Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leed in Hongaars opvangcentrum

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chawa
Actief

Leed in Hongaars opvangcentrum

Ongelezen bericht door Chawa »

Alsof het nog niet genoeg geweest is.

19.09.2008: Na de inbeslagname vorig jaar van vele Dobermanns en andere honden in verschillende Hongaarse "asielen" voltrekt zich de volgende tragedie. Sinds vanochtend proberen Hongaarse dierenbeschermers ongeveer 60 honden en zo niet meer katten te redden die al ruim 2 weken zonder water en/of voedsel verblijven in het "asiel" des Komitates Györ-Moson-Sopron. De dieren zijn om onbekende redenen door de beheerster aan hun lot overgelaten en er zijn gruwelijke gevechten uitgebroken doordat de dieren omkomen van de dorst en de honger. Vele dieren zijn al gestorven. De dieren zijn vandaag door de politie en brandweer met voedsel en water verzorgt. Omdat de opvangcentra in Hongarije over overvol zitten, is het een probleem al deze dieren elders te plaatsen.

Op grond van het "copyright" mogen wij de foto's die vandaag gemaakt zijn niet direkt afbeelden maar u kunt door op de link te drukken een eerste indruk krijgen van het onbeschrijfelijke leed aldaar. http://www.kisalfold.hu/_kepgaleria.php ... id=2173396

20.09.2008: Helaas zijn er vandaag weer dieren in deze hel gestorven.

Meer fotos: http://www.kisalfold.hu/_kepgaleria.php ... id=2173503

Van onze Duitse collega's van Dobermannrescue Hungary ontvingen wij onderstaande video.

->>> Ein Video von diesem Tierheim (Quelle: Kisafold.hu)
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik ga niet kijken, ik geloof het zo wel :jank:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

De foto's van de link zijn nog te doen hoor.Een hond heeft wel een knipbeurt nodig.De andere vier krijgen drinken en eten.En zien er na 2 weken geen eten of drinken nog betrekkelijk goed uit.De kooien zien er ook nog proper uit.Dankzij de hulp waarschijnlijk.Ik heb het over de foto's.

Niettemin is dit idd een gruwelijk gegeven,het eten staat klaar en de etensbakken staan doelloos opzij. :devil:
sellebel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sellebel »

wat erg zeg :jank:
ik heb wel 10 x gezegd Dit kan je toch niet menen!!!
ik zou het bij die mensen doen kijken hoe hun het vinden :boos:
:boos: :boos: :boos: :jank: :jank:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik heb de foto's bekeken en voor mij zien de honden er op de foto echt niet slecht uit. Feit blijf natuurlijk wel dat al deze honden zonder de hulp van de mensen op de foto ten dode waren opgeschreven. Maar vraag me toch af waarom de eigenaar van het asiel de honden plots alleen heeft gelaten. Zo te zien waren ze tot die tijd toch nog goed verzorgd.
Afbeelding
gevni havanezers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie het even niet zo denk ik. Ik zie 1 nest dode puppies waarvan wel 10 keer een foto gemaakt is (wat makkelijk herpes of parvo oid kan zijn geweest) en ik zie 1 dode kat die al een eeuw dood is (misschien in een hondenhok gelopen?) :denken: Verder zie ik allemaal goed doorvoede honden en een heleboel mensen die zelf graag op de foto lijken te willen staan.
Ik zie geen een magere hond en geen enkele drol in de kennels liggen. Die honden zien er echt gezond en goed uit, zeker voor 2 weken geen eten en water want ik zie er dus niks raars aan. Geen wondje en geen krasje zelfs ondanks de gevechten????

Als er overal dode honden zijn en honden elkaar opvreten dan kun je toch wel iets meer leed op de foto krijgen dan een mager nestjes kruisinkjes dat dood is gegaan? Dat gebeurd in Nederland ook elke dag wel ergens, zelfs bij een goede fokker kan een nest overlijden.

Ik vind het maar weer vaag, vooral al die dames die zo graag op de foto willen en het gebrek aan foto's van de beschreven wantoestanden. :19:

Je hoort over dierenliefde erg rare verhalen. Redders zijn er genoeg en ik kan me niet voorstellen dat het beschreven leed ook werkelijk aangetroffen is gezien de toestand van de dieren. Ik kan me zelfs voorstellen dat de mensen een aandachtsprobleem hebben gezien er meer foto's van de redders op staan dan van honden. :roll:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

misschien een verkeerde link,want er zijn er meerdere die hetzelfde gedacht hebben over de foto's :denken:
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

Zoals nu is gebleken volgens het nieuws op de Hongaarse televisie is de beheerster van het opvangcentrum ( een Engels vrouw) spoorloos verdwenen. Haar auto en al haar persoonlijke bezittingen inclusief paspoort zijn nog aanwezig. Zelfs de huisdeur sleutel stak nog in het slot. Haar dochter heeft dagenlang geprobeerd haar telefonisch te bereken en toen de politie ingeschakeld. Inmiddels is de vrouw als vermist opgegeven.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jammer dat over de rug van een vermiste vrouw haar hele opvang door de stront is gehaald. Ze was duidelijk goed voor die dieren en blijkbaar dus niet meer bij machte iets voor ze te doen. Ze heeft ze dus ook duidelijk niet voor niets in de steek moeten laten.

Ik vond het al raar want het ziet er niet uit als extreem verwaarloosd en dierkwellend. Ik denk dat voor dat soort landen de honden het nog lekker ruim en zo te zien met voldoende voedsel konden doen :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:Ik zie het even niet zo denk ik. Ik zie 1 nest dode puppies waarvan wel 10 keer een foto gemaakt is (wat makkelijk herpes of parvo oid kan zijn geweest) en ik zie 1 dode kat die al een eeuw dood is (misschien in een hondenhok gelopen?) :denken: Verder zie ik allemaal goed doorvoede honden en een heleboel mensen die zelf graag op de foto lijken te willen staan.
Ik zie geen een magere hond en geen enkele drol in de kennels liggen. Die honden zien er echt gezond en goed uit, zeker voor 2 weken geen eten en water want ik zie er dus niks raars aan. Geen wondje en geen krasje zelfs ondanks de gevechten????

Als er overal dode honden zijn en honden elkaar opvreten dan kun je toch wel iets meer leed op de foto krijgen dan een mager nestjes kruisinkjes dat dood is gegaan? Dat gebeurd in Nederland ook elke dag wel ergens, zelfs bij een goede fokker kan een nest overlijden.

Ik vind het maar weer vaag, vooral al die dames die zo graag op de foto willen en het gebrek aan foto's van de beschreven wantoestanden. :19:

Je hoort over dierenliefde erg rare verhalen. Redders zijn er genoeg en ik kan me niet voorstellen dat het beschreven leed ook werkelijk aangetroffen is gezien de toestand van de dieren. Ik kan me zelfs voorstellen dat de mensen een aandachtsprobleem hebben gezien er meer foto's van de redders op staan dan van honden. :roll:
Precies wat ik dacht toen ik die foto's bekeek.
Zie ook geen zwaar verwaarloosde dieren of dieren die niet happy zijn.
De meeste zien er gewoon goed uit. Mooie ruime kennels met schuilhokken, geen troep/poep op de grond e.d.
gotcha
Zeer actief

Vind de verdwijning toch onrustwekkend,je neemt je paspoort toch mee. :N:
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Nou ik vind die katten er toch wel errug slecht uit zien! De honden zien er wel beter uit.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”