Vorige week nog de nodige ophef: buurvrouw dacht dat Rex er nog was dus de sterke arm in grote getale op bezoek maar wat blijkt, een Mechelse herder is voor sommigen niet te onderscheiden van een Duitse. Wordt vervolgd..
Oh kijk eens aan, de buurvrouw doet gewoon graag aangifte, gaat lekker daar, wat is ze toch bang van Rex .... oh nee, wacht even die woont er niet meer.....
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

bulletjebe schreef:
bea leyba schreef:- UPDATE -
Oh kijk eens aan, de buurvrouw doet gewoon graag aangifte, gaat lekker daar, wat is ze toch bang van Rex .... oh nee, wacht even die woont er niet meer.....
Kom op Marij...

Het zijn aso's die in plaats van het probleem in der minne te schikken in de viswijf-tokkie-modus gingen. Eigen schuld, dikke bult. En als ze het wel behoorlijk en beschaafd hadden opgelost, dan waren ze niet voor de rechter verschenen. Zo simpel is het. Heeft niets met welke RAD dan ook van doen, gaat hier namelijk niet over agressie maar over derving van woongenot :wink:

Als ik die buuf was, dan ging ik ook bij elke mogelijkheid dwarsliggen hoor.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Als buren en buurtgenoten ook willen dat Rex terug komt begin ik toch ook een beetje te twijfelen aan de buurvrouw hoor, misschien is dat dan ook wel een tokkie :roll:
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
bulletjebe schreef:
Kom op Marij...

Het zijn aso's die in plaats van het probleem in der minne te schikken in de viswijf-tokkie-modus gingen. Eigen schuld, dikke bult. En als ze het wel behoorlijk en beschaafd hadden opgelost, dan waren ze niet voor de rechter verschenen. Zo simpel is het. Heeft niets met welke RAD dan ook van doen, gaat hier namelijk niet over agressie maar over derving van woongenot :wink:

Rex was al weg en toch bellen? Ze staat nogal voor schut zo.
Ik verbaas me alleen over de uitspraak van de rechter.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
bulletjebe schreef:
Kom op Marij...

Hoe weet je dat nou? Misschien is die buurvrouw wel de aso aldaar, waar in den beginne al op geen enkele wijze iets mee op te lossen viel.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:Hoe weet je dat nou? Misschien is die buurvrouw wel de aso aldaar, waar in den beginne al op geen enkele wijze iets mee op te lossen viel.
Zij stond in ieder geval niet in haar tuin te schelden en tieren, zoals het vrouwtje van rex. Viswijf-tokkie-modus dus.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Frenk schreef:
Chione schreef:Hoe weet je dat nou? Misschien is die buurvrouw wel de aso aldaar, waar in den beginne al op geen enkele wijze iets mee op te lossen viel.
Zij stond in ieder geval niet in haar tuin te schelden en tieren, zoals het vrouwtje van rex. Viswijf-tokkie-modus dus.
Was je er bij of ga je nu alleen af op bovenstaand krantenbericht?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Frenk schreef:
Oh was jij erbij? wie zegt dat buurvrouw niet in de viswijs modus schoot? Voorlopig hoorde je het verhaal alleen van buurvrouws kant en als de rest van de buren/omgeving vindt dat Rex terug moet ga ik dus ook twijfelen aan de 'eerlijkheid' van buurvrouw
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:
Frenk schreef:
Oh, gaan we zo beginnen :roll:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Frenk schreef:
Chione schreef:
Frenk schreef:
Flauw, ik had namelijk hetzelfde idee, je bent er zo van overtuigd dat de buurvrouw zo braaf en lief was dat ik me ook afvroeg of je erbij was :19:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Frenk
Zeer actief

cloris schreef:
Frenk schreef:
Chione schreef:
Frenk schreef: Zij stond in ieder geval niet in haar tuin te schelden en tieren, zoals het vrouwtje van rex. Viswijf-tokkie-modus dus.
Flauw, ik had namelijk hetzelfde idee, je bent er zo van overtuigd dat de buurvrouw zo braaf en lief was dat ik me ook afvroeg of je erbij was :19:
Ik ben niet overtuigd van hoe braaf en lief de buurvrouw is hoor en dat doet er voor mij ook niet zo toe. Ik ben overtuigd van hoe aso-tokkie de baasjes van rex zijn :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Dat kan dat je daar van overtuigd bent, geen probleem maar ik vroeg me af hoe jij zo zeker wist dat de buurvrouw niet in de tokkie modus gesprongen was :19: voel je vooral niet aangevallen :roll:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

cloris schreef:Dat kan dat je daar van overtuigd bent, geen probleem maar ik vroeg me af hoe jij zo zeker wist dat de buurvrouw niet in de tokkie modus gesprongen was :19: voel je vooral niet aangevallen :roll:
Ik voel me helemaal niet aangevallen :mrgreen: Ik vind het wel lollig eigenlijk :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Frenk schreef: Als ik die buuf was, dan ging ik ook bij elke mogelijkheid dwarsliggen hoor.
Daar zie ik jou inderdaad wel voor aan, ja :pffff: :mrgreen: Ook dát vind ik trouwens tokkie-gedrag :19:

Misschien is de buurvrouw die aangifte heeft gedaan wel zo'n zure pruim die om een openbare parkeerplaats die zij zich heeft toegeëigend een partij stennis loopt te maken waar je u tegen zegt en de hele buurt terroriseert omdat ze geen eigen leven heeft. En omdat mensen met een hond altijd een makkelijk slachtoffer zijn haar zinnen op de buurvrouw met honden heeft gezegd. Die trieste mensen heb je namelijk ook...

En door dat treiter gedrag zou ik misschien ook wel kunnen gaan schelden, nadat ik het eerst máánden heb geslikt...

Het blijft speculeren, bij dit soort berichten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”