Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onlangs is onze whoop aangevallen. Uit het niets kwam er een hond de hoek omscheuren en vloog bovenop whooper.
de foto's zeggen genoeg. wat hebben ze mijn kind toch aangedaan
met zijn wonden gaat het inmiddels goed, alleen psychisch heeft hij een hele klap gehad. hoe ga ik hem het vertrouwen weer terug leren krijgen.
als er mensen zijn met tip's, altijd welkom!!
oh jee, hij is flink te grazen genomen.
Gelukkig gaat het allemaal weer de goede kant op.
Tja, hij zal wel wat vertrouwen verloren zijn. Heb je wandelmaatjes, hondenvriendjes? Dan zou ik daar eerst mee gaan lopen.
Niet teveel de confrontatie opzoeken of de drukke plekken, maar rustig weer opbouwen.
Dat is inderdaad geen misselijke verwonding zeg. De enige ervaring die ik heb met aangevallen honden is een demente lab die uit het niets gegrepen werd door twee rottweilers, dus ik kan je helaas niet helpen aan tips.
Wel heel veel sterkte gewenst natuurlijk.
Agossie arme ziel
Geef hem maar heel veel voorzichtige knuffels van me
Gollum is ook een paar keer flink te grazen genomen. Bij haar heeft het geholpen om (al vrij snel) hele sociale honden van hetzelfde ras op te zoeken en ze laten kennismaken en spelen. Gol is nu alleen nog bang voor de honden die haar gebeten hebben, verder gelukkig niet, al is ze wel heel voorzichtig met kennismaken geworden.
Hé bah wat naar. Hoe is nu het met de verwondingen? Zo te zien zijn het een paar gaatjes of is er meer aan de hand?
Weet je van wie de aanvallende hond is? Ik zou toch mét foto's verhaal gaan halen.
Ik zou eerst eens kijken hoe Whoop op afstand reageert op andere honden en het dan met veel beloningen uit gaan bouwen. Sterkte.
Klinkt misschien hard maar op zich denk ik dat he wel meevalt de verwonding als je het zo ziet. Wooper heeft zijn kleur niet mee en bloed maakt het erger dan het is. Hij zal er wel littekens aan overhouden waar je wondzalf met honing voor zou kunnen gebruiken.
Zijn vertrouwen terugwinnen, ligt helemaal aan de situatie. Was het met de andere hond in huis? Buiten op zijn terrein, zijn vertrouwde maatjes enz enz.
Ik zou hem niet teveel stimuleren qua zielig zijn maar gewoon de draad weer oppakken (en ietsiepietsie extra vertroetelen voor je eigen gevoel) en doorgaan zoals voorheen. Geen situaties gaan vermijden die je voorheen ook niet vermeed.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Achgos, wat vreselijk!! Het lijkt of hij ook inwendige 'kneusingen' heeft of niet? In dat geval zou je Arnica pilvorm kunnen geven. En voor de zichtbare verwondingen inderdaad de honingzalf (Vetramil bij je DA). Dat is wonderzalf voor dit soort verwondingen. Erg hoor. Hoop dat je hondje er gauw weer overheen is.
Toen Moonlight aangevallen werd was het in eerste instantie een drama het weer lopen maar dat is inherent aan het karakter galgo, kunnen zich om niets vreselijk aanstellen
Ik heb het gewoon met heel veel lekkers weer opgebouwd en ze loopt nu alle wandelingen gewoon weer mee en vreemde honden zijn geen probleem meer. In ieder geval niet de situatie ontlopen maar goed kijken waar de draagkracht ligt, heeft je hond het erg moeilijk dan wijk je meer uit, lijkt hij er geen last van te hebben dan zet je door.
Maar niet alles ontlopen
Heel veel knuffels voor je arme hondekind en beterschap
hieronder het hele verhaal wat ik ook op het bullterrier forum heb geplaatst
vrijdagaovend zei Alain zoals altijd eigelijk: caro ik ben Whoop nog even laten plassen, doe jij zo open. OKEEEE
ik vond al dat hij lang weg bleef voor de laatste ronde, dat is vaak net voor het slapen nog eventjes een klein rondje om nog even te plassen.
toen ging mijn telefoon, alain:
Caro kom vlug naar buiten want Whooper heeft gevochten met die dog (bekende hond voor ons), Alain helemaal overstuur en het enige dat ik riep was: GODVERDOMME (excuse me) en rende op mijn sokken naar buiten. Daar zag ik Alain aan komen lopen met whoop en heb ik echt vol ongeloof naar whooper gekeken. de tranen schoten in mijn ogen, ow ow wie doet jou dit nou aan, je bent zo'n goedzakje, blaft nooit naar andere honden, daagt nooit uit en nu dit.
Wij hebben whoop altijd aan de lijn, en vanavond kwam er dus uit het niets die Dog de hoek om scheuren en vloog zonder pardon bovenop whooper.
Ondertussen had ik mijn mobieltje uiteraard al in mijn hand en had ik de dierenarts al aan de telefoon. Hoppa Whooper achterin de auto en weg waren we.
Bij de DA aangekomen hebben we de schade bekeken, nou toen was mijn ongeloof nog veel groter. hoe heeft hij dit voor elkaar gekregen zeg. echt zijn hele wang is geperforeerd, gat na gat na gat na gat.
hij heeft meer dan 30 bijtwonden!!
Die gaten maakte ik mij niet zo heel druk om, in die zin dat ik weet dat het medisch allemaal wel weer zal genezen, ja littekens zal hij hebben, kan mij het schelen dacht ik, als whoop maar weer geneest. Maar ik was heel bang voor zijn oog, daar was hij ook 3x in gebeten. We hebben meteen een test gedaan om te kijken of zijn hoornvlies niet beschadigd was en godzijdank is dat niet het geval.
Hij heeft een spuit met pijnstelling gekregen en antibiotica en nog een week antibiotica kuur voor een week.
Op het moment dat wij bij de DA waren, kwamen de baasjes van de Dog ook aan om te kijken hoe het met whoop was en om het oor van hun hond te laten behandelen want whoop heeft daar een minuut of 10 ingehangen.
tsja en wat zeg je dan: ik ken ze want ze wonen bij mij om de hoek. mensje was volledig overstuur, stond te huilen en had het helemaal niet meer toen ze whooper zag. (zei was hem aan het uitlaten toen het gebeurde)
klotehond, ja klotehond maar dat zei ik niet op dat moment, klote eigenaren??? nee zo zit ik niet in elkaar. ze snapte er zelf ook niks van en waren helemaal onderste boven ervan. Hun doen het ook niet express, en ja ze hadden hem aan de lijn moeten houden en dat zeiden ze ook.
Ik wist dat het met whooper wel weer goed zou komen, alleen hoop ik dat hij psychisch er ook weer bovenop komt en dat heb ik tegen hun ook gezegd. Die jongen vroeg aan de DA wat het kostte en heeft de volledige rekening meteen betaald. Hij betaalde meer dan nodig was aan mij en ik wilde dat niet, maar hij wilde er niks van horen, ben er helemaal ziek van zegt hij: ik kan dan gewoon niet zo lomp en haatdragend zijn, andere misschien wel, maar ik niet.
het vrouwtje vertelde mij dat de hond botkanker heeft en nog maar 6 maanden te leven had, bah beestje is pas 3,5.
aan de andere kant denkt mijn foute zijde dan wel meteen: pfhiew dat beest loopt in ieder geval niet lang meer rond
Met whooper gaat het nu redelijk. ik ben eigelijk de hele dag bezig met het verzorgen van de wonden met betadine en ik was zijn wonden met grote natte doeken, zeiknat van de badedas en dat dep ik heel de tijd op de wonden.
poeh poeh, ik was er echt letterlijk ziek van, mijn maag draaide 360 graden en stond te kokhalzen, ow ow wat hou ik veel van dat beest.
Gelukkig komt hij er weer bovenop, maar voor nu, geef hem maar extra veel knuffels etc.
Ik vind dat de baasjes het netjes opgelost hebben, ondanks het feit natuurlijk dat die hond nooit los had mogen lopen.
Sterkte de komende tijd met het verzorgen, hopelijk komt hij er qua vertrouwen, etc. ook goed bovenop.
echt heftig... ik moet er niet aan denken dat een hond puur uit agressie aanvalt en zijn tanden in een andere hond zet... wellicht is er met de dog buiten botkanker ook wel wat anders aan de hand..
Kan me ook voorstellen dat als je als eigenaar van de aanvaller je je ook kapot schrikt als je ziet wat je hond heeft aangericht...
Beterschap voor je mannetje en ik hoop dat hij er emotioneel geen klap van krijgt.. wat anderen zeggen, proberen af te spreken met de sociale honden om ze te ontmoeten..
al zou ik even wachten tot de wonden wat meer geheeld zijn..
Ik vergat het net te zeggen maar echt klote dat dit gebeurd is. Zowel voor jullie als voor de baasjes van de andere hond want zo te lezen is dit geen normaal gedrag van de dog.
Whoop red het wel, volgens mij is het een vrij stabiele hond. Probeer met de tijd eens te wandelen met iemand met een dog of in elk geval een grote kortharige hond. Probeer ook jouw gevoel niet teveel te projecteren, hoe moeilijk het ook is je maatje zo te zien.
Vraag ook die wondzalf met honing, dat werkt echt met dit soort wonden.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bulletjebe schreef:Nou dat is keurig opgelost door de eigenaren van de andere hond
Nu nog zorgen dat Whooper 'eroverheen' komt. Is hij nu zo anders dan, als je hem meeneemt?
ja je merkt het wel aan hem. heel alert en meer op zijn hoede wat ook niet zo gek is natuurlijk.
voorheen interesseerde andere honden whooper helemaal niet. hij keek er wel naar maar je zou hem nooit horen blaffen of wat dan ook.
een paar dagen na zijn aanval kwam ik een vrouw tegen met een bordeauxdog. Whooper ging finaal uit zijn dak. gelukkig weet heel de buurt hier wat er gebeurd is en snappen whooper zijn reactie ook heel goed.
ik ben nu met haar aan het trainen om zo weer het vertrouwen in honden bij hem terug te krijgen en ook bij mezelf want ik ben zelf ook meer terughoudend dan voorheen. Als pup is whooper door een stafford gebeten, ook een reu, sindsdien kan whooper eigelijk al niet meer met reuen overweg, een paar maanden geleden vloog er een bouvier op whooper af, dat liep beter af dan nu, en nu dit weer. het wordt er natuurlijk allemaal niet beter op.
Laatst gewijzigd door whoopy op 19 okt 2008 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach, de ziel. Beterschap voor hem hoor. Ik vind wel, hoe vreselijk ook voor beide partijen, dat jullie het goed hebben opgelost. Je kan elkaar wel over en weer dingen gaan toewensen, maar dit is toch het beste zo. Het blijven honden, die klappen wel eens in elkaar, hoe vreselijk ook. Nogmaals sterkte hoor..
Als dit bij mijn honden zou gebeuren, zou ik ook helemaal van de leg zijn hoor :N: Pfff, wat een schrik voor jullie allemaal
Ik zou er in ieder geval voor zorgen, als ik jou was, dat er íets is waar Whooper zich op kan afreageren als hij opgefokt raakt door de spanning. Misschien dat hij een bal, stok of iets anders heel erg leuk vindt en als je ziet dat hij spanning aan het opbouwen is hem afleiden met het speeltje en dat hij daar eens flink aan mag trekken, sjorren, achteraan mag rennen en doe vooral zelf ook leuk mee Laat hem níet die spanning maar blijven opbouwen, op een gegeven moment kan hij zichzelf toch niet meer houden en kan hij het misschien gaan afreageren op honden of op jou
Met dat speeltje kan hij in spannende situaties ook de aandacht op jou proberen te houden maar zorg er wel voor dat het niet zo kan zijn dat een andere hond alsnog naar hem toe kan gaan waar hij terughoudend naar is. Zo kan hij het vertrouwen in jou ook een beetje gaan verliezen, jij bent degene die hém in ieder geval moet 'verdedigen'.
Als de grote druk van de ketel af is, zou ik met een paar leuke teefjes gaan wandelen, of in ieder geval met honden waar hij vertrouwen in heeft en die misschien ook een beetje als bliksemafleider kunnen fungeren in een losloopgebied.
Toen ik de kop las "whooper onlangs aangevallen (schokkende foto's)" dacht ik dat dit weer zo'n geestige topic was, met een grote hond die werd besprongen door een speels pupje of zo.
Maar dit is echt serieus: wat rot dat hij zo te pakken is genomen. Hoop dat alles, ook tussen z'n oortjes, goed geneest
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
chrico schreef:Klinkt misschien hard maar op zich denk ik dat he wel meevalt de verwonding als je het zo ziet. Wooper heeft zijn kleur niet mee en bloed maakt het erger dan het is.
Ik weet trouwens niet waar je woont maar toevallig ken ik een Dog van een paar jaar oud die botkanker heeft en nog maar een paar maanden te leven heeft.
Na even teruggesnuffeld te hebben naar je voorsteltopic zie ik dat je in Uden woont, daar woont die Dog die ik ken dus ook.
Hij heet Diesel en is lichtbruin. (weet niet hoe de kleur heet bij DD's?)
Hayley84 schreef:Na even teruggesnuffeld te hebben naar je voorsteltopic zie ik dat je in Uden woont, daar woont die Dog die ik ken dus ook.
Hij heet Diesel en is lichtbruin. (weet niet hoe de kleur heet bij DD's?)
ik woon in uden inderdaad, maar ik zou echt niet weten hoe die hond heet!!
chrico schreef:Klinkt misschien hard maar op zich denk ik dat he wel meevalt de verwonding als je het zo ziet. Wooper heeft zijn kleur niet mee en bloed maakt het erger dan het is.
vind je dat nog steeds?
ik vind het ook hoor, tuurlijk is het niet leuk en ziet het er vreselijk uit, maar op zich is het niet zo heel erg. Wat gaatjes in zn huid, sommige misschien wat dieper, maar geen rijtwonden, gescheurde oogleden of andere ernstige dingen.
Hoe gaat het nu geestelijk met em? Ben je die Dog nog tegen gekomen met wandelen?
het gaat nu een stuk beter met hem. ik ben de hond toevallig gisteren thuis gekomen maar ben omgelopen aangezien ik de stress al helemaal in whooper zijn lichaamstaal zag.
ik ben ook nooit bezorgt geweest om zijn wonden, alleen op het moment zelf omdat je niet goed kon zien waar de gaten zaten. overigens vind ik meer dan 30 beten niet zomaar wat gaatjes.
hij was op een haar na gebeten naast zijn slagader in de hals en als je dat hoort zeggen door de DA schrik je je de ......
maar nogmaals de wonden zijn goed geheeld, akelig is wel dat heel zijn kop vol met littekens zit.