De naakthondendag was 2008 was een enorm succes.
Ik ben te moe om nu een heel verhaal te gaan tikken. Maar jullie kunnen al vast genieten van de foto's en het verhaaltje van Wendy (Full Monty).
(onderstaande tekst is dus niet van mij maar wel heel leuk;o)
Vanmorgen dus al vroeg op pad, op naar Amsterdam met het viertal om Theo en zijn meute op te halen. Het bewijs is geleverd dat je helemaal geen stationwagen nodig hebt om 11 honden in te vervoeren, ze willen toch allemaal op een kluitje zitten en dit keer leek mijn nek een favoriet plekje. Toen was ik al trots op mijn kleine kudde, zonder gezeur hebben ze zich neergelegd op mijn schoot en al babbelend rijden wij Putten tegemoet. Het was zo gezellig dat we eigenlijk best schrokken toen we de afslag al zagen, de tijd en kilometers vlogen gewoon voorbij!
Zonder verkeerd te rijden kwamen we aan, een uur te vroeg maar liefst! Na een snelle knuffel van lieve al aanwezige mensen en de inschrijving voor de keuring was het tijd om de nu ietwat uitbundige honden de vrijheid te geven. Bij het zien van al die ruimte, met gras en strand op 1 plek, tja, dan ga je als hond (en mens) toch helemaal uit je dak he! Wij wel in ieder geval:)) De Sockies zweefde even voorbij.

Desi ook enkel onder ietwat andere omstandigheden:) Rennend voor haar leven op haar 'oude dag' hihihi Ze kenden elkaar vast nog wel van de vorige keer:)

Theo de naakthondlokker:) Een fijn begin van de dag, even rustig genieten van dartelende honden.

Na een paar rondjes idioterie was Socks wel toe aan wat anders en vol blijdschap denkt hij zijn zelf opgelegde taak als welkomstcommittee uit te kunnen gaan voeren. Helaas voor hem was het enkel een plastic zak die bewoog en geen nieuwkomer dus dat was best even een kleine domper voor de snokbok.

Toco laat even zien dat een kleine puber het echt niet hoeft af te leggen tegen zo'n grote hond.

Vol trots keert ze weer huiswaards. Prachtig vind ik dit he:)

He, heb jij koekies? Je weet het, als het eetbaar is kun je er vergif op innemen...

... dat je weldra een hele schare om je heen hebt:)

Ja, even verzamelen bij de pispaal!

Sock danst zich een end in de rondte zoals we van hem gewend zijn:)

Toco ontmoet een vriendje, die ook weer blij:)

Plaatje!

Het was al gelijk heel gezellie!

Wij ook even verzamelen bij de paal. Een heerlijk stel blijf ik het vinden:)

Socks danst nog steeds in de rondte en al snel vindt hij bijval en gevolg:))

Terwijl Yara nog steeds een eind in de rondte rent. Zij ook weer blij.

Desi wordt nog immer belaagt door grote honden. Ook zij weer blij want ze zweeft ze er toch wel uit:)

En toen even tijd voor een gelukkig moment waarop een enthousiaste Plumo zich een weg kroop naar mijn schouder voor een welverdiende knuffel! Ontroerende momenten zijn dat wanneer de puppen, nu veranderd in kleine volwassenen, nog immer weten wie ze vertroeteld heeft zo lang geleden. Natuurlijk was het ook heel fijn haar nieuwe trotse baasjes te zien:)

Samen sta je sterk:)

Even een adempauze, dat duurde niet lang:)

De omroeper, ik vond hem geweldig!

Kleine meisjes worden snel groot, en ook best moe van zoveel beweging:)

De acts van vandaag:

Puppy!

Mignon neemt de ringtraining voor haar rekening.

Even had ik de tijd om wat foto's te maken van de honden in Sonja's showring

Glitter schijnt te genieten van de aandacht:)

Tja, en toen schoof mijn camera zomaar opeens naar de achtergrond en zag dit! Helaas voor zij die vanaf dit moment in de ring verschenen, ik heb geen foto's van jullie kunnen maken.
In plaats daarvan heb ik heerlijk geknuffeld met een dolenthousiaste Cameo, dat hadden we even nodig:)

Daarna weer even verder bij de keuring.

Tja, als je plassen moet dan moet je. Het liefst zo dat de keurmeester het niet ziet he. Dit was niet de eerste die dat deed en ook zeker niet de laatste:)

Er werd kritisch gelet op de maat en gebitjes. Een spannend moment voor het lieve baasje, haar eerste showoptreden en waarschijnlijk ook de laatste maar wel onwijs leuk dat dit mogelijk was vandaag!

Van beide kanten werd er best kritisch gekeken en ben ik best benieuwd wat hier nou gedacht werd:)))

En last but not least... Mignon met haar 'kids' en trotse baasjes, niet wetende dat een flinke lebber van een passerende chinees mijn lens gedeeltelijk heeft gereduceerd tot matglas. Mag de pret toch niet drukken he dames?:)