En niet onbelangrijk natuurlijk,wat vinden jullie zelf?

Moderator: moderatorteam
Tja, dan kom je dus nooit verder dan twee honden, wan meer geslachten hebben we nietSammy1980 schreef:En mijn ervaring is om geen 2 dezelde (teven / reuen) bij elkaar te zetten, maar ja das mijn ervaring
Ik ben het helemaal met je eens, ik had er ook graag een pup bij gewild toen Jazz 2 was (hele makkelijke hond), helaas duurde het bij mij nóg langer. Maar ach, geduld is een schone zaakBrigitte30 schreef:Toen Roxy zo rond de 2 en een half / 3 jaar was, luisterde ze goed, en was ze volwassen en toen kon er voor mijn gevoel een pup bij komen.
Roxy is nu 4 1/2 en de pup is nu 17 weken, het heeft dus allemaal wat langer geduurt.
Verder moet ik zeggen dat Jaap een hele makkelijke pup is, ik denk ook wel grotendeels doordat hij heel de dag het goede voorbeeld ziet.
Maar als jouw hond met anderhalf jaar volwassen is en goed luistert, waarom dan langer wachten.
dat is absoluut geen garantie, overigens. maar wel aan te raden.Marjoleine schreef:Tja, dan kom je dus nooit verder dan twee honden, wan meer geslachten hebben we nietSammy1980 schreef:En mijn ervaring is om geen 2 dezelde (teven / reuen) bij elkaar te zetten, maar ja das mijn ervaring
Als je twee teven of twee reuen bij elkaar wilt, moeten ze redelijk wat verschillen in leeftijd en liefst in temperament als je gedoe wilt voorkomen.
Wij hebben alleen teven en het geeft geen problemen.
Het leeftijdsverschil moet wel groot genoeg zijn, zodat de eerste al hoog en breed geslachtsrijp en in balans is als de tweede komt.
Dat voorkomt veel gedoe.
ik zou helemaal niet aan leeftijd denkne maar aan een goede match. en dat zie je al vrij snel.moosje schreef:Als er bij mij een 2e hond komt (waar k wel zo nu en dan aan denk) dan word het toch weer een herplaatser. En dan heb je de leeftijd niet altijd voor t uitkiezen.
Wat is jullie advies daarin?
Zarah is nu ongeveer 6 (geschatte leeftijd).
helemaal mijn ideeHutsje schreef:ik zou helemaal niet aan leeftijd denkne maar aan een goede match. en dat zie je al vrij snel.moosje schreef:Als er bij mij een 2e hond komt (waar k wel zo nu en dan aan denk) dan word het toch weer een herplaatser. En dan heb je de leeftijd niet altijd voor t uitkiezen.
Wat is jullie advies daarin?
Zarah is nu ongeveer 6 (geschatte leeftijd).