Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen met een bange hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Steppen met een bange hond

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb dus afgelopen zomer een hele fijne kickbike ( grotemensenstep) gekregen en ben al zo af en toe met Danne aan het steppen, op zich gaat dit super met haar en nu wil ik toch ook met Ozzy aan de gang, maar hoe pak ik dat aan, hij is extreem bang voor vreemde dingen, is al bang om alleen al langs de step te lopen, laat staan ernaast lopen terwijl dat ding dan naast hem blijft, ik ben al druk bezig geweest om hem alleen aan de step te laten wennen zonder er iets mee te doen, op zich gaat het wel, maar nu een stapje verder.....hij reageerd heel onvoorspelbaar dus alle advies is welkom
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Heel rustig aan iedere dag een paar stapjes met de step en dat heel langzaan opbouwen :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je een tuin hebt elke dag de step en de hond in de tuin?
En dan de step weer binnen zetten terwijl Ozzy het ziet en daarna weer tevoorschijn halen.
Tot hij helemaal niet meer schrikt van die step en dan gaan lopen met Ozzy en de step. (die paar passen kunnen ook wel in de tuin :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kit
Erelid

ik heb wel een tuin, maar dat is nog een bouwput nu, zou ik het ook op een groot grasveld kunnen doen denk je? die heb ik namelijk aan de overkant van de straat
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kitty2 schreef:ik heb wel een tuin, maar dat is nog een bouwput nu, zou ik het ook op een groot grasveld kunnen doen denk je? die heb ik namelijk aan de overkant van de straat
Dan maak je er een speciale happening van :wink:
En eigenlijk bedoel ik dat Ozzy gewoon eerst maar eens aan het bestaan van die step zou moeten wennen.
Aan de overkant kan je hem niet alleen laten met die step in de buurt. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kit
Erelid

ranetje schreef:
kitty2 schreef:ik heb wel een tuin, maar dat is nog een bouwput nu, zou ik het ook op een groot grasveld kunnen doen denk je? die heb ik namelijk aan de overkant van de straat
Dan maak je er een speciale happening van :wink:
En eigenlijk bedoel ik dat Ozzy gewoon eerst maar eens aan het bestaan van die step zou moeten wennen.
Aan de overkant kan je hem niet alleen laten met die step in de buurt. :wink:

nee oke, daar heb je gelijk in, ik zal morgenmiddag de step in de tuin zetten, eens langzaam aan wennen aan dat ding daar
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou inderdaad de step langzaam aan in de tuin zetten en als Ozzy nieuwsgierig is wat lekkers geven..of als hij maar in d ebuurt van de step komt wat lekkers geven... en dat heel langzaam aan opbouwen.

Ik fiets met Bowie maar ik heb er echt 4 maanden overgedaan om een stukje met haar tekunnen fietsen, was ook zo een schijtbak :19:
Kost wat worst en kaas en aanmoediging maar lukken zal het!
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

is hij met de clicker getraind? Dan zou je hem op die manier er mee in contact kunnen brengen, steeds de lat hoger leggen voor hem. Eerst click + lekkers als hij op een halve meter ervan is en zo steeds dichterbij
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Kit
Erelid

jores schreef:is hij met de clicker getraind? Dan zou je hem op die manier er mee in contact kunnen brengen, steeds de lat hoger leggen voor hem. Eerst click + lekkers als hij op een halve meter ervan is en zo steeds dichterbij

hij kent de clicker inderdaad, ik ben daar ook al heel even mee bezig geweest, maar het EN op de clicker letten EN dat enge ding En op het vrouwtje letten is te veel voor hem en gaat ie flippen :jank:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

kitty2 schreef:
jores schreef:is hij met de clicker getraind? Dan zou je hem op die manier er mee in contact kunnen brengen, steeds de lat hoger leggen voor hem. Eerst click + lekkers als hij op een halve meter ervan is en zo steeds dichterbij

hij kent de clicker inderdaad, ik ben daar ook al heel even mee bezig geweest, maar het EN op de clicker letten EN dat enge ding En op het vrouwtje letten is te veel voor hem en gaat ie flippen :jank:
dat is heel erg jammer, sterkte ik hoop dat je een manier vind om hem er mee "bevriend" te laten geraken
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

ranetje schreef:Als je een tuin hebt elke dag de step en de hond in de tuin?
En dan de step weer binnen zetten terwijl Ozzy het ziet en daarna weer tevoorschijn halen.
Tot hij helemaal niet meer schrikt van die step en dan gaan lopen met Ozzy en de step. (die paar passen kunnen ook wel in de tuin :wink: )
Zou ik ook doen.
Verder zou ik denk ik voor de volgende stappen iemand inhuren die naast ons stept. Dus jij en Ozzy wandelen met een stepper ernaast.
Dan andersom, baasje steppen en iemand inhuren die met ozzy ernaast loopt.
Dan baasje en ozzy samen steppen met iemand die ernaast loopt.

Maar boven alles, rustig blijven en niets forceren, maar wel leiding geven als baasje.

Leuk joh, steppen!
Kit
Erelid

JML schreef:
Zou ik ook doen.
Verder zou ik denk ik voor de volgende stappen iemand inhuren die naast ons stept. Dus jij en Ozzy wandelen met een stepper ernaast.

Maar boven alles, rustig blijven en niets forceren, maar wel leiding geven als baasje.

Leuk joh, steppen!

das ook een goeie !!! :ok:
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

JML schreef:
Zou ik ook doen.

Leuk joh, steppen!
Ik denk dat de raad van Nettie en JML combineert met een heleboel geduld tot de voor jou be-oogde resultaat zal leiden. Ik heb er niets aan toe te voegen want alles is gezegd, alleen wil ik je dan nog veel succes toewensen. Ik ben erg benieuwd of het gaat werken voor Ozzy.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Step idd in de tuin leggen en dan insmeren met (lever)worst, maar er wel voor zorgen dat de step niet kan bewegen.

Verder heel langzaam wennen door te gaan lopen met de step aan de andere kant. Jij dus tussen de step en Ozzy.

Wat je verder ook moet doen is Ozzy laten wennen aan dingen die je onderweg tegenkomt.

Succes :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ook ik zou het doen zoals hierboven meerdere keren is verteld. Gewoon eerst in de tuin laten wennen en belonen. Veel succes ermee!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”