Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu film net 5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Nu film net 5

Ongelezen bericht door Ellen. »

Er is nu een film aan de gang op net 5, Finding Neverland geloof ik met Johnny Depp.
Nou had ik een vraagje, hij heeft ook telkens een hond bij zich, of die speelt in ieder geval ook in
de film, is dat een rashond of is het een kruising, ik zat te denken aan een Mastin de los Pirineos (als ik t goed schrijf),
dat ras kwam tenminste als eerst in me op.
Weet iemand de werkelijkheid en kan mijn vraag beantwoorden.
Wat voor (ras)hond is de hond in die film?
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: Nu film net 5

Ongelezen bericht door Ennath »

Ellen. schreef:Er is nu een film aan de gang op net 5, Finding Neverland geloof ik met Johnny Depp.
Nou had ik een vraagje, hij heeft ook telkens een hond bij zich, of die speelt in ieder geval ook in
de film, is dat een rashond of is het een kruising, ik zat te denken aan een Mastin de los Pirineos (als ik t goed schrijf),
dat ras kwam tenminste als eerst in me op.
Weet iemand de werkelijkheid en kan mijn vraag beantwoorden.
Wat voor (ras)hond is de hond in die film?
Nanna van Peter Pan is een Landseer.
Of het in Finding Neverland ook een Landseer is weet ik niet.
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

stukje gekopieerd van een newfoundlander site :)

Most Newfies are black, but brown and gray varieties exist, as well as the striking black-and-white Landseer (named after the artist Sir Edwin Landseer, who featured them in many of his paintings). Some kennel clubs consider the Landseer to be a separate breed; others consider it simply a Newfoundland color variation.

Temperament
Newfies have a gentle, placid disposition. Indeed, the official AKC breed description says "Sweetness of temperament is the hallmark of the Newfoundland; this is the most important single characteristic of the breed." They are protective of children, and the dog Nana in James M. Barrie's Peter Pan was a Newfoundland. (Newfie owners resent the depiction of her as a St. Bernard in the Disney animated film version; the 2004 film Finding Neverland used a Great Pyrenees).
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Een Pyrenese berghond dus. Wel apart zo met die donkere vlekken, wist niet dat dat toegestaan was.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Kayka schreef:Een Pyrenese berghond dus. Wel apart zo met die donkere vlekken, wist niet dat dat toegestaan was.
Een landseer is wat anders dan een pyreneese berghond volgens mij.
Ze stammen van de Newfoundlanders af...zijn iets hoger op de poten dan de newfies.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hier is de hond op te zien.
Afbeelding

Ik vroeg me hetzelfde af toen ik naar de film keek. De hond heeft inderdaad nog het meeste weg van een pyrenese berghond. Maar de honden die ik gezien heb, hadden minder wit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”