Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

commando geweigerd.. ik trots!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

commando geweigerd.. ik trots!!

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik kom net van een wandeling terug met Gol, en voor de flat waren allemaal kinderen aan het spelen. Een jongetje vroeg of hij even met Gol en z'n boemerang mocht spelen, in eerste instantie zei ik nee omdat ze alles sloopt maar het jongetje vond dat niet erg. Gollum vond het helemaal geweldig! :mrgreen: Ze luisterde ook echt goed naar dat jochie en liet de boemerang los als hij het commando gaf. Ook ging ze zitten op commando, heel schattig. Op een gegeven moment stond hij met de boemerang te zwaaien en wilde dat Gol sprong om hem te pakken, maar dat deed ze niet. Ik vertelde dat ik haar heb geleerd dat ze niet mag springen bij kinderen omdat ze ze zo omver springt. Alleen bij mij en grotere mensen springt ze bij het commando HOOG. Dus die jochies proberen natuurlijk, maar ze weigerde pertinent :klaar:
Ze ging wel nog even af toen ze dat vroegen maar springen mag niet.
Tot slot mochten alle kindjes Gol nog een koekje geven (zelfs een kleintje van 2 a 3 jaar oud), ze pakte alles keurig aan en gaf nog een lebber toe :I:
Ik ben helemaal trots, ik denk dat het toch in Gol zelf zit die voorzichtigheid, want zo streng heb ik nou ook weer niet getraind op laag blijven bij kinderen..
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat goed zeg :ok:
Mooi is dat hoe ze toch weten dat het bij zo'n kleintje niet kan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Wat goed van d'r! :cheer: :cheer: :ok:

Zo springt Shib ook meestal naar een stok als je die in de lucht houdt. Door zijn ehtousiasme laat ik hem op zo'n moment dus ook niet in de buurt van kinderen. Toch lukte het een klein jochie een tijd terug om een stok voor Shib in de lucht te houden. Alleen Shib sprong niet, hij bleef op z'n achterpoten balanceren. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Knappe Gollum :cheer:

Vera is 1 keer op een kindje afgerend in losloopgebied en terwijl ik dat kindje al op de grond zag liggen (het zweet brak me bij voorbaat al uit) storte ze zich bij dat kindje op haar rug.

Maar ik durf het verder niet zo uit te proberen dus ze moet bij passerende kindjes altijd bij me komen :mrgreen:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

mooi hoor Gollum!
fijn om te zien hoe sommge (de meeste honden) eigenlijk anticiperen in sommige situaties, trots en genieten kun je dan.. soms denk je dat je je hond bij je moet roepen maar eigenlijk als ze de kans krijgen laten ze zien dat ze best weten hoe sociaal ze zijn in bepaalde situaties..
Moo! en genieten is het op zo'n moment :ok:
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:Knappe Gollum :cheer:

Vera is 1 keer op een kindje afgerend in losloopgebied en terwijl ik dat kindje al op de grond zag liggen (het zweet brak me bij voorbaat al uit) storte ze zich bij dat kindje op haar rug.

Maar ik durf het verder niet zo uit te proberen dus ze moet bij passerende kindjes altijd bij me komen :mrgreen:
hahaha ik heb ook een keer zoiets gehad; er zat een moeder met haar baby op het grasveld en Gollum stierde keihard die richting uit (ze had een vriendje gezien en ik niet). Ik had ook al wat last van angszweet, ze zal de baby niks doen maar de meeste moeders stellen het niet zo op prijs als er een hond gezellig bij je baby op het kleed komt liggen..
In het voorbijrennen gaf Gol dus snel die baby een vluchtige lik :N: De moeder had het gelukkig niet gezien :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik vind Gollum een geweldige hond, lekker aktief maar geen idiote stuiterbal :ok:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Goed gedaan :ok:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Het is wel super van je hond dat hij het zo goed doet met kinderen. :wink:
Al hou ik er zelf totaal niet van als er een vreemde hond op mijn kinderen af gerend komt. :N:
Omdat ik á niet weet wat hij doet en b ,leer ik mijn kinderen dat ze geen vreemde honden mogen aaien/benaderen,maar in zo een geval lukt dat dus niet. :19:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

eefje_ates schreef:Het is wel super van je hond dat hij het zo goed doet met kinderen. :wink:
Al hou ik er zelf totaal niet van als er een vreemde hond op mijn kinderen af gerend komt. :N:
Omdat ik á niet weet wat hij doet en b ,leer ik mijn kinderen dat ze geen vreemde honden mogen aaien/benaderen,maar in zo een geval lukt dat dus niet. :19:
Nou he, ik vind het bijna zielig voor Gollum dat ik geen kinderen wil :smile:
Ik snap dat je het niet leuk vind als er een vreemde hond op je kids af komt rennen, een kind is zo kwetsbaar..
Gollum
Zeer actief

Addy schreef:Ik vind Gollum een geweldige hond, lekker aktief maar geen idiote stuiterbal :ok:
Dat vind ik een mooi compliment :ok:
eefje_ates
Zeer actief

:smile: Vind het ook maar zielig voor hem. :pffff: Je kan er toch wel over na denken. :smile:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

eefje_ates schreef::smile: Vind het ook maar zielig voor hem. :pffff: Je kan er toch wel over na denken. :smile:
Misschien krijgt ze wel zo'n pop van me die mamma zegt :mrgreen: :smile:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat is een groot compliment voor je opvoeding dus :D.
eefje_ates
Zeer actief

Gollum schreef:
eefje_ates schreef::smile: Vind het ook maar zielig voor hem. :pffff: Je kan er toch wel over na denken. :smile:
Misschien krijgt ze wel zo'n pop van me die mamma zegt :mrgreen: :smile:
En jij denkt dat zo een slimme lab daar in trapt. :roll: :mrgreen: Je zult toch met iets beters moeten komen. :mrgreen:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik vind het ontzettend knap! :ok: :ok: :ok:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

knap hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”