Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet te betalen DA rekening

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

niet te betalen DA rekening

Ongelezen bericht door roy »

Kom van de week de buurman tegen met jackrussel. Deze liep helemaal kreupel na een aanvaring met twee bullmastiffs. DA in Da uit en een totale lege portomonee. Nu komt mijn man net terug met de hond en heeft deze meneer weer gesproken er zit waarschijnlijk een operatie aan te komen om dit beestje te kunnen redden die deze mensen niet meer kunnen ophoesten, misschien wel inslapen zei de beste man.
Dit moet toch te regelen zijn met een DA?

yvonne
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

dit moet te regelen zijn met de verzekering van de eigenaars van de bullmastiffs
dit is door hun honden geberud
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat dacht je van verhalen op de eigenaar van de bullmastiffs :roll: kan me niet voorstellen dat iemand met 2 of meer van zulke honden niet te vinden is
roy
Zeer actief

S@ndr@ schreef:wat dacht je van verhalen op de eigenaar van de bullmastiffs :roll: kan me niet voorstellen dat iemand met 2 of meer van zulke honden niet te vinden is
Ook deze bullmastiffs wonen hier in de buurt en het is geen aanvaring van vechten geweest. Bullmastifs waren iets te lomp voor deze russel.
Zal het dan nog op hun verzekering kunnen?

yvonne
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou toch ook even een bezoekje aan meneer bullmastiff plegen.., en proberen de kosten op hem te verhalen.

Bij onze da staat dat je de kosten ter plekke moet voldoen, zij werken niet met een betaalregeling oid.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
S@ndr@
Zeer actief

roy schreef:
S@ndr@ schreef:wat dacht je van verhalen op de eigenaar van de bullmastiffs :roll: kan me niet voorstellen dat iemand met 2 of meer van zulke honden niet te vinden is
Ook deze bullmastiffs wonen hier in de buurt en het is geen aanvaring van vechten geweest. Bullmastifs waren iets te lomp voor deze russel.

yvonne
Ja is gewoon schade door deze honden veroorzaakt, en dat valt gewoon onder de WA verzekering.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Dat denk ik niet nee
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

S@ndr@ schreef:
roy schreef:

yvonne
Ja is gewoon schade door deze honden veroorzaakt, en dat valt gewoon onder de WA verzekering.
Mijn paard deed eens een verschrikt stapje opzij en raakte daardoor met een uitstekend beugeltje van de buggy een (fout) geparkeerde auto.
Kras in de lak.
Eén telefoontje en veertien dagen later had de verzekering alles zonder enig probleem geregeld :19:
Gewoon opgeven aan de verzekering dus: nee heb je, ja kan je krijgen.
S@ndr@
Zeer actief

ja dat de schade niet door aggressie of bijten is veroorzaakt maakt ook helemaal niet uit, volgens mij :wink:
roy
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja dat de schade niet door aggressie of bijten is veroorzaakt maakt ook helemaal niet uit, volgens mij :wink:

Nou was ik niet zo snugger om hier aan te denken, maar deze beste mensen hebben hier waarschijnlijk ook niet aan gedacht, bij mij gingen even mijn haartjes overend staan van dat inslapen dan maar.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als die kleuter van hiernaast op mijn bril gaat zitten is dat ook geen agressie, maar wel schade.
En toen er een plank van de schutting stuiterde (had 'm nog niet goed vastgezet) en de auto van de buurman beschadigde werd dat ook gewoon betaald.
WA-verzekering is niet alleen voor woest grommende en bijtende honden, hoor.
WA is voor het verhalen van schade. Dit lijkt me een duidelijk geval van schade.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

roy schreef:bij mij gingen even mijn haartjes overend staan van dat inslapen dan maar.
Ik kan het deze mensen niet kwalijk nemen, als je al zoveel geld naar de DA hebt gebracht en je kan een volgende operatie ECHT NIET meer betalen, wat dan? Lijkt me vreselijk om dit zelfs maar te moeten overwegen....

Ik zou zeker eens met de baasjes van de BM's gaan praten.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
roy
Zeer actief

Femmel schreef:
roy schreef:bij mij gingen even mijn haartjes overend staan van dat inslapen dan maar.
Ik kan het deze mensen niet kwalijk nemen, als je al zoveel geld naar de DA hebt gebracht en je kan een volgende operatie ECHT NIET meer betalen, wat dan? Lijkt me vreselijk om dit zelfs maar te moeten overwegen....

Nou en daarom raakt het mij dus ook en vraag ik hier wat te doen, ik veroordeel deze mensen niet maar dit moet toch niet mogen.
Ik ga deze mensen dit wel even vertellen waarschijnlijk hebben ze hier in alle comotie niet aan gedacht.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

roy schreef:
Femmel schreef:

Nou en daarom raakt het mij dus ook en vraag ik hier wat te doen, ik veroordeel deze mensen niet maar dit moet toch niet mogen.
Ik ga deze mensen dit wel even vertellen waarschijnlijk hebben ze hier in alle comotie niet aan gedacht.
Ik zou daarbij het advies geven om naar de bullmastiff-eigenaren toe vriendelijk te blijven, en te benadrukken dat dit wel eens onder hun WA verzekering zou kunnen vallen, dus niet op hun dak komen vallen, ook niet gaan lopen beschuldigen. Alleen met hun medewerking krijg je dit onder de WA verzekering vergoed. Zou dat moeilijk liggen, is buurtbemiddeling een optie, of het meenemen van een sympatieke buur een optie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wendy71 schreef:
Bij onze da staat dat je de kosten ter plekke moet voldoen, .
dat staat bij ons ook, maar ik heb vaak zat het later betaald in overleg... als mn hondje ineens iets mankeert zoals toen 3 x in 1 nacht moest komen en daarna opgenomen moest worden, dat heb ik niet zo ff liggen hoor, bijna 1000 eurietjes :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

malinois schreef:
wendy71 schreef:
dat staat bij ons ook, maar ik heb vaak zat het later betaald in overleg... als mn hondje ineens iets mankeert zoals toen 3 x in 1 nacht moest komen en daarna opgenomen moest worden, dat heb ik niet zo ff liggen hoor, bijna 1000 eurietjes :19:
Het zal er ook aan liggen Wie ze voor zich hebben. :wink: , of ze je kennen al dan niet.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

wendy71 schreef:
malinois schreef:
wendy71 schreef:
Het zal er ook aan liggen Wie ze voor zich hebben. :wink: , of ze je kennen al dan niet.
Dat denk ik ook, ik was een keer in alle haast m'n portomonne vergeten mee te nemen naar de DA. Die vond het geen probleem dat ik na de behandeling m'n hond naar huis bracht en even m'n knip ging halen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
wendy71 schreef:
malinois schreef:
wendy71 schreef:
Dat denk ik ook, ik was een keer in alle haast m'n portomonne vergeten mee te nemen naar de DA. Die vond het geen probleem dat ik na de behandeling m'n hond naar huis bracht en even m'n knip ging halen :wink:
dat is me ook al een paar keer gebeurd, dan sturen ze gewoon de rekening aan het eind van de maand... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Hallo!! Dat is toch te wijten aan die eigenaar van die bullmastifs of niet dan? En je hoeft soms die rekening niet direct te voldoen. Mijn dierenarts doet daar in ieder geval nooit moeilijk over. Als hij de situatie uitlegt.... dan zullen ze daar toch wel begrip voor hebben en eventueel een betalingsregeling treffen?
S@ndr@
Zeer actief

kan ook zijn dat het hondje dusdanig beschadigd is dat de eigenaar het zijn hondje niet meer aan wil doen natuurlijk :19: , dat in kombi met de kosten, en de evt nasleep van operatie, enz.
kan het me best voorstellen, snap ik weer waarom de mijn niet mogen spelen met kleintjes :roll:
roy
Zeer actief

S@ndr@ schreef:kan ook zijn dat het hondje dusdanig beschadigd is dat de eigenaar het zijn hondje niet meer aan wil doen natuurlijk :19: , dat in kombi met de kosten, en de evt nasleep van operatie, enz.
kan het me best voorstellen, snap ik weer waarom de mijn niet mogen spelen met kleintjes :roll:
Tis gewoon een rottige samenloop van omstandigheden, hier zijn nooit kwade bedoelingen in het spel geweest.
Normaal mogen deze bullen ook nooit naar kleine hondjes toe maar het is toch even mis gegaan.
Jackey is inmiddels negen en waarom meneer nou zei van het inslapen ik weet het nog niet, ik had alleen even een eerste schrik reactie, zo van nee niet inslapen desnoods betaal ik wel, maar ook ik ken de hele achtergrond niet.

yvonne
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Heeft je dierenarts een betalingsregeling??

Ik heb ooit een incident gehad, waarbij Beike gebeten werd door een X Herder.
Beike deed niks en de Herder vloog zo boven op hem.
Ze liepen wel beiden los.
Ik had eerst de DA-rekening betaald en later heb ik alsnog het geld terug gehad van de verzekering van de mensen van de X Herder.

Als die mensen van de Bullmastiffs verzekerd zijn, dan kun je het volgensmij gewoon verhalen.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Daarvoor zijn mensen verzekerd, WA verzekering. Dus de eigenaar van de bulmastiffs kan zijn verzekering aanspreken.
Probleem opgelost.

Als een kind oversteekt en iemand schrikt en rijd een groot gebouw in, dan is er ook geen opzet (juist niet, anders is er misschien juist WEL een probleem met de verzekering)
en wordt er betaald
vanuit de WA.
roy
Zeer actief

Nou heb ik vanmiddag dus gesproken met baasje van de jack en ik vertelde het verhaal van de WA, ja dat wist ze wel maar daar kunnen ze het niet op verhalen want de honden liepen alle drie los :denken:

yvonne
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

roy schreef:Nou heb ik vanmiddag dus gesproken met baasje van de jack en ik vertelde het verhaal van de WA, ja dat wist ze wel maar daar kunnen ze het niet op verhalen want de honden liepen alle drie los :denken:

yvonne
Wil niet altijd zeggen dat het niet door de verzekering gedekt wordt.

Niet geschoten is altijd mis.....
roy
Zeer actief

Niek schreef:
roy schreef:Nou heb ik vanmiddag dus gesproken met baasje van de jack en ik vertelde het verhaal van de WA, ja dat wist ze wel maar daar kunnen ze het niet op verhalen want de honden liepen alle drie los :denken:

yvonne

Ik begrijp je maar deze mensen denken daar blijkbaar toch anders over.
Jack is nu negen jaar en ze willen hem niet meer een operatie geven....

yvonne
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ze hebben toch al kosten gehad? Die kunnen ze dan toch verhalen?

Het blijft inderdaad het verhaal, komt het wel door de bulls volgens de verzekering etc zijn die wel de oorzaak etc. Een verzekering kan andere mogelijke oorzaken benoemen, moet onomstotelijk bewezen zijn...

Dus als je hond losloopt mag een andere hond maar van alles uitspoken :denken: vind ik ook een erg vreemd verhaal overigens. Zouden ze bij mij niet mee wegkomen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Niek schreef:

yvonne

Inderdaad. Nilo is ook eens gebeten door een Border Collie. Beide honden liepen los maar de eigenaar van de BC heeft netjes de rekening betaald. Neem aan dat ze dit daarna ook hebben verhaald op de verzekering.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Veel verzekeringen betalen dan niet uit. Los laten lopen is voor eigen risico, zeker als de honden loslopen in een gebied waar het eigenlijk niet mag.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”