Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het moet niet gekker worden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

het moet niet gekker worden

Ongelezen bericht door flamme »

Sinds een aantal dagen wordt er op een ander forum een discussie gevoerd over een dekking van een witte saarloos met een bosbruine. niet alleen over het feit of dit wel of geen goede dekking is maar ook over welke kleur pups er dan uit kunnen komen. Nu moet ik er even bij zeggen dat het hier gaat over een lid van de RV die dit verhaal zelf op het betreffende forum heeft gezet. Er werden vragen gesteld of het wel een goede combi was. De kleurcombi is niet verstandig maar buiten dat was vaderhond niet vrijgetest op oogaandoeningen. (ik persoonlijk dacht dat de dekking een ongelukje was)
gisteren kwam er na dagen van discussie een reactie.

Niet alleen heeft een dekking niet plaatsgevonden. De hond is inmiddels overleden. Is helaas op 7 augustus onder een auto gelopen.
Het RVlid had het stuk op het forum geplaatst om te testen of wij van buiten de vereniging wel genoeg verstand van honden hadden. Nu bleek dat een aantal wel een gokje durfden te wagen en erover hebben gepraat welke kleur de pups zouden krijgen. Dit werden "de dapperen" genoemd. Diegene die niet openlijk vraagtekens bij de dekking stelde werden benoemd als "geen kennis hebbende".
Omdat diegene die dit schreef een aanvaring heeft gehad met een ander forumlid bracht hij nu maar naar buiten dat het nep was.
De test zou echter wel uitgewezen hebben dat het wel logisch is dat mensen van de rasvereniging niet met mensen van daar buiten willen praten op shows en zo.
Tja, ik weet dat hier ook mensen van de rv meelezen. En ik ben blij dat ik met enkelen van hen een goed en leuk contact heb. maar over de meer vooraanstaande figuren twijfel ik nu toch echt :denken:

Om over de rug van je overleden hond een punt te maken...... Tja, daar begrijp ik echt helemaal niks van.
Ik weet dat jullie er verder niks mee kunnen. Maar het zit me best hoog. Zeker omdat ik juist degene die het schreef redelijk hoog achtte. Hij was tot nu toe open in zijn communicatie en schreef in ieder geval openlijk op forums. Tja, het respect wat ik had is nu wel weg.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik dacht dat ik van de RV's inmiddels wel wat gewend was, maar die van de SWH blijft me verbazen en niet in positieve zin :roll:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Tja, nu wordt inmiddel door de vrouw van de aanstichter verteld dat de hond niet dood is. Dit om aan te geven dat "we niet alles moeten geloven wat wordt geschreven" :blah: . Tja..............
Wat moet ik er nog van zeggen. Schiet mij maar lek :denken:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Die lui moeten hun computer eens wegdoen en lekker met de honden gaan wandelen of zo, ze draaien volgens mij een beetje door.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”