Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op show

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Honden op show

Ongelezen bericht door chrico »

Wat mij opvalt en waarop ik mezelf betrap is dat ik bijv staffies, borderterriers en gezelschapshondjes extra in de gaten hou als ik op show loop met mijn hond. Normaal zal het me een worst wezen maar op show valt me op dat sommige handlers nergens op letten.
Zelf heb ik Nikan op de voet lopen, niets geen gesnuffel aan benches, mensen, enz enz. Op de uitlaatplekken mag hij snuffen maar naast mij en hij krijgt pas ruimte als die ruimte er ook is.

Paar voorbeelden, Bij het in en uitgaan van de uitlaatplek passeer ik een staff, meneer vond het schijnbaar leuk om zijn hond ineens een lange lijn te geven zodat hij aan Nikan kon ruiken om als een halve gare t egaan gillen :denken:, Op de uitlaatplek idem met 2 staffies. Een Border dei aan een lange lijn in de hal liep en uitviel naar verschillende honden waaronder Nikan, die passeerde zonder gecorrigeerd te worden. Ik kwam na afloop de keurmeester tegen die mij aansprak, wij gaan aan de kant staan en er komt een Staff langs die de ruimte kreeg op het moment van langskomen en voor Nikan ging staan, de eigenaar die bleef gewoon staan. Keurmeester sprak de baas hierop aan op een hele vriendelijke manier en kreeg een grote bek waar de honden geen brood van lusten.
En zo zijn er tig voorbeelden waarvan ik zoiets heb, jongens let nou eens op je honden en laat in zulke grote groepen je hond toch op de voet lopen ipv elkaar te provoceren of in een moeilijk parket brengen. Ik snap ook echt niet dat sommige mensen met gezelschapshonden niet lijken te beseffen dat niet elke hond het leuk vind om besprongen te worden.

Wat vinden jullie, hebben jullie zelf ook dit soort ervaringen? Of komt het omdat ik er niet van hou dat honden elkaar zomaar opzoeken op show
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, om het even alleen bij ervaring op de show te houden, maakt niet zoveel uit welk ras, zie het regelmatig dat mensen er als godjes lopen en hun hondjes dus ook, ik loop er dus zelf met een klein hondje en heb ook vaak zat meegemaakt dat een ras van flink formaat er gewoon overheen mag lopen :19:
chrico
Zeer actief

Het verbaasd mij dus echt en wat je zegt, dat zijn dingen di eik ook gezien heb. Gister bijv, een RR die een mathezer platwalsde uit enthousiasme. Baasje van de M was er ook absoluut niet blij mee wat ik heel begrijpelijk vond omdat je zag dat die mevr haar hond weghield bij de andere honden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ik heb soms wel eens het gevoel bij mensen op een show, dat ze echt denken dat de hal voor hun gebouwd is, dat zij daar horen en vrij spel hebben, ik heb zelf terriers en ja die kunnen zich, hoe klein ook, wel laten horen als er wat te dicht in de buurt komt, mensen met grote honden lachen daar dan gewoon wat om, ik baal daar dan van, ik let altijd goed op en laat niks snuffelen enz.

ik heb het gehad op een clubmatch, in de koppelklasse, 2 bullmastifs, we moesten in de ring langs elkaar, en boem, doken zo op mijn koppel, verder niks aan de hand hoor, maar hij glimlachte en zijn publiek moest ook lachen... als ik daar met twee net zulke grote honden had gelopen, was het verhaal wel even anders geweest... maar ja...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik kom zelden tot nooit op shows, laat staan met een eigen hond (1 keer clubmatch :mrgreen: ), maar ik kan me zo voorstellen dat het daar niet veel anders is dan in het dagelijkse leven qua rekening houden met?
Op de enige show waar ik wel met eigen honden was heb ik niks raars meegemaakt overigens. Wel inderdaad dat veel mensen hun honden lieten 'buurten', maar met Saar en Vera is dat geen probleem. Had Moos nog geleefd dan was ik misschien wel chagrijnig geworden van die andere honden die niet per se uit de buurt van de mijne gehouden werden. Moos was geen leuke buurter aan de riem namelijk.
Nu was dat een clubmatch buiten en ik kan me ook voorstellen dat dat wat relaxter gaat zeg maar.

Maar in het dagelijks leven blinken sommige mensen ook uit in het geen rekening houden met. Zal op show dan niet veel anders zijn zou ik denken?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Natuurlijk zijn er altijd mensen die hun eigen hond niet in de gaten houden en lekker staan te kletsen terwijl hun hond alle kanten uit kan aan een zeer lange lijn. Ik ben daar ook altijd heel scherp op als ik met mijn hond door de hallen loop, en houd mijn hond gewoon altijd vrij kort zodat ik kan corrigeren als iemand anders niet oplet. Maar de meesten letten toch wel aardig op, is mijn ervaring. Maar misschien komt dat omdat ik altijd op "herdershonden-dag" show en iedereen zijn levensgevaarlijke herder wel bij zich móet houden om geen bloedvergieten te veroorzaken. :wink:

Wat mij dus altijd mateloos irriteert is dat mensen (bezoekers of andere exposanten) op de een of andere manier altijd (en ik overdrijf niet hoor!) op mijn hond moeten gaan staan, op de staart of tegen een poot aanstoten of zo. Ik heb dan altijd zoiets van "heb je niet door dat er hier op zo'n hondenshow misschien wel eens mensen kunnen staan/zitten/lopen die een HOND bij zich hebben?" :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Natuurlijk zijn er altijd mensen die hun eigen hond niet in de gaten houden en lekker staan te kletsen terwijl hun hond alle kanten uit kan aan een zeer lange lijn. Ik ben daar ook altijd heel scherp op als ik met mijn hond door de hallen loop, en houd mijn hond gewoon altijd vrij kort zodat ik kan corrigeren als iemand anders niet oplet. Maar de meesten letten toch wel aardig op, is mijn ervaring. Maar misschien komt dat omdat ik altijd op "herdershonden-dag" show en iedereen zijn levensgevaarlijke herder wel bij zich móet houden om geen bloedvergieten te veroorzaken. :wink:

Wat mij dus altijd mateloos irriteert is dat mensen (bezoekers of andere exposanten) op de een of andere manier altijd (en ik overdrijf niet hoor!) op mijn hond moeten gaan staan, op de staart of tegen een poot aanstoten of zo. Ik heb dan altijd zoiets van "heb je niet door dat er hier op zo'n hondenshow misschien wel eens mensen kunnen staan/zitten/lopen die een HOND bij zich hebben?"
:denken:
oh hahahaha, ik dacht al dat dat aan mij lag, dat merk ik dus ook :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Van dat soort dingen zie ik ook de humor niet van in.

Wat ik gister had was dat je aangekeken word of je niet goed bent als je vraagt of iemand zijn hond weg wil houden van de jouwe. Je krijgt te horen van, maar de mijne doet niets en als je dan zegt de mijne normaal ook niet maar als hij wel wat doet kan het aardig fout gaan dan vinden die mensen dat je maar niet op show moet komen :denken:

Bij de ingang stonden twee labjes die ik zo in de gaten moest houden dat ik al moe was voor ik binnen was :mrgreen: die baasjes snapte er echt niets van. Stond er iemand achter me die Nikan en mij gezien had toen hij pup was maar ik kon gewoon niet praten omdat ik zo op andere honden en hun baasjes moest letten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

LongFields schreef:Natuurlijk zijn er altijd mensen die hun eigen hond niet in de gaten houden en lekker staan te kletsen terwijl hun hond alle kanten uit kan aan een zeer lange lijn. Ik ben daar ook altijd heel scherp op als ik met mijn hond door de hallen loop, en houd mijn hond gewoon altijd vrij kort zodat ik kan corrigeren als iemand anders niet oplet. Maar de meesten letten toch wel aardig op, is mijn ervaring. Maar misschien komt dat omdat ik altijd op "herdershonden-dag" show en iedereen zijn levensgevaarlijke herder wel bij zich móet houden om geen bloedvergieten te veroorzaken. :wink:

Wat mij dus altijd mateloos irriteert is dat mensen (bezoekers of andere exposanten) op de een of andere manier altijd (en ik overdrijf niet hoor!) op mijn hond moeten gaan staan, op de staart of tegen een poot aanstoten of zo. Ik heb dan altijd zoiets van "heb je niet door dat er hier op zo'n hondenshow misschien wel eens mensen kunnen staan/zitten/lopen die een HOND bij zich hebben?" :denken:
Ik heb de honden ook altijd kort, gewoon omdat ik vind dat het mijn verantwoording is en wat jij zegt om op te letten asl andere baasjes niet opletten.

Op hem staan heb ik gelukkig geen last van gehad nog. We nemen de eigen bench mee waar hij zich prettig in voelt en als wij lopen dan zijn wij van zo een massa dat mensen opzij gaan :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

chrico schreef:
Op hem staan heb ik gelukkig geen last van gehad nog. We nemen de eigen bench mee waar hij zich prettig in voelt en als wij lopen dan zijn wij van zo een massa dat mensen opzij gaan :mrgreen:
Nou, je hond dan vooral volgens mij. :wink:
Ik lijk het altijd wel aan te trekken dat mensen al zowat door mij heen willen, ook op straat heb ik dat. Ik ben altijd degene die een pas opzij doet. En met vriendelijke uitstraling denk ik. :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Hondententoonstelingen hebben de gewoonte om veel honden op een kleine plek te hebben ;-)
En altijd zijn er bazen die niet op hun honden letten.
Ik zou gewoon een bench huren, zorgen dat ik er vroeg was en dan de hond de bench in. Alleen eruit om even uit te laten (en ja, dan moet je even uitkijken) en de ring in te gaan. Verder blijft de hond in de bench en heeft ie van niemand last.
Dus NIET met je hond een ronde langs de standjes gaan maken (wat je zoveel ziet, baasje keurt de waren in de stand en de hond achter hem, onvermijdelijk aan een lange lijn, kan zijn gang gaan).
Ook geen praatjes maken met keurmeesters terwijl de hond naast je staat.
Als je het zelf onprettig vindt, of je hond, moet ie gewoon in de bench. Voor iedereen verreweg het rustigst ;-)
doe ik ook zo hoor, maar dan toch :mrgreen: de tocht naar de uitlaat plaats of van en naar de ring levert toch redelijk vaak wat ergenis op.

op een CM niet zo lang geleden, hele kudde shelties voor de ingang van de ring.. ja leuk, maar de jacken waren nog net voor hun... maar geen meter wijken hoor :smile: naar he dat er dan een terrier met opgetrokken lipje langs moet :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik til mijn honden meestal maar op. Gisteren in Zwolle stond er een dame in de voorring met haar hond te oefenen en ze liep steeds achteruit, ik Soleil maar steeds weer even een stukje op zij trekken. Op een gegeven moment stond ze weer bijna op Soleil haar pootjes, dus toen heb ik toch gezegd dat ze niet alleen in de ring stond en beter uit moest kijken. :roll:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:Ik til mijn honden meestal maar op. Gisteren in Zwolle stond er een dame in de voorring met haar hond te oefenen en ze liep steeds achteruit, ik Soleil maar steeds weer even een stukje op zij trekken. Op een gegeven moment stond ze weer bijna op Soleil haar pootjes, dus toen heb ik toch gezegd dat ze niet alleen in de ring stond en beter uit moest kijken. :roll:
RUIMTE MAKEN !! :devil: :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:Hondententoonstelingen hebben de gewoonte om veel honden op een kleine plek te hebben ;-)
Ik zou gewoon een bench huren, zorgen dat ik er vroeg was en dan de hond de bench in. Alleen eruit om even uit te laten (en ja, dan moet je even uitkijken) en de ring in te gaan. Verder blijft de hond in de bench en heeft ie van niemand last.
Dus NIET met je hond een ronde langs de standjes gaan maken (wat je zoveel ziet, baasje keurt de waren in de stand en de hond achter hem, onvermijdelijk aan een lange lijn, kan zijn gang gaan).
Als je het zelf onprettig vindt, of je hond, moet ie gewoon in de bench. Voor iedereen verreweg het rustigst ;-)
Behalve als je hond verlatingsangst heeft :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik ergerde me altijd mateloos aan die types, altijd netjes mijn hond kort en dicht bij mij, zorgen dat alles goed liep, en dan moet je langs een ring waar er meer honden buiten de ring staan dan op dat moment in :roll: Alle ogen op de honden in de ring gericht en niet op hun eigen honden die lekker aan een lang lijntje hun gang mogen gaan.. dat overkwam mij bij de Duitse Doggen, ik liep langs richting mijn ring en vanuit het niets vloog er een grote gele Dog op ons af hoop kabaal en gelukkig waren wij beide te "geschrokken" dus geen echte reactie van Fange toen. Volgende ring idem maar dan bij de S.Bernards :N: zelfde verhaal... op de uitlaatstroken nooit echt problemen gehad maar de weg er naar toe des te meer :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

yamie schreef:
Maryanne schreef:Ik til mijn honden meestal maar op. Gisteren in Zwolle stond er een dame in de voorring met haar hond te oefenen en ze liep steeds achteruit, ik Soleil maar steeds weer even een stukje op zij trekken. Op een gegeven moment stond ze weer bijna op Soleil haar pootjes, dus toen heb ik toch gezegd dat ze niet alleen in de ring stond en beter uit moest kijken. :roll:
RUIMTE MAKEN !! :devil: :mrgreen:
:N:
chrico
Zeer actief

Het gaat er juist om dat even eruit laten. Naar de uitlaatplaats moeten wij naar de andere kant van de hal. De uitlaatplaats was ieniminie en op die plek voelde ik me niet goed om daar met mijn hond te zijn dus zocht de andere uitlaatplek op waardoor ik verder moest. een praatje maken vind ik kunnen vooral omdat je aan de kant gaat staan en meer dan genoeg ruimte overlaat om mensen te laten passeren.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind het trouwens erger om te zien dat een hond die 2e wordt letterlijk in de bench wordt gesmeten. Oh oh oh wat erg om een keer geen 1e te worden.
chrico
Zeer actief

Valerie schreef:Ik vind het trouwens erger om te zien dat een hond die 2e wordt letterlijk in de bench wordt gesmeten. Oh oh oh wat erg om een keer geen 1e te worden.
Ja dat is ook triest om te zien :jank:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het triest om te zien dat mensen om hun tijd nuttig te gebruiken, na de show hun hond gaan trimmen en dat de rotzooi op de grond achterlaten als ze weggaan. Trimmen prima natuurlijk, maar ruim de troep dan ook zelf op.
Ook mensen die naar het poepen van hun hond in de hal staan te kijken zonder het op te ruimen.
Daar verbaas ik me echt al jaren over. :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico
Zeer actief

Dat is ook zo een punt ja, de poep.
Rotterdam was gewoon echt smerig, je struikelde daar zowat over de strond. Zwolle moet ik zeggen was keurig. Op een enkeling na werd de uitlaatplaats goed opgeruimd. Binnen ben ik geen strond tegengekomen, je zag ook continu mensen lopen om achtergelaten ongelukjes op te ruimen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Het zijn atijd anderen :pffff: Nee zonder gekheid, het komt vaak voor dat mensen niet opletten op de honden die er zijn. Zo wordt er soms een hond gegrepen of is er een schermutseling, tja.
Het komt idd door de drukte en honden die het niet kunnen hebben als je in hun 'ruimte' komt, terwijl dat wel moet want je moet erdoorheen.

Het liefst heb ik dan ook een bench, dan heeft mijn hond rust. Anders zitten we aan de ring en ligt de hond tussen ons in op een kleed. Dan staan er meestal mensen op.

Het ergste was jaren geleden toen kreeg onze reu die bijna kampioen was onderweg naar de ring een sigaret in zijn oog. Wij zagen dat niet en de hond gaf niks aan, die trok kennelijk alleen met zijn kop en liep door. In de ring zagen we het en moesten de show verlaten om naar de da te gaan, de keurmeester zei dat het een wond was van een sigaret en gaf ons een briefje voor vrijstelling zodat je eerder weg mag.

Ik heb ook al gehoord van snoepjes die ze uitdelen zodat je hond gaat slapen, sommige mensen gaan echt ver. Die mentaliteit bevalt me helemaal niet.

Maar soms moet je gewoon weer effe showen, om te laten zien wat voor type je fokt en hoe het karakter is etc. Echt heel leuk is het niet meer met al die drukte. Ik ga meestal voor het bijpraten met andere eigenaren :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

daarom gaat lola niet meer naar show.

ze is zelf redelijk relaxed en ik hou haar kort maar jan en alleman laat zijn hond bij haar en op een gegeven moment is ze dat zat. lola uit dat door alles grooooote honden (DD, new foundlanders en aanverwanten) in de tenen te gaan happen :denken: :N:

dus lola gaat óf over de schouder of niet meer mee :mrgreen:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Wij hebben zelf 3 staffies, maar ik erger me dus dood aan de mensen met andere rassen....
Wij hebben ze altijd kort bij ons omdat wij weten hoe ze zijn, maar vaak staan er hele groepjes mensen te kletsen waarbij de honden dan zo'n beetje los om hun heen scharrelen. Er wordt verder niet meer naar hun omgekeken en iemand die er langs wil moet het maar lekker zelf uitzoeken.

Daarom vervoeren wij onze honden grotendeels in de kennel of worden opgetild. Mensen vinden het dan nog steeds erg grappig om hun honden even bij de kennel te laten snuffelen en kijken :N:

Maar gelukkig komen wij niet meer op shows :cheer: Heb het helemaal gehad met dat zure zooitje :wink:
Groetjes,
Wendy
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier ook een hekel aan zo een mensen
verschrikkelijk vind ik het
wij houden de onze kort bij, vooral de reu, omdat hij niet met iedere andere intacte reu omkan
wij reserveren altijd een bench, kan dat niet, zien we gewoon dat we vroeg genoeg zijn zodat we er eentje hebben
en ze komen er enkel uit voor in de ring te gaan en om een paar keer per dag hun behoefte te kunnen doen

de laatste keer op show, waren wij in de ring geweest en terug naar de benches aan het wandelen, was er eentje in het midden van de gang bezig met zijn schnauzer de knippen en doen, moesten we dus langst, gaan we der langst, klapt zijn hond op mijn reu, oke ze waren vrij snel terug uitelkaar, maar die vent was zo met zijn hond zij haren bezig, dat hij gewoon niet zag wat zijn hond deed :evil:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mijn honden voelen zich het prettigst als ze niet in een bench gestopt worden in een dubbele rij met allerlei andere honden die over het algemeen nogal luidruchtig zijn, en dat de hele showdag lang. En niet overal kun je een eigen bench plaatsen. Ik heb ze dan ook het liefst gewoon bij me gedurende de dag, maar ga dan uiteraard niet de hele dag kraampjes kijken en zo. Maar alleen al van de ring naar de uitlaatplaats is voldoende voor bepaalde mensen om op de staart van mijn hond of tegen poten aan te gaan staan.
Langs de ring is dat ook altijd zo'n drama. Ligt je hond netjes voor je en gewoon uit het looppad, moet er tóch iemand even tussendoor blijkbaar, die weer langs je hond schampt of zo. Soms lijkt het wel of ze het gewoon expres doen. :19:
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Ik kwam met 2 van onze bouviers Cayuse en Dyani idd ook op die uitlaatplek....een plek met ongeveer 8 of 10 uitgerolde grasmatten....kijk een boef kan een ontzettende viespeuk zijn en heeft schijt aan alles maar aan al dat schijt wat daar lag daar waren ze NIET van gediend :pffff:

Er liepen daar idd heel veel honden idd ook honden die naar alles uit vielen.... en hun baas staat gezellig met een ander te praten...

Heb er een rondje gelopen me groen en geel geërgerd ben er weg gegaan waarbij mun pup nog ff een snauw kreeg en in der billen werd gebeten...meneer lette ff niet op met zun hond....:devil:
Kheb hem wel ff verteld wat ik van deze actie vond....veel mensen hebben dit mee gekregen maar daar had ik weer schijt aan...:mrgreen:

Ben toen naar de uitgang gegaan een stempeltje gehaald en lekker buiten helemaal achteraan op de parkeerplaats op het gras de boeffies uit gelaten... :ok:

We zaten bij ring 13 onder de luidsprekers :N:

Mun pup vond het in het begin helemaal niets was haar 1e show en kheb der toen bij Cayuse in de bench gestopt dat ging prima...
Het is voor die dieren ook een geweldige input van allerlei dingen/geluiden/dieren en mensen wat ze ineens om zich heen krijgen...

Later lagen ze elk in een bench heerlijk te pitten....

Gerda
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca..... :cry:
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse..... :cry:
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy :cry:
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita :cry:
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho :cry:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Eikels heb je overal, en veel mensen hebben niet echt de gewoonte om zich in anderen te verplaatsen, laat staan er rekening mee te houden. Dat gebeurt op straat, op losloopplekken, in het bos. Alleen op een show is de mens- en honddichtheid vele malen groter zodat je er ook relatief meer last van hebt. En sommige mensen zijn zo ontzettend met zichzelf bezig dat ze overal lak aan hebben. Als je hond zich niet prettig voelt in een kennel (wat ik me in die omstandigheden ook wel weer kan voorstellen), dan blijft het continu oppassen geblazen.

Ik ben alleen maar als toeschouwer op shows geweest, maar mij viel het eerlijk gezegd over het geheel genomen nog heel erg mee hoe goed in ieder geval de honden zich in het algemeen gedragen, ondanks de herrie en de drukte. Maar ik ben wel bang dat je ogen in je achterhoofd nodig hebt om alles te kunnen zien aankomen; als je met je hond bij je ontspannen wilt kletsen, ben je toch gedwongen een wat afgezonderd plekje te vinden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

chrico schreef:Dat is ook zo een punt ja, de poep.
Rotterdam was gewoon echt smerig, je struikelde daar zowat over de strond. Zwolle moet ik zeggen was keurig. Op een enkeling na werd de uitlaatplaats goed opgeruimd. Binnen ben ik geen strond tegengekomen, je zag ook continu mensen lopen om achtergelaten ongelukjes op te ruimen
Het feit alleen al dat dat nodig is :wink:
Ik verbaas me er altijd overt als mensen zelf niet de moeite nemen om de ongelukjes van hun hond op te ruimen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

nou dat heb ik dus ook een hekel aan mensen die niet op hun honden letten, gister ook heel wat rare bewegingen moeten maken, met me kleine pup, ik vertrouw nl geen 1 hond, vooral niet in die drukte, honden zijn getrester als normaal en kunnen daardoor rare dingen doen
als ik me reu mee heb vlieg ik ook altijd overal langs hem half ophangend omdat er mensen met verschillende honden niet op hun honden letten. en hij knauwt (gelukkig wel een goede waarschuwing, en niet meteen hap) ook echt als er een vreemde hond aan hem komt
mijn pup werd gister ook achter volgt door een kleine terrier, en ze was al een beetje onzeker(drukte, nog geen grote show meegemaakt), en die vrouw bleef maar achter me aan lopen met dat hondje :boos: ziva was er niet van gedient elke keer een neus in d'r kont, dus heb haar maar even verlost van dat hondje door de andere kant op te lopen, gelukkig had die vrouw het toen wel door, maar dat duurde wel een paar minuten en een paar keer achterom kijkend

als iedereen gewoon goed zijn eigen hond in de gaten houd, is er niks aan de hand, maar veel mensen vinden dat blijkbaar erg moeilijk
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”