Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bah, stomme lui met hun kommentaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

Bah, stomme lui met hun kommentaar

Ongelezen bericht door Hamilton »

vanavond voor de zoveelste keer weer kommentaar gekregen, tijdens het lopen met de honden :evil:
Terwijl Andra op het gras aan het plassen is, komen er een vader met 3 kinderen aanfietsen. Al op afstand hoor ik hem luid en duidelijk praten: zal ze de rotzooi van haar hond opruimen? nee hoor ze laat de viezigheid gewoon liggen!
:boos: :boos:
ik kon het niet laten en riep hem achterna :dat hij eerst beter uit z'n doppen moest kijken voordat hij kommentaar gaf :neenee:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Bah, stomme lui met hun kommentaar

Ongelezen bericht door Frenk »

Van domme mensen moet je je niks aantrekken. Heeft helemaal geen zin. :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Maar frustrerend is het wel af en toe. Zo loopt de buuf van verderop ook steeds te gillen dat Gollum niet tegen haar struiken mag piesen. Ik roep steeds dat ze snuffelt (aan andere hondenpies :mrgreen: ) en dat ze niet eens zo hoog kan piesen maar de buuf snapt t niet denk :denken:
Volgende keer maar even laten zien dat er niks onder hangt misschien :19:
Frenk
Zeer actief

Ach, ik heb ook zo'n spiedend wiefke hier om de hoek. Dus ik loop tegenwoordig vast preventief zwaaiend met m'n zakjes als een soort vogelverschrikker langs. Maar let op: lachend, dat dan weer wel. Ik laat me toch niet een maagzweer bezorgen door zo'n zeurende graftak :pffff:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb het ook eens gehad.
Ik heb heel aso teruggegild dat ik m'n dweil was vergeten ;)

Mijn dames zijn ook eens beschuldigd van tegen een deur aan piesen.
Die man riep heel kwaad: Die k*thonden van jou, ik bel de politie!!!
Ja, exact, heb ik later gezegd tegen de wijkagent die hij erbij had gehaald.
Dat zijn het dus.

Die agent kreeg meteen een lachstuip :smile: :smile:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sommige mensen..
Hier ook vaak hoor. Dan poepen de honden op de stoep en terwijl ik een poepzakje pak om het op te ruimen krijg ik allerlei beschuldigingen naar me toe gevlogen :denken:
Gollum
Zeer actief

Maeve schreef:Sommige mensen..
Hier ook vaak hoor. Dan poepen de honden op de stoep en terwijl ik een poepzakje pak om het op te ruimen krijg ik allerlei beschuldigingen naar me toe gevlogen :denken:
Oooh dat heb ik ook een keer gehad. Liep ik het treinstation uit en Gol moest gewoon echt poepen, en er was nergens gras te bekennen. Ze doet het nooit op de straat of stoep, dus als ze dat doet moet ze echt. Mensen begonnen gelijk al te roepen joh :N:
Ik riep zwaaiend met mijn zakje 'ik ruim het op hoor'! Maar de mensen stonden nog te gadveren terwijl ik het zakje in de bak deponeerde :19:
Ik voel me soms net een paria met een hond.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb een paar maanden geleden nogal hard gezegd dat ik helaas de soeplepel vergeten was mee te nemen toen Bente bij een boom ging zitten plassen terwijl de commentaar leverende "dames" dachten dat ik ze niet hoorde en dat Bente daar ging zitten poepen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Marjoleine schreef:......Ik heb het ook eens gehad.
Ik heb heel aso teruggegild dat ik m'n dweil was vergeten ;)

:smile: :smile:

Ik kan mij ook mateloos ergeren aan mensen die al gaan roepen voor ze echt gaan kjiken..... :evil:
Loop je met een schepje zeggen ze nog glashard:" Dat schepje zal je wel voor de show mee hebben, ik zie nooit iemand dat schepje gebruiken" .....
op zo'n moment moet ik me heel erg inhouden...... :devil:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

In het vervolg maar een emmertje water mee, als je de honden uit gaat laten. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Heel veel mensen durven het niet in je gezicht te zeggen, dus geven ze (net hard genoeg dat jij het ook hoort) commentaar tegen hun medegezel op dat moment. Normaal hou ik mij in, maar dat doe ik ook steeds minder.

Laatst ook een moeder tegen hun kind: Gatver, al die overlast van die honden. Toen riep ik ook dat ik de overlast van al die kinderen ook niet kon waarderen. En die opmerking waardeerde zij ook weer niet. :mrgreen:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ach, zolang ze het verschil tussen snuffelen en ontlasten niet weten .... :19: Of dat het een reu of een teefje is (bij heggetjes) :19:
Ik geef toe, ik erger me soms ook kapot hoor maar aan de andere kant erger ik mij ook groen en geel aan die hopen stront die ik zie liggen op plekken waarvan ik denk "waarom ruim je dat nou niet even op?". Vele hondeneigenaren houden het wel in stand dat mensen zich irriteren of opmerkingen maken.
Maar de medeburgers die vanachter de geraniums zitten te loeren of je hond wel of niet iets doet en of jij dat wel of niet opruimt groeit met de dag ............. ik ben zo'n opruimer daar waar het hinderlijk is en niemand moet mij dan ook iets komen vertellen of verwijten want anders ....... :devil: :devil:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Zo heb ik al twee keer commentaar gekregen van een man zo ergens eind 50 begin 60 dat ik mijn hond niet mag laten plassen in de stad danwel tegen bomen in de stad. Eerst eens al fietsend kreeg ik toegeroepen dat ik mijn hond niet tegen een boom mag laten plassen. Tijden daarna had meneer eerst nogal genant commentaar op zijn vrouw die bij de kapper zat en gaf aan dat zijn auto voor de stadstoegang stond. Toen hij Sacha zag plassen tegen een boom was het commentaar dat het slecht is voor de bomen. Waarop ik zei dat zijn auto slecht voor de bomen was. Boom verder plast Sas weer. "Nou doet hij het weer!". Tjah...
Groetjes Lisa
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Achja, je maakt de meest rare dingen mee als je een hond uitlaat. Laatst kreeg ik een beledigde vrouw op mijn dak omdat ik mijn hond niet bij een boom liet poepen, maar midden op een veldje. Hoe moest dat dan met kinderen die er wilden spelen. Mijn uitleg dat het een hondenuitlaatveldje is (heb er zelfs op de bebording gewezen) mocht niet baten. Soms heb je van die mensen, waar je beter geen energie in kunt steken.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb er al gehad die blijven staan kijken of ik het wel opruim. :wink:

Laatst had ik een dame die riep : waarom ik mijn hond voor haar oprit,
het was notabene een stuk grond van de gemeente nog een aantal meters ervan, liet kakken.
Ik ruim het toch op riep ik nog, maar ja, sommige mensen hé.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet weet te waarderen als iemand de hond voor bij mij op de stoep laat poepen, ook al ruimt ie het op. De kinderen gebruiken de stoep bij mij altijd om te krijten en dan gaan ze toch nog even door die gore poepresten heen.
Mijn eigen honden mogen helemaal niks (dus ook niet snuffelen) tot we bij een uitlaatveldje (of in het bos natuurlijk) zijn. Maar dan moet er natuurlijk wel zo'n gelegenheid in de buurt zijn.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Plas kun je moeilijk opruimen, toch?? :19: :mrgreen:

Laatst poepte Beike op een veldje bij bejaardenflatjes.
Ik was nog niet eens klaar met het poepzakje pakken en er fietst een vrouw met 2 kinderen voorbij en die zegt tegen haar kinderen:

Kijk, vies hondje hé??
Moet baasje maar snel opruimen :roll:

:19:
Ach ja... ik heb maar niks gezegd ( hoewel ik daar wel de neiging toe had).
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

marian* schreef:Ik heb een paar maanden geleden nogal hard gezegd dat ik helaas de soeplepel vergeten was mee te nemen toen Bente bij een boom ging zitten plassen terwijl de commentaar leverende "dames" dachten dat ik ze niet hoorde en dat Bente daar ging zitten poepen :mrgreen:
Nee, het is juist de bedoeling dat je het wél hoort. Net hard genoeg om te horen maar te schijterig om het in je gezicht te zeggen :roll:

Heb ik persoonlijk echt een bloedhekel aan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gollum
Zeer actief

*Linda* schreef:
marian* schreef:Ik heb een paar maanden geleden nogal hard gezegd dat ik helaas de soeplepel vergeten was mee te nemen toen Bente bij een boom ging zitten plassen terwijl de commentaar leverende "dames" dachten dat ik ze niet hoorde en dat Bente daar ging zitten poepen :mrgreen:
Nee, het is juist de bedoeling dat je het wél hoort. Net hard genoeg om te horen maar te schijterig om het in je gezicht te zeggen :roll:

Heb ik persoonlijk echt een bloedhekel aan.
Vreselijk vind ik dat, spreek me dan gewoon recht in mn gezicht aan :roll:
Ik moest me ook echt inhouden dat 3 turkse dames in de trein zowat gingen gillen toen ik in de 4 zits naast hun plaats nam met Gol. De gadvers waren niet van de lucht, en ze vroegen aan elkaar of die vieze honden wel in de trein mogen.

Ik had bijna iets heul lelijks gezegd :pffff:
(ik dacht haal zelf die vieze zuignap van die stoel, m'n hond moet er nog op zitten :mrgreen: maar daar maak je geen vrienden mee he :smile: )
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik heb echt een schurfthekel aan mensen die altijd maar commentaar moeten hebben, en het dan net hard genoeg zeggen dat je het moet horen maar het niet recht in mijn gezicht durven te zeggen :evil: Mijn bloed gaat altijd koken en ik moet dan echt oppassen dat ik geen lelijke dingen zeg :mrgreen:

Ik vind het overigens wel jammer dat onze medemens steeds intoleranter wordt tegenover honden. Alhoewel het niet alleen gebeurt als ik de honden bij me heb. Laatst moest ik mijn vriend van de trein ophalen, helaas was ik niet de enige dus net als een paar andere auto's stond mijn auto aan de kant van de weg ipv op de parkeerplaats. Komt er zo'n zeikerd voorbij fietsen die zag dat mijn raampje een stukje open stond zegt hij net hard genoeg 'lekker geparkeerd'. Ik kan daar dus echt niet tegen :evil: waar bemoeit die gast zich mee :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

freskin schreef:aan mensen die al gaan roepen voor ze echt gaan kjiken..... :evil:
Loop je met een schepje zeggen ze nog glashard:" Dat schepje zal je wel voor de show mee hebben, ik zie nooit iemand dat schepje gebruiken" .....
op zo'n moment moet ik me heel erg inhouden...... :devil:
Zeggen: "kijk, nu gebruik ik het!" En ze dan de stront om de oren slingeren! :mrgreen:

Het zijn vooral ouders die zo reageren valt me op. Want uiteraard heb ik zelf ook wel eens commentaar gehad als ik mijn hond uit liet (was uiteraard toen ik nog in Eindhoven woonde). Ze begon over poepen in andersmans tuin. MAar het was in het openbaar in het plantsoen. Ik zei "klaag nou maar niet, want jouw baby is net zo goed belastend met die poepluiers". Iedereen weet immers wat voor belasting die vormen voor het milieu.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Vaak voel je de mensen kijken als je hond ergens poept. Ze zeggen niks, maar je weet dat ze blijven kijken of je het wel allemaal opruimd.
Maar ik heb ook weleens meegemaakt dat ik een complimentje kreeg. Joris had toen in het centrum van Maastricht gepoept en ik ruimde het op. Toen kwam er een man langs die vond dat ik goed bezig was, want dat deden tegenwoordig niet veel mensen meer zei hij. Zo kan het dus ook :wink:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

veertje schreef:Vaak voel je de mensen kijken als je hond ergens poept. Ze zeggen niks, maar je weet dat ze blijven kijken of je het wel allemaal opruimd.
Maar ik heb ook weleens meegemaakt dat ik een complimentje kreeg. Joris had toen in het centrum van Maastricht gepoept en ik ruimde het op. Toen kwam er een man langs die vond dat ik goed bezig was, want dat deden tegenwoordig niet veel mensen meer zei hij. Zo kan het dus ook :wink:
Dat overkwam mij vorige week ook toen rico bij een boom in de straat poepte. Ik nam het keurig mee en kreeg ook indirect een complimentje van 2 dames die lekker in het zonnetje zaten.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

pfff je hebt van die mensen.......

ik ben eens een meneer tegen gekomen die beweerde dat hij de drol, die door mijn hond netjes in de struikjes werd gedeponeerd, herkende en dat hij zeker wist dat het mijn hond was die eens bij hem in de tuin had gescheten. hij viel hierover niet op andere gedachten te brengen, malle vent
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Herkenbaar allemaal, heeeeeeerlijk :smile:
Frenk
Zeer actief

Elmar schreef:
veertje schreef:Vaak voel je de mensen kijken als je hond ergens poept. Ze zeggen niks, maar je weet dat ze blijven kijken of je het wel allemaal opruimd.
Dat overkwam mij vorige week ook toen rico bij een boom in de straat poepte. Ik nam het keurig mee en kreeg ook indirect een complimentje van 2 dames die lekker in het zonnetje zaten.
Is mij ook al meerdere malen gebeurd :ok:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb trouwens 1x gehad dat Nanni door medicijnen aan de diaree ging. Ze poepte waar vele ganzen leven en schijten en kwam er een man op de fiets voorbij. Die zei dat ik het op moest ruimen. Ik uitgelegd dat ze door medicijnen aan de diaree gaat etxc, antwoorde hij dat ik het toch op moest ruimen :19: Tja moet ik eerst die "drol" tussen de ganzenpoep zoeken :19:
Owja nog leuk verhaal bij mijn vorige werk. Waren buurtbewoners die klaagde over de hondenstront. Eerlijk waar, wij ruimde het dus echt op, ook drollen die niet bij ons behoorde. Zo was er een man die altijd op ons terrein op het gras zijn auto moest parkeren. nee 2 m verderop was het steen en parkeerplaats, maar dan moet je 2 m meer lopen he.
Kwam hij paar keer boos dat hjij weer in de hondenstront stond. Leek ons stug want wij hadden daar geen honden uitgelaten.
Na een tijdje kwam hij boos naar binnen met zijn hand vol met stront (ik was er helaas niet bij weet dus niet of het blote hand was :smile: ) en meneer was weer boos want er lag WEER hondenpoep.
"euhhh meneer, dat is ganzenpoep wat u in uw handen heeft" :smile: :smile: Was het al die tijd gewoon ganzenstront geweest :mrgreen:
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

O.K. dan zit de poep in een zak en dan. Toch zo snel mogelijk in een vuilnisbak lijkt me.
Die bakken staan meestal naast bankjes, waar dan weer mensen op zitten.... Als het warm is is dat ook niet zo prettig....

Voor twee honden betaal je bijna € 300,= per jaar hier en je krijgt er weinig voor terug, overal opruimplicht en geen poepveldje....
Gelukkig wel een losloopgebied op loopafstand...

Waarom dan geen speciale poep bakken zoals in veel ander landen......

Waar ik vroeger woonde was ook altijd iemand die erg op honden lette, het liefste zou hij ze allemaal vergassen.....
Hij vond het wel prettig toen ik een keer uit, naar bleek zijn auto een inbreker haalde........
Ja het was toch wel fijn voor de veiligheid in de buurt dat er 's avonds nog honden bezitters lopen.....
De politie denk er het zelfde over en vraagt hulp om een oogje in het zeil te houden en dan overdag mij zeker in de gaten houden als mijn hond een keer los loopt....... :roll:
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet echt ken. Ruim het netjes op, of ze moeten in de struiken kruipen. Ik krijg alleen complimentjes omdat ik het opruim en omdat ik de honden nergens tegen auto's of tuinafscheidingen laat plassen. Hier lopen ze langs de huizen netjes te volgen, pas bij de uitlaatstrook mogen ze plassen.
Luca loopt vaak los maar luisterd prima, hoor daar ook eigenlijk nooit iets negatiefs over.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik krijg nooit negatieve dingetjes. waar ik het nodig vind ruim ik het op en zo niet dan hoor ik ook niks
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”