Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onze newf eet alles!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

NewfieLove
geregistreerd lid

onze newf eet alles!

Ongelezen bericht door NewfieLove »

hoe zit dat nu toch,

onze beer (pupie 15-16 weken) eet z'n eigen stront (gezellig is anders)

en onze beer is dol op aarde enzo bv bij bloempotten,onder dennebomen....

nog een vb, we hadden hem eens een houten stok gegeven, nu at die die werkelijk op...zag je ook wat hout van in ze stoelgang..

een lekkernij blijkbaar :denken:

hoe zit dat?

en liever wat kan ik doen tegen het stront eten, want dat vind ik toch wel minder..

dankje op voorhand

love
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

hoe kan je hond nu een hele stok opeten, zonder dat je ingrijpt? :19:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Dat vraag ik me ook af,levensgevaarlijk zo een stok.(splinters) :19:
Mijn pup vrat toen hij nog op brokken zat,ook zijn eigen stront. Nu eet hij kvv en vers en doet hij het niet meer. :19:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Dat gaat sneller dan je denkt. Ik spreek uit ervaring, zo kijkje en denk je nog, hé een stok. Voor je er bent is de hele stok verdwenen. :N:

Maar goed, dus alles goed van de pup weghouden hoe moeilijk dat ook is.
Afbeelding
NewfieLove
geregistreerd lid

ik bedoel niet dat hij de gehele stok op eet,

maar dat hij van de stok eet of van de stok op eet.. mss hadk me een beetje slecht uitgedrukt

oké dat kunne we eens overwegen dat bot met dat vlees, aangezien we vegi zijn :smile:
bedankt inge

maar waar ligt de oorzaak van dit alles aangezien niet iedere hond dit doet...?

en in betrekking met de stoelgang, kan dat genetish bepaald zijn?

groetjes en bedankt
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Geef hem eens een tijdje een echte eierkoek (van de bakker dus). Dit doe je een week en daarna iedere dag een stukje. Heel raar, maar het werkt echt! Wij deden dit ook bij onze honden en sinds die tijd is het echt helemaal veranderd!
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Mijn hond eet alles. Van droge spaghetti tot mensenpoep wat ze in de bosjes vind. ik heb het geaccepteerd en probeer het zoveel mogelijk te voorkomen :19: Ze is nu 6 en doet het al van pup af aan. Als pup heeft ze weleens glas gegeten :N: De hond van mijn zus heeft weleens het vet uit de frituurpan opgegeten die zo stond dat hij erbij kon. Je leert van dat soort dingen denk ik dan maar. Overigens krijgen we het er bij onze hond niet uit, ze is ontzettend gefixeerd op alles wat eetbaar is.
Laatst gewijzigd door astrid op 29 sep 2008 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eten van eigen stront kan bijvoorbeeld komen omdat hij zijn moeder na doet
Of omdat er onvoldoende werd schoongemaakt in het nest.
Of omdat er nog voedingsstoffen in zitten (niet geheel verteerd)
Of omdat hij op zijn donder heeft gekregen omdat hij binnen poepte.
Of omdat hij het gewoon lekker vindt.
Of....................... (vul maar in :wink: )

Aangelijnd uitlaten en de stront opruimen zodat hij het niet kan opeten.

Eierkoek kan helpen Ananas uit blik (op eigen sap) schijnt ook te helpen.
Maakt de smaak en geur van de poep anders.
Geen idee of dat waar is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Binkie2
Actief

Nou ik weet uit ervaring dat het echt werkt! Is echt heel gek, maar de alleseter (bijnaam: kliko) van mijn ouders heeft nooit meer poep gegeten maar ook geen stokken, tafelpoten, schoenen of andere dingen. Ken er inmiddels nog veel meer succesverhalen van!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

NewfieLove schreef:oké dat kunne we eens overwegen dat bot met dat vlees, aangezien we vegi zijn :smile:
Als jullie vegetarisch zijn hoeft jullie hond dat toch zeker niet te zijn? Wat zit er in de normale brokken denk je, alleen groente en fruit :wink:? Een hond heeft gewoon vlees nodig, het is niet voor niets een carnivoor.

Succes met het poep-eten (en vooral het afleren daarvan :mrgreen:) :wink:!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Een newf (en eigenlijk iedere ander hondenras ook) kan een ware stofzuiger zijn met eten.

Maar onthou wel dat een hond een vleeseter is. Dat jullie vegetariër zijn, wil nog niet zeggen dat je de hond vlees moet onthouden. Dat zou echt slecht zijn voor de gezondheid van de hond. In tegenstelling tot de mens (omnivoor) is alles in de hond gebouwd op het eten van vlees. Dat begint al met het gebit, maar het geldt dus voor het hele spijsverteringskanaal. Brokken zit vaak vleesvervanging of een minieme hoeveelheid vlees in, maar een hond eet het liefste vlees. Je kunt hem wel botten geven, maar begin dan wel met lichtverteerbare botten, zoals kippenbotten. Niet gekookt of gebakken uiteraard (anders kunnen de botten versplinteren in de maag en darmen en dan heeft je hond een heel groot probleem), gewoon rauw.

Mijn newf eet ook hout als ik bijvoorbeeld een stok gooi om te apporteren. Dus ik gooi geen stokken meer en zorg ervoor dat hij ze ook niet kan pakken. Verder is ons huis hondenproof, dus hij kan daar ook niet lopen schooien.

Verder kun je bij de fokker van je newf informeren of je hond dat door de poep rollen ook al deed. Maar hoe dan ook, dit moet je zelf afleren. Een cursus kan hierbij goed helpen, dus dat raad ik ook wel aan om met je newf te gaan doen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Binkie2 schreef:Nou ik weet uit ervaring dat het echt werkt! Is echt heel gek, maar de alleseter (bijnaam: kliko) van mijn ouders heeft nooit meer poep gegeten maar ook geen stokken, tafelpoten, schoenen of andere dingen. Ken er inmiddels nog veel meer succesverhalen van!
Met de uitleg van Nettie erbij zie ik er nog wel een mogelijke logica in waarom ze dan de eigen ontlasting niet meer eten (omdat die dan qua geur en smaak veranderd), maar dat een eierkoek ervoor zorgt dat de hond opeens helemaal niks meer wil slopen lijkt me toch eigenlijk vrij onmogelijk.
Het enige wat ik me daarbij een beetje voor kan stellen is dat de hond gewoon echt serieuse honger had die door extra eten gestild is. Alleen hoeft dat dan geen eierkoek te zijn.
Afbeelding
Muk

Wat geef je je hond nu te eten en hoeveel weegt die nu?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge O schreef:ik zou hem iig wat vaker een echt rauw bot (met vlees aan) geven, zodat hij zijn knaagaktiviteiten op iets onschuldigers kan botvieren.
Nou ik weet nog van Tuana dat zij er niets van snapte. Noah is een echte vreetzak/knager en vreet alles wat op der pad ligt op :19: Gister kregen ze parelhoentjes. Volgens mij is Noah een geboren barfer, ze vrat dat binnen paar minuten op :eek: :mrgreen: nog eerder als Nanni en die vond ik al ervaren erin
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Binkie2 schreef:Geef hem eens een tijdje een echte eierkoek (van de bakker dus). Dit doe je een week en daarna iedere dag een stukje. Heel raar, maar het werkt echt! Wij deden dit ook bij onze honden en sinds die tijd is het echt helemaal veranderd!
Nanni deed het in het begin (net nest pups gehad) maar het werkte geen voor geen drol ( :mrgreen: )
Binkie2
Actief

Verschillende ervaringen dus met de eierkoeken. Nou ja het is het proberen in ieder geval waard, misschien helpt het bij sommige honden wel en andere niet. Heb er al zo veel mensen over gehoord dat het echt hielp.

Heb ook geen idee hoe het werkt hoor, maar ik heb zelf gezien dat het poep eten (en bij kliko dus ook het knagen aan dingen) meteen over was. Die hond had ook echt geen honger, die had niks te klagen qua eten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Binkie2 schreef:Verschillende ervaringen dus met de eierkoeken. Nou ja het is het proberen in ieder geval waard, misschien helpt het bij sommige honden wel en andere niet. Heb er al zo veel mensen over gehoord dat het echt hielp.

Heb ook geen idee hoe het werkt hoor, maar ik heb zelf gezien dat het poep eten (en bij kliko dus ook het knagen aan dingen) meteen over was. Die hond had ook echt geen honger, die had niks te klagen qua eten.
dr zit iets in die eirekoeken dat de geur van de ontlasting verandert en hetzelfde geldt voor ananas uit blik. Soms helpt het, soms helpt het niet net als je hond van de brokken overzetten op KVV.

Ik had 4 honden, 2 poepeters en 2 die het niet deden en wat ik ook geprobeerd heb ze bleven het doen.
Volgens mij vielen ze in de categorie 'we vinden het gewoon lekker'

Het knagen aan dingen was niet aan de poepeters verbonden bij mijn honden.
De enige die als een gek aarde, kiezelstenen, cement en weet ik wat heeft gegeten als pup was Jan, die dus geen poep eet :?
Ik heb toen via een homeopatische DA korrels gekregen voor hem en die hebben heel goed geholpen. Sinds die tijd heeft hij het nooit meer gedaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik wil je een beetje moed in praten wat betreft het poep eten, mijn pup deed het ook heel erg, ik zag hem dit al zijn hele leven doen, maar is er toch overheen gegroeid vanaf een half jaar of zo.

Ik heb ook de eierkoeken, ananas, karnemelk geprobeerd; vond ie best lekker maar was het niet echt. Uit pure wanhoop heb ik wel eens een eigen drol van hem met zout/peper ''versiert'' maar vond ie ook best lekker :denken:

Wat wel heeft geholpen is voorkomen en nog eens voorkomen. Hij deed het ook in de nacht dus (met pijn in mijn hart) toch maar een paar weken voor de nacht in de bench totdat ie nachts zindelijk was, aangelijnd uitlaten en opletten en nog eens opletten als ie los liep. het eten van stront (ook paardepoep was geliefd) sterk verbieden zodat het in ieder geval niet meer deed als ik er bij was.

Met het steeds zindelijker worden, niet meer op eigen erf zijn behoefte doen en toch wel duidelijk verbieden en/of gelijk afleiden en opruimen, is het gedrag nu helemaal uitgedoofd. Succes.
Muk

spijkerhond schreef:Ik wil je een beetje moed in praten wat betreft het poep eten, mijn pup deed het ook heel erg, ik zag hem dit al zijn hele leven doen, maar is er toch overheen gegroeid vanaf een half jaar of zo.

Ik heb ook de eierkoeken, ananas, karnemelk geprobeerd; vond ie best lekker maar was het niet echt. Uit pure wanhoop heb ik wel eens een eigen drol van hem met zout/peper ''versiert'' maar vond ie ook best lekker :denken:

Wat wel heeft geholpen is voorkomen en nog eens voorkomen. Hij deed het ook in de nacht dus (met pijn in mijn hart) toch maar een paar weken voor de nacht in de bench totdat ie nachts zindelijk was, aangelijnd uitlaten en opletten en nog eens opletten als ie los liep. het eten van stront (ook paardepoep was geliefd) sterk verbieden zodat het in ieder geval niet meer deed als ik er bij was.

Met het steeds zindelijker worden, niet meer op eigen erf zijn behoefte doen en toch wel duidelijk verbieden en/of gelijk afleiden en opruimen, is het gedrag nu helemaal uitgedoofd. Succes.
Daar zou ik wel eens een foto van hebben willen zien. :smile:
Maar je wordt inderdaad creatief en probeert zoveel mogelijk uit om dit af te leren. En voorkomen is denk ik inderdaad een van de beste oplossingen.
NewfieLove
geregistreerd lid

nu geven wij hem purina brokken,

hij zit op een 16 kg, lijkt me perfect toch..?(gelyk de weken)

het vlees komt in orde mensen, geen probleem!

dankje aan ALLEN, als er nog dingen zijn, we horen het graag!

dankje

(hoe ziet jouw voedsellijn eruit bij je volwassen newf muk? en met de lessen moeten we nog starten.)

@ spijkerhond :smile: is er weer hoop hé :wink:

onze is een reu trouwens

en als je je afvraagt hoe het mogelijk is dat je een hond van een stok laat eten , muk legt het mooi uit aub...

groeten
Laatst gewijzigd door NewfieLove op 30 sep 2008 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

eefje_ates schreef:Dat vraag ik me ook af,levensgevaarlijk zo een stok.(splinters) :19:
Mijn pup vrat toen hij nog op brokken zat,ook zijn eigen stront. Nu eet hij kvv en vers en doet hij het niet meer. :19:
de mijne vreet haar stront altijd, of ze nu brok, kvv of barf krijgt :mrgreen: is gewoon lekker vrouwtje! :mann:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

eefje_ates schreef: Mijn pup vrat toen hij nog op brokken zat,ook zijn eigen stront. Nu eet hij kvv en vers en doet hij het niet meer. :19:
ik heb er hier 1 die juist alleen de stront eet van degene die op kvv staan :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
NewfieLove
geregistreerd lid

s

DIT LIJKT ME WEL WAT! NET FF VAN I-NET GEPLUKT

Een probleem waarmee niet alleen windhondeneigenaars te maken hebben, maar wat eigenaars van alle mogelijke rassen tot de wanhoop kan drijven, is dat hun hond ontlasting opeet.

Er zijn twee vormen van ontlasting-eters: honden die hun eigen ontlasting (of van roedelgenoten) verorberen en de honden die een voorkeur hebben voor de ontlasting van andere dieren (katten, paarden, koeien, ganzen,…).

Om eerlijk te zijn, niemand is er echt 100% aan uit waarom honden ontlasting eten. Er zijn verschillende redenen, maar echte remedies zijn er helaas niet.

Laten we eerst eens kijken naar de laatste groep: de honden die ontlasting van andere dieren opeten. Vaak doen deze honden dit omdat ze de ontlasting van de andere dieren als een delicatesse beschouwen. Een zeer wansmakelijke gedachte, maar toch is het zo. Een hond zal bijvoorbeeld niet weg te slaan zijn van de kattenbak, zeker wanneer de kat natte voeding (blikvoer) krijgt. Heel wat geurstoffen van de voeding blijven in de ontlasting van de kat achter, wat de hond doet denken aan een smakelijke extra maaltijd, zeker als uw hond al enorm op voedsel gericht is. De enige remedie hier is voorkomen! Zorg dat uw hond niet aan de kattenbak kan en probeer je kat in de tuin een vaste plaats te geven om zijn behoefte te doen, die ook voor de hond niet bereikbaar is.

Paardenontlasting en koeienvlaaien zijn ook erg in trek. Ook deze restanten hebben een "aantrekkelijke" geur en bevatten nog verschillende voedingsstoffen, zeker van dieren die bijgevoederd worden. Hier geldt eveneens: voorkomen!

Dan is er nog de groep honden die hun eigen ontlasting opruimt, of die van de soortgenoten voor u al verwijdert. Hier zijn er verschillende redenen aan te geven, maar geen heeft 100% zekerheid dat dit voor uw hond geldt.

Erfelijkheid: er blijkt een vorm van erfelijkheid in dit gedrag aanwezig te zijn. Vaak komt coprofagie dan voor bij pups tussen de 4 en de 10 maand oud, wat gelukkig meestal op de leeftijd van 1,5 jaar weer verdwijnt. Er is nog geen verband aangetoond tussen coprofagie en het feit dat de honden op deze leeftijd dan net in hun belangrijkste groeifase zitten, maar men neemt aan dat dit er wel iets mee te maken kan hebben.

Verveling en aandacht vragen: sommige honden doen het gewoon uit verveling of omdat ze weten dat ze door dit gedrag aandacht krijgen van hun baasjes. Het lokt bij heel wat eigenaars kreten van walging uit en ze lopen onmiddellijk naar de hond toe om hem te verhinderen verder te eten. Bij honden die zich vervelen, is dit dus een uitgelezen kans om wat extra aandacht te krijgen. Training, afwisseling en spelletjes met de hond (de hond dus aandacht geven voor zijn positief gedrag) kan dit gedrag ombuigen, zolang het nog geen gewoonte is geworden.

Overdreven zindelijkheid: bij honden die lange tijd in een kleine ruimte verbleven (en dit is voor een aantal van de windhonden uit Spanje zeker het geval) komt ook coprofagie voor. Honden zijn van nature zindelijk en zullen hun eigen slaapplaats in de regel niet bevuilen. Wanneer ze echter niet anders kunnen, zien ze zich genoodzaakt hun ontlasting meteen weer op te ruimen, zodat de nest toch zuiver blijft. Helaas wordt dit gedrag heel snel een gewoonte en zal de hond dit ook blijven doen wanneer hij een groot stuk tuin tot zijn beschikking heeft.
Dit gedrag merkt men ook bij honden die in een veel te grote roedel op een te klein terrein leven. Bepaalde honden spelen dan "opruimer" en houden op die manier het te kleine terrein in de mate van het mogelijke "netjes". Is dit af te leren? Zeer, zeer moeilijk. Houdt de omgeving van je hond zo zuiver mogelijk en probeer te vermijden dat je hond eerder dan jij de ontlasting opruimt. Onmiddellijk opruimen is dus hier de boodschap!

Gezondheidsproblemen: bepaalde honden (met een pancreas, lever- of galblaasafwijking) kunnen hoogwaardige (lees: eiwitrijke) voeding niet goed meer verteren. De eiwitten worden niet in het lichaam opgenomen en worden uit het lichaam verwijderd. De ontlasting bevat dus nog erg veel "bruikbare" eiwitten, die de hond eigenlijk nodig heeft en de hond zal zijn eigen ontlasting opnieuw tot zich nemen. Een aangepast dieet kan aan dit probleem verhelpen.
Gezien dit laatste puntje is het zeker aan te raden contact op te nemen met je dierenarts als je een hond hebt die ontlasting eet, zeker wanneer het gaat over het eten van de eigen ontlasting. Pas nadat je zeker bent, dat je hond helemaal gezond is, kan je nagaan bij één van de andere redenen waarom je hond dit doet.

Maar over de hele lijn geldt maar één belangrijke regel: voorkomen is beter dan genezen!!
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

massam schreef:
eefje_ates schreef:Dat vraag ik me ook af,levensgevaarlijk zo een stok.(splinters) :19:
de mijne vreet haar stront altijd, of ze nu brok, kvv of barf krijgt :mrgreen: is gewoon lekker vrouwtje! :mann:
:smile: Het kan er ook aan liggen dat hij nu minder poept en sowieso niet veel meer heeft om op te eten. :smile:
Afbeelding
Muk

Mijn newf is wel volwassen, maar niet echt actief, dus aan mijn voedingsschema heb je niet zoveel. Zelf geef ik kvv (Carnibest) en rauw vlees. Hij krijgt 1 kilo eten per dag.

Je zou je ook kunnen aanmelden op het newfoundlander forum op internet, daar kunnen ze je heel gerichte voedingsadviezen geven die op een newf zijn gericht. Ik kan dat niet, want ik heb nog nooit een pup gehad. Alle dieren hier in huis zijn volwassen herplaatsers en Jaymz dus ook. Van puppies weet ik te weinig.

Ik zou wel zo snel mogelijk op cursus gaan, dan leer je heel veel en je krijgt daar ook gericht advies. En je kunt natuurlijk ook gaan waterwerken met je hond. Een newfoundlander is gemaakt om veel te zwemmen en veel werk in het water te verrichten, dus je doet je hond er eengroot plezier mee. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in diverse regio's in Nederland wordt gewaterwerkt. Is erg leuk!
Hier op mijn website staan wat foto's van waterwerk, ook van een pup die voor het eerst zwemles krijgt.

Mijn hond eet soms ook ontlasting (vogelpoep, konijnenkeutels en kattenstront gatverdergadver :N: ), maar dat probeer ik te voorkomen. En dat lukt gelukkig ook goed. Maar ik maak mij geen illusies dat ik het helemaal 100% kan afleren.
NewfieLove
geregistreerd lid

wouw ik al eens doen maar toen bleek dat ze geen hotmail ed adressen aan nemen en vond het maar wat raars.. :denken:

super hé dat waterwerk, zijn we zeker en vast van plan!
we zijn al eens naar zee geweest, supeer!ze dragen gelijk een pak als ze er uit komen :smile:
we zijn van Belgie afkomstig hé, van Gent (moeder woont in blankenberge is aan zee dus perfect;)

allesinds ik zal de eierkoek eens proberen als het blijft doorgaan het is tenslotte zijn eigen stront die hij eet dus er zit iets in...

mooie foto's

groetjes
Muk

NewfieLove schreef:wouw ik al eens doen maar toen bleek dat ze geen hotmail ed adressen aan nemen en vond het maar wat raars.. :denken:

super hé dat waterwerk, zijn we zeker en vast van plan!
we zijn al eens naar zee geweest, supeer!ze dragen gelijk een pak als ze er uit komen :smile:
we zijn van Belgie afkomstig hé, van Gent (moeder woont in blankenberge is aan zee dus perfect;)

allesinds ik zal de eierkoek eens proberen als het blijft doorgaan het is tenslotte zijn eigen stront die hij eet dus er zit iets in...

mooie foto's

groetjes
Moet je even een mailtje sturen naar dat forum, dan komt het wel goed. De reden is dat er veel spammail van hotmail (en andere gratis email) adressen komt. Ik heb mijzelf aangemeld met een gmail adres (kun je zelf ook zo gratis aanmaken) en dat ging destijds wel goed. Maar veel fora doen dat, dus het is niet vreemd ofzo.

In België heb je yeodogs die waterwerken doen. Gaat wel anders dan in Nederland (lees meer fanatiek en meer het echte werk vind ik) maar op hun site vind je veel foto's. Is zeker de moeite waard, ik heb eens een demonstratie gezien van iemand van yeodogs en dat was echt indrukwekkend. In Nederland gaat het anders (en dat vind ik ook heel leuk), maar bij yeodogs was het allemaal een stuk meer voor de gevorderde waterwerker zeg maar. Erg knap in ieder geval.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike at als pup zijnde ganzenpoep / eendenpoep en kattenpoep.

Nu doet hij dat niet meer.

Hij eet alleen graag katenstront, maar daar krijgt hij de kans niet voor.
Het gebeurt heel enkel eens, dat hij het in het park opgraaft, maar meestal ben ik hem dan voor.

Wat hij wel erg leuk vind is: Door mensenpoep rollen :N: :N:

Is me al 2 X overkomen :N: :jank: :mrgreen:
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

renee-uk schreef:
dr zit iets in die eirekoeken dat de geur van de ontlasting verandert en hetzelfde geldt voor ananas uit blik. Soms helpt het, soms helpt het niet net als je hond van de brokken overzetten op KVV.
Bij het openen van een plastic zak met verse eierkoeken is vaak een ammoniaklucht te ruiken. Dit wijst erop dat de koeken te snel na het bakken zijn verpakt. De kwaliteit van de eierkoeken is er niet minder om.

De oorzaak is het rijsmiddel dat in eierkoeken is gebruikt: ammoniumcarbonaat. Ook in zelfrijzend bakmeel is deze stof aanwezig. Bij verhitting ontleedt ammoniumcarbonaat in de gassen ammoniak, koolstofdioxide en waterdamp. De gassen moeten het koekdeeg luchtig maken.

Waarschijnlijk vinden de honden de geur aantrekkelijk daar deze ook in rottend materiaal voorkomt.

Mijn hond doet er alles voor, het zou dus een prima trainingshulpmiddel zijn

Zijn honden die honden poep eten niet vrijgesteld van hondenbelasting?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Niek schreef: Zijn honden die honden poep eten niet vrijgesteld van hondenbelasting?
Zou eigenlijk wel moeten hè :smile: :smile:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”