Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goeie omgevingsspray vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

goeie omgevingsspray vlooien

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik heb ze nog niet gezien maar volgens mij hebben we vlooien! En ook al een hele tijd. We hebben een tijdje geleden een week op de hond van mn moeder gepast en sindsdien heb ik steeds van die kleine rode jeukende bultjes. Nu dat Dina hier is word ik helemaal opgevroten! Ik heb nog niks op dr kunnen vinden en ze is inmiddels ook behandeld dr tegen bij de da maar wij worden nog steeds gebeten! (de score staat op 25 voor mij en 4 voor mn vriend :roll: ) Dus ik vermoed dat er nog van die krengen hier rondwaren. Ik kan ze alleen niet zien! Ik heb al het hele tapijt uitgeplozen en ook op handen en knieen de vloerbedekking van de slaapkamer nagekeken maar niks!
Toch ga ik de boel maar eens even sprayen want ik word gek van de jeuk en echt aantrekkelijk zijn die rode bulten ook niet :pffff:
Wie weet er een goede omgevingsspray waarvoor we niet een week buiten in een tent hoeven te bivakeren? Ik heb ook nog 2 volieren met ratten hier staan en een vogelkooi dus ik hoop dat er een middel is waarbij ik niet alles hoef te evacueren. Is dat ecostyle iets? Of moet ik nu toch echt aan de chemicalien?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: goeie omgevingsspray vlooien

Ongelezen bericht door alm@ »

Morgaine schreef: Ik kan ze alleen niet zien! Ik heb al het hele tapijt uitgeplozen en ook op handen en knieen de vloerbedekking van de slaapkamer nagekeken maar niks!
Ik zou het nog een keer doen maar nu met een vergrootglas :mrgreen:

Misschien is vlooienpoeder wat. Nachtje laten liggen en dan stofzuigen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik gebruik de defendog spray voor de hond altijd ook voor de omgeving, voornamelijk de kussnes enzo ( is schreeuwend duur,) maar werkt heel goed :roll:
Khim
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Khim »

Ik gebruik een Scaliborband, die is zowel voor vlooien als voor teken. Helpt zeer goed.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Khim schreef:Ik gebruik een Scaliborband, die is zowel voor vlooien als voor teken. Helpt zeer goed.
En rol je dan je tapijt op? :mrgreen:

TS informeerde naar omgevingsspray :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Indoor-X van Virbac :ok:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

S@ndr@ schreef:ik gebruik de defendog spray voor de hond altijd ook voor de omgeving, voornamelijk de kussnes enzo ( is schreeuwend duur,) maar werkt heel goed :roll:
TS heeft knaag- en snaveldieren, die leggen er het loodje van denk ik :N: 't is wel goed spul :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Meerdere keren per dag goed stofzuigen, daar gaan je vlooien ook van weg en is minder schadelijk voor de omgeving. Behandel wel gelijk je knaagdieren met antivlooienspul, want vlooien vinden knaagdierenbloed ook lekker helaas.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

En spray vooral een beetje in je stofzuigerzak, of doe er een stukje vlooienband in.
Ik heb een paar jaar geleden een vlooienplaag gehad op zolder, daar kom ik nooit, maar de poes wel. Spuitbus Exil gekocht en die leeggespoten, weg vlooien.
Als je een gifmasker hebt of kan lenen/huren zou ik je dat wel aanbevelen.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik heb een spuitbus Virbac indoor X gekocht bij de dierenarts en zo goed als weg de vlooien. Ga nu (na een maand) de herhaling doen voor de verdwaalde eenlingen ;)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Omdat wij houten vloeren met veel naden hebben, gebruiken wij een bom. Wij hebben die van Héry, niet te krijgen in NL. Ik weet niet eens of dit soort spul überhaupt wel in NL te koop is, zou me niks verbazen als het in NL niet is toegelaten. Het is nogal rotzooi, namelijk.

Enfin. Je evacueert alles wat leeft, inclusief planten, uit je huis. Ramen dicht, binnendeuren open, kastdeuren open (behalve kasten met levensmiddelen). Je trekt per verdieping zo'n bom open en verdwijnt met gezwinde spoed uit je huis. Je komt ruim 4 uur later terug en gaat dan luchten. Alle vlooien (eigenlijk alles wat leeft, ook leuk voor de arachnafoben onder ons :mrgreen: ) zijn dood. Echt nooit meer last van.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”