Nou ja........ snappen
Vandaag lopen we hier ons vanallesrondje, dat wil zeggen zowel water, als bos als graven
verderop zit een groep ganzen en wat nooit eerder gebeurde gebeurd nu dus wel. Mika rent op de ganzen af. Ineens had hij een gehooraandoening denk ik want terugkomen deed 'ie niet. Maar in plaats dat die beesten wegvliegen blijven ze een beetje stom zitten wachten tot Mika erbij was.
Denk dat ze net een groot deel van de trek hadden gehad ofzo. De meesten streken ergens anders neer maar enkele bleven dus zitten.
Mika wist op het laatst niet meer zo goed wat 'ie mee moest geloof ik en ploft zo boven op een gans neer :N:
Tja, de anderen vlogen toen wel weg gelukkig en Mika stond op en kwam met gans en al naar me toe gehuppeld. Hij was erg blij met zichzelf. Ik niet dus. Maar gezegt dat hij de gans los moest laten wat hij meteen netjes deed. De gans was intussen weer bijgekomen en maakte behoorlijk wat spektakel :N:
Snel mijn jas over de gans gegooid en geprobeerd het beest een beetje te onderzoeken. Daarna Mika aangelijnt en weggerent want ik vind ganzen eng van dichtbij als ze zo'n rare geluiden maken. zo'n 30 meter verder omgedraaid en zo nog kunnen zien dat de gans wegvloog. Ik geloof echt dat hij nog beledigd onze kant opkeek....
Maar goed, om Mika echt te leren wat de bedoeling is moeten we denk ik toch op jachthondentraining
Sjonge, wel bizar wat je zo mee kunt maken zeg.....