Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mika snapt het endelijk......... een beetje dan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Mika snapt het endelijk......... een beetje dan

Ongelezen bericht door flamme »

Mika snapt eindelijk waar hij voor is gefokt. Namelijk om watervogels te vangen en naar de baas te brengen.

Nou ja........ snappen :mrgreen:
Vandaag lopen we hier ons vanallesrondje, dat wil zeggen zowel water, als bos als graven :wink:
verderop zit een groep ganzen en wat nooit eerder gebeurde gebeurd nu dus wel. Mika rent op de ganzen af. Ineens had hij een gehooraandoening denk ik want terugkomen deed 'ie niet. Maar in plaats dat die beesten wegvliegen blijven ze een beetje stom zitten wachten tot Mika erbij was.
Denk dat ze net een groot deel van de trek hadden gehad ofzo. De meesten streken ergens anders neer maar enkele bleven dus zitten.
Mika wist op het laatst niet meer zo goed wat 'ie mee moest geloof ik en ploft zo boven op een gans neer :N:
Tja, de anderen vlogen toen wel weg gelukkig en Mika stond op en kwam met gans en al naar me toe gehuppeld. Hij was erg blij met zichzelf. Ik niet dus. Maar gezegt dat hij de gans los moest laten wat hij meteen netjes deed. De gans was intussen weer bijgekomen en maakte behoorlijk wat spektakel :N:
Snel mijn jas over de gans gegooid en geprobeerd het beest een beetje te onderzoeken. Daarna Mika aangelijnt en weggerent want ik vind ganzen eng van dichtbij als ze zo'n rare geluiden maken. zo'n 30 meter verder omgedraaid en zo nog kunnen zien dat de gans wegvloog. Ik geloof echt dat hij nog beledigd onze kant opkeek....

Maar goed, om Mika echt te leren wat de bedoeling is moeten we denk ik toch op jachthondentraining :mrgreen:
Sjonge, wel bizar wat je zo mee kunt maken zeg.....
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Wat een verhaal, maar gelukkig mankeerde de gans niks en viel hij ook niet aan toen hij eenmaal bevrijd was :wink:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

goed verhaaltje, wat voor ras is mika?

keurig dat ie het kwam brengen hoor en ook erg netjes dat ie meteen op commando losliet.

succes in ieder geval.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het wel knap van Mika eigenlijk.
Alles wat niet op tijd wegvliegt is voor de baas :ok: :wink:

Een Flatje is ook net weer even wat pittiger.
Jachttraining zou ze misschien wel heel leuk vinden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ja dat denk ik eigenlijk ook wel, dat Mika dat leuk vindt.

Mika was echter met de enkele jachttrainingen die ik heb gehad de enige die als een idioot richting apport rende (met vooruit sturen), en ook straal langs denderde en na 50 meter achter het apport tot stilstaan kwam. Daar draaide hij om en keek ons aan met een zeer vragende blik van : wat ging ik ook al weer doen :mrgreen:
Ik vond het wel grappig maar de trainer zei dat alle flatjes zo hyper konden zijn dat ze het commando vergaten :wink:

Tja, Mika vind behendigheid en frisbee ook leuk, denk dat ik het toch maar daarbij hou...
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

wat onwijs knap dat hij de gans meteen losliet!! Menig hond zou hem doodschudden denk ik! Dus eigenlijk heb je een keiknappe hond!! haha

Ik zou keihard gillend zijn weggelopen denk ik, voor zo'n gans. Ik vind ze eng als ze gaan staan blazen! Zouden honden dat niet eng vinden? :smile:
RIP Cena :roos:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”