Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet naar buiten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Droef

Niet naar buiten

Ongelezen bericht door Droef »

Beste mensen,

Mijn jongste hond, Pancake, wil sinds een dag of 4 liever niet meer naar buiten. Tijdens een wandeling met haar en haar oudere "zusje", kreeg ze het opeens op haar heupen en wilde er richting huis vandoor gaan. Volgens ons was er niets gebeurd, we waren de enige mensen en honden in de wijde omgeving. Normaal is zij ook erg stoer en nergens bang voor (behalve dan voor vuurwerk en onweer) en wij hebben in ieder geval geen knallen in de omgeving gehoord.

Afijn, lang verhaal kort: we krijgen haar met geen stok naar buiten. Hooguit 1x per etmaal is zij te vermurwen en ik hoorde net van mijn partner dat zij net een flinke wandeling gemaakt hebben. Gisterenochtend heb ik haar nog zien poepen, daarna niet meer. Tijdens de wandeling van vanochtend ook niet, terwijl zij normaal gesproken een veelpoeper is (ca. 3x per dag). Ik heb geen idee of dat niet-poepen ermee te maken heeft eigenlijk. Persoonlijk denk ik van niet, maar hoe vind ik uit waar ze dan in godsnaam bang voor is. Ik kan haar zelfs niet lokken met wat lekkers en dat terwijl zij de grootste lekkerbek van Zuid-Holland is.

Het is razend zielig om te zien dat zij bang weer naar de kamer schiet als de buitendeur opengaat (is er gewoonlijk als de kippen bij) en ik snap er gewoon geen snars van. Is er iemand met een (gouden) tip misschien? Alvast heel erg bedankt.

Groet,
Britt
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Til haar naar buiten en laat haar dan haar behoeftes doen.
Desnoods doe je het aan een lange lijn ( zodat ze niet weg kan rennen).

Ze is vast ergens van geschrokken.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

En haar belonen als ze iets doet.

Ik zou haar nu niet belonen / gaan steunen ,want dat kan het alleen maar erger maken.

Alleen belonen als ze iets doet.
Droef

Ongelezen bericht door Droef »

Tsja, naar buiten tillen is lastig met een brok hond van 25 kilo, zeker als het gras een eind verderop ligt. En ik heb haar 1x mee kunnen slepen, maar dan doet ze niks. Ze zet zich alleen maar schrap, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Thanks in ieder geval. Ze is al drie jaar en zó zindelijk, dat ze zelfs niet in de tuin poept. Ik bel de DA wel even, misschien heeft die wel een tip.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Zou het een idee zijn om haar een paar keer in de auto te zetten en naar een ander wandelgebied te rijden dan waar ze zo geschrokken is? Of met haar naar het strand, bijv.? Misschien als je dat een paar keer doet, is ze weer kwijt waar ze nu ook al weer zo van geschrokken is.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Dat zou ik ook doen, naar vreemd terrein rijden.
Waarschijnlijk is ze toch ergens van geschrokken.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Mijn vorige hond is totaal veranderd op 6 jarige leeftijd van een stoere naar bange hond door een luchtballon. Is nooit meer goed gekomen. Weet je zeker dat er niets in de lucht hing? Veel succes.
Groetjes Marian
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”