Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haakon's leven tot nu toe

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Haakon's leven tot nu toe

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Dit staat ook op de weblog, maar het leek me leuk dit ook hier te plaatsen:
We zijn ondertussen weer een periode verder, dus wordt het hoognodig tijd voor een verslagje van de avonturen van Haakon.
Met Haakon gaat het heel erg goed. Hij is (heel erg luxe), door een vriend van de fokster bij ons thuis gebracht op vrijdagavond 12 september 2008. :mrgreen: De fokster Jolanda had het zelf heel erg druk met voorbereidingen voor een Oudduitse herder show die op zondag 14 september plaats zou vinden. Dus heeft zij een vriend gevraagd of hij Haakon wilde brengen.
We hebben Haakon bij aankomst meteen uitgelaten en hij liep al meteen prima mee met de lijn. Daar konden wij al goed aan merken dat er veel tijd in hem was geinvesteerd door Jolanda. :D
Eenmaal binnen, voelde hij zich al zeer snel op zijn gemak. Ook de kater Roy, vond hij uiterst interessant; nog steeds overigens. :mrgreen: In dat weekend mocht Haakon in de bench bij ons op de slaapkamer slapen.
Ook bij het benchgebruik konden we merken dat hij dit al goed gewend is. Zonder ook maar iets te zeggen, gaat hij de bench in. Dus ook daar is hij al goed in getraind.
De 1ste 2 nachten in de bench op de gang, vond meneer wat minder geslaagd. Een paar uur lang gepiep achter elkaar, maar die woensdag was dat een klein half uurtje en dat werd steeds minder. Gewoon genegeerd (al is dat in het begin best moeilijk) en proberen een oog dicht te doen.
Zaterdag de 13de is Haakon al meteen meegeweest naar de dierenarts voor een algemene puppycheck. Hij was heel erg gezond te noemen en was prima in orde. :mrgreen:
Meteen die woensdag de 17de heeft Haakon zijn 1e les van de puppycurus gehad en het ging best goed. Hij luisterde al goed naar zijn naam vanaf het begin en we kregen zelfs het compliment van de instructeur dat Haakon al goed luisterde naarmate hij nog maar kort bij ons was.
Op zaterdag 20 september mocht Haakon weer een bezoek brengen aan de dierenarts voor de inenting van 12 weken.
Tijdens de prik (ook voor rabies, want met kerst gaat Haakon mee naar Frankrijk) kreeg Haakon een lekker koekje en merkte hij er weinig van, maar daarna kreeg hij er last van. Er schijnen namelijk een soort van spierkrampjes te ontstaan na het geven van zo’n prik. Ons arme mannetje bleef maar piepen en rondjes lopen. Gek werd ie ervan. Tot hij uiteindelijk de spreekkamer van de dierenarts onder scheet……hahaha…..
Er hing een heerlijke aroma daar. Ahum…. :lol1: :N:
Raymond liep al met Haakon de deur uit (en schoof lekker nog even met de deur over de stront, zodat die er ook lekker uitzag en rook), maar al het kwaad was al geschiet en Ellen (de dierenarts) en ik hebben geschaterd van het lachen. Het was ook zo komisch en het ging allemaal zo snel. Best wel zielig voor Haakon, maar we konden onze lach echt niet inhouden. :oops:
Gisteren heeft hij opnieuw een bezoek gebracht aan de dierenarts voor de laatste inenting van het jaar en dit keer ging het gelukkig wel goed. :D Geen ongelukjes dit keer.
Ondertussen is Haakon ontzettend goed gewend bij ons en ook met de cursus gaat het erg goed. Hij pakt alles ontzettend snel op.
Andere honden vind hij allemaal geweldig, al wordt ie soms wel even op zijn plaats gewezen door honden die niet zo gesteld zijn op al die drukte & poeha. De meeste honden willen echter ook niets anders dan alleen maar spelen en gek doen.
Over gek doen gesproken; Vorige week kwam er een ambulance voorbij met de sirene aan en Haakon had schijnbaar dat geluid nog nooit gehoord. Hij ging zitten huilen met de neus in de lucht!!!! Geweldig om te zien! :mrgreen:
Ook heeft Haakon al een kort boswandelingetje gemaakt bij de hatertse vennen bij ons in de buurt. Toen hij per ongeluk met zijn poten in het water terecht kwam tijdens het drinken, schrok hij zich een hoedje en hij kwam dan ook niet echt meer in de buurt van het water. Verder heeft hij heerlijk genoten en toen we thuiskwamen hebben we hem even schoongedouched, iets wat hij niet zo op prijs stelde (is hij wel een Oudduitse herder???), maar hij was daarna weer heerlijk schoon, want wat was hij vies. :lol1:
Ook was er op 5 oktober een Oudduitse herder show in de Olympic hallen in Wijchen en daar hebben wij natuurlijk ook een kijkje genomen. Haakon heeft daar heerlijk gespeeld met volwassen honden en met leeftijdgenootjes. Hij was thuis helemaal op van het vele spelen.
Al met al hebben wij ontzettend veel plezier van Haakon en zal ik vanaf nu weer regelmatig updaten met de avonturen van Haakon.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”