Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geen hangjongeren maar hanghond
Moderator: moderatorteam
- dretje
- Zeer actief
geen hangjongeren maar hanghond
ik heb jullie advies nodig.
hier in het dorp loopt een hondje rond (ik vermoed jack russel kruising) we zijn er na lang zoeken achter van wie hij is. Ik heb hem al eens terug naar baasje gebracht maar die reageerde nogal lauw.
"ja we waren hem kwijt maar mistte hem niet hoor" (nouja)
Een uur later liep meneer weer door het dorp. Dat is nog niet zo erg maar hij let niet op verkeer en vandaag of morgen ligt hij een keer onder de auto vreselijk voor het beestje) of (misschien nog erger) gebeuren er ongelukken omdat auto's op de rem vliegen of uitwijken.
Vandaag liep hij voor de zoveelste keer weer doodleuk over de drukke doorgaande weg en net niet onder een vrachtauto. Een buurmeisje heeft hem aan een riem gedaan en meegenomen. Na lang twijfelen toch maar baasje gebeld. Hij werd opgehaald door een kennis/vriendin die vertelde dat ze het ook zorgelijk vond. Het is een reutje wat steeds op zoek is naar "een lekker meisje" en het baasje heeft net een baby dus(?) wat minder aandacht vor de hond (pffff)
Wat doe ik als hij straks weer hier door de straat struint?
Wat zouden jullie doen?
......
(oja hier houden is geen optie.......mijn reutje vind het geen leuk plan.)
hier in het dorp loopt een hondje rond (ik vermoed jack russel kruising) we zijn er na lang zoeken achter van wie hij is. Ik heb hem al eens terug naar baasje gebracht maar die reageerde nogal lauw.
"ja we waren hem kwijt maar mistte hem niet hoor" (nouja)
Een uur later liep meneer weer door het dorp. Dat is nog niet zo erg maar hij let niet op verkeer en vandaag of morgen ligt hij een keer onder de auto vreselijk voor het beestje) of (misschien nog erger) gebeuren er ongelukken omdat auto's op de rem vliegen of uitwijken.
Vandaag liep hij voor de zoveelste keer weer doodleuk over de drukke doorgaande weg en net niet onder een vrachtauto. Een buurmeisje heeft hem aan een riem gedaan en meegenomen. Na lang twijfelen toch maar baasje gebeld. Hij werd opgehaald door een kennis/vriendin die vertelde dat ze het ook zorgelijk vond. Het is een reutje wat steeds op zoek is naar "een lekker meisje" en het baasje heeft net een baby dus(?) wat minder aandacht vor de hond (pffff)
Wat doe ik als hij straks weer hier door de straat struint?
Wat zouden jullie doen?
......
(oja hier houden is geen optie.......mijn reutje vind het geen leuk plan.)
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
Dunja
- geregistreerd lid
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Op laten halen inderdaad.
Als ie niet gechipt is heeft ie op die manier meteen een nieuw baasje, want ik gok dat ze hem niet missen.
Tja, wie weet, misschien heeft ze wel een postnatale depressie of zo.
Je kijke derop en niet derin, zeg ik altijd maar.
Alleen hoeft die hond daar niet de dupe van te worden en als ze betrokken zijn vinden ze hem wel weer terug.
Als ie niet gechipt is heeft ie op die manier meteen een nieuw baasje, want ik gok dat ze hem niet missen.
Tja, wie weet, misschien heeft ze wel een postnatale depressie of zo.
Je kijke derop en niet derin, zeg ik altijd maar.
Alleen hoeft die hond daar niet de dupe van te worden en als ze betrokken zijn vinden ze hem wel weer terug.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- gizmo
- Zeer actief
Ik heb ook vaak een hond zien lopen
En op het laatst kwam hij bij ons aan de deur
Koppie door het kattenluik
Dus ik dacht hey daar is Bobby weer
De eigenaar is hem al zo vaak komen halen
Maar op vrijdag avond was het weer zo ver
klepperderklep
Ja daar stond Bobby weer
Dus maar weer binnen gehaald en baasje gebeld
Maar kreeg alleen antwoord apparaat
Dus is Bobby wezen slapen
De dag er na weer bellen en beel geen resultaat
Toen heeft mijn vriend een mail gestuurd
Als jij vandaag je hond niet ophaalt gaan we hem herplaatsen
Ik werk namelijk vrijwillig voor een stichting
Nog geen half uur later de eigenaar aan de deur
En ben zo tegen hem uitgevallen dat ik het zo beu was dat gedoe
Zegt hij ja mijn dochter van drie doet de deur open
Dus ik zeggen dan zorg je maar dat de deur op slot zit
Want stel dat je dochter de straat op loopt wat dan?
Maar dat is dan ineens heel iets anders
Waar ik het natuurlijk niet mee eens was
Maar nu een paar weken later
Ik zie de hond vaak lopen en jawel netjes aan de lijn
Bij de supermarkt zie ik hem regelmatig netjes aan de lijn zitten en geeft ik hem een aai over zijn borst
Die zware waarschuwing heeft dus duidelijk wel geholpen
En op het laatst kwam hij bij ons aan de deur
Koppie door het kattenluik
Dus ik dacht hey daar is Bobby weer
De eigenaar is hem al zo vaak komen halen
Maar op vrijdag avond was het weer zo ver
klepperderklep
Ja daar stond Bobby weer
Dus maar weer binnen gehaald en baasje gebeld
Maar kreeg alleen antwoord apparaat
Dus is Bobby wezen slapen
De dag er na weer bellen en beel geen resultaat
Toen heeft mijn vriend een mail gestuurd
Als jij vandaag je hond niet ophaalt gaan we hem herplaatsen
Ik werk namelijk vrijwillig voor een stichting
Nog geen half uur later de eigenaar aan de deur
En ben zo tegen hem uitgevallen dat ik het zo beu was dat gedoe
Zegt hij ja mijn dochter van drie doet de deur open
Dus ik zeggen dan zorg je maar dat de deur op slot zit
Want stel dat je dochter de straat op loopt wat dan?
Maar dat is dan ineens heel iets anders
Waar ik het natuurlijk niet mee eens was
Maar nu een paar weken later
Ik zie de hond vaak lopen en jawel netjes aan de lijn
Bij de supermarkt zie ik hem regelmatig netjes aan de lijn zitten en geeft ik hem een aai over zijn borst
Die zware waarschuwing heeft dus duidelijk wel geholpen

- iones
- Zeer actief
Op laten halen en het hele verhaal erbij vertellen. WAnt als die mensen daan gaan zoeken in het asiel, zouden zij de hond eigenlijk neit meer mee mogen krijgen. Misschien kun je de situatie eens voorleggen aan de politie en ze wijzen op de gevaren die de hond veroorzaakt. Misschien dat dat ze aanspoort om iets te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
faya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- dretje
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Naar het asiel brengen heeft niks met afstaan van doen.faya schreef:kitty2 schreef:op laten halen of zelf naar het asiel brengen
zou jij ook voor die hond willen betalen dan omdat jij hem afstaat al is het niet jou hond???
Gebeurt het geregeld kan je dokken om je eigen hond uit het asiel te halen.
Was in mijn vorige buurt ook, er liep altijd een foxje rond te zwerven van mensen die hun hondje niet binnen hielden.
Andere mensen hebben het beestje keer op keer naar het asiel gebracht en de eigenaar moest elke keer 50 euro betalen om hem weer mee te nemen uit het asiel.
Daar leren ze wel van, hond loopt nu nooit meer te zwerven over straat.
Was blijkbaar toch net iets te kostbaar.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Bief
- Actief
Kan mensen niet begrijpen die zo nonchalant met hun dieren omspringen, ben eenmaal mijn teckel kwijtgeraakt, er was een schieting voor een huwelijk en ik had die dag uitzonderlijk late dienst en had daar het mooi weer was de deur naar de afgezette tuin opengelaten maar door de schrik van het schieten,waarom verwittigen de mensen ook niet als ze een schieting houden
, was ze over de draad gesprongen iets wat ze nog nooit gedaan had
. Ik heb haar gelukkig snel teruggevonden, daarna was ze nooit meer alleen buiten enkel als ik thuis was. Ik kan er maar één woord voor gebruiken: ONBEGRIJPELIJK!
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
wat is een schietingBief schreef:Kan mensen niet begrijpen die zo nonchalant met hun dieren omspringen, ben eenmaal mijn teckel kwijtgeraakt, er was een schieting voor een huwelijk en ik had die dag uitzonderlijk late dienst en had daar het mooi weer was de deur naar de afgezette tuin opengelaten maar door de schrik van het schieten,waarom verwittigen de mensen ook niet als ze een schieting houden, was ze over de draad gesprongen iets wat ze nog nooit gedaan had
. Ik heb haar gelukkig snel teruggevonden, daarna was ze nooit meer alleen buiten enkel als ik thuis was. Ik kan er maar één woord voor gebruiken: ONBEGRIJPELIJK!
- Bief
- Actief
Enkele dagen voor het huwelijk is het bij sommigen de gewoonte om samen met vrienden en familieleden te schieten, je kan het geluid vergelijken met het afschieten van vuurwerk. Het duurt ongeveer een half uur tot een uur. Hopelijk is het nu wat duidelijker weet anders niet goed hoe ik het moet uitleggen.Ennath schreef:wat is een schietingBief schreef:Kan mensen niet begrijpen die zo nonchalant met hun dieren omspringen, ben eenmaal mijn teckel kwijtgeraakt, er was een schieting voor een huwelijk en ik had die dag uitzonderlijk late dienst en had daar het mooi weer was de deur naar de afgezette tuin opengelaten maar door de schrik van het schieten,waarom verwittigen de mensen ook niet als ze een schieting houden, was ze over de draad gesprongen iets wat ze nog nooit gedaan had
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Het is duidelijk wat ze doen maarre.....Bief schreef:Enkele dagen voor het huwelijk is het bij sommigen de gewoonte om samen met vrienden en familieleden te schieten, je kan het geluid vergelijken met het afschieten van vuurwerk. Het duurt ongeveer een half uur tot een uur. Hopelijk is het nu wat duidelijker weet anders niet goed hoe ik het moet uitleggen.Ennath schreef:wat is een schietingBief schreef:Kan mensen niet begrijpen die zo nonchalant met hun dieren omspringen, ben eenmaal mijn teckel kwijtgeraakt, er was een schieting voor een huwelijk en ik had die dag uitzonderlijk late dienst en had daar het mooi weer was de deur naar de afgezette tuin opengelaten maar door de schrik van het schieten,waarom verwittigen de mensen ook niet als ze een schieting houden, was ze over de draad gesprongen iets wat ze nog nooit gedaan had
"Rare jongens die Belgen"
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
faya schreef:kitty2 schreef:op laten halen of zelf naar het asiel brengen
zou jij ook voor die hond willen betalen dan omdat jij hem afstaat al is het niet jou hond???
dat is helemaal niet aan de orde, als jij je eigen hond naar het asiel brengt betaal je afstandgeld, niet voro een zwervertje wat dit hondje naar mijn mening is
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Inderdaad gewoon op laten halen door de dierenambulance of naar het asiel brengen.
Ik heb het hier ook een keer gehad met een labje.
Mager beestje helemaal onder de schurft en iedere keer op mijn honden af.
Ik heb hem 4 keer naar het asiel laten brengen.
3 keer is de eigenaar hem op gaan halen, maar de 4e keer niet meer.
Nu is hij herplaatst en er wordt van alles mee gedaan, hij is mooi op gewicht met een mooie vacht.
Ik heb het hier ook een keer gehad met een labje.
Mager beestje helemaal onder de schurft en iedere keer op mijn honden af.
Ik heb hem 4 keer naar het asiel laten brengen.
3 keer is de eigenaar hem op gaan halen, maar de 4e keer niet meer.
Nu is hij herplaatst en er wordt van alles mee gedaan, hij is mooi op gewicht met een mooie vacht.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
-
faya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
kitty2 schreef:faya schreef:kitty2 schreef:op laten halen of zelf naar het asiel brengen
dat is helemaal niet aan de orde, als jij je eigen hond naar het asiel brengt betaal je afstandgeld, niet voro een zwervertje wat dit hondje naar mijn mening is
en hoe weten die mensen dan dat het jou hond niet is als je hem daar brengt iedereen kan wel zegen dat ie die hond gevonden heeft.
de dierenambulache is een ander verhaal die halen hem idd gewoon op het het ook een keer met een hondje gehad die we hadden gevonden hebben we ook op laten halen, maar als je een hond bij een asiel brengt moet je gewoon dokken hoor naar mijn weten.

- dretje
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
En dan laten ze hem met die kap om buiten rond scharrelen????
Echt hoor, als ik dat zou zien had ik hem direct opgepakt en was ermee naar het asiel gegaan.
Het liefst nog naar een asiel heeeeeel ver uit de buurt zodat ze hem niet meer terug kunnen vinden, doen ze toch geen moeite voor.
Hoe onverantwoordelijk kan je zijn!!
Echt hoor, als ik dat zou zien had ik hem direct opgepakt en was ermee naar het asiel gegaan.
Het liefst nog naar een asiel heeeeeel ver uit de buurt zodat ze hem niet meer terug kunnen vinden, doen ze toch geen moeite voor.
Hoe onverantwoordelijk kan je zijn!!