Wij hebben 2 shih-tzu's, Mitch, reu, 4 jaar en Luca reu 3 jaar.
Beiden zijn gecastreerd.
Mitch is als pup 3x gebeten door grote honden, en heeft bij de trimster een schaar in zijn oog gehad, veel nare ervaringen dus.( dierenarts vervelende onderzoeken etc)
Resultaat ( heel veel training, heel veel aandacht besteed aan dit probleem, maar helaas valt hij altijd uit naar andere honden en met name naar grote honden)
Dus Mitch is "beschadigd" zeg maar.
Luca copieert Mitch in dit gedrag, dus beiden moeten aangelijnd wanneer er andere honden lopen.
Luca is eigenlijk eerder angstig dan boos.
Loslopen op het strand en in bossen gaat perfect, behalve als een andere hond teveel aan mitch snuft, dan waarschuwt hij.
Nu hebben we 4 tot 5 dagen per week de pup van onze dochter in huis, een "gedeelde" hond dus.
Het is een bastaard pup, ouders beiden bastaard, met herder in de achtergrond.
De ouders bewaakten een huis met bouwterrein.
Nu heb ik veel vragen over " hoe doe ik het goed"
En jullie hebben zoveel ervaring, ik hoop dat ik hier mijn vragen kan stellen.
Luca en Mitch zijn op dit moment niet bijzonder geinteresseerd in de pup ( hij heet Dribbel). Het is een hele wilde pup, hij stuitert door het huis, is heel vriendelijk en heel emotioneel.
Mijn eerste vraag is:
De pup blijft naar mitch en luca toegaan en ze uitdagen/staart happen/keffen ed.
Mitch valt uit naar hem, stoot zijn tanden af en gromt, luca blaft en gromt het meest, valt niet zo direct uit. Luca is eerder wat angstig.
Ik laat ze het zelf uitvechten zeg maar, blijf wel opletten en altijd in de buurt.
Laat ze niet alleen met elkaar, maar bench de pup in een aparte ruimte omdat hij in zijn eigen huis ook alleen is in huis in de bench als mijn dochter even weg moet of zo.
Wat kunnen jullie mij voor tips/ervaringen/advies geven?
En mag ik met meer vragen komen?
Alvast hardstikke bedant